פינוי דייר בתום תקופת שכירות

milipon

New member
פינוי דייר בתום תקופת שכירות

היי, אנחנו משכירים בית והדייר לא שילם לנו במשך שלושה חודשים(מצטבר ל3 חודשים) ולא שילם על המים במשך כל התקופה (600 שקל)
הוא כל הזמן אומר שישלם אבל כל הזמן דוחה את זה בגלל תירוצים שונים. בסוף החודש הזה נגמר החוזה שכירות, אני מתריע לו שאם הוא לא יסדיר את החוב לא נחדש את החוזה. כמה זמן מראש חייבים להודיע לדייר שלא ממשיכים את החוזה שכירות(בחוזה אין אופציה להארכה) והאם חייב לעשות זאת בעזרת מכתב פיזי או מספיק תיעוד של ההודעה שנשלחה(והוא הגיב)?
בנוסף, אני חושש שהדייר יעשה בעיות ולא ירצה לעזוב אפילו אם לא נחדש את החוזה - הרי לפי הבנתי חוקית אין לי דרך לסלק אותו משם למעט צו פינוי מושכר(שמחייב עו"ד ויעלה לי כמה אלפי שקלים..) - האם בית המשפט יקבע כי על הדייר לשלם את הוצאות העו"ד?
בנוסף, בהנחה וכן יסכים לעזוב, אך יסרב לשלם את שלושת חודשי השכירות - האם יש תועלת לתבוע אותו בבית משפט לתביעות קטנות?
תודה לעוזרים!
 
מקסים

לפי הכתיבה שלך אני מבינה שאין שאר ערבות, או ערבות בנקאית או אפילו צ'ק ביטחון? הדברים האלה יקבעו את עומק החור בכיס שלך, כך שבלי המידע הזה אי אפשר לתת תשובה מדויקת.
אין לי מושג כמה שווה הדירה שאתה משכיר, אבל היא בטח שווה יותר משכר טירחה של עורך דין. עדיין.
כך שכן, לשלוח לו מכתב שמבקש ממנו להתפנות מיידית. אם לא יתפנה מרצון להתחיל בהליכי פינוי באופן מיידי כי מדובר בעניין של כ- 6-9 חודשים עד שמקבלים צו פינוי ובכל הזמן הזה הדייר שלך יכול לגור שם ולא לשלם.
 

milipon

New member
כן, טעינו

לפני זה לא היו לנו בעיות עם הדיירים, ובגלל זה בזמן חתימת החוזה לא ידעתי ששוכרים בעייתים יכולים לנצל את החוק עד כדי כך לטובתם.
אני כבר הבנתי שהולך להיות לי חור, מה העלות המשוערת לעורך דין להגשת תביעה לפינוי מושכר והאם אין דרך לגרום לדייר לשלם הוצאות משפט על זה שמראש לא הסכים להתפנות למרות שאין שום סיבה הגיונית שלא יתפנה?
חוץ מזה הבנתי שיש תביעה מהירה לסילוק במקרה כזה שלוקחת כחודשיים, אז למה שזה ימשך 6-9 חודשים?
 
הליך מקוצר לוקח 8 חודשים

בתי המשפט גם ככה עמוסים. לפני שהיה הליך מקוצר זה היה יכול לקחת גם שנתיים.
תלוי בעורך דין כמה הוא לוקח. תלוי במה יידרש ממנו. העלות המשוערת לדעתי של הליך פינוי, ללא חישוב הפסד ימי עבודה נסיעות ודלק, בין 10000 ל- 30000 שקל.
בית משפט עובד לפי העיקרון של מרבה נכסים מרבה דאגה. אפשר לתבוע הוצאות מהשוכר, אבל לא תקבלו את הכסף מראש, תקבלו אותו אם וכאשר התביעה להוצאות תתקבל ותאושר ובית המשפט יפסוק לטובתך. כלומר קודם כל מוציאים כסף, מה שקורה אחרי 8 חודשים או שנה, קורה אחרי 8 חודשים או שנה.
 

milipon

New member
אבל למה החוק מאפשר את זה?

