תביעת בעל דירה - עיכוב בתיקון

Namush1

New member
תביעת בעל דירה - עיכוב בתיקון

שלום לכולם,

באמצע חודש מרץ עברנו לדירה שכורה. חתמנו על חוזה חודש מראש בעוד הדיירת הקודמת עוד גרה שם (מה שהקשה על איתור נזקים שהתגלו רק אחרי המעבר). ביקשתי להכניס סעיף בו בעל הדירה מתחייב לטפל ברטיבות בקיר חדר השינה טרם (!) כניסתנו.

הבניין ישן ולכן הרטיבות לא הבהילה אותי, כי היא היתה בשטח קטן (יכול להיות שכבר טופל חפיף) והיה לנו משהו דומה בדירה קודמת וטופל בלי בעיה (אבל בזמן!).

בדיעבד הסתבר, שהמרזב היה סתום, כל מי הגשמים זרמו על הקיר והדיירת הקודמת הזניחה ולא טרחה לטפל בזמן. בנוסף מאוחר יותר גם הובן שיש סדקים על הקיר החיצוני, ואם זה לא מספיק גם מצאו שהדוד על הגג התפוצץ.

הרטיבות לא טופלה כמסוכם טרם כניסתנו. בעל הדירה "סמך על הדיירת", שנסתה להסתיר בצבע את הקיר החשוף, ובנוסף גילינו גם עובש מאחורי הארון בצמוד לאותו קיר, מה שלא היינו רואים עד לרגע שהתחלנו לנקות את הארון על סולם (מצ"ב תמונה - הקיר לא נראה במצב כזה גרוע חודש קודם). יצויין, שמאותו יום שחתמנו על החוזה בעל הדירה לא טרח להגיע לנכס ולוודא שהרטיבות טופלה ואם ישנם נזקים נוספים הדורשים תיקון והמקשים על חיים נורמליים בדירה (לא צבע וכדומה).

ברגע שיידענו את בעל הדירה הוא הסכים מיד לטפל וש"זה באמת נראה נורא". חיכינו כמה ימים והגיע משהו לראות, ונתן מחיר. אח"כ אינסטלטור שבא להחליף את הצינור של הביוב - כי הוא היה רקוב לגמרי ונזל (!!!) - ניקה את המרזב. אבל אחרי שבועיים בעל הדירה נזכר אולי יכול להפעיל ביטוח על הרטיבות בקיר. עוד כמה ימים עברו עד שהגיעו להערכה - וממש מפתיע הביטוח לא כיסה. לקח עוד שבוע עד שתואם עם בעל מקצוע שיתקן לנו את הקיר (כולל להזיז את הארון), ועוד שבוע עד שיכול היה להגיע ותוסיפו את פסח ויום העצמאות באמצע שלא היה נוח לשני הצדדים.

חודש וחצי של עוגמת נפש, תיקונים בלי סוף, כאבי הראש שפיתחתי מהעובש (ודפיקות לב, שאולי נבעו מהסטרס או מהעובש, לא ברור), וכתוצאה שינה בסלון בין הארגזים (!!) במשך שבועיים... מעולם לא חוויתי חוסר אכפתיות והזנחה מבעלי דירה - ולא מדובר על דירה מצ'וקמקת בחור נידח - בשכונה מכובדת ונחשקת בחיפה!

הסיפור מורכב עוד יותר מפרטים שלא אלאה אתכם בהם.

שורה תחתונה: בעל הדירה לא עמד בחוזה! תוסיפו את עוגמת הנפש. נענינו בשלילה לכל פיצוי שהוא ואפילו מצפים שאנחנו נצא "כי זה לא מסתדר, ועדיף שדרכינו יפרדו" כי "מאז שנכנסנו יש לנו תלונות, וזה בטח לא יגמר". איזו חוצפה! אנחנו רוצים לתבוע!

מה עושים? מאיפה מתחילים? האם אפשר ללא עו"ד? ואם עדיף, כמה זה עלול לעלות לנו +/-?



 
עד 30.000 שקל אפשר

לתבוע בתביעות קטנות. גם לא צריך לקחת עו"ד ולהכנס להוצאות נוספות עקב כך.
לכל עו"ד יש תעריף אחר, כל מקום אם זה לא מסתכם בשליחת מכתב, זה יכול לעלות כמה אלפי שקלים.
 

Namush1

New member
זה מה שחשבתי

תארתי לעצמי שאפשר לבד בתביעות קטנות.
השאלה כמה מסובך זה, איך אוכל לנסח מכתב תביעה באופן מקצועי ללא עזרה של עו"ד? כמה זמן לדעתך סאגה כזו יכולה להמשך?

