דירות לא שגרתיות

דירות לא שגרתיות

לאחרונה יצא לי להיתקל בדיווחים על דירות פחות שגרתיות, דירות עם עיצוב חדשני שיהיו מי שיגידו שמותאם למצוקת הדיור הנוכחית: לצד דירות בגודל מזערי (חשבתם ש-20 מ"ר זה קטן? מה תגידו על דירת 4 מ"ר?) פורסמה יחידת דיור ללא דלת - הכניסה היא דרך החלון של הממ"ד (מה שדורש הגבלות של גובה ומשקל לדיירים ולאורחיהם), ולאחר מכן דירה עם תקרה נמוכה שיוצרת מצב שבחלקים מסוימים של הדירה ניתן לשהות רק בישיבה.

דירה מעניינת נוספת שפורסמה כדירת 2 חדרים התגלתה כדירת מחולקת חלקית - משמע מטבח ומקלחת ושירותים משותפים ל-3 חדרי שינה סה"כ, כשבאחד מהם שוכנים בעל הדירה ואשתו, והחוזה כולל דרישות פחות שגרתיות כמו איסור על הפעלת מכשירי חשמל בשעות מסוימות, איסור להכניס חפצים ומוצרי חשמל לדירה, ודרישה לחסוך בחשמל - כשהתשלום כולל הכל (גם חשמל לפי מה שמצוין).

wild rose - יכול להיות שזו הדירה של השותפה לשעבר של חברה שלך שסיפרת עליה?

מסתבר שאין גבולות בתחום הזה, ואנשים לא מתביישים גם לבקש סכומים לא צנועים על השכרת דירות שכאלו. אתם מוזמנים לספר על דירות לא שגרתיות שנתקלתם בהם, מסקרן אותי לאיזה עוד מחוזות אפשר להגיע.
 
אף אחד לא נתקל בדירות כאלו?

מצבנו טוב מסתבר.

אספר קצת על סיפורי דירות מוזרות מהעבר - אולי זה יעורר אתכם לספר:
בזמנו כשחיפשתי כסטודנטית דירת שותפים, התעניינתי בדירה שמישהי פרסמה שמחפשת שותפה. אחרי מסירת הפרטים הנדרשים, היא ציינה בקטנה וממש כבדרך אגב שגם החבר שלה גר בדירה, וניסתה לשכנע שזה ממש לא צריך להפריע לי "את לא תצטרכי לפשר ביננו כשנריב".

דירה אחרת שראיתי הוגדרה במודעה כדירת חדר וחצי, עם תוספת הדגשה שאפשר להכניס לדירה סלון או פינת אוכל - כשראיתי את הדירה ניסיתי להבין מה בעלת הדירה ניסתה להשיג - היה מדובר בדירת חדר ולא מרווחת במיוחד, ההסבר שלה לטענה שזה חדר וחצי הייתה שיש וילון ליד המיטה, מה שהופך את השטח בו נמצאת המיטה לחצי חדר. להכניס סלון או פינת אוכל - לא יודעת כמה זה אפשרי, אפשר לנסות, אבל אז לא היה ניתן לזוז בכלל בדירה (על זה היא בטח הייתה טוענת שזה תלוי באיזה סלון או פינת אוכל מדובר). הייתי בדירה יחד עם עוד בחור שהתעניין, והיא קראה לשנינו שנעזוב הכל ונבוא להרגיש איזה אוויר יש בחלון.

* במודעה שלה היא גם כתבה שהשכנים נחמדים - בדרך כלל כשכותבים דבר כזה, המשמעות היא שכל השאר על הפנים ו/או שמדובר בדירה מחולקת ככה שמאוד מרגישים את השכנים.

