יחידת דיור ללא מונה מים

Iron and Wine

New member
יחידת דיור ללא מונה מים

לפני שנתיים אני והבנזוג חתמנו יחד עם חוזה שכירות בפעם הראשונה על יחידת דיור ללא מונה מים. הבעלים אמרו לנו שבדר"כ הם נוהגת לקחת מזוגות 100 שח חודשי על מים, והם יעשו לנו הנחה ויקחו מאיתנו 50 שח חודשי על מים.
לאחר שנה, בחידוש החוזה, הבעלים טענו שאנחנו משתמשים בהרבה מאוד מים והם נאלצים לבטל את ההנחה ולקחת מאיתנו 100 שח חודשי על מים.
אחרי מספר חודשים התגלתה דליפת מים אצלנו ביחידה שלא שמנו לב אליה, ולא ידענו מה המקור שלה וכמה זמן היא נמשכת. זה תוקן.
עכשיו תכננו לחדש שוב את החוזה באותה יחידה. ביקשנו מהבעלים לחזור למחיר המקורי כי מאוד קשה לנו כלכלית, ובטח החשבון ירד כי הייתה נזילה וזה תוקן. הבעלים אמרו, ההפך, החשבון מים רק המשיך לעלות, ועכשיו רוצים מאיתנו 150 שח חודשי.
הבעיה פה היא שאני לא יודעת אם באמת החשבון מים גדל בגללנו. אני לא יודעת כמה מים אנחנו צורכים. סך הכל אנחנו שני דיירים, רוב הזמן מחוץ לבית, עושים מקלחת קצרה מידי יום, שוטפים כלים, ועושים מכונת כביסה אחת פעם בשבוע.
ייתכן שאנחנו באמת מבזבזים הרבה מים, וייתכן שלא.
מה אפשר לעשות במקרה הזה? די נמאס לי לספוג את הדברים האלה.

מצד אחד, אני חושבת לבקש מהם שיתקינו מונה מים, אבל איך שהבנתי הם לא רוצים לפנות לעיריה ולהודיע באופן רשמי שהם משכירים.
(בכללי, אם הם היו מודיעים לעיריה שמדובר ביחידה מושכרת - היינו זכאים לפתוח בקשה בעיריה להנחה בארנונה. וסביר להניח שהיינו מקבלים.)


מצד שני אני חוששת שבאמת ייתכן שאנחנו מבזבזים הרבה מאוד מים, ואולי המחיר שהם לוקחים עכשיו סביר.

א - כמה בדר"כ יוצא חשבון מים חודשי לזוג עם מכונת כביסה?
ב- מה הייתם עושים במקומנו?

תודה מראש
 
נזיפה לכל אחד מהצדדים

בואי ניישר קו מההתחלה, בשביל התחושה הטובה שלא יצאת פרייירית יותר מידי: מים לא עולים 0 שקלים. גם לא שקל. אוקיי?
הפער בין מה שאתם משלמים היום לבין מה שהייתם צריכים לשלם בדירה משלכם עם מונה משלכם לא היה כזה גדול. אולי הייתם חוסכים כמה עשרות שקלים לכל היותר בחודשיים, לא מאות ולא אלפים. ואם כמה עשרות שקלים עושים לכם כזה הבדל עצום בכיס, אז תסגרו את הבאסטה ותחזרו להורים כי אתם באמת חיים על הקשקש ואתם לא תסתדרו בשום מקום. בדירה משלכם הייתם משלמים על דברים אחרים את הכמה עשרות (אולי מאות) אקסטרה שקלים בחודש. העובדה היא שלחיות מחוץ לבית ההורים עולה כסף.
עכשיו לחלק שבו בעל הבית חזיר: בקשר לנזילה, תלוי איזה נזילה, איזה סכום, איפה בצינור, אבל בגדול בעל הבית שלכם יכול לנסות לקבל החזר על חשבון המים המנופח שנגרם עקב הנזילה מתאגיד המים שלו. אין סיבה שהוא יפיל את זה אוטומטית עליכם, וגם אם הוא לא מקבל החזר, זה מד מים שלו והוא אמור לאתר את הנזילה ולדאוג לזה שהוא קודם לכל לא ישלם יותר. אז שיפסיק להתעווז. אינטרנט יש לכם ביחידת דיור? תתחילו בזה שאתם פותחים אתר אינטרנט ובודקים מה החוקים של תאגיד המים הספציפי שלכם במקרה של נזילה. אחרי שאתם מיודעים לזכויותכם וחובותיכם תלכו להציק לבעל הבית עם המידע החדש שרכשתם.
 

Iron and Wine

New member
ברור לי מאוד שמים זה לא בחינם...

