בעלים בעייתי בכתובת הפסגה 18 בעיר אריאל ראו הוזהרתם

Tribel

New member
בעלים בעייתי בכתובת הפסגה 18 בעיר אריאל ראו הוזהרתם

היי לכולם, רצינו לשתף אתכם בסיפור מאוד לא נעים שקרה לנו וסיבך אותנו לא מעט,
אחרי הרבה חיפושים מצאנו דירה, קבענו עם הבעלים לסגור חוזה, בדרך לפגישה הוא רצה לדחות את הפגישה ביומיים, בבוקר יום הפגישה התקשר פתאום והודיע לנו שהדיירים הקיימים בעצם לא עוזבים והעסקה מבוטלת, שאין לו מה לעשות בעניין. אבל בבירור פשוט הדיירים הודיעו לנו שהם כן עוזבים כמתוכנן. בקיצור-שיקר לנו בפרצוף. כשפנינו אליו אחרי המידע הזה תגובתו היחידה הייתה "אני לא חייב לכם שומדבר, אתם יכולים ללכת לעשות חמוצים" בלי שום הסבר לביטול.
נכון, אין לנו מה לעשות, אבל שוק החוצפנים והרמאים בישראל מרתיח כלכך, ואנחנו בטוחים שכולכם נתקלתם בו. כנות וכבוד לדיירים זה פשוט משהו שלא קיים כשלנו אין איפה לגור! מנצלים אותנו ופוגעים בנו והכל פרוץ ואין לנו איך להגן על עצמנו.
היינו פשוט רוצים שתדעו. שמי שיפגוש את הדירה הזו- יחשוב פעמיים וידע מראש עם מי יש לו עסק.
הדירה מחולקת לשלוש יחידות דיור והיא בכתובת הפסגה 18 ׁ(כניסה ב' קומות 2 ו3) אריאל
http://www.yad2.co.il/Nadlan/rent_i...bookshar&utm_medium=fbfeed&utm_content=Nadlan
 
רק אומר כי דירה המחולקת ליחידות דיור

לרוב החלוקה נעשתה בניגוד לחוק וזו עבירה פלילית אשר בנוסף אליה מוטל גם קנס גבוה בצידה.
 
קצת נסחפת

ובעל הבית ההוא צריך שיעור בנימוסים. באמת היית רוצה לשכור ממנו דירה?
אז טוב שלא שכרת.
אם הייתי שמה פה את רשימת השוכרים שקובעים ופשוט לא מגיעים לראות אפילו בלי להודיע, או כן מגיעים לראות דירות ואז ישר מתחילים להשמיץ את הדירה בתקווה שזה יוריד להם משהו במחיר... כנראה שהיו חוסמים אותי מהפורום באשמת הצפה.
די להתקרבן. אכלו לי שתו לי, אני מסכן וזה. לא עוזר בכלום ואתה לא מסכן. תחפש דירה אחרת, לא נגמרו הדירות בעולם.
 

Tribel

New member
אני לא נסחף,אתה פשוט ממעיט מהסיפור

רק אתמול בבוקר קיבלתי טלפון מבעל הדירה והוא רצה להקדים את הפגישה למוצ"ש,זה לא הסתדר לי והיום אני מנחש,מצא דייר שבא לו טוב יותר מאיתנו והלך איתו.
זה דיי פשוט.
 
אוקיי ומה?

אין חוק שמחייב מישהו להשכיר לך את הדירה שלו וגם לא יכול להיות כזה.
 
אני מצטרפת - נסחפת

כל עוד לא נחתם ביניכם חוזה, בעל הדירה לא חייב לכם כלום. זה נשמע אולי לא יפה, אבל זו המציאות. אתה יודע כמה מקרים הפוכים יש, של דיירים שמתעניינים בדירה ואז מודיעים שלא מעוניינים? זכותו של כל אחד להתחרט לפני חתימת החוזה, באותה מידה יכולתם גם אתם להודיע לו ברגע האחרון שמצאתם דירה טובה יותר, האם במקרה הזה היית מצדיק הודעה שבעל הדירה היה כותב עליכם?
&nbsp
יכול מאוד להיות שהדיירים הקודמים כן החליטו להישאר בסוף, יכול להיות שאותרו דיירים אחרים שבעל הדירה העדיף, יכול להיות גם שהוא החליט לשפץ את הדירה או לשכן בה את המאהבת שלו - אבל עם כמה שזה מבאס, לא נעשה כאן שום דבר לא חוקי ולא הייתי מכניסה את זה להגדרה של רמאות.
&nbsp
זה לא נעים, אבל זה מסוג הדברים שקורים. מאחלת לכם שתמצאו דירה כלבבכם בקרוב.
 

Tribel

New member
מספיק לגונן,זו התנהגות פסולה וצריך להוקיע אותה!


