התלבטות בין השכרת דירה לקניית דירה

keren8710

New member
התלבטות בין השכרת דירה לקניית דירה

אני ובעלי גרים אצל ההורים (ללא ילדים עדיין) ומתלבטים מאוד אם להשכיר דירה או לקנות דירה עכשיו. שכירות לתקופה של שנה שנתיים תעזור לנו לחסוך עוד קצת כסף לקניית דירה וכך נשלם ריבית נמוכה יותרבמשך הזמן או לקנות דירה במחירים המטורפים של היום (וזה אומר לשלם משכנתא ולהחזיר את רק את הריבית במשך 10-15 שנה, את זה היועץ משכתנא אמר לנו..טירוף) מה עושים?? אין לנו שום מושג בתחום הנדלן, הכי כדאי להמתין שמחירי הדירות ירדו או שמא הם רק עלולים לעלות? מפחדים להקשיב לכל מיני בעלי אינטרסים למיניהם. יועצי המשכנתא לא יכולים לייעץ לנו בעניין הזה (כבר שאלנו אותם..) מה עושים?? יש כאן מישהו שבקיא בתחום ויכול לייעץ בצורה אובייקטיבית בבקשה?
 
הלי שום קשר לאם יעלו המחירים או יירדו

המחירים, תיקחו בחשבון שני דברים שחשוב להבין, דירה, גם אם אתם קונים אותה ואתם משלמים עליה משכנתא, אתם משלמים "שכירות" לבנק כל חודש, במשך 10-15 שנה. אם במהלך ה- 10-15 שנה האלה הריבית תעלה, גם המשכנתא שלכם תעלה, כאילו בעל הבית החליט להעלות לכם שכר דירה. אז תחשבו מה אתם יכולים להרשות לעצמכם מבחינת משכורות בשנים הקרובות.
דבר שני שחשוב לזכור זה שההוצאות לא נגמרות בזה שקונים דירה. כל שיפוץ, קילקול, תיקון, שינוי שאתם צריכים לעשות בדירה- בא מהכיס שלכם, לא של בעל הבית. ואין דירה שאין עליה גם הוצאות במשך הזמן. זה כמו להחזיק אוטו, רק יותר.
אז תקפידו שאם אתם קונים יש לכם גם משהו בצד לדברים כאלה.
אני אישית לא חושבת שבעלות על דירה היא מפתח לאושר. אבל אני מאד שמחה כמובן מזה שתמיד יהיו אנשים שיחשבו ככה ביום שאני ארצה למכור.
 

jen711

New member
אני רק רוצה להגיד בקשר לירידת מחירים

כבר הרבה שנים מדברים שהמחירים ירדו בקרוב אבל הם רק עולים ועולים.
כרגע לא נעשים שום צעדים אמיתיים כדי להוריד את המחירים ונראה שאין אינטרס להורידם.
אני לא חושבת שתמצא מומחים שיכולים להגיד לך מה לעשות, מהסיבה שאף אחד לא באמת יודע מה יהיה בעתיד.
אני אישית נוטה לקניית דירה.
 
