התייעצות לגבי התמודדות עם ועד הבית

bananasplit27

New member
התייעצות לגבי התמודדות עם ועד הבית

מזה ארבע שנים אני גרה בדירה שכורה. קיימת בעיה עם הצנרת בבניין ואחת לשנה בתחילת החורף עולה כל הכיור שלנו על גדותיו עם מים שחורים ומסריחים, זה קורה בגלל צינור בעייתי של הבניין שגורם לכך. הצינור נסתם וצריך לפתוח אותו בעזרת מכשיר מיוחד.

בפעם הראשונה בן הזוג שלי ביצע את הפעולה וועד הבית הוריד לנו 200 ש"ח מועד הבית. בפעם השנייה הזמנו אינסטלטור מקצועי שגבה 300 ש"ח - 50 ש"ח מכל דייר. מה שקרה אז הוא שועד הבית לא טרח לשלם לאינסטלטור על עבודתו. בעל הבית שלי שילם על כך מכיסו ואני העברתי אליו את דמי הועד אותם הייתי חייבת.

היום זה קרה שוב, שבת בצהריים, הכיור עלה על גדותיו עם מים שחורים ומסריחים, כמובן שאין אינסטלטורים שעובדים בשבת ולא הייתי מזמינה אחד ללא אישור בעלת הבית. הן בעלת הבית והן ועד הבית שומרי שבת כך שלא יכולתי ליצור עימם קשר. האפשרות שהיה לנו היא או לתת למים להמשיך ולגאות בתוך הבית או לפעול לבד. מחוסר ברירה בן הזוג שלי בילה כמה שעות בנסיון לשחרר את הסתימה והצליח.

עכשיו אני רוצה להגיד לוועד שיוריד לי את הסכום הזה מחובי לוועד הבית. מהיכרותי איתו הוא לא ישוש לעשות זאת, במיוחד מכיוון שלא אמרתי לו על כך. צילמתי את הכיור ושאר השכנים גם ראו את הסרחון והלכלוך, מה גם שזה אירוע שחוזר על עצמו.

איך עלי להתמודד איתו במידה שלא יסכים להפחית את הסכום מהתשלום לועד?

תודה מראש!
 
הבעיה מוכרת לי

בבניין של סבתי, ז"ל, כל הדירות היו מושכרות, למעט הדירה שסבתי גרה בה. אחת לתקופה הביוב היה גואה בכל הדירות או בחלק מהדירות. הבעיה הייתה בצינור הניקוז המרכזי של הביוב. בעלי הדירות התאגדו והזמינו אינסטלטור, ולאחר מכן גם ביובית, שפתח את הצינור המרכזי והוציא משם כמה דברים שלא ממש היו צריכים להיות שם (כמו חגורת עור למשל). כלומר הבעיה היא לא דירתית, אל של הבניין כולו, וזה משהו שועד הבית צריך לטפל בו.
למה שלא תלכו ישירות לוועד ותדברו איתו גם? אתם משלמים לוועד, אתם רוצים להוריד כסף מהתשלום שלכם וועד, ואתם גם רוצים להפעיל על הוועד לחץ לטפל בבעיה, זה לא יזיק שתדברו איתם בעצמכם.
לו אני הייתי בעלת הבית שלכם, הייתי אומרת לכם שאני אדבר עם הוועד, אבל עם כל הכבוד, זה גם משהו שאתם יכולים וצריכים לעשות כדי לעזור לי לעזור לכם, כל עוד אתם גרים שם.
 

bananasplit27

New member
בוודאי שנדבר איתו

דיברנו איתו גם בפעמים הקודמות והוא מכיר את הבעיה, אני רוצה לדעת מה לעשות במקרה שהוא יגיד לי שהוא לא מוכן לקזז את העבודה מדמי הועד כי "לא דיברנו איתו לפני כן" או כל סיבה אחרת. כאמור, זו עבודה של 300 ש"ח (אולי על עבודה בשבת היינו משלמים אף יותר) ולא נראה לי שהוא יהיה מוכן לקזז סכום כזה. תודה
 
לא הבנתי איך

בעל הבית קשור לדמי הוועד שאתם משלמים לוועד.
אתם אמורים להתקזז מול מי שאתם משלמים לו, גם אם זה עובר מול בעל הדירה, אז שבעל הדירה יתקזז מול הוועד. איך בעל הדירה קשור לזה עוד לא הצלחתי להבין.
אני אישית דורשת חשבונית על כל תיקון שמבוצע בדירה שלי על ידי הדיירים שלי אם הם רוצים שאתקזז איתם על משהו. אם אין חשבונית אין קיזוז.
 

bananasplit27

New member
לפני שאני מזמינה בעל מקצוע

אני מיידעת את בעל הבית וכנל בכל פעם שעניין הביוב בדירה עולה (תרתי משמע). בפעם שעברה בעל הבית דאג לאינסטלטור וגם שילם לו (ואחר כך קיבלו את דמי הועד שאני הייתי אמורה לשלם).

