סכנות כשגרים לבד

סכנות כשגרים לבד

לפני זמן קצר כמעט והחלקתי במקלחת, כשהכמעט הזה מרגיש לי כמו נס של ממש - בצורה שזה קרה, אם הייתי מחליקה אין לי ספק שהייתי שוברת משהו או אפילו יותר ממשהו אחד, ובאופן שהיה סיכוי לא רע שלא הייתי מסוגלת לקום. היות שאני גרה לבד, הייתי יכולה למצוא את עצמי במקרה הטוב כל הלילה זרוקה עם הכאבים במקלחת, ובמקרה הפחות טוב זה היה יכול להימשך אפילו יממה או יותר, עד שמישהו היה חושד בהיעלמותי ובא לבדוק.

חלקכם אולי תתייחסו לזה כפרנויה, אבל זה תרחיש אפשרי בהחלט ושמעתי כבר על מקרים כאלו של אנשים שגרו לבד והתגלו באיחור במצבים שכאלו. עלתה לי מחשבה לבדוק אופציה ללחצן מצוקה, למרות שזה משהו שלא בהכרח יועיל - במידה ותתמוטטו במקום מרוחק מהלחצן.

מה אתם חושבים על זה? אלו מכם שגרים לבד - חשבתם על תרחיש שכזה? יש לכם הצעות איך להיערך במצב כזה במידה ו...?
 
באמת מסוכן

מקווה שאת בסדר. מזל שלא נגמר ברע.
מכירה אנשים שגרים לבד "שהסתבכו" כלומר נקלעו לצרה ובגלל שהם גרים לבד זה היה יכול להיגמר רע, ורק במזל זה לא, כמו הסיפור שלך עם המקלחת. בגילאים יותר מתקדמים זה בכלל.... אחת מהסיבות היותר נפוצות שבגללן מגיעים לאישפוז. למרות שהנפילה עצמה במקלחת או לא במקלחת, בגיל מבוגר יותר, מעידה לרוב על קיום בעיה אחרת, פיזית- בריאותית שגורמת לנפילה.
העולם לא בנוי ליחידים, הרבה דברים לא מתאימים לאנשים יחידים בעולם. זה מאד מורגש בגילאים יותר מתקדמים, כשאנשים מתאלמנים והילדים שלהם כבר מזמן לא גרים בבית ובנוסף לזה היכולות הפיזיות (לפעמים גם המנטליות) מתדרדרות ואז זה בכלל לא טוב. הבעיה עם לחצני מצוקה היא שצריך לזכור לקחת את הצמיד לכל מקום. גם למקלחת ולהשאיר אותו בהישג יד. הרבה אנשים שוכחים ואז זה די מוריד מהיעילות של הלחצן מצוקה. באותה מידה יכול להיות טוב לשים את הטלפון הסלולרי בהישג יד.
נקודתית לגבי המקלחת, יש דרכים לאבטח מקלחות ולהמעיט סכנת החלקה בהן. מידת האיבטוח משתנה בהתאם לאופן השימוש ולגיל. למישהו צעיר אולי מספיק אולי להכניס משטחים נוגדי החלקה, גם לתוך המקלחת וגם מחוצה לה ולדאוג שסביבת המקלחת תהיה יבשה, למישהו יותר מבוגר יש כבר אביזרי עזר יותר מתקדמים שעוזרים למנוע החלקה ואז גם מנסים בכלל יותר להתאים את הבית ליכולות הפיזיות.
 
אז זהו

שעם אנשים מבוגרים, קיימת נטייה יותר להקפדה - אם זה בלחצני מצוקה, אם זה שאדם מבוגר "ממש" לרוב לא יושאר לבד בבית ובמידה וכן, חוסר תקשורת מצידו תזכה להתייחסות בשלב מוקדם יותר, בזמן שאם אני לא הייתי עונה לחברים לטלפון במשך יומיים או יותר ייתכן שהם היו יוצאים מנקודת הנחה שאני מאוד עסוקה או שנסעתי לטייל. אנשים צעירים גם בדרך כלל לא יחשבו על האמצעים שציינת.
&nbsp
אני יכולה לספר שאמא שלי אמנם לא נחשבת לקשישה, אבל היא חיה לבד בבית והיה יום שהיא לא ענתה לי לטלפון ולא חזרה אלי גם כשהגענו כבר לשעת לילה לא מוקדמת וזה הדאיג אותי, והיות שהיא גרה רחוק מאוד ממני ביקשתי מבת דודה שלי שגרה קרוב שתלך אליה לבדוק. הבת דודה דיווחה שהרכב בחנייה וכל האורות בבית כבויים, והציעה שתיכנס הבייתה עם המפתח שלה לוודא שהיא בסדר - במקרה הזה היות שהאורות היו כבויים זה הבהיר לי שהיא "בסדר", כי אם היא הייתה נופלת או משהו בסגנון בשעה מוקדמת יותר האורות היו נשארים דלוקים. בדיעבד התברר שהיא הייתה מותשת ונרדמה ממש ממש מוקדם, הנייד נשאר בחדר אחר והיא לא שמעה אותו וגם לא את הצלצול של הטלפון של הבית, אבל באותה מידה המצב היה יכול להיות שונה. אמא שלי למדה מאז לעדכן אותי במקרים בהם היא לא תהיה זמינה במשך יום או יותר.
&nbsp
אחרי המקרה הזה חברה שלה סיפרה לה על פעם שהיא נסעה לטיול ולא הודיעה על כך לילדים שלה מראש, ואחרי שנגמרה לה הסוללה בנייד והילדים לא איתרו אותה, הם פנו למשטרה. נשמע פאדיחה, אבל במצבים כאלו לא לוקחים סיכון.
 