אין לי ספק שיש לי מספיק עילה לתביעה ואוכל גם לנצח כאן. עצוב לי נורא שלכאן הגעתי, כי העולם הזה כ"כ זר לי, אבל לא אוכל גם להדפק, וגם להגיד תודה, ולהמשיך לשלם שכ"ד כאילו דבר לא קרה.
 
באמת נראה נורא

מלבד חוסר הנוחות, רטיבות שכזאת מהווה פתח לנזק בריאותי - להשכיר דירה במצב כזה ולא לטפל זו הפרת חוזה של ממש, בעל דירה רציני היה שולח אתכם לישון במקום אחר בזמן שמתקן ולא גובה את שכ"ד של אותה תקופה, אבל לפי מה שסיפרת מדובר בבעל דירה שעדיף לא להרחיב במילים לגביו.

אני ממליצה להתייעץ בפורום חוק ומשפט, ואתה מוזמן לעדכן אותנו מה קורה בהמשך.
 

Namush1

New member
תודה לכל המשיבים

האמת שיש בי ספקות אם זה הדבר הנכון והחכם לעשות כשאנחנו עדיין גרים בדירה. אולי הם יכולים להתנקם בנו באיזושהי דרך? ומה זה אומר? אנחנו תובעים אבל בכדי לשמור על החוק נמשיך לשלם שכר דירה?

על אף שצויין בחוזה שצריך להיות מטופל לפני כנסתנו, אין התייחסות לפיצוי או תוך כמה זמן היה צריך לטפל ברטיבות. רק הסעיף הקלאסי מיד אחרי כן שיש לטפל בנזקים שנוצרו לאורך זמן תוך 7 ימים, אחרת השוכר מתקן ומחייב את בעל הדירה. זה לא המצב, הנזק היה עוד לפני שנכנסנו.

בכל אופן, אכנס לפורומים וללינק שהמלצתם לי עליהם, ואראה איך אני ממשיכה מכאן.

יום טוב.
 
כל זמן

שאת בדירה כדאי לך לשלם, אחרת בעל הדירה יכול לפתוח תיק בהוצאה לפועל נגדך ולתבוע אותך (זה לא סותר שאת רוצה לתבוע אותו ובלי שום קשר).
מה שאני הייתי עושה זה קודם כל לנסות להגיע לאיזה סיכום לגבי פיצוי מול בעל הבית ישירות, בעיני זו אופציה עדיפה בהרבה על ריצה לבתי משפט.
ואם לא היתי מצליחה להגיע לסיכום איתו, אולי הייתי עוברת ותובעת ממנו החזר על ההובלה, אבל למען האמת, בהכירי את עצמי, גם זה בספק.
אני דווקא לא כל כך בטוחה שבית משפט היה פוסק לטובתך בנוק אאוט. אבל זה רק ניחוש.
 
אני במקומכם הייתי מחפשת דירה חדשה

מה שנעשה כאן זה הפרת חוזה מצד בעל הדירה, אני מבינה את חוסר הנעימות שלכם, אבל בעל הדירה שלכם לא נשמע כמו אדם הוגן ואין שום סיבה שתהיו הוגנים אליו. הייתי מציעה שתמצאו דרך לסיים את החוזה, יש לכם עילה, תוכלו להתייעץ גם בפורום משפטי בנושא. אחרי שתצאו מהדירה תוכלו לבדוק אם שווה לכם להשקיע בתביעה בנוסף, כלשעניות דעתי הלא מקצועית, יש מצב שכן, היות שמדובר פה כאמור בהפרת חוזה לצד טרטור והפסדים שנגרמו לכם (ואם תעברו דירה, יש הפסדים נוספים של מעבר וכו').
 
אני מבין את זעמך,אבל...

