אירוח בן זוג בדירה של שוכרות

יהלי 14

New member
אירוח בן זוג בדירה של שוכרות

אני משכיר דירה ל 2 שותפות . אחת הדיירות פנתה אלי וסיפרה שהשותפה השנייה מביאה את החבר שלה לישון, לפעמים זה למס' ימים רצופים משמאד מפריע לפרטיות שלה, והיא חושדת שאף שוכפל לו מפתח. . יש לציין שבחוזה צויין מפורשות שהדירה מושכרת לדיירות ואך ורק להן ואין להן שום זכות להביא דייר/ת נוספים לגור בדירה.
אני קצת מוטרד ולא יודע איך לנהוג , מצד אחד לא יודע אם כדאי לי בכלל להכנס ולהתערב במתיחות שנוצרה בין הדיירות עקב הבאת הבחור. מצד שני מרגיז אותי שאם שוכפל לו מפתח אני רואה זאת כהפרה בוטה של החוזה . אבל גם אני לא יכול להתנגד לכך שהדיירות יביאו את בני הזוג שלהם לדירה , הרי אם הדיירת לא הייתה מספרת לי לא הייתי יודע מה קורה , אבל מצד שני ברגע שהיא פנתה אלי אני לא כל כך נוטה להתערב, אלא רק במידה ואבין שהחבר שוהה הרבה בדירה.
מה עושים ? מתערבים ? לדבר עם הדיירת שמביאה חבר ? אני חושש שעצם פנייתי תחריף את היחסים בינהן. אבל מצד שני כאמור לא מתאים לי דייר שלישי
 
היי


זה מאוד יפה מצידך שאתה חושב על היחסים בין השוכרות - זה ממש לא מובן מאליו. זה גם נחמד לגלות על בעל דירה שמוכן לסייע בנושאים כאלו, בדרך כלל קיימת העדפה לא להתערב.
מה שהייתי מציעה לך זה לפנות לשתיהן במכתב/מייל (שמובהר בו שהוא מופנה לשתיהן), בו אתה מזכיר שהחוזה בוצע מולן ולפי החוזה אסור להכניס לדירה דיירים נוספים שחורגים מתקן אורחים, אולי תוכל לציין שהובא לידיעתך מידע לפיו הצטרף לדירה דייר נוסף (אם הדיירת הבעייתית תחקור תוכל לטעון שאחד השכנים סיפר שהתרשם שיש בחור שגר בדירה), ושזו הפרת חוזה.
אם תציג את זה אך ורק כמצב הזה - שלך מפריעה העובדה שנכנס לדירה דייר שלישי, וכמצב בו אתה לא מודע לזהות הדייר ומבחינתך הוא יכול להיות בן הזוג של כל אחת מהן, אין סיבה שהיחסים בין הדיירות יחריפו.
מהצד השני - קח בחשבון שזה תרחיש נפוץ בדירות שותפים, כולל נושא הוויכוחים בין הדיירים בנושא. מתי צפוי להסתיים החוזה?
 

tal902

New member
דיי שקוף שהשותפה תבין שהשנייה הלשינה עליה

אנשים לא מטומטמם. מה איכפת לשכן שיש שם עוד מישהו שגר?
&nbsp
אני חושב שלא צריך להתערב בשלב זה. השופה פשוט כנראה פחות אוהבת שיש עוד מישהו שמסתובב לעיתים בבית.
&nbsp
&nbsp
 
שום דבר לא שקוף

וגם אם כן - אם זה מפריע לו כהפרת חוזה, זה מה שחשוב כאן.
&nbsp
אני יכולה לספר לך על מקרים יותר לא ברורים של התערבות שכנים, או אפילו סתם דיווחי שכנים (כי יש קשר בין בעל הדירה לשכנים - הם היו השכנים שלו בעבר), כולל מקרה שאני מכירה מקרוב בו התגלה שזוג ששכר דירה הכניסו דייר נוסף בניגוד לכתוב בחוזה ובאופן שלא היה מקובל על בעל הדירה (הכניסו דייר משנה ששילם להם שכ"ד והכל), זה לא הפריע לשכנים, אבל זה כן הפריע לבעל הדירה והשכנים ידעו את זה.
&nbsp
לצד זאת, זו באמת בעיה נפוצה שקיימת בדירות שותפים, ובתכלס אני יכולה להבין את שני הצדדים - שותפה א' שרוצה לארח את החבר שלה, ושותפה ב' שמפריע לה שנוסף לה עוד שותף לדירה. כל מי שגר עם שותפים בעבר מכיר את הבעיה הזאת, שעלתה לדיון לא אחת בפורום.
&nbsp
 

