שאלת היגיון

יויו2080

New member
שאלת היגיון

שכרתי דירה ללא מזגן.לאחר כשנה בערך או יותר ביקשתי מהמשכיר שיתקין מזגן על חשבונו.המשכיר סרב אך הושגה פשרה .אני שילמתי מחצית מעלות המזגן שהיתה 7000 ש"ח כולל התקנה דהיינו 3500ש"ח . ברצוני לעזוב את הדירה מוקדם יותר מכפי שרשום בחוזה אך לפי תנאי החוזה .המשכיר טוען שמאחר אני זו שרוצה לעזוב את הדירה אינו חושב שצריך לשלם לי את הסכום שהשקעתי עבור המזגן ואני כמובן חושבת שהוא טועה אך מוכנה להתפשר. אשמח לשמוע דעות נוספות ומה לדעתכם\ן הסכום שעליו ניתן להתפשר.תודה ליועצים
 
האם לא

סיכמתם מראש מה קורה כשאתה עוזב את הדירה? ואם לא, למה לא?
ההסכם שהוא מציע לך מקובל לגמרי גם בלי לעזוב מוקדם את הדירה. וחוץ מזה, גם אם הוא לא היה הגיוני, מה תעשה? אבל בלי קשר לזה, מה 7000?! מי אחראי למזגן בסכום ההזוי הזה?
 

im mitzi

New member
זה מאוד תלוי בחלל בו המזגן נמצא

אבל אני מסכימה, מזגן במחיר כזה זה הזוי!
 

im mitzi

New member
חצי הבנתי

אם סיכמתם שבעל הדירה ישלם חצי מהסכום אני מניחה שהוא כבר שילם את חלקו, או שזה החלק שהוא לא מוכן לשלם?
לגבי שאר הסכום נראה שמה שהסכמתם בהתחלה זה המ שהוא חייב לשלם, מן הסתם לא תשאר בדירה לנצח, האופציה השניה שלך היא לנסות לגלגל את העלות לדייר הבא, אבל לא בטוח שתצליח
 

יויו2080

New member
שאלת היגיון

מחיר המזגן אינו לדיון.זה היה יכול להיות גם ארון. השאלה שלי מאד פשוטה. אני מניחה שזה קורה לרבים שקונים חפצים לדירה השכורה עוזבים ומחליטים להשאיר.
האם על המשכיר להשתתף בעלות חלקי במזגן ואם לדעתכם התשובה חיובית אשמח לדעת מה התמורה הכספית
 
זה תלוי במה שסוכם ביניכם וגם זה בערבון מוגבל

מה שעשית זה משהו שלא נפוץ במיוחד, כשבמקרים כאלו מומלץ מאוד לעגן את הנושא בחוזה - מבחינת בעל הדירה, נראה שהוא היה מעדיף להשאיר את הדירה כמו שהיא (ציינת גם שהוא סירב לנושא בהתחלה והגעתם לפשרה בסוף), כך שבאמת אין סיבה שהוא ישלם לך כסף על כך שאת עוזבת מוקדם יותר - אני מבינה את מה שעומד מאחורי הציפייה שלך, ומה שקרה זה שהנכס שלו הושבח על חשבונך וזה ישתלם לו בעתיד, אבל דברים כאלו לא הולכים לפי היגיון לצערנו, יש חוזה ומה שכתוב בחוזה מחייב, וכל עוד אין חוזה שמחייב שהוא ישלם לך את מה שהשקעת בדירה, אין לך מה לעשות.
&nbsp
לגבי מה שקורה באופן כללי: אם דייר בוחר להשקיע בדירה שכורה ולקנות חפצים - הוא יכול לקחת אותם בסיום החוזה, ואם הוא בוחר להשאיר אותם, הוא לא יכול לצפות שבעל הדירה ישלם עליהם (יותר מקובל להציע לשוכרים המחליפים לקנות אותם). אם מדובר בדבר תשתיתי כמו מזגן או שיפוץ שהשוכר בחר לעשות על חשבונו - כמובן באישורו של בעל הדירה, זו החלטה של השוכר ובחירה שלו אם הוא מוכן להשקיע את העלות בדירה שכורה. בעל הדירה לא חייב לממן דברים שכאלו - נכון שהוא יוצא מורווח מזה, אבל אם מלכתחילה לא סוכם ולא עוגן בחוזה שהוא ישתתף בעלות, אין שום סיבה לדרוש ממנו כספים בדיעבד.
 

im mitzi

New member
אין כלל קשר להגיון

ואני אוסיף על מה שאישה מרציפן כתבה, הגעת עם בעל הדירה להסכמה לגבי העלות, למרות שהוא לא היה מוכן להכניס מזגן לדירה, אם היית בוחר להכניס מזגן על חשבונך היית יכול לקחת אותו בסיום התקופה, אך מאחר והכנסת מזגן והתחלקת עם בעל הדירה בעלות אתה תאלץ לספוג את חלקך כי לא רק שההגיון לא קשור לכאן, אלא גם הגעת כבר להבנותעם בעל הדירה.
זה כמו שמחר תגיד שמאחר ושילמת שכ"ד יש לך איזשהן זכויות בנכס ואתה צריך להרשם בטאבו.
 

יויו2080

New member
ואם בכל זאת..ואם מדובר בשותף

טוב. לא היה סיכום בינינו..אבל בעל הבית מוכן להשתתף ובאמת לא כדי להקשות
אבל אם היה מדובר בשותף ולא בבעל הדירה האם לכך יש לכם תשובה.
חייבים לסגור עד יום שני
 

im mitzi

New member
כמו שכתבתי

אם זה שותף והחלטתם להתחלק אתה מן הסתם ידעת שיבוא יום ולא תשארו שותפים לנצח ומה חשבת שיקרה עם המזגן?
התשובה לא משתנה, אם הוא לא התחלק איתך במזגן קח אותו איתך, אם התחלקו איתך בעלות תתמודד עם התוצאה, כמו שכתבת אתה בחרת להשקיע במזגן ועכשיו אתה בוחר לעזוב את הדירה, אתה לא יכול לדרוש ממישהו אחר להתמודד עם ההחלטות שלך כי פתאום מתאים לך משהו אחר.
 
למעלה