מזגן נייד

מזגן נייד

יש לי בדירה מזגן 4 כ"ס מאוד מאוד ישן שבקיץ לא מצליח לקרר -רק מוציא אוויר,
בחורף הוא כן מחמם.
בעל הדירה לא מוכן לקנות מזגן חדש אפילו אם אני אשתתף בעלות ההתקנה,מסתבר שמזגן שיצליח לקרר את הבית עולה מעל 6500 שח.
הפתרונות שחשבתי עליהם זה להביא טכנאי אמין על חשבוני שיבדוק את המזגן ואם מדובר בתיקון של כמה מאות שקלים בודדים שיסדר את המזגן לפחות לקיץ הקרוב.
דבר נוסף ששמעתי עליו זה מזגן נייד, לפי מה שראיתי באינטרנט מזגנים ניידים הם 1 כ"ס שזה חלש מדי ובדירוג אנרגטי G שזה מבזבז חשמל מדי.
למישהו יש נסיון עם מזגנים ניידים? הם מקררים כמו מזגן אמיתי? מבזבזים חשמל בצורה קיצונים .? שווים את ההשקעה כשמגיעה השרב?
 
לדעתי האישית

עדיף לעבור דירה. מזגן זו תשתית בסיסית במדינה שלנו, ובעלי דירות שלא מוכנים להתקין מזגן שעושה את העבודה יתקשו מאוד למצוא דיירים. נראה שבעל הדירה שלך מנסה שיטת מצליח - היות שאתה כבר ככה גר בדירה ולפי החוזה אתה תשלם לו את אותו הסכום בין אם יתקין מזגן חדש ובין אם לאו. בדיקה של המזגן הקיים ותיקון במידת הצורך זה לא משהו שאתה אמור לשלם עליו - המזגן הוא חלק מהתשתיות בדירה, והאחריות היא של בעל הדירה. אם בחוזה מופיע מזגן כחלק מהמיטלטלין זו האחריות שלו לדאוג לתקינות שלו, אחרת זו הפרת חוזה.

ממה שאני יודעת על מזגנים ניידים, הם צרכני חשמל דיי כבדים כפי שכתבת, מה שהופך את ההוצאה הכלכלית לגדולה משמעותית. אני חושבת שמבחינה כלכלית ישתלם לך יותר לעזוב את הדירה בסיום החוזה - בתקווה שהוא קרוב, ולמצוא דירה אחרת עם מזגן שעובד כמו שצריך, שזה המצב הנפוץ בארץ.
 
סיום החוזה עוד רחוק מאוד

לדירה יש יתרונות אחרים כולל השכ"ד ..היחס של הבעלים וכו.. ולצערי מנסיון זה ממש לא טריוואלי למצא דירה טובה+בעלי דירה שהם גם הוגנים ואפשר להסתדר איתם וזה המצב אצלי כרגע. אני יכול להבין שההוצאה הזאת קצת הבהילה אותו,בד"כ לאנשים מבוגרים בכלל ובעלי דירות מבוגרים בפרט קשה עם שינויים ו"כאבי ראש" כאלה.
כך שיותר משתלם לי לנסות למצא פתרון אחר לבד במידה והסכום הגיוני לי כדי לשמור על "שלום בית" ולא להתחיל לנפנף (תרתי משמע
) בחוזה.

אני מנסה לפתור את זה לפני שתתחיל עונת החמסינים והמחירים יקפצו..
אם למישהו כן יש ניסיון עם מזגנים ניידים או עצה טכנית אחרת מנסיונו אני אודה לו ..
 
יש כמה דברים שנראה שלא לקחת בחשבון

ואני מתנצלת מראש אם זה ישמע "תוקף", כי זו ממש לא המטרה: אתה לא צריך לרחם על בעל הדירה שלך וגם לא להתחשב בו - אם ההוצאה הבהילה אותו זה לא נעים, אבל ממש לא אמור לעניין אותך, ועצם זה שהוא תוקע אותך עם מזגן שלא עושה את העבודה בזמן שהשכיר לך דירה עם מזגן ולפי החוזה הוא מחויב לתקינות שלו - ההתנהלות שלו לפי מה שתיארת ממש לא נכנסת להגדרה של יתרון מבחינת היחס של הבעלים, ואם הוא הצליח ליצור אצלך נקיפות מצפון על כך שאתה מצפה למזגן שיעבוד, זה אפילו יותר חמור מזה. מי שאמור לשמור על שלום בית פה זה מי שמחויב לך לפי החוזה - אם מחר הוא יחליט להעלות לך את שכ"ד באמצע החוזה, גם תקבל את זה בשביל לשמור על שלום בית? אם הוא לא יסכים לתקן את השירותים, גם תסכים לזה?

אם אתה ממש מתעקש להתחשב בו, אתה יכול להציע שהוא ישלם על מזגן נייד, או שיבדוק אפשרות להתקין מזגן חדש רק באחד החדרים.
 
למעלה