tal902

New member
הדוגמא שהבאת לא מתאימה למקרה של פותח השרשור

בדוגמא שנתת הגיע דייר נוסף לדירה. כאן זה לא המקרה. רק בן זוג חדש כנראה שמדי פעם נשאר ללילה
 

נוסעת27

New member
הבעייתיות בשליחת מייל

שזה יעודד ואף יהיה נפיץ למתיחות בניהן שגם ככה מטרידה אותו.
אם מעניין אותו רק עניין שכפול המפתח- הוא בהחלט יכול להתעלם מהיחסין בניהן ולפנות לשוכרת ולהיות גלוי שהבין שהיא שכפלה מפתח לבן הזוג שלה ושהוא מזכיר שזו הפרת חוזה. גם עצם העובדה שהדיירת יצרה איתו קשר במקום לשוחח על העניין עם השותפה כבר מראה שם על יחסים לא תקינים (הרי ברור שהיא עשתה זאת כדי לחסוך מעצמה לדבר איתה ושבעל הדירה יתערב בשבילה, או שניסתה והשותפה עם החבר לא מקשיבה).
בגדול חוץ מעניין שכפול המפתח הדיירת לא מפירה שום חוק. מותר לה לארח בן זוג בדירה אלא אם צויין אחרת במפורש בחוזה. הוא לא גר שם הוא מתארח אצלה. זה נשמע כמו תככים בין שותפות, אני לא הייתי מתערבת. אם לא נאה לאחת מהן שתצא ותמצא מחליפה.
 

im mitzi

New member
אני דווקא לא הייתי מתערבת

נתחיל בזה שלשכפל מפתח גם אם זה לצורך השארתו אצל מישהו קרוב למקרה הצורך אינה הפרה של החוזה, מה שכן כדאי שביציאת הבנות מהדירה תקבל את כל המפתחות לידך או שתחליף מנעול
אני לא יודעת מה הסיטואציה או בכלל איך החוזה שלך מול הדיירות (חוזה מול כל אחת או חוזה מול שתיהן) אבל אני לא הייתי נכנסת בינהן, אתה לא בייביסיטר וזה גם לא אמור להפריע לך כמה נפשות יש בדירה, בסופו של דבר אותך צריך לעניין שהדיירות לא העבירו את זכותן בדירה למישהו אחר ואינן מתגוררות בדירה, שהחשבונות משולמים בזמן ושאין נזקים.
לדעתי, הדיירת צריכה לפתור את המצב עם השותפה שלה בעצמה או לצאת מהדירה בהתאם לחוזה בינכם.
 
אני לא רואה בזה התערבות

הוא ציין במפורש שמה שמפריע לו זו העובדה שבחוזה הוא אסר עליהן להכניס דייר נוסף, והוא קיבל את הרושם שאותו בחור הפך לדייר נוסף בדירה, מה שמהווה הפרת חוזה בלי קשר לכך שזה מפריע לדיירת הנוספת.
&nbsp
 

im mitzi

New member
זה מאוד נתון לפרשנות

דייר נוסף יכול להתפרש בהמון מובנים, אבל בעיקר בתשלום חשבונות והשתתפות בשכ"ד
כל עוד זה לא קורה זה לא משהו שבעל הדירה אמור להתערב בו.
 
