דעתכם בבקשה

purple19

New member
דעתכם בבקשה

היי ,
אני בת 24 (ירושלמית) ומתכננת לצאת מהבית.
אני נורא בטוחה מנטלית וכלכלית אבל חסרת ניסיון מן הסתם..

1. אילו תנאים לדעתכם חשוב לי להדגיש לפני חתימת חוזה ?
2. בעל דירה מסוימת (שנורא אהבתי) אמר לי שאני צריכה להעביר 12 שקים לפיקדון + ערב - מה זה אומר בדיוק ?
3. הסכום החודשי לשכר דירה יוצא קרוב ל-50% מהמשכורת שלי, למרות שיש לי חסכונות ואני בפלוס גדול - זה עדיין מדאיג אותי..
האם עבור דירת 2 חדרים , משופצת , באזור טוב שקרוב למקום העבודה , כולל ארנונה, כבלים ואינטרנט- זה יהיה מטופש להוציא סכום כזה ?
אני בטוחה שאוכל לספוג את זה , אבל כל מי ששאלתי אמר ההפך ..

ובכללי ,
כל עצה שתוכלו לזרוק תעזור ..

תודה מראש !
 
תלוי

כמה זה חצי. יש חצי שהוא אלפיים שקל ויש חצי שהוא 5000 שקל. אין לך בעל ילדים ביטוח חיים ופנסיה שאת צריכה לממן כרגע אז זה פחות צריך להדאיג אותך.
 

purple19

New member
3,200

עם הוצאות נוספות, אני מניחה שלא אוכל לחסוך יותר מ-1,500 ש"ח בכל חודש ..
 
שוב תלוי

באורח החיים שלך. לדעתי את לא תישארי בסוף החודש עם סכום משמעותי, אבל זה תלוי בסגנון החיים שלך. הסכום שלא תבזבזי בחודש אחד, יתקזז בחודש אחר אז תישארי עם פחות
בכל מקרה, בלי להכנס לך לתחתונים ברמה של לעשות לך חשבון הוצאות שוטף, את לא נשארת עם כסף לבתלמים מהשוטף שלך, רק מחסכונות. כלומר הלך לך המצבר לאוטו? את מגיעה קרוב ל- 0 שקלים בחשבון או מינוס בחשבון, רישוי רכב, מהחסכונות שלך, טיפול שנתי לאוטו מהחסכונות שלך. התקלקל לך מקרר או מכונת כביסה, זה יבוא מהחסכונות שלך.
 
השאלה למה כוונתך בלחסוך

רוב האנשים בימינו מתקשים לחסוך, כשלחסוך 1,500 ש"ח בחודש במובן של - שכל חודש ישאר לך 1,500 ש"ח אחרי כל ההוצאות השוטפות (כולל בילויים ופינוקים קטנים), זה משהו שלא נשמע לי אפשרי במצב שאם הבנתי נכון, ההכנסה שלך היא בסביבות 6,500 ושכ"ד הוא 3,200? מה עם ארנונה, חשמל, ועד בית, נסיעות, אינטרנט, קופ"ח? כבר הלכו קרוב ל-1,000 ש"ח נוספים כל חודש ואולי אפילו יותר, וזה עוד לפני הוצאות על אוכל וקניות נוספות שנדרשות, שזה עוד כמה מאות ש"ח. יש לך מנוי לחדר כושר? מה עם בילויים פה ושם? הוצאות קבועות אחרות?

מעבר דירה ראשון כולל בפני עצמו לא מעט הוצאות, לצד חשיפה להוצאות שוטפות שלא בהכרח מודעים להם, וזה דבר שעולה - תרתי משמע. ההמלצה הקבועה שלי היא לארגן הכל בקובץ אקסל - הכנסות מול הוצאות, לשקלל את כל ההוצאות, כולל סל קניות ממוצע (אפשר להיעזר באתרי המשלוחים של רשתות השיווק כדי לחשב), ולהקפיד לעגל כלפי מעלה. תזכרי שרצוי מאוד שיהיה לך כמה שיותר כסף בצד לבל"תמים, שלא יהיה מצב שכמה ימי מחלה יכניסו אותך למינוס. אני ממליצה מאוד לא להסתמך על כסף שחסכת וגם לא על עזרה מההורים.
 

