שכירות לטווח ארוך - מה המשמעות?

שכירות לטווח ארוך - מה המשמעות?

בהמשך לדיונים שעלו בנושא - בואו נעשה חתך קצר, ואולי אפילו נצליח להגיע לתובנות כלשהן:

1. כמה זמן אתם גרים בדירה הנוכחית?
2. מה הצפי למגורים בדירה?
3. האם השקעתם מעבר לסטנדרט בדירה הנוכחית? (משמע - התקנת מזגן/ביצוע עבודה תשתיתית כלשהי/קניית ריהוט מותאם מיוחד)
4. האם חלה עלייה בשכ"ד בתקופת המגורים שלכם?
5. איך מערכת היחסים עם בעלי הדירה? האם הם מהסוג שילכו לקראתכם, לדעתכם?
 
ואני אתחיל

אני גרה בדירה הנוכחית 3.5 שנים, מראש הגעתי אליה במטרה לגור לטווח ארוך יחסית - לפני כן גרתי 3 שנים באותה דירה ועזבתי בלית ברירה (בעלת הדירה חזרה לגור בה).
&nbsp
לא השקעתי הרבה בדירה כי לא היה צורך - הדירה הייתה מושקעת מספיק לטעמי, בכללי אני לא מתלהבת מהרעיון של להשקיע בתשתיות של דירה שכורה כי אי אפשר לדעת מה יהיה, במיוחד בעיר כמו ר"ג שכל בניין שני מועמד לתמ"א ולכו תדעו מתי יפנו אתכם. ההשקעה הכי גדולה מבחינתי הייתה שקניתי מקרר כי הדירה הגיעה ללא מקרר - היות שהיה לי ברור שאני נשארת לטווח ארוך זה נראה לי משתלם (הבעייתיות עם מקרר זה לא רק העלות שלו אלא גם ההובלה מדירה לדירה). אני לא פוסלת את האופציה להציע לבעלי הדירה לקנות את המקרר בסיום החוזה, או למי שיחליפו אותי.
&nbsp
שכ"ד הועלו לי פעם אחת באופן סמלי לאחר שנתיים במקום, ובשנה שלאחר מכן בעלי הדירה רצו להעלות עוד ולא הסכמתי, ואחרי מו"מ קצר מולם שכ"ד ירד (הם רצו להעלות ובסוף הורידו), ואני נשארתי עוד שנה.
&nbsp
בעלי הדירה שלי הלכו לקראתי - למרות שלדעתי הם הלכו יותר לקראתם, הם הבינו שהם הגזימו עם הדרישה שלהם להעלאת שכ"ד, שחלק ממנה נבע מטיעון שהיו להם הוצאות על הדירה (היו כמה בעיות תשתית שהם טיפלו בהם ועלו לא מעט), ובתגובה הזכרתי להם שהבעיות האלו הורידו מערך הדירה, ואדם שמגיע "מבחוץ", הדירה תהיה פחות נחשבת בעיניו מהסיבות האלו.
&nbsp
 

im mitzi

New member
עונה

ואני אחלק את התשובה שלי לשתי תשובות מאחר ועברנו דירה לפני חודשיים
&nbsp
1. כמה זמן אתם גרים בדירה הנוכחית? בדירה הנוכחית אנחנו גרים חודשיים, בדירה הקודמת גרנו 3 שנים (ובדירה לפניה גרתי 7 שנים)
2. מה הצפי למגורים בדירה? נכון לכרגע אנחנו חתומים לחוזה לשנה וחצי עד יולי 2018, לאחר מכן זה מאוד תלוי אם בעלי הדירה יחליטו לעבור אליה או לא.
3. האם השקעתם מעבר לסטנדרט בדירה הנוכחית? (משמע - התקנת מזגן/ביצוע עבודה תשתיתית כלשהי/קניית ריהוט מותאם מיוחד) קנינו ציוד מטבח מלא (מקרר, תנור ומדיח)
4. האם חלה עלייה בשכ"ד בתקופת המגורים שלכם? מאחר ועברנו לפני חודשיים החוזה חדש, לאחריו יש אופציה להארכה עם עליה בשכ"ד של 200 שקל בערך. בדירה הקודמת גרנו 3 שנים ללא העלאת שכ"ד וגם אחרי שיצאנו בעל הדירה החליט להשכיר באותו מחיר
5. איך מערכת היחסים עם בעלי הדירה? האם הם מהסוג שילכו לקראתכם, לדעתכם? לא סגורים על זה, הכל מאוד טרי, אבל בינתיים כשנכנסנו היו מלא בעיות שטופלו ממש מהר על ידי בעל הדירה, אז נראה לי שיהיה בסדר
 
אם יורשה לי להעיר משהו

אני לא יודעת של מי הייתה היוזמה - אבל זה מאוד מאוד חכם שעשיתם חוזה לשנה וחצי כך שהוא יסתיים ביולי - זה משהו שהייתי ממליצה לכל מי שמוצא את עצמו עובר דירה בחורף, כי כשנאלצים לעזוב דירה בחורף, הרבה יותר קשה למצוא דירה בגלל בעיית היצע.
 

im mitzi

New member
היוזמה היתה שלנו

זו בדיוק הסיבה שרצינו חוזה עד יולי והעדפנו להתחייב לתקופה ארוכה, זו הפעם השניה שאנחנו מחפשים דירה בחורף והספיק לנו.
בנוסף עם ההתרחבות הקרובה של המשפחה אנחנו להבא נהיה חייבים להתאים את התקופה לגנים לא נוכל לעבור באמצע שנה, אלא אם זה יהיה משהו קרוב ואין לכך שום ערובה
 

a wild rose

New member
מצטרפת

אני גרה בדירה הנוכחית קצת יותר מחצי שנה בדירה הקודמת גרתי 3 שנים. עזבתי אותה כי בעלי הדירה העלו את שכ"ד שהיה גם ככה יקר יחסית, והרגשתי שהגיע הזמן לשנות אווירה. בעלי הדירה לא הלכו לקראתי כי העדיפו להעלות את שכ"ד, והם הצליחו למצוא דיירים שהסכימו לשלם את הסכום שהם דרשו. אני מקווה שבמידת הצורך בעלי הדירה הנוכחיים ילכו לקראתי, בינתיים לא הייתה לי יותר מדי תקשורת איתם אחרי חתימת החוזה והמעבר, אבל הם היו דיי בסדר עד עכשיו.

אני לא יודעת כמה זמן אגור בדירה, אבל כיוונתי מראש לדירה שאם ארצה אוכל להישאר בה לטווח ארוך. לא השקעתי יותר מהמינימום - יש לי רהיטים שעברו איתי מהדירות הקודמות ותליתי וילונות וכדומה, וגם צבעתי את הקירות שיהיה לי נעים בעיניים (קניתי צבע וחברים עזרו לי, זו לא עלות גבוהה).
 
למעלה