ההסכמה על חתימת החוזה נעשתה ביום שישי,קבענו להיפגש בשעה 16.
ציינו לפניו שאנו מעוניינים בחוזה חצי שנתי והוא אמר שהוא צריך לחשוב על זה,השיחה הסתיימה.

כעבור מספר דקות חשנו שיש אי הבנה, התקשרנו אליו שוב וציינו בפניו שאין לנו כוונה מיוחדת לעזוב,אנחנו פשוט רוצים לבדוק האם זה מתאים לנו או לא,שעכשיו השוק רדום ושבקיץ תהיה תחלופה טובה ושזה טוב גם לו,שאין בעיה מבחינת חתימה לשנה עם נק' יציאה כאשר המחליף יהיה לשביאות רצונו של המשכיר,כמובן,שזה אגב סעיף סטנדרטי בכל חוזה.

בעל הדירה נענה בחיוב,קבענו להיפגש ושלח לנו את כתובתו.
אחרי זמן קצר בעל הדירה התקשר וביקש להזיז את הפגישה לראשון ובנתיים ביקש שנכין צ'קים ושנשלח לו תמונות של ת.ז. שלנו,אח"כ ביום שבת בבוקר התקשר שוב וביקש להקדים את הפגישה למוצ"ש,כשסרבתי, מטעמי נוחות אמר שניפגש ביום א' ושאל באיזו שעה נוכל להגיע,אם אני זוכר נכון קבענו לאזור השעה 18.

הגיע השעה 14:40 ביום א',כ3 שעות לפני החתימה,מתקשר אליי שוב רק הפעם אומר, תשמע הדייר מחליט להישאר אין לי מה לעשות.
אמרתי בסדר ופניתי לדייר,והדייר השיב שהוא לא יודע במה מדובר.
כשפניתי שוב לבעל הדירה בבקשה להסבר לטרטור ולהשליה שלו ענה לי,בשיא חוצפתו "אני לא חייב לך דבר".

אז מה היה,סגרת איתנו טלפונית,פעמיים,ביקשת צילומים של תעודות הזהות שלנו,ביקשת ערב ושנכין צ'קים וברגע האחרון כנראה מצאת דייר אחר,שיהיה לך יותר נוח לעבוד איתו,אבל זה שהשלת אותנו לזה אין משמעות,מה שיותר משתלם לך כי השוכרים הם שקופים,יש הרבה מהם.
ההתנהגות הזו פסולה ביותר ומי שמסכים איתו,נראה אותו מדבר כשיהיה בסיפור שלנו.
 
התנהגות פסולה? צריך להוקיע?

זכותו של בעל דירה להשכיר את הדירה למי שהוא רוצה, כמו שזכותו של שוכר להתחרט לפני חתימת החוזה. הדבר נכון לכל דבר - זה לא נעים, מרגיש אולי גם קצת לא הוגן, אבל כל עוד לא נחתם חוזה הוא באמת לא חייב לכם דבר. אם המצב היה הפוך, והייתם מוצאים דירה יותר טובה ומהצד שלכם הייתם מבטלים את הפגישה איתו - היית מגלה הבנה שהוא היה מגיב כמוך?
&nbsp
אני יכולה לספר לך שגרתי 3 שנים באותה דירה, סיכמתי עם בעלת הדירה שאנחנו מחדשות את החוזה ופחות מחודש לפני החידוש היא הודיע לי שבעצם לא נחדש כי היא רוצה לחזור לגור בדירה ורוצה גם לשפץ אותה לפני המעבר. הצלחתי "להוציא ממנה" הארכה שתאפשר לי למצוא דירה חדשה, אבל זה היה מאוד קשה ובנוסף היא חפרה לי באופן קבוע שהיא לא מבינה למה אני לא מוצאת דירה ו"ניסתה לעזור" והציעה לי כל מיני דירות לא רלוונטיות וכל מיני הצעות מטופשות. במקרה הזה נאלצתי לחזור זמנית להורים בפריפריה כי זו הייתה גם תקופה בעייתית לשכור דירות - ובכל זאת לא הגבתי כמוך, כי זכותה המלאה לא לחדש איתי את החוזה מכל סיבה שהיא.
&nbsp
 