ואני לא מבינה למה להגיב בצורה מגעילה ולהגיד שעם כמה שקלים עושים לנו הבדל גדול בכיס שנחזור להורים... לא ביקשתי שתכנסי לי לכיס ותגידי מה כדאי לי בהתאם להכנסות ולהוצאות שלי. ציינתי את העובדה שזה המקום הראשון שהשכרנו מאז שעזבנו את ההורים, כדי להדגיש את העובדה שאין לנו ניסיון בהתנהלות עם בעלים אחרים, ואין לנו ניסיון כמה מים אנחנו צורכים באופן כללי.
אנחנו אנשים ישרים ורוצים לשלם כמה שאנחנו מבזבזים, לא יותר ולא פחות. ולכן העניין שאין מונה מים בעייתי מאוד. קשה לנו לסמוך על הבעלים שהם טוענים שהחשבון של המים עולה ועולה בכל שנה, כשבפועל צריכת המים שלנו לא השתנתה. הבעיה פה היא לא התשלום על הנזילה (התקבל החזר), אלא על התשלום מים החודשי הקבוע, שרק הולך וגדל בכל שנה..
&nbsp
 
פשוט מאד

אל תכניסי אותי לכיס שלך. אני לא נהנית מזה. אם את לא רוצה לדבר על כסף אל תגידי לי שקשה לך לשלם. כל סיבה הגיונית הייתי מקבלת: אני מרגישה שמרמים אותנו, אני מרגישה שדופקים אותנו, אני חושבת שזה לא הוגן שאני צריכה לשלם כל כך הרבה על מים. סבבה. אבל כשאת באה וכותבת לי שביקשתם להוזיל את התשלום כי "קשה לכם כלכלית" דחפת את כולם לכיס שלך. אז הנה רעיון אחר: אל תשכרו שום דירה עם מונה לא משויך. ראו בזה שכר לימוד.
 

Iron and Wine

New member
את מוציאה את דברי מהקשרם

ומתייחסת לחצאי משפטים. רשמתי שבבואנו לחתום על החוזה ה3, הנחנו שהבעיה של המים הייתה בנזילה ולא בבזבוז מים מופרז, ולכן ביקשנו בחוזה ה3 לחזור למחיר שהסכמנו עליו בחוזה ה1 (שאגב זה מה שהם קבעו כמחווה טובה - כמובן שהם לא חייבים להסכים).
אבל הם רוצים שנשלם יותר ממה שהסכמנו בחוזה ה1 ויותר ממה שהסכמנו בחוזה ה2, וברור שאני מרגישה שדופקים אותנו. כי אין נתונים לגבי הצריכה שלנו.
כמו שכתבתי אנחנו אנשים ישרים, לא מנסים להתחמק מחובות. אבל אין מונה מים - וכן אני מרגישה מרומה.
אני מרגישה שמעלים לנו מחיר שכ"ד במסווה של צריכת מים.

ראינו דירות אחרות. לא מצאנו שום דבר אחר, ובקרוב נגמר החוזה ואנחנו צרכים להחליט אם לחדש או לא.
אני שואלת האם כדאי להתנות את חתימת החוזה ה3 בזה שיתקינו מונה מים נפרד.
שוב, אין לנו כל כך קלף מיקוח פה.

אגב - את לא חייבת להגיב לי. אבל אם את בוחרת להגיב, אולי כדאי שתשקלי שימוש בשפה קצת יותר נעימה. לא מבינה מה את מנסה להשיג כשאת מתבטאת בעוקצנות ובזלזול. תביני שיש אנשים מאחוריי המסך שקוראים אותך.
 
אני לא מזלזלת בך

צר לי שאת מרגישה ככה, אבל אני לא יכולה להיות אחראית לאיך שאת מרגישה. את פורסת את השאלות שלך לתשלומים ולמרות יכולותיי המופלאות טרם פיתחתי יכולת קריאת מחשבות ואין לי שום מושג מה את עומדת לשאול לפני ששאלת את זה. מה בדיוק השאלה ? אם לחדש את החוזה? אם להתנות את חידוש החוזה בהתקנת מונה נפרד?
אם השאלה היא האם לחדש את החוזה או לא, זה תלוי בהאם מצאתם דירה אחרת לטעמכם או לא. אם מצאתם, אז לא לחדש. אם לא מצאתם, אז או שתחזרו הביתה להורים או שתישארו בדירה הנוכחית. אני לא חושבת שהתשובה הזו אמורה להגיד לך משהו שאת לא יודעת כבר בעצמך.
אם השאלה היא האם להתנות חידוש חוזה בהתקנת מונה נפרד, אז התשובה היא תלוי. אתם יכולים לעשות פוקר בשיטת מצליח ולנסות להתנות, ויכול להיות שזה יצליח לכם ויכול להיות גם שלא. לא נראה לי שגם זה מחדש לך משהו. אבל זה מה יש ואין פה פתרונות קסם.
 
