יעוץ לגבי להשכיר ולשכור?

ab1313

New member
יעוץ לגבי להשכיר ולשכור?

אהלן, רכשתי לפני כחצי שנה דירה שכעת אני גר בה (אני בן 30).
השקעתי המון בשיפוץ (מטבח חדש, צנרת, ריצוף, דוד שמש, מקלחת חדשה לגמרי). אחרי שגרתי בדירה כמה חודשים אני החלטתי שאני רוצה לעבור לגור בת"א קרוב לחברים שלי (הדירה שלי היא במרכז - האיזור בעיקר רלוונטי למשפחות/זוגות, ואני רווק ולבד לי שם... אני רוצה להיות ממש בתל אביב).
יש המון התלבטויות שאשמח לשמוע את דעתכם בתור אחד שבחיים לא השכיר דירה..
1. ריהטתי את הדירה לגמרי, לדעתי זה סיפור להתחיל להוציא ציוד.. זה רלוונטי בדר"כ להשכיר אותה מרוהטת? אנשים מחפשים את זה? (לפחות את הספה, תנור, וכו'..)
2. לא התקנתי מזגנים בחדרים (יש בסלון) כי הקומה גבוהה (7 מתוך 8) ויש רוח טובה (ואני לא אוהב מזגנים). השאלה כמה זה יכול להפריע בלהציע אותה להשכרה? יש סורגים בחלונות וזה סיפור ממש יקר עכשיו להתקין מזגנים (אחרי שגם ככה השקעתי קרוב ל90 אלף שקל בשיפוץ)
3. איך הייתם מציעים לעשות את זה? אני יודע שדירות בתל אביב נחטפות כמו לחמניות - לנסות קודם למצוא דירה בת"א ואח"כ לנסות להשכיר את הדירה שלי? אני לא יודע כמה זמן יקח לי להשכיר את הדירה - איך בדר"כ עושים את המעבר הזה בין 2 דירות?
4. 2 מתוך 3 החדרים ריצפתי עם גרניט פורצלן שנראה כמו פרקט, החדר האמצעי השתמשתי בו כחד"כ ולא ריצפתי יש מרצפות ישנות), מה הדרך הסבירה והזולה להשלים את הריצוף שם? אולי פרקט רגיל? שטיח מקיר לקיר?

אשמח לעוד טיפים, אני מנסה לצמצם הוצאות לקראת המעבר בין 2 הדירות כי באמת השקעתי המון בדירה..

תודה מראש!
 
כן לא ואולי

1. אפשר לנסות להשכיר מרוהט, או מרוהט חלקית. אני הייתי "מקריבה" ועושה הובלה, של לפחות חלק מהציוד, או מפנה חלק מהציוד, אם הייתי חושבת שיש שוכרים טובים והם לא צריכים את כל הציוד בדירה.
א. אתה בעצמך תצטרך ציוד בדירה החדשה שתשכור בתל אביב אם תשאיר את הציוד שלך לשוכרים. או שתצטרך דירה מרוהטת כבר. גם לקנות ציוד חדש עולה כסף, אולי יותר מהובלה. אז למה להשאיר?
ב. הציוד בדירה עדיין נשאר באחריותך. כל קילקול, או הרס, עדיין משהו שאתה תצטרך לטפל בו או תפסיד ממנו. קח את זה בחשבון.
2. אתה לא חייב להתקים מזגנים אם אתה לא רוצה. זו נקודת תורפה כי היום אנשים מחפשים דירות עם מיזוג, אבל אין דרך להכריח אותך למזג.
3. השאלה מה הגב הכלכלי שלך. אם אתה יכול להרשות לעצמך לממן שכר דירה של דירה בתל אביב חודש, חודשיים, אולי שלושה, בלי לקבל שכר דירה מהדירה שתשכיר. אם כן, אז תתחיל לחפש ותעבור. אם לא, אז כדאי שתחתום קודם על חוזה עם שוכרים ורק אז תעבור.
4. למה אתה צריך להשלים ריצוף? לא נראה לי חשוב מספיק להתעסק עם זה.
 

ab1313

New member
כמה תשובות

1. בוודאי, אני מתכנן לראות איזה ריהוט אני צריך ואיזה לא, זה שאני לא צריך אני רוצה לנסות להשאיר. מבחינת הציוד שאני משאיר, בדר"כ אומרים שצריך לעשות שימוש סביר בציוד - זה משהו שבכלל אפשר לאכוף?
2. אני יכול אולי לראות את ההלך רוח, אם אני אראה אנשים שנראים לי טובים וישאלו על מזגן, אני יכול אולי להכניס בחוזה שאתקין.. כדי לא להכנס להוצאה מיותרת לפני..
3. אני יכול להרשות לעצמי, אבל אני חרד פתאום שזה יהיה כמו כדור שלג, הבעיה שאם אני חותם על חוזה עם שוכרים ופתאום אני לא מוצא דירה בתל אביב, מה אני עושה? נראה לי עדיף למצוא קודם.. סרט..
4. כי הרצפה שם נורא ישנה, ואף יש שם חלק של בטון כי עשיתי תשתית אינטרנט מתחת לרצפות, הרצפה נראית מזעזע, לא נראה לי הגיוני לשים שם בן אדם שיחיה שם עם ריצוף כזה לא?
 