גם אם

היית נופלת במקלחת, היה פחות סיכוי שהפגיעה שלך תהיה חמורה מאשר אצל מישהו קשיש. להגיע למצב שבו שוכבים על הריצפה בלי יכולת לעזור לעצמך, בבית, זה לא משהו מאד נפוץ אצל אנשים צעירים, אבל כמובן שהכל יכול לקרות. אם חושבים על כל הדברים הרעים שיכולים לקרות, אז צריך לקחת בחשבון גם מחלות כרוניות קשות ונכות מתמשכת כחלק מהדברים הרעים שיכולים לקרות ושלהתמודד איתם כשחיים לבד- זו באסה.
 
מבינה אותך לגמרי


לא נעים בכלל ומאוד מלחיץ להיקלע למצוקה לבד בבית .
אני חושבת שהייתי דואגת שהנייד תמיד יהיה עליי , לכל מקרה שצריך להזעיק מישהו .
חמותי גרה לבד , ויש לה בן אחד , ו אצלם לא נהוג להתקשר הרבה , פעם בשבוע , שיחה קצרה וזהו
אני תמיד אומרת לבעלי שהוא צריך להתקשר כל יום ולראות שהיא בסדר , היא לא אוהבת חברה במיוחד , ואם יקרה משהו יכולים לעבור כמה ימים עד שנדע ...
אפשר גם לדאוג להיות ב קשר עם השכן שיהיה מישהו שישים לב ...
שלא תצטרכי לעבור שוב אמן
 
אנשים נוטים לומר עלי שאני "פולניה" בקטעים האלו

כשמישהו לא עונה לי במשך תקופה, אני מתחילה ישר לחשוש. אחותי יודעת שאם היא רואה שיחה שלא נענתה ממני היא חייבת לחזור אלי בהקדם, ובזמנו היא נתנה לי את המספרים של השותפים שלה שיהיה לי למידת הצורך, כולל מקרים שהיא לא שומעת את הצלצול של הטלפון (ואכן זה מאוד עזר במקרים מסוימים). הייתה פעם שכמעט החלקתי בספונג'ה של יום שישי, וקלטתי שבמצב כזה הייתי יכולה להישאר שוכבת על הרצפה עד יום ראשון בצהריים לפחות. אם נלך על קטע קיצוני - בזמנו התגלתה זהותה של נרצחת שגופתה הושחתה ובותרה, הודות לבוס שלה שדיווח למשטרה שהיא לא הגיעה לעבודה כבר יומיים והוא לא מצליח לתפוס אותה בטלפון - ובמשטרה ביצעו את הקישור בין גופת האלמונית לדיווח של הבוס שהביע דאגה לעובדת שלו.
&nbsp
השכנה בדירה הסמוכה אלי היא גם בחורה שגרה לבד, נראה שכדאי שנשים לב אחת לשנייה בהקשר הזה..
 
ממש לא פולנייה ! ואני בת למרוקאים שהיסטרית כשלא עונים

סבא שלי ז״ל נמצא מת בדירה שלו , הוא גר לבד , לא ידעו כמה זמן היה ככה או מה קרה לו ...
דוד שלי עבר דום לב כשהיה בגינה , למזלו הגדול השכנה בדיוק יצאה לזרוק זבל וראתה אותו והוא ניצל ממוות בטוח
זה פחד מוצדק ולגטימי לגמרי
תפחידי את השכנה קצת עם סיפורים כאלה ותשימו לב אחת לשנייה :)
 

a wild rose

New member
גם אני חשבתי על זה לא אחת

וגם אני שמעתי סיפורים לא נעימים על אנשים שנפלו בבית ולקח הרבה זמן עד שמישהו בא לעזור להם. אין יותר מדי מה לעשות חוץ מלהרגיל את החברים והמשפחה שאת מדברת איתם לעיתים קרובות, ככה שאם לא תיצרי קשר ולא תעני הם יבינו שמשהו קרה.
 
למעלה