אוקי, אז נגיד והייתי לוקח צ'ק ביטחון
הבן אדם עובד בשחור, אם הייתי בא למשוך את הצ'ק הוא היה חוזר - ומה עשיתי בזה? הייתי מגיע לאותו מצב. אז הייתי מחתים ערבים - והערבים היו מתנערים מאחריות, אותה תוצאה = בית משפט
באיזה עולם זה הגיוני שדייר יכול בכוונה תחילה להיכנס לבית, לעשות רושם של אדם נורמטיבי, ואז לחשוף את פרצופו ולגרום לכזה נזק למשכיר?
למה החוק מאפשר לדייר לנצל את זה??
 
העיקרון הוא

שאם יש לך מחלוקת עם מישהו לא משנה מה הנושא, מישהו שנתן לך צ'ק והצ'ק חזר, מישהו שיושב אצלך בבית ומפר את החוזה איתך, או כל דבר אחר, לגורם אובייקטיבי כמו מדינת ישראל, בית המשפט שלה, לא ברור מראש מי צודק. לא ברור להם מראש שאתה צודק, ולא ברור להם מראש שהדייר שלך צודק, אפילו לא יודעים מה בדיוק קרה. מדינת ישראל לא מכירה לא אותך ולא את הדייר שלך אישית, היא לא יודעת מה פרטי המקרה. יש פה צד שלישי שצריך לפסוק אחרי ששמע את הצדדים.

מצד אחד אם דייר לא משלם אז אי אפשר עכשיו לתת לו להישאר בדירה לנצח נצחים כי ברור שהוא הפר את החוזה באופן יסודי וחוזים צריך לקיים.
מצד שני, אתה לא יכול להוציא מישהו מהבית שהשכרת לו על דעת עצמך כי חוזים צריך לקיים. כי אם כל אחד היה יכול להוציא שוכרים על דעת עצמו, היה יכול להיות בלאגן בכל המדינה ולחוזה לא היה שום ערך.
 

milipon

New member
אבל אין חוזה בינינו - נגמר

שבוע הבא נגמר החוזה, ובחוזה לא רשומה שום אופצייה להארכה.
המדינה לא אמורה להיות יכולה לחייב אותי להאריך את החוזה אחרי הבלאגן שהוא עשה לי. נגיד והייתי מראש משכיר לו לשנה ואחרי זה מתכנן למכור את הבית לדוגמא, אז למה השוכר יכול להישאר בבית עד סיום המשפט ולגור ללא חוזה, ואני אהיה חייב לשלם את הארנונה, החשמל והמים שלו. גם אם אין לו שום סיבה להישאר מעבר ל"אני לא רוצה לעזוב"? ובגלל שהתביעה היא על סילוק אני לא יכול לתבוע את הכסף חזרה וזה עוד תהליך שיעלה לי עוד כסף שלא בטוח יחזיר לי הכל.. מקומם.
 
כן

אבל אם הוא יחליט להישאר בדירה למרות שאין חוזה ביניכם זו עדיין אמורה להיות הפרה של תנאי החוזה שהיה ביניכם שאמור לקבוע באלו תנאים הוא מסתלק. בהנחה שהחוזה שהיה ביניכם כתוב נורמלי.

יש תמיד מידה של סיכון בהשכרת דירה. זה בא עם הדירה.
משום מה נראה לאנשים שהשקעה בנדל"ן היא פחות לוטו מהשקעה בבורסה, זה לא נכון. יש לך שוכרים בעייתיים, יש בלת"מים שצריך לטפל בהם וכרוכים הוצאות מפתיעות ולא מבוטלות על הדירה, ותמיד יכולה להיות ירידת ערך. זה לוטו כמו כל השקעה אחרת.
 

im mitzi

New member
לא קראתי את כל התכתובת

אבל אני אענה בכל מקרה
מה כתוב בחוזה לגבי הודעה על המשך השכירות? לרוב נהוג להודיע 30-45 יום על סיום החוזה.
בכל מקרה במקרה שלך נראה כי הגיוני שלא תרצה להמשיך את החוזה.
דבר אחד לא ברור לי, הוא לא נתן כם צ'קים חודשיים עבור השכירות?
בכל מקרה אתה יכול לתבוע את פינוי הנכס ולאחר מכן לתבוע את ההוצאות על השכירות, ארנונה, ועד וכו' בהתאם לחוזה
אני מקווה שהדייר העביר את התשלומים על שמו בעיריה וברשויות השונים כך שהחוב לא ירשם על שמך, במידה ולא אתה תאלץ לשלם במקומו להוסיף את זה תביעה.
&nbsp
ראיתי ששאלת מה היה עוזר לך צ'ק שחזר
אז במקרה כזה לא היית צריך בית משפט כי צ'ק שחוזר ללא כיסוי ניתן להגיש להוצאה לפועל וזה היה מקצר לך תהליכים
 
