איך הייתם מרגישים אם הייתם מגלים

איך הייתם מרגישים אם הייתם מגלים

שאת הדירה מולכם השכירו בשלוש מאות שקלים פחות ממה שאתם משלמים על אותה הדירה ?
קומה רביעית על עמודים , עולים חמש קומות ברגל
מילא אם הדירה שלנו הייתה ממש מושקעת ומשופצת אז הייתי מבינה , אבל לא!
ריצוף ישן , מטבח ישן מאוד , שיש סדוק , בקיץ סבלנו מנמלים וגוקים , המון יונים , אנחנו לא יכולים לפתוח את החלון במחסן יותר מכמה סנטימטרים בודדים כדי שלא ייכנסו יונים, כל הזמן יש שם יונים וגוזלים ,המסתור כביסה מסריח ומטונף מהלכלוך של היונים , אני תולה כביסה רק בתוך הבית .
סתם מעצבן אותי ...
אנחנו כאן כבר חצי שנה ויש לנו עוד שבעה שמונה חודשים עד שהבית שלנו יהיה מוכן . החוזה מסתיים ביולי .
אנחנו משלמים הכל , וועד בית ואת כל החשבונות , הדיירים הקודמים שילמו פחות מאיתנו , אבל בעצם לא שילמו , השאירו המון חובות לכל ההוצאות ונעלמו להם מהבית ! אז אנחנו בעצם אוכלים אותה בגללם...
המיקום היה מצויין לנו , הבית היה נראה טוב יותר מהחורבות שראינו ובעיקר היינו לחוצים ביותר כי כבר מכרנו את הבית שלנו והיינו לפני פינוי אז סגרנו כאן .
נכון שאין לנו כאן עוד הרבה כל כך אבל זה מעצבן אותי ! :)
 
חבל על העצבים

הייתם לחוצים ובחרתם בדירה.ברור כי לו היה לכם יותר זמן וודאי הייתם בודקים יותר טוב את מצב שוק הדירות ומחפשים משהו זול יותר וטוב יותר.
אולי מעצבן אבל אין לבכות על חלב שנשפך.פשוט ממשיכים הלאה ורואים את השכירות הנוכחית כשכר לימוד.
בהצלחה בדירתכם החדשה.
 
אכן מכעיס מאוד

ויוצר תחושה של גזל, אבל לצד זאת - בלא מעט מקרים בעלי הדירות לא מודעים למחירים שהשכנים שלהם משכירים, וזה עובד לשני הצדדים - בזמנו שכרתי יותר מדירה אחת במחיר נמוך ממחיר השוק, בזמן שהשכנים השכירו בכמה מאות יותר, כשהדירה שלי הייתה שווה לא פחות ויש מי שיגיד שאפילו יותר, תוצאה של בעלת דירה "לא בעניינים".
&nbsp
הדברים האחרים שציינת נשמעים הרבה יותר מטרידים לדעתי, כשציינת דבר אחר שהוא לא לעניין וזה החובות שהשאירו הדיירים הקודמים, שזו לא אמורה להיות בעיה שלכם אלא של בעל הדירה. למה התכוונת בדברייך שאתם אוכלים אותה בגללם?
&nbsp
ועוד משהו קטן: נסו להתנחם בכך שזהו הסיפא שלכם בשוק השכירות... וזה לא ינחם אבל אני יכולה לספר שגם לי קרה משהו דומה, כשהייתי לחוצה למצוא דירה ומצאתי את עצמי בדירה מעפנה שהתגלתה כדירה שנקנתה להשקעה בערב פינוי בינוי של הבניין ובעלי הדירה לא היו מוכנים לטפל בבעיות בדירה מהסיבה הזאת (מה שלא צוין במעמד חתימת החוזה). למזלי הצלחתי לצאת מהחוזה, אבל אני בהחלט מסוגלת להבין אותך ולהזדהות איתך.
&nbsp
אני מניחה שלצאת מהחוזה ולחפש אופציה אחרת זה לא כל כך אפשרי? באיזו עיר מדובר?
 
בבאר שבע

אמרנו שזה קצת יקר , בעיקר בגלל הקומה אז בעלת הדירה אמרה שהם מבקשים ככה בגלל החובות שנשארו בדירה ...
אין לנו מה לצאת מהחוזה , אנחנו מחכים לבית שלנו , רק ההובלות שוב יעלו יותר מההפרשים .
אין מה לעשות ממש אבל זה סתם מעצבן !
הם אנשים משכילים , לא מפריעים לנו , אנחנו לא להם , בעלי מסדר תקלות בעצמו
אנחנו משלמים גם משכנתא בנוסף לשכירות , כשהחוזה יסתיים מקווה שישאר לנו כאן עוד חודש חודשיים לא יותר , אולי אז אני אבקש הנחה .
יום טוב
 