את צודקת מבחינה עקרונית

השאלה מאיזה כיוון חושבים על זה - אני הבנתי ממה שהוא כתב שזה מפריע לו בהיבט של החוזה, ולא כי זה מפריע לשותפה השנייה. זה משהו שלרוב בעלי הדירה לא יזיז בכלל, בהנחה שבאמת מדובר באורח ולא בדייר רשמי.
 

im mitzi

New member
נכון

אבל שוב, זה נתון לפרשנות
בנוסף צריך להבין ממה נובעת החשיבות לבעל הדירה לשני דיירים בלבד, הדבר היחיד שעלול להפריע זה שכירות משנה מה שככל הנראה לא קורה כאן
 
זה נשמע כמו אירוח

קשה למתוח את הקו בצורה ברורה איפה עובר הגבול בין אירוח לבין התחלקות במושכר. להביא את החבר לישון מפעם לפעם זאת התנהגות נורמטיבית בהחלט. גם אני הייתי נשאר לישון אצל חברות והן היו נשארות לישון אצלי כשהייתי רווק והייתי גר בשכירות. כך נהגו גם כל חבריי וכך נוהגים כל הדיירים שלי כיום.

המצב היחיד שצריך להטריד אותך כמשכיר זה מצב שמישהו שאיננו קשור איתך בחוזה ויש לך ערבויות ממנו עובר לגור באופן קבוע בדירה ואולי עודה בעיות ואולי לא ירצה להתפנות בסיום החוזה.

לגבי המצב בין הדיירות, אני הייתי מתערב כמה שפחות. הן נשים בוגרות שיכולות לפתור עניינים כאלה בינהן וזה לא התפקיד שלך להיות גננת. כשעוברים לגור עם שותפים לוקחים בחשבון ויתור מסויים על פרטיות בשטחים המשותפים של הדירה.
 

oreldi

New member
לא הייתי מתערב

זה שהחבר בא לישון לפעמים זה מצב טבעי שמקובל כשהדירה מושכרת לדיירת רווקה.
הבעיה יכולה להיווצר רק אם הוא גר באופן קבוע בדירה, אבל נראה שזה לא המצב.
כשאני גרתי עם שותפים הבאתי לעתים בנות זוג והם הביאו לעתים בני זוג ואם היתה בעיה היינו פותרים אותה בינינו.
יפה שאתה חושב על מצב היחסים ביניהן, אבל אתה לא צריך להיות צד בעניין, כל עוד לא מדובר בבודאות בדייר קבע בדירה. הייתי מסביר את זה לדיירת שפנתה אליך ושתפנה אליך במידה והחבר הפך לדייר קבע
 

itzikzo

New member
אירוח בן זוג

לכותב/ת שלום רב
מניסיוני זו דירה שלך ואם מצוין בחוזה שהדירה רק עבור 2 הנשים אתה חייב להתערב ולהתנגד בתוקף משום שאתה לא יודע לאן זה יוביל
בהצלחה
 

Cמן רשום

New member
הגעתי מהדף הראשי

אתה מתאר מצב שכיח וטבעי. אתה לא יכול לצפות מדיירים צעירים שלא יהיו להם בני/בנות זוג והם ירצו להיות יחד איפה שהוא, לא? לדעתי אם זה לא עובר נניח שליש מהזמן שהוא נמצא בדירה, זה לגיטימי לחלוטין. מחר גם השותפה השנייה יכולה להכיר מישהו וגם היא תביא אותו לדירה. תסבירה לה את זה ושיסדירו בינהן יחסי שותפות. למשל לפני הרבה שנים כשגרתי עם שותפה היו לנו כל מיני הסכמים. למשל שדלת סגורה לחדר משמעה - אין כניסה ואין הפרעה. במקרה של אירוח, האורח לא יתפוס את האמבטיה (היחידה) שעות. וכך הלאה. האמת שהסתדרנו כל כך טוב שאחרי כמה חודשים אני והשותפה הפכנו לזוג אבל זה כבר סיפור אחר...

אצלנו בעל הדירה היה דתי כזה עם זקן וחולצה לבנה, כמעט חרדי, ולמרות שבטח הפריע לו אורח החיים שלנו, אף פעם לא התערב לנו בעניינים.
 

ai21

New member
לא ברור למה אתה חושב שזה עניינך.

זה שהדירה מושכרת רק לדיירות, משמעו שלאף אחד אחר אין שום זכויות בכל הנוגע לשכירות,
זה לא אומר שאתה יכול להתחיל להתעמר בשוכרות ולהחליט להן מי בא ומתי.
&nbsp
אם תחליט להתעמר בשוכרות - זה יתנקם בך,
כך שאני ממליץ לך להודיע לשותפה החצופה שפנתה אליך,
לפתור את בעיותיה בלי לערב אותך כ"גננת".
 

