מכירת השכירות שאני גר בה - ביקורים של מתעניינים ובכלל...

maximum71

New member
מכירת השכירות שאני גר בה - ביקורים של מתעניינים ובכלל...

שלום,
בעל הבית החליט למכור את השכירות שאני מתגורר בה. החוזה שלי מסתיים ביולי.
מה הזכויות שלי? אני יודע שהוא חייב לתת לי התראה של 3 חודשים לפני הפינוי, אבל מה יקרה אם הוא יצליח למכור רק חודש לפני סיום החוזה?

סוגייה נוספת:
בהתחלה בעל הבית היה מארגן קבוצות של כמה אנשים שבאו לראות את הדירה ביחד איתו או עם מישהו מתאמו. לאחרונה אנשים התחילו לצלצל אליי ישירות כדי לראות את הדירה, זאת למרות שביקשתי מבעל הבית לא לתת את המספר שלי למתעניינים כי להבנתי אני לא אמור לטפל בזה (משפחה, ילדים ופרטיות מינימלית).
שאלה:
האם מותר לי לסרב לפונים אליי ישירות ולהפנות אותם לבעל הבית?
מה התדירות של הביקורים שמותר לבעל הבית לארגן (בהנחה שאנחנו משפחה עם ילדים ולא מתאים לעשות רכבת בבית)?
 
בים אם הוא מצליח או לא מצליח

למכור הוא צריך להגיד לך מה קורה. האם הוא רוצה שתישאר דייר אצלו או רוצה שתתפנה. אתם יכולים גם להסכים שאתם מחדשים חוזה לתקופה קצרה כל פעם, כמה חודשים, אם זה מתאים לך ולו.
מותר לך להפנות אותם לבעל הבית, אבל זה לא יחסוך ממך לענות לטלפון . זה גם לא יחסוך ממך לענות לטלפון בכל פעם שבעל הבית או המתעניינים ירצו לבוא לראות את הדירה. ככה זה לגור בבית שמוכרים אותו. אין משהו שאתה יכול לעשות בנידון חוץ מלעבור.
התדירות צריכה להיות כזו שמקובלת עליו ועליך.
 

maximum71

New member
מה שאתה אומר זה שאני חייב לאפשר לכל נודניק שרוצה לראות את הד

מה שאתה אומר זה שאני חייב לאפשר לכל נודניק שרוצה לראות את הדירה לבוא ולראות?
אז יוצא שאני עושה לבעל הבית את העבודה והופך את הפרטיות שלי לפרוצה! חשבתי תמיד שבעל הבית בכבודו ובעצמו צריך לארגן ביקורים כאלה, ואני גם דיי בטוח שיש איזו שהיא מגבלה בנושא. לא כך?
 
לאף אחד לא איכפת

מי מארגן את הביקורים. איזו מגבלה אתה רוצה שתהיה? 10 ביקורים בחודש?
 
הכל לפי מה שכתוב בחוזה

אם בחוזה נקובה מגבלה אז יש. אם לא אז אין.

שוב, כפי שכתבתי למטה, נסה לדבר איתו להגיע להסכמות. תציע לו למשל שכנגד זה שהוא ירכז את כל הביקורים ביום אחד או יומיים בשבוע, אתה תדאג שהדירה תהייה נקייה ומסודרת באותם זמנים.
 
הזכויות שלך מתוקף החוזה לא יכולות להיפגע

כך שתלוי מה כתוב בחוזה. לכן על בעל הדירה לתזמן את העברת החזקה בהכס בהצאם להתחייבויות החוזיות שלו כלפיך. איך? זאת בעייה שלו. אבל אתה יכול להיות רגוע כיוון שמכירת דירה היא תהליך ארוך שלוקח חודשים. קודם עליו למצוא קונה, אח"כ יש משא ומתן משפטי בין עורכי הדין של הצדדים ואחריו יש כמעט תמיד פרק זמן של לפחות חודש אבל בד"כ יותר להעברת החזקה כנגד מלוט התשלום.

לגבי ביקורים בנכס, בחוזים סבירים כתוב שבעל הבית או מי מטעמו רשאי להיכנס למושכר במתן הודעה מוקדמת מראש ולהציגו בפני אחרים. תבדוק אם כתוב אצלך דבר כזה. נסה לדבר איתו לסכם לרכז את הביקורים ליום או יומיים בשבוע, למשל שלישי אחה"צ וששי בבוקר. כך תוכל להיערך מראש לביקורים.
 

avvv

New member
כמו שאמרו, לפי החוזה

נראה לי שבחוזה הסטנדרטי של סטימצקי יש הגבלה של פעם בשבוע או משהו כזה.
אם אין, אז תנסה להגיד לו אם אתה מרגיל שזה מוגזם. צריך למצוא פתרון שמקובל על שניכם, וגם לו יש אינטרס שתהיה מרוצה ושתראה את הדירה כמו שצריך.
 
למעלה