אם שניכם נמצאים במקומות עבודה מסודרים

עם אפשרויות קידום ותוספת למשכורות בעתיד ,אז יש מקום לחשוב על קנית דירה.
במידה ואתם מועסקים חלקית או במקום עבודה זמני אז רצוי להמשיך בשכירות.
עקרונית ,לטעמי , עדיף לשלם משכנתא על דירה שלכם כאשר בסיום התשלום אתם בעלי הדירה מאשר לשלם דמי שכירות ובסוף להישאר ללא דירה בבעלותכם.
לגבי מחירי הדירות כיום יותר קשה לייעץ.אבל כאשר קונים דירה לדוגמא היום אז וודאי שתחוו במהלך עשרות השנים קדימה הן ירידות בערך הדירה והן עליות בערך הדירה.
עם זאת תוכלו לאחר שהדירה בבעלותכם לבחור מתי להשתדרג לדירה אחרת .כלומר כאשר תבוא תקופה של צניחה במחירי הדירות (והיא תבוא מתי שהוא.אני בשל גילי זוכר תקופות של שנים בהן מחירי הדירות נעצרו וירדו.) תוכלו להמתין לשנים הבאות של עליות מחירים ורק אז למכור את הדירה.
הכי חשוב לדעתי זה לקנות דירה רק כאשר בני הזוג כבר התבססו וצברו וותק במקומות עבודה זאת מהסיבה של ביטחון תעסוקתי שיאפשר לעמוד בהוצאות קנית הדירה ותשלום המשכנתא.
דירה זה נכס וגם אם תבוא תקופה קשה מבחינה פיננסית אפשר יהיה לקחת הלוואה על בסיס הנכס שברשותכם ולא למכור אותה.
ברצוני להוסיף כי לא חייבים ישר לקנות דירה של 4-5 חדרים ולקחת משכנתא גדולה שבקושי תאפשר לכם לחיות.
אפשר להתחיל בקנית דירה זולה יותר בת 2-3 חדרים ובהמשך השנים להשתדרג.
רבים טועים וקופצים מעל הפופיק בקנית הדירה הראשונה ומחפשים אך ורק דירת 4 חדרים.
אפשר להתחיל בקטן ולאחר שיהיו הילדים בגיל העשרה לעבור ולהשתדרג.ילדים קטנים יכולים לגור באותו חדר שנים רבות .
עצם קנית דירה לא חייב לגמור לכם את כל הכסף כך שתהיו חנוקים שנים רבות בשל קנית דירה גדולה יותר והקושי של גודל המשכנתא..
בכל אופן בהצלחה בכל נתיב אותו תבחרו.
 
התשובה תלויה רק בכם

קניית דירה זה לא עסק מוחלט - האם יש לכם את ההון הראשוני? האם תוכלו לסגור את המשכנתא בפרק זמן סביר? האם אתם סגורים על כך שאתם מעוניינים לגור לפרק זמן ממושך בדירה מסוימת, במקום מסוים?

אם התהיה שלך היא לגבי האפשרות לירידה במחירי הדירות, אני חושבת כמו ג'ן, בעבר היו אנשים שדחו את קניית הדירה שתכננו מתוך מחשבה שהמחירים הולכים לרדת - וכמובן שהם עלו ולא מעט. מחירי הדירות תלויים בעיקר בהיצע מול ביקוש, כמו כל דבר למעשה, ובמדינה שלנו קיים מחסור ממשי בהיצע הדירות מול הביקוש והצורך, בעיקר במרכז הארץ (שם הביקוש הכללי גבוה יותר), כשבניגוד למה שעניי עירך קודמים כתב, ממה שאני יודעת ומכירה לקנות דירת 4 חדרים זה לא צעד לא חכם, מהסיבה הפשוטה שההיצע של דירות 2-3 חדרים קטן בצורה משמעותית, כשדירות 2 חדרים בדרך להיעלם: כבר כמה עשורים שכמעט ולא בונים דירות שקטנות מ-4 חדרים, דירות 2 חדרים כבר לא יבנו בגלל הממ"דים, ובשנים האחרונות התחילו לבנות יותר דירות 3 חדרים, אבל לא מספיק בהתאם לביקוש, וההיצע לא מתוכנן לגדול בקרוב כי רוב העיריות מתנגדות לכך, כך שהפער במחירים בין דירות 3 ל-4 חדרים בהרבה מקרים אינו משמעותי במובנים של קניית דירה, כשההיצע של דירות 4 חדרים גדול משמעותית בכל אזורי הארץ. מי שקונה דירות 3 חדרים אלו במקרים רבים משקיעים, כי בשוק השכירות אלו דירות מבוקשות מאוד (וגם בשוק השכירות יש מחסור משמעותי בדירות כאלו).

צעד נבון יותר יכול להיות רכישה של דירת 4 חדרים והשכרה שלה, בזמן שתגורו בדירה קטנה יותר, עד שיהיו ילדים בגיל שידרוש חדר נוסף, ובינתיים תספיקו לחסוך עוד כסף (ההפרש בין שכ"ד שתקבלו לזה שתשלמו, החיסכון בארנונה). השאלה אם זה מתאים לכם.
 
כל חודש שבו אתם תשלמו למישהו זר עבור הבית שלו זה בזבוז

אם יש לכם אפשרות לרכוש דירה , לכו על זה !
 
למעלה