את אולי לא התכוונת לזלזל בה

אבל התגובות שלך אליה מאוד לא נעימות, וזו לא פעם ראשונה שאת מגיבה בצורה לא נעימה ואפילו תוקפת לחברים בפורום.

אנחנו כאן לא אחד נגד השני, שום דבר ממה שהיא או כל חבר אחר בפורום עושה לא פוגע בך אישית, ואין שום סיבה להגיב ככה. אני בטוחה שהמסר שלך היה עובר מצוין גם אם היה מנוסח בצורה נעימה ועדינה ולא נוזפת תוקפת, אולי הוא היה אפילו עובר יותר טוב.
 


 

avvv

New member
החשבון קצת גבוה

אנחנו זוג עם מכונת כביסה, יוצא בערך 100 לחודשיים אבל זה תלוי כמה כביסה עושים. אנחנו מתקלחים לפעמים אצל ההורים או בחדר כושר, וגם בת הזוג עושה את רוב הכביסה שלה אצל ההורים.
 
לא נעים המצב הזה

בכללי אני לא חובבת הסדרי שכירויות שכאלו, בין היתר בגלל מצבים כאלו וגם כי לרוב "הכל כלול" לא באמת יוצא משתלם. נמאס לך בצדק.

למרות מצוקת המים במדינה שלנו, מים זה לא דבר יקר, במיוחד אם אתם גרים ביחידת דיור ולא משלמים על צריכה משותפת. לגבי הערכה, קשה לי לענות לך על זה, כי אני גם משלמת על צריכה משותפת וגם זה דבר דיי אינדיבידואלי, ותלוי בלא מעט משתנים.

דרך אגב - אני לא יודעת איפה אתם גרים, אבל יש תאגידי מים שנוהגים להתריע אם יש חריגה בצריכה, מה שמאפשר לדיירים לעלות על בעיות של נזילות בזמן אמת, ובמצבים כאלו כפי שצוין לפני, מקובל להעביר לתאגיד המים בקשה מנומקת להחזר על החריגה בצריכה, עוד לא שמעתי על מקרים שלא בוצע זיכוי.

ההמלצה שלי בגדול עם ובלי קשר למקרה - לעזוב בסיום החוזה, ולא להסכים יותר לגור ביחידת דיור או בדירה מחולקת ללא מונה. היום זה מים, מחר זה חשמל, ואת בעיית הארנונה כבר ציינת.
 

Iron and Wine

New member
אשמח בכל זאת אם תוכלי לתת לי הערכה מניסיונך

במקרה שלנו של הנזילה... הבעלים קיבלו התראה בדואר בספטמבר, וחשבו להגיד לנו על זה רק בינואר... ממש מעצבן.
&nbsp
אין לנו בעיה לעזוב, אבל שוב - כרגע אנחנו לא מוצאים שום דבר באותה הרמה.
נראה שכל הסטודנטים כבר סגרו את כל החוזים.
 
זה שהם לא אמרו לכם בזמן זו לא הבעיה כאן

לאמירה עצמה אין משמעות, הם היו אמורים לטפל בזה בעצמם, גם מבחינת התיקון וגם מבחינת בקשת ההחזר בעירייה, ובכל מקרה הם לא אמורים להפיל את העלות עליכם וגם לא לשלם אותה בעצמם.

קיבלתי היום חשבון מים, 130 ש"ח לחודשיים, ליחידה שאוהבת מקלחות ארוכות, הסכום כולל את חלקי בצריכה המשותפת של הבניין.
 
לירון, מה שאת לא מבינה זה שמשכירי הדירות

הם לא עמותה לנזקקים וממש לא אמור לעניין אותם כמה כסף יש לכם.

הרי נכנסתם לדירה בידיעה שאין מדובר מים אז למי ולמה את באה בטענות?
 

Iron and Wine

New member
מה הקשר עמותה לנזקקים

מה נסגר איתכם.
איזו חשיבה צרה ועוינת.
אני לא מעוניינת לממן את הגינה של הבעלים שלי, בדיוק באותה המידה שהם לא מעוניינים לממן את הכביסה שלי.
&nbsp
משכירי הדירות זקוקים לשוכרי הדירות בדיוק באותה המידה ששוכרי הדירות זקוקים למשכירי הדירות.
&nbsp
נכון נכנסנו לדירה והגענו להסכם לגבי סכום כלשהו.
והסכום הזה עולה בכל שנה לטענתם.
כל מה שאני שואלת האם זה סביר להתנות חידוש חוזה בבניית מונה מים נפרד.
 
למעלה