אנסה להוסיף מספר נקודות

1. חוזה ללא אופצית הארכה הינו חוזה אך ורק לתקופה המצויינת בו ועל השוכר לפנות המושכר מייד בתום השכירות.
2."נוכל" מקצועי בדר"כ משלם חודש-חודשיים ראשונים ואז מפסיק לשלם השכירות.מתיאורך אני מבין כי במשך 9 חודשים שולם שכ"ד ? והבעיה רק עם 3 חודשים אחרונים?
אם כך יתכן והשוכר נתקל בבעיות פיננסיות שונות.
יש לברר איתו העניין ואף לנסות לפרוס את החוב .
3.נסה להציע לו פריסת החוב אך עמוד על זכותך לקבלת החזקה בתום החוזה וקבלת המפתחות.
4.במידה והשוכר לא מוסר לך את הבית חזרה עליך לבצע פעולות מהירות כמה שיותר.יש לבקש פיצול סעדים כאשר את סעד הפינוי המהיר יש להגיש בסדר דין מקוצר לבית המשפט.משך הזמן עד הפסיקה של השופט תלוי באם השוכר מגיש כתב הגנה .
לאחר זכיה יש לגשת להוצאה לפועל לממש את הפינוי.
מצרף לינק שתוכל ללמוד ממנו על הצפוי לך (לא ממליץ דווקא על העו"ד בלינק,פשוט ההסבר שם הוא טוב מאוד)
https://www.melnik.org.il/ייצוג-בבתי-משפט/תביעת-פינוי-מושכר-בהליך-מזורז
4.באם החתמת ערבים על שטר חוב ועל ערבות אפשר "ללחוץ " באמצעותם על השוכר שישלם ויפנה.יש לצלצל אליהם ולהודיע על המצב.לעיתים מהלך זה פותר את הבעיה.
5.נראה לי שאתה זקוק לעו"ד במידה והדירה לא תפונה בזמן כי לפי הלינק הנל תיווכח כי העניין לא פשוט ומצריך גם פניה לבית משפט וגם פניה להוצאה לפועל.
בנוסף ,לאחר מכן תוכל בסדר דין רגיל לתבוע סעדים נוספים מהשוכר על דמי השכירות ושאר תשלומים שלא שולמו.
6.מסקנה נוספת שכדאי לך להסיק מהמקרה המצער הוא שכדאי לך בפעם הבאה לקחת מהשוכר ,שיקים ,ללא תאריך,וללא סכום נקוב ,חתומים על ידי השוכר ,המיועדים לחברת חשמל,ועד בית,עיריה,חברת הגז,תאגיד המים וכיוצ"ב .
כמו כן כדאי לבצע את ההשכרה הבאה (לפחות השנה הראשונה או הפעם הראשונה) דרך עו"ד וכך יהיה לך העתק של חוזה שכירות מעודכן לשנים הקרובות לשוכרים אחרים.יתכן כי חוזה השכירות שלך לא מעודכן ולא כולל את סעיפי ההגנה השונים על המשכיר.
&nbsp
 
לא נותר לי יותר מדי מה להוסיף

הייתי ממליצה להתייעץ בפורום משפטי, יכול להיות שמכתב רשמי מעו"ד ו"איומים" בתביעה יעשו את העבודה, אבל כדאי כאמור להתייעץ עם גורמים משפטיים מביני עניין. בכל מקרה - לפי מה שתיארת מבוצעת כאן הפרת חוזה יסודית מצד השוכר, כך שהחוק לצידך.

ממליצה להבא לקחת ערבויות מתאימות, לשקול אפשרות של ערבות בנקאית ולהקפיד גם על צ'קים לפקודת העירייה, חברת החשמל ותאגיד המים - זה דבר מקובל מאוד בחוזה שכירות, וכך ניתן למנוע בעיות שכאלו (למרות שבלי קשר מומלץ מאוד לדרוש בחוזה שהשוכרים יעבירו את החשבונות על שמם).
 
למעלה