אני מתנצלת מראש

אני יודעת שאת במצב רגיש ואני לא רוצה להישמע כאילו אני מאשימה אותך במצב הזה, אבל ההסבר של בעלת הדירה הזוי ביותר ולא ברור לי למה קיבלתם אותו - להשכיר דירה במחיר גבוה מהמקובל כי השוכרים הקודמים השאירו חובות?! זה אחד הדברים הכי הזויים ששמעתי, וכידוע שמעתי הרבה סיפורים הזויים בתוקף תפקידי כמנהלת הפורום הזה ולא רק. בשביל החובות שהשאירו הדיירים הקודמים היה אמור להיות להם שטר חוב/ערבון כלשהו, ואם הם היו לא חכמים ולא דאגו לזה, זו בעיה שלהם בלבד ובטח שלא שלכם כשוכרים החדשים.
&nbsp
בעלי הדירה שלי רצו להעלות את שכ"ד בטענה שהיו להם הרבה הוצאות על הדירה - זו דירת גג ובחורף היו נזילות מהגג שתוקנו במהירות וביעילות, אבל זה עלה להם. הסברתי להם שזו לא עילה להעלות לי את שכ"ד, ואם כבר האדם הסביר היה מצפה שיורידו במצב כזה (גם סבלתי מהמצב הזה וגם אני נדרשת לשלם עליו בחידוש החוזה??). אני מבינה שהייתם לחוצים, גם אני לא התלהבתי מהרעיון של לעבור דירה, אבל כשמתנים שכר דירה גבוה בנימוק שכזה, אין שום סיבה להסכים - ובלא מעט מקרים ברגע שהשוכרים לא מסכימים, בעל הדירה יתקפל, כי אם המחיר לא ריאלי והדירה במצב כמו שתיארתם, גם אחרים לא ישכרו אותה.
&nbsp
בבאר שבע כל כך קשה למצוא דירות ראויות לשכירות?
 
לא מדובר על מוצר אחיד מהמדף בסופר, כאן תמיד יש הבדלים

יש המון משתנים שמשפיעים על המחיר ואין כאן עניין של צדק, מדובר בדירות שונות (גם אם הן דומות תמיד יש הבדלים), מדובר במשכיר ושוכר שונים ומדובר גם במצב השוק כשהתחלת את השכירות. הבדל של 300 שקל הוא בתחום הסביר.
למשל, אולי השוכרים בדירה שמולכם נכנסו לדירה שנתיים לפניכם כשמחיר השוק היו נמוכים יותר וגם ממשו אופציה להמשיך באותו מחיר? אולי הם נכנסו בפברואר ׁ(כשמשפחות בד"כ מחפשות דירה ליולי כמוכם) ולמשכיר היה קשה יותר למצוא שוכרים? אני למשל (וכמוני גם בעלי דירות רבים אחרים) לא רודף אחרי מחירי השוק העכשוויים כשאני רוצה לשמור על שוכרים טובים , כך למשל מקרה אמיתי שהיה לי לפני שנתייםכששוכרים ותיקים וטובים לבסוף קנו דירה ועזבו השכרתי בקלות את הדירה לשוכרים חדשים בכמה מאות שקלים יותר (בעוד של שוכרים הותיקים הייתי מוכן לחדש חוזה באותו מחיר).
 
אתה צודק בגדול, אבל לפי מה שהיא מתארת זה לא הסיפור

ובהקשר של מה שכתבת, אותי תמיד חרפן שאנשים היו טוענים שמאן דהו משלם שכ"ד מופקע והיו מציגים כנימוק טענה שאדם אחר משלם שכ"ד נמוך יותר - כשגם במקרים הנדירים שהיה מדובר בדירה בקנה מידה שניתן להשוואה, היו דברים שעמדו מאחורי זה.
&nbsp
&nbsp
 

BloodyRose

New member
לא תמיד צריך להסתכל מסביב

והמסביב לא תמיד משנה.

נכנסתם לדירה מסויימת והייתם *מוכנים* לשלם עליה X ש"ח בחודש. מאותו הרגע, זה לא באמת משנה כמה עולה דירה דומה בבניין ממול. אתם משלמים את מה שהייתם מוכנים לשלם.
אם הייתם מעוניינים להישאר בדירה לטווח רחוק יותר, אולי הייתם יכולים לדבר על בעלי הבית ולהסביר להם את "מצב השוק", ושגם אם הם נדפקו מהדיירים הקודמים, אתם כבר הוכחתם את עצמכם כהגונים, ואולי אפשר היה להגיע לאיזו פשרה, אך מכיוון שזה לא המצב - אז אין מה לעשות, וגם אין מה להתעצבן.

אתם לא משלמים יותר ממה שחשבתם שתשלמו, אתם לא תעברו עכשיו לדירה זולה יותר כי זה סתם טרטור שגם יעלה לכם כסף, אבל חיפשתם דירה, ראיתם חורבות, מצאתם דירה לטעמכם (גם אם התגלו בה פגמים בהמשך) במחיר שהתאים לכם. כל השאר פחות רלוונטי. אין מה להתעצבן, רק להודות על כך שזו כנראה חווית השכירות האחרונה שלכם
 

a wild rose

New member
זה באמת נשמע מעצבן

אבל בתגובה אחרת פה כתבת שהייתם מודעים שהמחיר יקר ובעלת הדירה הודתה שהמחיר יקר ונתנה לכם הסבר (שאני במקומכם לא הייתי מקבלת אותו) - אז מה הטענות בעצם? אם ידעתם שאתם משלמים יותר בגלל שבעלי הדירה שקללו את החובות של הדיירים הקודמים, אז זה הגיוני שהשכנים שלכם ישלמו פחות.
&nbsp
אני לא רוצה לבאס אותך עוד יותר, אבל המשמעות של 300 ש"ח יותר בחודש זה 3600 ש"ח בשנה - איזה חובות הדיירים כבר השאירו? ולמה בעלי הדירה לא תבעו אותם במקום לגלגל עליכם את החובות שלהם?
 

h a j b i

New member
איך הייתם מרגישים אם הייתם מגלים

שאת הדירה מול הדירה שלכם משכירים ב- 300 ש"ח יותר ממש שאתם מקבלים על אותה הדירה?
זו שאלה שאפשר להפנות לבעל הדירה שמולכם...
 
למעלה