נזילה מהגשם

evil moon1

New member
נזילה מהגשם

שלום,
אולי מישהו יוכל לענות לשאלה שלי...
האם בעיה בתפר של בניין(בניין ישן בן 4 קומות, בעיה באיטום למים) שגורמת לנזילה מהגשם בדירות בקומה 3 ו-4 מחייבת השתתפות של כל הדירות בשיפוץ או שרק הדירות שנפגעות מהנזילה?
 

im mitzi

New member
כל בעלי הדירות צריכים להשתתף

נזילות שנובעות מאיטום המבנה הן באחריות של ועד הבית והעלות צריכה להיות על חשבון בעלי הדירות (לא חלק מהתשלום הקבוע לועד הבית)
 

im mitzi

New member
התשובה שלי לא משתנה

כל בעלי הדירות צריכים להשתתף בהוצאות שקשורות בבניין
ועד הבית בא להבהיר נקודה שזה לא אמור להיות כחלק מהתשלום הקבוע, מאחר ואין אז גם ככה זה לא רלוונטי
 


ואם אין ועד בית בבניין, כדאי לדאוג לטפל בזה - ובמידת הצורך לעבור לחברת ניהול, אם אין אף אחד שמוכן לקחת את זה על עצמו, אין ברירה.
 
קצת באיחור אבל מוסיף

אם את שוכרת זו בעיה של המשכיר ויתר בעלי הדירות בבניין.
אם את בעלת הדירה אז ברור כי העניין נוגע לכל דיירי הבניין שצריכים להשתתף בעלות התיקון.לרוב פניה לאגודה לתרבות הדיור בעיר מגוריך מביאה לפיתרון.הם שולחים על חשבונם מהנדס בניין שיתרשם ויתן חוות דעת ומנחים את כל הדיירים בדבר חובת השתתפותם במחיר התיקון ואף יכולים להמליץ על אנשי מקצוע שיתקנו את הדרוש בפיקוח של האגודה.
אינני יודע אם האגודה לתרבות הדיור נותנת שירותים אלה גם לבניין שאינו חבר בה.
לכן אפשרות נוספת העומדת בפניך היא פניה למפקח על בתים משותפים ,שזו סמכות ממשלתית ואשר ישב בזמנו בטאבו.למפקח יש סמכות של שופט והוא יכול לחייב את כל הדיירים במימון התיקון החיצוני בבניין.
 

evil moon1

New member
תודה

ואגב, אני יודעת בוודאות שאגודה לתרבות הדיור לא מוכנה לתת שום שירות אם הביניין לא חבר בה. כבר פניתי אליהם והם אפילו לא רצו לענות על שום שאלה, נתנו לי מספר טלפון של "ייעוץ לאזרח" של שירותי הרווחה.
 
קבלי 2 קישורים

הראשון של משרד המשפטים והשני של חברה פרטית .שניהם בקשר לסמכויות המפקח על בתים משותפים.מסתבר ולא ידעתי שגם שוכר יכול לפנות כנציג הדירה למפקח.
הבעיה שלך היא בסמכות שמוקנת למפקח לדון ולהחליט בנוגע אליה כי היא קשורה לרכוש המשותף - כלומר לקיר החיצוני של הבניין ממנו יש חדירת המים.
יתכן כי רק הגשת התביעה תביא את הדיירים להתחייב ולבצע את התיקון הנדרש עוד טרם מתן פסיקה של המפקח.
אל תירתעי מהבירוקרטיה הכרוכה בתלונה למפקח.תצלמי חיצונית ופנימית את מקום הסדק וצרפי את התמונות.
http://www.justice.gov.il/Units/LandRegistration/BriefingsOld/Pages/BriefingClaims.aspx
http://www.ysadan.co.il/הגשת-תביעה-אצל-המפקח-על-בתים-משותפים
 
למעלה