purple19

New member
השכ"ד כולל ארנונה ואינטרנט

בנוסף, אין לי רכב ונוסעת באוטובוסים (חופשי).
הוצאות בילוי וכו' - זה משהו שאוכל להגביל את עצמי בקלות , כי גם עכשיו אני לא בליינית גדולה שמבזבת בלי הכרה בקטע הזה.
אם לוקחים בחשבון את כל זה + העובדה שיש לי חסכון של למעלה מ-50,000 בחשבון - זה באמת יכול לעבור את הסכומים האלה .. ?
לא הייתי רוצה לעשות שימוש יתר בחסכונות שלי , אבל עם הכנסה קבועה - יכול להיות שלא תהיה ירידה דרסטית בסכום, לא ? או שאני נאיבית מידי ?
 
התמונה משתנה אבל לא בהרבה

משנה כי המשמעות היא ששכ"ד הוא לא חצי מההכנסות שלך, אבל היות שזה לא רחוק מזה, והיות שלהחזיק דירה לבד זו עלות לא סמלית, ולפי מה שתיארת את רוצה להצליח גם לחסוך, נדרש שתבצעי בדיקה מקיפה של ההוצאות הצפויות הקבועות שלך על מנת להיות בטוחה שתצליחי לעמוד בזה.

כמה דברים שחשוב שתקחי בחשבון בנוסף למה שכבר ייעצנו לך: האם את חושבת שתישארי לגור בדירה לטווח ארוך? מעבר דירה זו עלות בפני עצמה שעדיף לחסוך בה כמה שניתן.
האם הדירה מרוהטת? אילו הוצאות יהיו לך בעקבות המעבר? אנשים נוטים שלא להתייחס להוצאות הראשוניות, שעשויות להגיע למאות שקלים ולפעמים אפילו יותר, אם נדרש ריהוט.

מה עם הוצאות שהן לא חודשיות, אבל נדרשות בתדירות רבעונית+-? באיזו תדירות את נוהגת להסתפר? גם אם את לא בליינית גדולה שמבזבזת בלי הכרה - בחוה"מ לא צפוי איזה טיול עם חברים? לא עושים על האש פה ושם? זה נשמע אולי כמו משהו מינורי, אבל לא מעט צעירים שחשבו שיסתדרו במצב בו 90%+- מההכנסות שלהם הולכים על מחיה שוטפת, מצאו את עצמם במצב בו יום הולדת של חבר או ר"ל חתונה הוציאה אותם מאיזון, שלא לדבר על מצב שזה יצא במקרה אחרי חודש בו הם היו חולים והשכר היה נמוך מהרגיל, לצד הוצאות רפואיות שונות (במצבים כאלו, גם התשלום הרבעוני לרופא בתוספת תשלום על תרופות יכול להוציא מאיזון)

אני ממליצה מאוד לא להסתמך על החסכונות, זו טעות שרבים וטובים עושים ובסוף מוצאים את עצמם בלי החסכונות - אם חלילה תצטרכי לעבור פרוצדורה רפואית יקרה, יהיה לגיטימי להסתייע בחסכונות. אם תרצי להתפנק בחופשה בחו"ל פעם בשנה זה גם יהיה לגיטימי - אבל לא להסתמך על מה שיש בחסכונות כגיבוי להוצאות החודשיות הקבועות.

אני מתנצלת אם זה נשמע מלחיץ או מפחיד - אני לא מכירה אותך ויכול להיות שאת מאלו שיכולים להסתדר גם עם תקציב מינימלי, פשוט מניסיון של לא מעט שנים גם כמנהלת הפורום הזה וגם במקומות אחרים, זה לא תרחיש נדיר שמעבר דירה ראשון מוביל למצבים שתוארו, במיוחד אם מראש הולכים על שכ"ד שמהווה נתח גדול יחסית מהשכר.
 

purple19

New member
תודה

נראה לי שאמשיך לבדוק דירות אחרות , לא כדאי להיות פזיזה..
 
אני חושבת שאת צריכה ללכת לכיוון אחר

וזה לבדוק את האפשרות שלך להסתדר כלכלית עם שכ"ד ומגורים עצמאיים, ברגע שתהיה לך תמונה מסודרת, יהיה לך יותר קל מבחינת בחירת דירה.

את מוזמנת לעדכן בפורום
 
למעלה