Tribel

New member
כן כן ממש ככה,פסולה פסולה פסולה

זכותו של בעל הדירה להשכיר את הדירה למי שרוצה וזכותו לחתום חוזה עם מי שרוצה,כמובן.
פסול מצידו של בעל הדירה להשלות,חתימה בעל פה היא אמנם לא חתימה של חוזה אבל יש לה הרבה משקל,ביחוד כשהיא נאמרת יום לפני ובטח כשהיא מתבטלת רק כמה שעות לפני מועד הפגישה ועוד בטענה שהיא שקרית כי המניע שלה,כנראה כי אני לא בטוח הוא - מציאת דייר טוב יותר.
אז,אדוני בעל הדירה,אם מלכתחילה לא היה מתאים לך הדייר מדוע הסכמת ומדוע השלת? פתאם,שעתיים לפני החתימה צץ לך מישהו יותר טוב?
וזו התנהגות שהיא בסדר,נכון אישה מרציפן? קצת לא נעימה,בקטנה מי ישמע..מה לגבי השוכר? אין לו תכניות? אולי גם הוא הפסיד בנתיים דירה אחרת טובה יותר רק כי סמך על המילה של הצד השני?אולי אמר לבעל הדירה שלו שעוזב? אולי קבע כבר עם חברת הובלות? לא שאני עשיתי את זה כי יש לי מעט ניסיון אבל מה לגבי newbe's? יש אנשים שנוטים לסמוך,בעל הדירה היה מאוד נחמד,חיזר אחריי,תמיד סיים את השיחה ב "ביי מותק","אין שום בעיה,אני רוצה דיירים טובים וכו וכו" והאמת דיי סמכתי עליו אז למה לזה אין משקל?

ההתנהגות הזו היא התנהגות ישראלית טיפוסית,אשחק את המשחק מה כפת לי? אני צריך דייר וזה האינטרס שלי,רגשות או השלכות כל עוד אין חתימה מעניינים את ה *** שלי - "אני לא חייב לך דבר" ,אין כלל משמעות לזה שרגע לפני חיזרתי אחריך,כי בעצם לא היה לי דייר יותר טוב.

הזוי שדווקא ממך,בתור אחת שאין לה דירה אני מניח,אני קורא דברים כאלה והצדקת אנשים מהסוג הזה שלא סופרים אף אחד מלבד האינטרס הכלכלי של עצמם!
 
ואם המצב היה הפוך?

אם אתה היית מוצא דירה טובה יותר, היית מוותר עליה ושוכר את הדירה המקורית בגלל ש"כבר קבענו"? ובגלל שאתה לא רוצה "להשלות"?
&nbsp
נ.ב. אם היית קורא את מה שכתבתי בתגובות שלי, היית מבין עד כמה הסיפא שלך לא לעניין. אין פה גם שום קשר לאינטרס כלכלי, נראה לי שפספסת כמה דברים חשובים.
&nbsp
 

Tribel

New member
כן קראתי את התגובות שלך,הן מסתכמות בנכון,לא חייבים לך דבר

אתה הוא הלא בסדר שאתה בכלל מעלה את הסיפור של בעל הדירה הנחמד הזה שבגדול,לא מובן לי מה אתה רוצה.

אז לידיעתך,כן אני הייתי מוותר כי היו לי עוד 2 דירות על הפרק ובכוונה נסעתי לבדוק את הדירות השניות,לפני ההחלטה הסופית שלי (שאני אומר להן לא) שגם איתן הייתי בתהליך על אש קטנה (ראיתי את הדירה מספר פעמים ודיברתי עם הבעלים מספר פעמים),והכל לפני שנתתי GO לבעל הדירה הנוכחי והייתה התלבטות לא פשוטה.

לבעלי הדירות ההן לא הבטחתי דבר ותמיד סיכמתי ב - נדבר וששום דבר עדיין לא סגור,לצורך הפרוטוקול.

אז כן,אני לא בעד לדפוק אף אחד ובטח לא להשלות,יש לי מצפון בניגוד ללא מעט אנשים כאן,מסתבר.
 
הוא לא הכי נחמד, זה נכון

אבל זה לא סותר את העובדה שנסחפת - כל עוד לא נחתם החוזה הוא לא חייב לך כלום, וזה לא שהוא סחב אותך שבוע באי וודאות. קשה לי להאמין שפרק הזמן הקצר שעבר בין הסיכום לחתימת החוזה ועד שהוא הודיע לך שזה לא יצא לפועל, גרם לך לנזקים כל כך כבדים שנכנסים להגדרה של "לדפוק מישהו".
&nbsp
האדם הסביר גם אמור להבין שכל עוד לא נחתם חוזה הכל פתוח, דברים כאלו קורים כל הזמן, רוב חברי הפורום עברו דברים כאלו, מצד השוכר ומצד המשכיר.
&nbsp
&nbsp
 

Tribel

New member
גם למלים יש משמעות למרות שלא נחתם דבר

בעל הדירה הקודם שלי לא הוריד את המודעה אחרי שסיכמנו שאנחנו חותמים,בבירור טלפוני ענה שהדירה שלנו ושאין לנו מה לדאוג וכך היה.
למה למלים אין משמעות?

הכל מתחיל במלים,חיים ומוות ביד הלשון מכירה את הפתגם?
ההגעה לחוזה מתחילה במלים פשוטות החתימה היא סך הכל הבטחה למלים שרשומות לחוזה.