NEO83

New member
אין לך מה להתערב שם וגם אין זכות להתערב לדעתי

כשבן אדם (מן השטרה) שוכר דירה הוא מצפה שהיא תהיה שלו לשימוש שלו פרט לשימושים חריגים ובסופה של תקופה כמובן היא צריכה לחזור למצב שבו היא הייתה או נשארה באותו המצב למשכיר הדירה,
חתמתם שיהיו שם רק 2 שותפים, איך תגדיר את זה בדיוק?
הבן אדם לא ישן שם קבוע הרי,רק כמה פעמים בשבוע, ומה לעשות כאשר גרים לבד/שותפים רוצים לנצל את הדירה בין אם להביא את הבן זוג או חברים גם אם זה כמה פעמים בשבוע.
עם כל הכבוד בפגיעה של הפרטיות של השוכרת השניה שמפריעה לה, היא הייתה צריכה לקחת בחשבון עם מי היא נכנסת לגור, ולגור עם שותפים זה אומר להכיל עוד בן אדם וכל הנלווה לכך בדירה משותפת, אם משהו מפריע לה, היא צריכה לפתור את זה עם השותפה או בעצם למצוא לעצמה מחליפה ולחפש משהו אחר.

את החשבונות הן משלמות בזמן? או שזה כלול במחיר של הדירה? זה הדבר היחיד שצריך להפריע לך.
 

a wild rose

New member
לא חושבת שיש לך סיבה להתערב

זה לא נשמע כאילו החבר עבר לגור בדירה אלא הוא רק מתארח, וברור שזה מפריע לשותפה השנייה אבל ככה זה בדירות שותפים, והמצב היה יכול להיות גם הפוך.
 

iritki

New member
הגעתי מהראשי

לגבי כמה פעמים ואיך הוא מתארח - את זה הן צריכות לפתור ביניהן.
לגבי מפתח הייתי עושה אחד משלושה דברים:
1. בפעם הבאה שאתה משוחח אם השותפה-שמביאה-חבר או אם שתיהן יחד לומר משהו בסגנון " אני רק מזכיר שאם אתן משכפלות מפתח נוסף לשכן/קרוב משפחה תיידעו אותי וכמובן תחזירו לי את כל המפתחות בתום השכירות" (ברגע שהן מודיעות לך אתה מודע לכמה מפתחות את צריך לקבל... אם זה ממש קריטי הייתי מוסיפה שבמידה ולא יוחזרו כל המפתחות יהיה "קנס" שהוא חלק מעלות החלפת מנעול).
2. שולחת מסר בסגנון לשותפה הרלוונטית - פה ברור שהיא תבין שיש הלשנה. אולי אפילו משהו בסגנון "אני לא מתכוון להתערב במתי/כמה את מארחת אנשים אני רק רוצה לוודא שהמפתחות לא מיגיעם ליותר מידי זרים"
3. סופגת ובמקרה שיש חשש אמיתי פשוט מחליפה מנעול בסוף....
 
דירה ששוכרים זה כמו בית לכל דבר ועניין א ב ל ...

זה טוב כשמדובר במשפחה.
כשיש שני שותפים ונכנס אדם שלישי יוצא מצב שהשוכרת מסבסדת לו את הדיור בכסף שלה ! : ארנונה, חשמל , מים , כבלים וכד'.
יכול להיות שהמתלוננת אין לה את האומץ להתעמת ורוצה שאתה כבעל בית תעשה את זה עבורה. זה לא פסול. הן שותפות הן לא חייבות להיות חברות. היא מתלוננת כנראה כי היא מצפה שאתה תעשה סדר במקום. אם החבר הזה ' מתנחל ' בדירה זו בעיה שלדעתי תגרום לך נזק בעתיד. אלא אם כן הוא ייכנס כשותף עם החברה שלו והשוכרת המתלוננת תעזוב. יש זה הרבה תסריטים. שלושה אנשים יותרים לחץ אחר על תשתית של בית משניים ואתה השכרת לשניים ! צריך לבדוק כמה ימים בפעול הוא בא לישון. אם הוא מגזים אני כן הייתי מתערב ומחפש שוכר \ת חדש חדשה במקום השוכרת הקיימת כי היא גורמת לך נזק.
 
למעלה