נסיגה של בעלת דירה מהתחייבות כתובה

ROBBBBIE

New member
נסיגה של בעלת דירה מהתחייבות כתובה

שאלה לעורך דין שמבין בחוזה שכירות בדירה :)
הודעתי לבעלת הדירה שברצוני לעזוב את הדירה לפני סוף החוזה (אמצע אוגוסט).
לפי החוזה אני מחויבת למצוא דייר באותם תנאים כמו שאני מתגוררת בהם היום (שכ"ד, תשלום בצ'קים, ערבים, שטר בטחון ועוד).
בנוסף בעלת הדירה כתבה לי בהודעת ווצאפ (לפני שבועיים) מיוזמתה שהיא מעוניינת לערוך חוזה עם הדייר החדש לשנה שלמה במחיר שבו אנו שוכרים את הדירה היום וגם אמרה לי את זה בטלפון.
מאז ועד היום אני מפרסמת את הדירה לפי כל התנאים שלה ואומרת לאנשים שבאים לראות את הדירה שמדובר בחוזה לשנה במחיר שאנו שוכרים היום.
פתאום היום בעלת מודיעה שהיא מתחרטת והיא רוצה שנחפש דיירים רק עד אמצע אוגוסט ולא לשנה.
א) האם ההודעה שהיא יזמה ושלחה לנו בווצאפ מהווה חלק מתנאי ההסכם ?
ב) האם ההודעה מחייבת אותה מבחינה משפטית כצד בחוזה השכירות?
ג) האם זה לגיטימי שהיא תיסוג ממשהו שהיא כתבה לנו בווצאפ ואמרה לנו בטלפון?
 
זה תלוי, למה היא

רוצה דיירים עד אמצע אוגוסט ולא לשנה? למה את שוברת את החוזה?
הדייר שייכנס ייכנס תחת חוזה חדש, החוזה שאת חתמת עליו לא מחייב אותו. זכותה לשנות את דעתה, השאלה היא אם הסיבה שלה סבירה, והשאלה אם הסיבה שאת רוצה לצאת מהדירה סבירה, באותה מידה. בכל מקרה, שבירת חוזה היא סוג של נזק, ובעלת הדירה לא חייבת לקבל כל שוכר שתביאי לה, אגב.
 

ROBBBBIE

New member
תגובה

היא רוצה עד אוגוסט כי לטענתה קשה יותר למצוא דיירים בחורף. אנחנו רוצים לצאת מתוקף סעיף בחוזה שמאפשר לנו לצאת מוקדם בתנאי שנמצא דייר חלופי.
ברור שהיא לא חייבת לקבל כל דייר. הסכמנו על סט של תנאים (מתוקף סעיף בחוזה שהדייר החלופי צריך לעמוד בחוזה ובתנאים שחתמנו עליהם) וההודעה שלה בוצאפ היא מבחינתנו אחד התנאים.
השאלה היא האם להתחייבות מפורשת שלה בכתב בוצאפ אין שום תוקף משפטי?
 
הבנתי

את צריכה לצאת מהדירה והיות שכך כדי לאפשר לך לצאת מהדירה, היא בעצם אומרת שהיא תתפשר מבחינתה על הדייר שתמצאי במקומך. תגידי תודה
 
היא צודקת וזה מאוד חכם מצידה

אני לא יודעת באיזו דירה מדובר ומה המיקום, אבל אכן רוב מעברי הדירה מתבצעים בקיץ, ובתקופה הנוכחית תראי לא מעט דירות שנשארות ריקות למשך תקופה לא כי משהו רע בהן, אלא כי כמעט ואין דורשים - זה נכון במיוחד לדירות שלא מיועדות ליחידים, אבל לא רק.
&nbsp
בגדול, אני לא חושבת שאמורה להיות בעיה להציע את הדירה להשכרה עם חוזה עד אוגוסט ואפשרות לחידוש לשנה נוספת מאוגוסט ואילך, זה לא תרחיש בעייתי, ואני לא רואה שום סיבה ששוכרים שמתעניינים יסרבו לזה וההפך - כמו שמיצי כתבה, מבחינת השוכרים זה אפילו יותר טוב להיות במצב בו הם מסיימים את החוזה בקיץ ולא בתקופה הנוכחית בו היצע הדירות להשכרה נמוך יחסית (בזמנו חיפשתי דירה החל מדצמבר, זה היה סיוט, ובסוף מצאתי דירה שנכנסתי אליה ביולי).
&nbsp
&nbsp
 
בדר"כ ישנו סעיף בחוזי השכירות אשר אומר

כי כל שינוי בתנאי החוזה יעשה בכתב ויחתם על ידי 2 הצדדים וכל הסכמה בע"פ אינה תופסת.לכן כל דין ודברים בטלפון ווטסאפ וכדומה אינו מחייב.
גם אם תמצאי שוכרים אחרים באותם תנאים כמו שלך המשכירה יכולה לסרב להם מסיבות שונות כגון,ערבים שאינם טובים מספיק לטעמה,דיירים לא עובדים ואשר לא ברור מנין ישלמו ועוד סיבות מן היקב ומן הגורן.
לכן הצעתי לך (היות ואת הצד החלש במשוואה) לברר בנימוס מדוע חזרה בה המשכירה לגבי אורך תקופת ההשכרה וכל נושא נוסף הדורש בירור.
 

ROBBBBIE

New member
ראה תגובה למעלה


 
למיטב ידיעתי אין בהודעה כתובה מטעם המשכירה

בווטסאפ משום התחייבות מצידה.
חוזר על אשר כתבתי,לעניות דעתי ,רק מסמך כתוב וחתום על ידי המשכיר והשוכר הינו מחייב.במיסמך כזה יופיע השם המלא ומספר ת"ז של הצדדים וכתובת הדירה המושכרת.הודעות כתובות ב sms, ווטסאפ וכדומה אשר מהוות חלק מהשיח וההתדיינות בין הצדדים אינן מחייבות אלא רק מסמך החתום בצורה רשמית.
בכל מקרה בהצלחה.
 

im mitzi

New member
לדעתי

ורק כדי שיהיה ברור, כל התשובות שקיבלת עד כה אינן מעו"ד מאחר וזה לא פורום משפטי.
&nbsp
בעלת הדירה מחוייבת לחוזה בינכם, ואתם צריכים למצוא דייר חלופי שיכנס בנעליים שלכם, כלומר אם החוזה שלכם הוא עד אוגוסט אתם צריכים למצוא דייר לאוגוסט ולא מעבר. איך היא תנסח את החוזה עם הדייר זה כבר העניין שלה.
אני יכולה להבין את העניין שיותר קל למצוא בקיץ ובפועל גם יש הרבה יותר ביקוש בקיץ, אנחנו אישית עברנו דירה לפני יומיים וחתמנו חוזה לשנה+ כדי לצאת מהדירה בחודשי הקיץ שיש גם יותר היצע. אבל שוב זה העניין שלה מול הדיירים החדשים, אתם צריכים לפרסם את הדירה עד סוף החוזה שלכם ולא מעבר.
&nbsp
 
למעלה