מכיוון שזו בעיה של הבניין ולא של הדירה, התשלום מתחלק בין דיירי הבניין ולכן אני אמורה להתקזז עם ועד הבית.

הפעם אנחנו בצענו את התיקון כך שאין חשבונית אבל בכל זאת אני רוצה שהעבודה תתקזז לי עם דמי הוועד כי לו היה מוזמן בעל מקצוע, היה צריך לשלם לו.
 

im mitzi

New member
האמת שאני לא חושבת שתיקון כזה צריך להיות עליכם

אם זו בעיה שחוזרת על עצמה בבניין וזה משהו שידוע ומוכר וקורה אחת לשנה אז בעלי הדירות צריכים לטפל ולשלם עליה ולא הדיירים, בדיוק כמו איטום הגג
&nbsp
דבר אחד לא ברור לי, הועד אמור לגור בבניין, לא היה יותר פשוט לדפוק בדלת ולעדכן אותו?
 

bananasplit27

New member
זה קרה בשעת צהרים בשבת

והוא שומר שבת. עדכנתי אותו בהודעה בטלפון
 

im mitzi

New member
וזה לקח לבן זוג לך כמה שעות

ככה שזה יכל לחכות שעה-שעתיים
בכל מקרה, אני מביעה את דעתי, לנו נפלה התקרה במטבח ב6 בבוקר וחיכיתי שעתיים עד שדיברתי עם בעל הדירה, ככה שלדפוק לועד בית לידע אותו אחרי שעה-שעתיים על ביוב שעולה יכול לדעתי לחכות לאחר שעת הצהריים ולדפוק בדלת, אבל זה העניין שלך
בכל מקרה במקומך הייתי מיידעת אותו שזה יהיה כמו בפעם הקודמת לפני שנתיים וזהו ואם יתווכח פשוט להגיד שתעריף שבת עולה יותר ושיגיד תודה שלא הזמנתם מישהו וטיפלתם עצמאית
 
אני מסכימה עם מיצי

וספציפית במקרים כאלו הייתי מבליגה על אי הנעימות ודופקת לוועד הבית בדלת גם בשבת בצהריים - מקרה כזה בהחלט מצדיק הפרעה שכזאת, והודעה בטלפון היה ברור שלא תעזור.
&nbsp
אני ממליצה לכם לעשות כעצתה של מיצי, ובאותה הזדמנות לשאול אותו מה הוא מעדיף שתעשו במידה ודבר כזה יקרה שוב בשבת, למנוע אי נעימויות להבא. אם הוא אדם הגיוני, הוא אמור להודות לכם ולהעריך את העובדה שטיפלתם בזה בעצמכם ולא הטרדתם אותו בשבת, להיות ועד בית זה כאב ראש של ממש בין היתר בגלל דברים כאלו, וכל סיוע מצד הדיירים אמור להתקבל בברכה.
 
הדרג שאמור לטפל בבעיה הוא

המשכיר מול ועד הבית.
אתם משלמים עבור השתתפות בהוצאות ועד הבית השוטפות.
עניין כזה של עליית הביוב בתדירות כזו מחייב פעולת שורש הכוללת אחד משתי האפשרויות הבאות:
1.החלפת צינור הביוב הראשי בבניין.
2.התנתקות וסתימת יציאת הביוב הדירתית לצינור המשותף ובמקומה התקנת צינור ביוב נפרד מדירתכם לנקודת הביוב באדמה.
שתי האפשרויות הן במסגרת דיון בין בעל הדירה וועד הבית.
האפשרות העומדת לרשותכם היא לאיים בסיום השכירות אם הבעיה לא תיפתר במהרה.יש להבהיר למשכיר כי אינכם מתכוונים להמשיך לגור עם בעיה זו ולדחוק בו לפנות לועד הבית לפיתרון הבעיה.
במידה והועד מסרב ,יכול בעל הדירה לפנות לאגודה לתרבות הדיור אשר ישלחו איש מקצוע-מהנדס שיבדוק את מקור הבעיה וימליץ על פיתרון.כמו כן ניתן לפנות לאגודה הזו בעירכם ולקבל יעוץ ללא תשלום ואף ייצוג משפטי ללא תשלום.
 

bananasplit27

New member
ושאלה נוספת בנושא - לידע את הדיירים הבאים?

אני עוזבת את הדירה הזו.

האם הייתם מיידעים את אלה שבאים לראות את הדירה לגבי הבעיה המעצבנת/מגעילה הזו? אני לא מתכוונת לומר במכוון אחד אחד אבל אם מישהו שואל לגבי בעיות מיוחדות בדירה, האם לשתף אותו שמדי שנה בחורף יתכונן לאירוע כזה?
 
למעלה