אופציה בחוזה שכירות

dorerl

New member
אופציה בחוזה שכירות

שלום לכולם,

בקרוב עומד להגיע המועד שבו על פי החוזה שלי אני אמור להודיע לבעל הבית אם ברצוני לנצל את האופציה ולהישאר בדירה שנה נוספת. העניין הוא שבחודשים האחרונים התחלף בעל הבית, שכן הדירה נרכשה על ידי אדם אחר - שאכן מעוניין להמשיך להשכיר אותה.

השאלה שלי היא האם במצב כזה, החוזה הנוכחי שלי (שנחתם עם הבעלים הקודם) תקף בכל מובן, לרבות האפשרות לנצל את האופציה - וכך גם תנאי המשך השכירות (שכר דירה וכו') המצוינים בחוזה? האם לבעל הבית יש אפשרות להתחמק מזה במידה שהוא רוצה?

בנוסף, במידה שהכל בסדר וממשיכים כרגיל, האם אופציה משמעותה שפשוט מממשים את השנה הזו ללא ניירת נוספת, או שהיא צריכה להוביל לחתימת חוזה לשנה הנוספת?
 
אם אין משהו

בחוזה שמגביל את האופציה במקרה שהדירה נמכרת, אז האופציה קיימת.
אם בעל הדירה החדש רוצה לערוך שינויים בחוזה, האפשרויות שלך הן : א. לקבל את השינויים ולהישאר. ב. לא לקבל את השינויים ולעזוב ג. לנסות להתמקח ולהישאר או לעזוב בהתאם לתוצאה.
בדרך כלל רצוי לחתום או על חוזה נוסף, או על מסמך יותר מצומצם שאומר בכלליות שתנאי החוזה הישן ממשיכים ותקפים. יש גם בעלי דירה שלא רואים צורך להחתים את הדייר מחדש במקרה שהוא מממש אופציה לדעתי זו טעות, שלהם יותר משל הדייר.
 

dorerl

New member
אין בחוזה משהו שמגביל את האופציה

מה שכן, לא הבנתי מהמשך דבריך ("אם בעל הדירה החדש רוצה לערוך שינויים..."): האם אתה מדבר על מצב שבו יש משהו שמגביל את האופציה, או שגם אם האופציה קיימת, כמו במקרה שלי, זה יכול לקרות?

הרי זה די מייתר את האופציה אם גם אז בעל הדירה יכול לדרוש שינויים בחוזה...
 
בחיים הכל יכול לקרות

כבר קרו מקרים שבהם בעלי דירות שלא מבינים מה זו אופציה, החליטו להעלות את שכר הדירה, למרות האופציה. ואם זה קורה, אז בפועל הדבר היחיד שאפשר לעשות זה להתפנות מהדירה ולא להמשיך הלאה, אם לא רוצים לשלם יותר.
יש את על הנייר ויש את החיים. אנחנו מתמודדים עם החיים ולא עם מה שקורה על הנייר.
 

dorerl

New member
ברור

ברגע שיורדים מהנייר הכל יכול להיות. רק רציתי לדעת מה קורה כל עוד כן נשארים על הנייר.
 
ננסה לעשות קצת סדר בדברים

1. אם יש אופציה להארכת החוזה מספיק שהמשכיר והשוכר ירשמו נספח לחוזה ויציינו בו כי השכירות וערבויות (של הערבים שלך לחוזה )ממשיכים בשנה נוספת,את תאריכי התחלת וסיום החדשים וכמובן לחתום על מסמך זה.
נהוג להחתים גם את הערבים על מיסמך זה ולאשר בכך את הסכמתם להמשך הערבות שלהם בשנה נוספת.
2. במקרה שלך התחלף בעלים של הדירה ולך לפי דבריך יש אופציה להארכת החוזה .מכאן שהמשכיר החדש חייב להמשיך להשכיר לך את הדירה באותם תנאים כפי שהיו לך בחוזה עם המשכיר הישן.
עם זאת יש בעיה כי שטרות החוב עליהם חתמו הערבים שלך רשומות ע"ש המשכיר הקודם ויש להניח כי המשכיר החדש יבקש חתימה של הערבים על שטרות חוב חדשים בו רשום הוא כמוטב.
3.כפי שציינו לפני יש רצוי ויש מצוי.כך שיתכן שבעלים החדשים כן ירצו לשנות את החוזה בצורה כלשהי.במיקרה כזה או שתסכים או שתסרב (כי החוק לצידך),או שתחליט לעזוב .
אגב זה שהחוק עומד לצידך אין פירושו שבעלי דירה פסיכי ונקמני לא יוכל לנסות למרר לך את השהות בדירה.
4.הכי עדיף בעיני ,לבקש מבעל הדירה החדש לחתום מחדש על אותו חוזה שכירות כחוזה חדש ביניכם ושכולל את האופציה של המשכת השכירות בשנים הבאות.
מהלך כזה יעגן כמו שצריך את כל הניירת הקשורה לשכירות ,לרבות ובין השאר, את הערבויות ושטרות החוב ,כאשר המשכיר החדש הוא החתום על החוזה שלך ,הוא זה שמתחייב כלפיך ואתה כלפיו.
&nbsp
&nbsp
 

dorerl

New member
תודה

שטר החוב איננו בעיה כי כבר נחתם חדש למען בעל הבית הנוכחי. אבל כן, בסופו של דבר, כך העניין תלוי בעניין הבסיסי ביותר: בכך שאנשים הגיוניים, הוגנים ולא חמדנים מדי.
 
למעלה