מה דעתכם על המקרה הזה

im mitzi

New member
מה דעתכם על המקרה הזה

שוכרת חדשה בטרם נכנסה לדירה ולאחר חתימה על החוזה ביקשה מבעל הדירה לעשות תיקונים שלדעתה היו הכרחיים, בעל הדירה הסכים לביצוע התיקונים בעלות של מעל ל-2000 שקל, למרות שהם לא הוזכרו בחוזה.
הדיירת נכנסה לדירה וחודש לאחר מכן היא ביקשה מבעל הדירה להתקין מזגן נוסף בחדר עבודה כי לטענתה המאוורר תקרה לא עושה את העבודה, היא אף הציעה להשתתף בעלות. לאחר מחשבה ובדיקה עם איש מזגנים בעל הדירה החליט שהוא מוכן להתקין מזגן אבל להתחלק בעלות חצי-חצי עם השוכרת, הטענות שלו היו שהיא קיבלה הנחה בכניסה לדירה (הורדה של 100 שקל לחודש מהשכירות שגם ככה נמוכה לאיזור) וכן הוא נתן לשוכרת אופציה לשנה הבאה, בה הוא לא יוכל להעלות את שכר הדירה שהוא נמוך מלכתחילה.
השוכרת מצידה רצתה שבעל הדירה ישלם 2/3 מהסכום והיא רק 1/3 כיוון שלטענתה בסופו של דבר המזגן ישאר בדירה וישביח את הנכס עוד קצת.

מה דעתכם? מה אתם הייתם עושים?
 
בתור מי?

בתור המשכיר הייתי אומרת לה שאני לא מתעסקת יותר עם מזגנים. שתעשה מה שהיא רוצה.
 

jen711

New member
לפי דעתי היא חוצפנית

חתמה על חוזה ואחרי זה התחילה לבוא בדרישות מבעל הבית.
הבעל בית עשה את התיקונים שביקשה ועכשיו החליטה לדרוש מזגן נוסף.
אני מבינה את בעל הבית ואני הייתי מסרבת בכלל במקומו.
 
דעתי שהשוכרת מגזימה

בחוזה שכירות סטנדרטי מצוין שהחוזה נחתם אחרי שהשוכר בדק את הדירה ומצא אותה מתאימה לצרכיו, מרגע זה - אין לשוכר מה לבוא בטענות, כל עוד לא מדובר במקרה של מום נסתר או בכשל שמהווה פגיעה בתנאי המחייה הסבירים. היא נכנסה לדירה בידיעה שבחדר העבודה יש מאוורר תקרה בלבד, ואין לה שום עילה לדרוש מבעל הדירה להתקין מזגן נוסף. הדבר תקף גם אם היה מדובר בדירה עם שכ"ד גבוה, אם זה לא מתאים לה, היא הייתה צריכה לבדוק את האופציה לפני כן.

יכול להיות שבגלל שבעל הדירה הלך לקראתה עם התיקונים היא נסחפה עם הציפיות שלה? בכל מקרה זה לא לעניין.
 
מתקינים מזגן במחיר חצי חצי כאשר בסוף

השכירות המזגן נשאר בדירה.

כך נהוג וכך מקובל.
 

im mitzi

New member
אז אני אענה לכולכם

נתחיל בזה שאני שמחה שחיזקתם את טענתי, אני בעלת הדירה ורציתי לשמוע דעה כנה, אז תודה לכם.
&nbsp
אני גם חושבת שהיא הגזימה, הסברתי לה שהמחיר של המזגן אמור להגיע מאיפשהו, מאחר ומבחינה חוזית אין לי אפשרות להעלות לה את השכ"ד בשנה הבאה וכן היא רק נכנסה לדירה אני מוכנה להכניס מזגן בהשתתפות חצי-חצי וזה עוד לאחר שהבהרתי לה (והיא גם יודעת) שאני כרגע בחופשת לידה ללא הכנסה אקטיבית, כך שגם אם מאוד הייתי רוצה לבוא עוד קצת לקראתה זה לא אפשרי.
&nbsp
בנוסף הסברתי לה שאם היא היתה מבקשת מזגן במעמד החוזה אז לא הייתי מורידה לה את השכ"ד.
&nbsp
&nbsp
 
אין קשר לנושא החל"ד

הדרישה שלה לא לגיטימית נקודה, והיא לא הייתה לגיטימית גם אם היה מדובר בבעל דירה אמיד עם שפע הכנסות. משום מה יש אנשים שיוצאים מנקודת הנחה שכל מי שמשכיר דירה הוא עשיר מופלג.

את יכולה אולי להציע לה שתעשו חוזה חדש שיכלול העלאה בשכ"ד בעקבות הדרישה שלה למזגן? אם היא ממש מתעקשת, אחרי הכל היא דורשת שינוי תשתיתי משמעותי (אם כי יש לי תחושה שהיא לא ממש תתלהב מהרעיון).
 

im mitzi

New member
הצעתי והיא לא התלהבה

נכון אין קשר לחל"ד, אבל זו עוד סיבה למה אין לי כרגע אפילו 100 שקל מיותרים
 
למעלה