אז אני לא נסחף,אני רק רוצה שהאמת תצא לאור,מי שנסחף ממציא ומעצים אני סך הכל משתף את המקרה שלי בצורה אובייקטיבית.
 

Tribel

New member
ולעניין פרק הזמן הקצר שציינת,ההתנהלות מולו ארכה כשבוע +

בפרק הזמן הזה אפשר לעשות הרבה מאוד אז לא צריך להמעיט בזה,לא נאמר לי כן ואחרי שעה נאמר לי לא שבוע שלם של דיבורים והבטחות שנמחקו במחי יד.

תחילה,לא היינו סגורים על מיקום הדירה בגלל שיש בית ספר מאחוריה,את ההתלבטות הזו אגב ציינו בכנות מול בעל הדירה שהשיב שלא תהיה שום בעיה ושאם זו ההתלבטות נהיה רגועים ונחתום,כאמור אחרי שוידאנו שכנראה באמת אין בעיה עם זה,הלכנו לבדוק בפעם האחרונה את הדירות האחרונות וויתרנו עליהן סופית לפני שאמרנו שאנו מעוניינים לבעל הדירה.

אז שקיפות בעסקים צריכה להיות ערך עליון מבחינתי,ביחוד כשמדובר בפאקינג מגורים,אני מבין שבישראל אני נמצא במיעוט.
 
תגובה

אני חושב שאני מבין מה הרתיע את בעל הדירה , וכדאי שגם אתה כשוכר תנסה להסתכל מנקודת ראותו של המשכיר (ואני לא מצדיק את התנהגותו ולא בא להגן עליו, גם זה שהדירה מחולקת מראה שזה לא בעל דירה נורמטיבי).

אני כבעל דירה שואף להמעיט בחילופי שוכרים, לכל חילוף יש בבחינתי עלויות של מאמץ, כסף וחשיפה לסיכונים. לכן אני מחפש שוכרים כאלה שגם אם אנחנו חותמים חוזה לשנה אז רוב הסיכויים שהם ירצו להמשיך לכמה שנים (ואם הם יהיו שוכרים טובים אז אשמח להאריך להם).
כשמגיע שוכר פוטנציאלי שלא שואל עם אפשרות של אופציה זה מדליק אצלי נורת אזהרה, ואם הוא שואל כמוכם על אפשרות לחוזה לחצי שנה אז נורת ההזהרה גם מתחילה להבהב . אני בסיטואציה שתיארת כנראה שהייתי פוסל אתכם על הסף.
 
זו נקודה חשובה בהחלט

כשמה שכתבת מעלה פן בעייתי נוסף, וזה שתחלופת שוכרים באמצע חוזה יוצרת בעייתיות של מועדי יציאה - אמנם זה פחות רלוונטי במקרה המדובר הזה, של חוזה שגם ככה מתחיל בעונה בעייתית ודווקא חוזה לחצי שנה היה פותר את הבעיה (בהנחה שהיו מתחילים מייד חוזה חדש), אבל זה משהו שרבים, גם שוכרים וגם משכירים לא חושבים עליו בלא מעט מקרים והתוצאה בעייתית לשני הצדדים.
&nbsp
אני יכולה לספר על מקרה שנתקלתי בו מקרוב, שם היה מדובר בדירת 5 חדרים שהוצעה להשכרה בתקופה בעייתית בכללי ועל אחת כמה וכמה כשמדובר בדירה כזאת: משפחות עוברות דירה בקיץ, יחידים שמעוניינים לגור בשותפות בדרך כלל לא יגיעו ברביעייה ולא יכנסו לדירה ריקה - גם משותפים וגם מריהוט בסיסי. בסוף הם הצליחו להשכיר את הדירה והשוכרים עזבו אחרי שנה ושוב הסיפור חזר על עצמו, והדירה ריקה כבר חודשיים.
&nbsp
המלצתי למשכירים במקרה הזה שאם הם מכוונים לשותפים (כי משפחה הם כבר לא ימצאו בתקופה הקרובה) אז שיציידו את הדירה לפחות במקרר ורצוי גם בריהוט בסיסי שיכולים להשיג מאגורה, ושינסו לבדוק את האופציה של להציע את הדירה בצורה "חדר להשכרה" כדירת שותפים ולא כדירה שלמה בפני עצמה, "ללקט" את השותפים אחד אחד, גם אם ייקח קצת יותר זמן לאייש את כל החדרים (ולפחות שיהיה מי שבינתיים ישלם שכ"ד חלקי, עדיף על פני דירה ריקה). לא יודעת אם הם הקשיבו לי, אבל לפי מה שהבנתי הדירה שלהם עדיין ריקה, דירה יחסית שווה שמוצעת במחיר לא מופקע בכלל.
&nbsp
&nbsp
 
למעלה