מקרה אחר: יש תופעה בדירות מחולקות שהן כוללות "שירוקלחת" - על מנת לחסוך במקום, מציעים לדייר מקלחת משולבת עם שירותים, דוש שתלוי מעל לאסלה. בזמנו התעניינתי בדירה עם שותפה, דירה שנשמעה ממש ממש טוב - ולמרות שהייתה יקרה יחסית למקובל הלכתי לראות, היות שהדירה נשמעה כמו משהו מאוד משודרג ואפילו על גבול היחידת דיור - במודעה צוין שלשותפה יש שירותים ומקלחת משלה. הדירה באמת הייתה מפוארת ומתוקתקת, הדיירת שם התגלתה כבעלת הדירה שחיפשה שותפה כי הדירה גדולה מדי בשביל לגור בה לבד (במיוחד כשאת משלמת גם משכנתא וגם ארנונה לבד), אממה? השירותים והמקלחת שהוצעו לשותפה היו שירוקלחת שכאלו - שירותי האורחים שיש בהם גם מקלחון, ז"א, דוש. למעשה אותה בחורה נחמדה שקנתה דירה ציפתה שהשותפה שתצטרף אליה תתקלח בשירותי האורחים - וזה נראה בעיניה סיבה טובה לדרוש שכ"ד שגבוה משמעותית מהמקובל בדירת שותפים.

בהתחלה חשבתי שאולי יש על מה לדבר, היות שהיא אמרה לי שאני מאוד מוצאת חן בעיניה ונראה לה שיהיה כיף שנגור ביחד, ניסיתי להתמקח קצת על שכ"ד (אחרי הכל זאת היא שקבעה אותו), וניסיתי לבדוק אפשרות אולי במקום הזוועה הזאת יהיה אפשר להתחלק בחדר האמבטיה של הדירה, כפי שמקובל בדירות שותפים. לא הצליח.

בשביל הקוריוז - בסוף עברתי לגור עם שותפה בדירה משופצת ומרווחת שכללה חדר אמבטיה פרטי לכל אחת מאיתנו, ושילמתי הרבה הרבה פחות ממה שאותה בחורה דרשה.
 

a wild rose

New member
נחמד שאת זוכרת את זה

אני עדיין בטראומה מהקטע הזה, שככל הנראה פגע אנושות במערכת היחסים שלי ושל החברה.
&nbsp
לא יצא לי להיתקל בדירות הזויות כמו שתיארת, ראיתי כמה דירות מזעזעות אבל לא משהו חריג. אני חושבת שהדברים הכי מזעזעים שראיתי היו רהיטים מוזנחים שהושארו בדירה ובעל הדירה הרשה לעצמו לגבות שכ"ד גבוה בטענה שזו דירה מרוהטת, כשהרהיטים האלו רק הורידו את הערך של הדירה לדעתי. הייתה דירה אחת שראיתי שהמקלחת הייתה כוך לא ברור באמצע המסדרון, ועוד דירה שהשירותים היו צמודים למטבח - אלו היו דירות מחולקות ככה שנדרשו אלתורים.
 

avvv

New member
נראה לי שכל אלה כבר עברו לדירות שמדכאות אותי בפייס

יש שם המון כאלה
&nbsp
אני לא בת"א, אז לא ראיתי דברים ממש הזויים, אבל חיפשתי דירות קטנות כך שמצאתי כמה דירות שלא באמת נועדו להיות דירות. ראיתי כמה מחסנים שעברו הסבה - הם היו על הקרקע, יש ליד הכניסה לבניין, אז היו רק חלונות גבוהים של מרתף, או לחילופין חלון על החניון של הבניין.
ראיתי דירת שני חדרים שהיתה בטח משרד, אז הכניסה לדירה מהחדר שינה במקום מהמטבח.
היתה גם דירה מפוצלת די יפה, אבל המקלחת היתה במרפסת וזה היה נראה די מוזר.
 
משרדים שהוסבו לדירות זה באמת הזוי

מחסנים זה בכלל מזעזע, וגם מסוכן - כנ"ל כל היחידות במרתפים שהוכח שזו סכנה בריאותית.
שמעתי על הטרנד החדש שזה חנויות שהוסבו לדירות. עם כל הכבוד למצוקת הדיור, זה לא לעניין ואני גם לא סגורה כמה זה חוקי.
&nbsp
מקלחת במרפסת?! מי מוכן לשכור דירה כזאת? בהחלט מוזר ואפילו יותר ממוזר. לאן עוד תגיע היצירתיות של אותם אנשים שמפצלים דירות? נראה לי שזה הפך להיות תחום חדש בארכיטקטורה.
 
למעלה