יחסי שוכר משכיר לפני חתימת החוזה

יחסי שוכר משכיר לפני חתימת החוזה

בעקבות המקרה שהביא Tribel - בואו ספרו על מקרים בסגנון שקרו לכם, מי כשוכרים ומי כמשכירים ומי כשוכרים שחיפשו מחליפים לדירה שעוזבים: אני בטוחה שרובכם אם לא כולכם נתקלתם בסיטואציות שכאלו, ובתור אנשים סבירים, סביר להניח שגם אם כעסתם ו/או התבאסתם, הבנתם שכל עוד לא נחתם חוזה, זכותו של כל אחד "להבריז", גם אם זה לא הכי נחמד מצידו.

אני ראשונה:

לפני ששכרתי דירה לראשונה, בדקתי אופציה לשכור יחד עם סטודנטית אחרת דירה שהוצעה להשכרה שנראתה לנו כדירה האידאלית. שוחחנו עם בעלי הדירה וסיכמנו שישלחו לנו את החוזה, דיברנו גם על סעיפים רלוונטיים שקשורים לשכירות - הערבויות, המיטלטלין בדירה והאחריות עליהם וכדומה. פחות משעה לאחר מכן כשפנינו בשאלה נוספת, התברר שהם כבר "סגרו" עם שוכרים אחרים - שהיו מנוסים יותר מאיתנו והציעו לשלם להם מקדמה לסגירה סופית. זה היה מאוד לא נעים והתבאסנו, אבל הרבה לא היה לנו מה לעשות בנושא מלבד ללמוד להבא.

הייתה עוד פעם או שתיים שראיתי דירה שנראתה לי מאוד, אמרתי לשוכר העוזב/בעל הדירה שאני מעוניינת, וימים בודדים לאחר מכן נאמר לי שהדירה כבר לא אקטואלית (או במילים אחרות - הושכרה למישהו אחר).

קרה לי גם מהצד השני - כשחיפשתי שוכר שיחליף אותי, כולל לתקופה קצובה, שהיה מי שסיכם איתי וסיכמנו שניפגש לחתימה על החוזה, ואז נעלם וסינן אותי בטלפון, מה שהיה לא הכי לעניין כי אני מבחינתי הפסקתי להראות את הדירה, ואם הוא רק היה אומר לי שהוא כבר לא מעוניין, הייתי חוזרת להראות את הדירה קודם ולא מבזבזת זמן.
 
היה לי מקרה

שבו כבר חתמתי על חוזה לשכירת דירה, כבר נתתי צ'קים ולפני שנכנסתי לדירה עצמה- נאלצתי לסגת מהחוזה עקב עניין ענייני כלשהו. לקחתי בחשבון שאולי המשכיר לא ישחרר אותי מהחוזה, אבל הוא כן. הצעתי לו בתור פיצוי לפדות את הצ'ק הראשון והוא סירב ולא לקח ממני שקל. יש גם אנשים כאלה.
 

jen711

New member
אני מבינה עד כמה זה לא נעים מצד השוכר לגלות שדירה הושכרה

אף על פי שהבעת התעניינות, אבל גם לי(כבעלת בית) היה לא נעים להגיד את זה למי שרצה להשכיר את הדירה.
יצא שהייתה לי משפחה שהביעה רצון גדול בדירה אבל הם לא נראו לי כשוכרים אופטימליים ואחרי כמה ימים הייתה משפחה אחרת שנראתה לי הרבה יותר טוב.
 
למה לא נעים?

אפשר תמיד לומר שיש עוד אנשים שמתעניינים וצריכים להחזיר תשובה ואם זה יהיה רלוונטי תשמחי להמשיך את ההתקשרות איתם - גם אם זה לא נכון.
&nbsp
אני ראיתי בזמנו דירה שממש לא נראתה לי, בעלת הדירה אמרה לי שיש מישהי שמעוניינת אבל לא בטוחה לחלוטין ואם היא לא תסגור היא תעדכן אותי. לאור כך וגם כדי לא להעליב (היא שיתפה שקנתה את הדירה בשביל הבת שלה והיה נראה שממש מחזיקה מהדירה), לא אמרתי לה שהדירה לא נראית לי. בסוף אותה בחורה לא רצתה את הדירה וזה הוביל לכך שבעלת הדירה התקשרה אלי שוב ושוב ושוב ושוב... ונוצרה תחושה שהיא ממש בנתה עלי. זה היה מאוד לא נעים.
&nbsp
 

jen711

New member
הם היו ממש לחוצים על הדירה

ואת הסיבה שלא הייתי רוצה להשכיר להם לא נעים להגיד להם(המצב הכלכלי הברור שלהם).
ואני בן אדם שלא נעים לו לסרב לאנשים, בעיקר כשהם מאוד רוצים.
אני יודעת שזו בחירה שלי למי להשכיר ואני יכולה לבחור את השוכרים שנראים לי הכי מתאימים.
אבל מצד שני אני קצת מרחמת על אנשים שפחות רוצים להשכיר להם.
אף על פי שאני מבינה למה.
 
למעלה