הבנתי

1. אין שימוש סביר, כמו בלאי סביר. אבל זה לא משנה, אם מתקלקל המדיח אז מתקלקל המדיח. אם הורסים לך את הספה, אז הרסו לך את הספה. כל מה שוקרה מעבר לזה הוא מנקודת המוצא הזאת.
3. למה, נגמרו הדירות בתל אביב ולא הודיעו?
4. תבדוק בפורום עיצוב פנים. אולי יהיו להם רעיונות למשהו זול ופשוט ועמיד שאפשר לעשות עם הריצוף.
 
זו משוואה עם כמה נעלמים

באיזו עיר ממוקמת הדירה? כמה חדרים יש בה? האם קהל היעד הוא יחידים/זוגות/משפחות? אולי שותפים?

זה משנה כי אם קהל היעד הוא משפחות, הסיכוי להשכיר לפני הקיץ הוא קטן מאוד. אם קהל היעד הוא שותפים, הסבירות היא שזה ייקח יותר זמן. זוגות ויחידים מחפשים כעיקרון להשכרה כל השנה - אבל ככל שמתרחקים מתל אביב וגוש דן רוב מעברי הדירות מתקיימים בקיץ גם הם בהתאם לסיומי החוזים, והתחלופה מעט שונה מאשר בגוש דן.

לפי מה שכתבת על המזגנים אני נוטה להבין שהדירה לא בגוש דן וגם לא בשרון, אני צודקת? אם נראה לך שגם בחודשי הקיץ החמים יהיה נעים בדירה ללא מזגן, ושגם בחורף הקר יהיה אפשר לחמם בדרכים אחרות, זה פחות קריטי, אבל זה משהו שלא נשמע לי כל כך קיים ברוב חלקי המדינה שלנו, ובהתאם אנשים שמחפשים לשכור דירה לרוב לא יתפשרו על מזגן, אלא אם המחיר יהיה מאוד נמוך.
 

ab1313

New member
תשובות נוספות :)

הדירה בפתח תקווה, 4 חדרים. קהל היעד הוא משפחות (אלו רוב האנשים בבניין שלי, גם אלו ששוכרים). למרות שהיא מתאימה גם לשותפים, וכו
אנ סהכ רוצה שיהיה נוח ונעים לשוכרים, כרגע אני גר שם וקניתי אותה בקיץ שעבר (שאני אישית לא הרגשתי שצריך מזגן בחדר בגלל האוויר, הספיק לי בסלון), הדירה נהדרת, האיזור טוב, אבל החברים שלי גרים בתל אביב.. ולבד לי.

אני חושב שהוגן יהיה להבטיח מזגן בחדר אם השוכרים באמת נראים טובים, זה די מבאס אבל כי זה עוד בטח 5-6 אלף לשים על הדירה, אחרי שכבר שיפצתי ב90 אלף :/
 
לפי מה שאתה מתאר, המזגנים זו הבעיה הכי קטנה כרגע

לפי המידע שנתת, קהל היעד הוא משפחות - לא הייתי ממליצה לנסות את נושא השותפים: גם פתח תקווה בכללי פחות מושכת שותפים, גם ציינת שזה אזור של משפחות וגם עבורך כמשכיר זו התעסקות מיותרת. משפחות כאמור עוברות דירה בחודשי הקיץ, מה שאומר שאין לך ממש אפשרות למצוא שוכרים שייכנסו בתקופה הקרובה.

אני לא רוצה לדרוך על יבלות, אבל המקרה שלך ממחיש עד כמה צריך לבדוק את הסביבה ו"להרגיש אותה" לפני שקונים דירה למטרת מגורים, בדגש על קניית דירה כרווק בעיר שלא גרת בה בעבר (כשבלי קשר לסביבה, אני מניחה שבדירת 4 חדרים יש תוספת ללבד...).
 

ab1313

New member
התכנון הוא בכל מקרה לקראת הקיץ

ומה לעשות, הדבר כבר נעשה ואין לי דרך לחזור אחורה. אני מבחינתי הייתי ממשיך לשכור לתמיד במקום לקנות אבל מכבש הלחצים מאמא שלי עשה את העבודה.
 
למעלה