אני חושב שאת יכולה לבקש מהמשכיר בשל עוגמת הנפש ואי הנוחות שחווית לוותר לך על תשלום שכירות של חצי חודש לדוגמא.אציין גם כי משכיר אחראי היה מגיע ביום כניסתכם לדירה לבדוק אותה.
מסקנה נוספת מתייחסת לשכירת הדירות הבאות שלכם והיא לבקש מהמשכיר להגיע ביום מסירת הדירה לפני הגעת המובילים שלך עם החפצים ואז לעבור איתו ולבדוק את כל מתקני הדירה ולרשום פרוטוקול כניסה לדירה עליו יחתמו הצדדים לחוזה ובו יצויינו הליקויים בדירה שנמצאו ואיזה מהם מתחייב המשכיר לתקן ואיזה מהם ישארו ולא יתוקנו אך המשכיר מצהיר שהוא יודע לגביהם וכך בסיום החוזה לא יתבע ממכם את תיקונם.
יש לבדוק נזילה מברזים,זרימת המים לביובים מכל אגן,חשמלים,תריסים וחלונות ודלתות ממש כאילו קיבלתם זה עתה דירה חדשה מקבלן.
כאן מגיע האבל שלי... אשר יתכן שלא יהיה מקובל בפורום הזה.
אם אני בנעלי המשכיר שלך אז ארצה להביא לפחות 2 בעלי מקצוע שונים שיתנו לי הצעת מחיר.בנוסף ארצה לוודא האם פוליסת ביטוח המבנה שלי תתקן את הנזקים שהתגלו.
מטבע הדברים ובשל לוח זמנים של בעלי המלאכה ובשל החגים לא פעם התיקונים מתבצעים תוך מספר שבועות ולא באופן מיידי.
מהפוסט שלך ניכר כי חלק מהבעיות כמו הביוב לא היו ידועות לבעלים.
בהינתן המידע שמסרת ובהינתן הצגת עמדת הבעלים לכאורה כפי שהצגתי, איני בטוח כי תזכי לפיצוי בבית משפט.העניין די גבולי לדעתי.ולא שהמשכיר היה בסדר. לכאורה יכל לעשות יותר אבל כפי שציינת בעצמך אתם לא ידעתם מה מצב הדירה כאשר באתם לראות ולשכור אותה בשל מגורי השוכרת הקודמת וחפציה בדירה וגם הבעלים יוכל לטעון כנ"ל כי לא היה מודע לכל הבעיות וכי השוכרת הקודמת טענה בפניו כי סידרה את עניין הרטיבות וכך גם סבר בעצמו.
מכאן אני מפנה אותך שוב להצעתי מתחילת הפוסט לבקש מהמשכיר לוותר על שכירות של חצי חודש בגין אי הנוחות שנגרמה לך.
איני יודע באיזה דירות שכורות גרת בעבר אבל אני שמעתי גם על משכירים שכלל לא טורחים לתקן את הליקויים.כך שהמצב הוא הרע במיעוטו,אמנם לא תקין אבל פנים לכאן ולכאן.
המלצתי היא לכל קוראי הפורום לערוך בעת כניסה לדירה שכורה פרוטוקול מסירת החזקה לידיהם ובו יצויין כפי שרשמתי (ולאחר שתבדקו היטב את כל מיתקני הדירה) מה לא תקין ומה מהרשימה של הדברים הלא תקינים מתחייב המשכיר לתקן בהקדם.כמו כן לרשום את קריאות מוני המים,חשמל,גז ואת מספרי המונים(לכל מונה יש את המיספור הספציפי שלו).
&nbsp
&nbsp
 

Namush1

New member
כבר ביקשתי פיצוי בשפה הכי יפה שיש

כך החל החיכוך ביננו.
אכן, מרבית הליקויים (פרט לרטיבות) לא היו כלל ידועים לבעלת הדירה. אך לדעתי אין זה מצדיק כלל וכלל את העובדה שזו צריכה להיות באחריות בעל הנכס להגיע אחרי שדייר אחד יוצא וטרם אחר נכנס ולוודא באיזה מצב הדירה. זו הזנחה וחוסר אכפתיות.

הדירה הקודמת שגרתי בה היתה ישנה אבל מתוחזקת באופן שכל אחד היה יכול לחלום. סיפורי ההזנחה אליהם אתה מתייחס נשמעו גם באוזניי אבל לרוב מדובר בדירות שמלכתחילה קורסות על עצמן. הדירה המדוברת היא ישנה אבל נמצאת בשכונה מאוד טובה בחיפה, ובאופן כללי במצב טוב, גדולה ובמחיר תואם, אחרת לא היינו לוקחים אותה. בעלי הדירה גרים בעיר אחרת ופשוט לא טורחים אף פעם להגיע. אז איך ידעו מה קורה בדירה? הדיירת הקודמת כנראה שברה חוזה, ואמרה להם מה שרצתה רק בכדי שיכנסו דיירים חלופיים כמה שיותר מהר.

ואתה יודע מה? אם היה לוקח שבועיים בכדי לאפשר השוואת מחירים לא הייתי מעזה לומר דבר. אבל בחייאת! חודשיים? "אוי, נכון. פשוט היינו בחו"ל"... בזמן שאנחנו ישנים עם עובש.

יכול להיות שמחמת תגובתי משתמע שאני ממהרת לתבוע, אז אתקן ואומר שממש לא! אני אפילו נוטה לכיוון הפראיירית במקרים רבים, רק בכדי להימנע מעימותים. הבעיה כאן, - תסלחו לי על הביטוי אבל אין ברירה אחרת - שהם דפקו אותנו, ואנחנו אמורים לומר תודה?!

לצערי ככל שאני רואה את התגובות מאירות העיניים כאן ובמקומות אחרים, כנראה שנרד מזה, רק מכיוון שאני עסוקה מידי מכדי להתעסק בשטויות וללמד אותו לקח על כך שכל מה שהוא היה צריך לעשות זה לפצות אותנו בשכר דירה אחד או אפילו חצי. פשוט בושה!
 
למעלה