תיקון נזקים בתקרה כתוצאה מנזילה של הדירה מלמעלה

Ven0m

New member
תיקון נזקים בתקרה כתוצאה מנזילה של הדירה מלמעלה

הי,

בתקרת המטבח שלי נוצרו נזקים כתוצאה מנזילה בצנרת של הדירה מלמעלה. למיטב הבנתי הביטוח של אותה דירה אמור לכסות נזקים אלה. יצרתי קשר עם בעלת אותה דירה (זו שמעלי) והיא הסכימה ויצרה קשר עם חברת הביטוח שלה. לטענתה, הם מצידם אישרו את הבקשה וביקשו ממנה לתאם את התיקון עם "קבוצת שחר" המטפלת בנזקי צנת ואיטום.

כל זה היה בערך לפני חודשיים. היא טוענת שהיא מנסה שוב ושוב להשיגם ללא הצלחה, ואני מאמין לה באופן חלקי (כנראה שהיא לא מתקשרת יום יום, אבל לא נשמע לי מופרך שקשה להשיג אותם).

בשורה התחתונה, במשך חודשיים אני מציק לה כל כמה ימים ושום דבר לא התקדם. מה אני יכול לעשות? חשבתי אולי לנסות להתקשר למוקד הזה בעצמי אבל בטח ירצו פרטים של הביטוח שלה ולא יהיו לי. גם אם אבקש ממנה את הפרטים, לא ברור לי אם מותר לי להתקשר לביטוח שלה, שלא יגידו שניסיתי להתחזות לבעל הדירה או משהו כזה...

אשמח לעצתכם,
תודה!
 
זה לא נשמע מופרך

יצא לקבוצת שחר שם של בעייתיים. למרות שאתה גר שם, בשורה התחתונה זה העניין של בעל הדירה. זו דירה שלו ולדירה שלו נגרם נזק, שעד שהוא לא יתוקן ימשיך לגרום נזק. הכוח לפעול הוא גם שלו ולא שלך, ככה שבכל מקרה עם כל זה שקשה לחיות עם רטיבות, העניין שלך בכל העסק מוגבל.
תתקשר לבעל הדירה שלך, שהוא ידבר עם הגברת או שיפעיל את המפקח על המקרקעין\בתים משותפים.
 

Ven0m

New member
תודה על התגובה המהירה

נגיד שבעלת הבית שלי תדבר עם בעלת הדירה השניה, האחרונה פשוט תגיד לה אותו דבר. שהיא מנסה לקבוע ולא מצליחה. למה שיהיה לה יותר כח ממני בסיטואציה הזו?

לגבי הפעלת המפקח על המקרקעין, אתה אומר שבעלת הבית שלי צריכה להפעיל אותו כדי ליצור לחץ על בעלת הדירה השניה, או שבעלת הדירה השניה צריכה להפעיל אותו כדי ליצור לחץ על קבוצת שחר?
 
כי אתה לא בעל הנכס

והאפשרות שלך להפעיל לחץ על בעלת הדירה שלא מתקנת את הנזילה מאד מוגבלת. אתה יכול לצאת מהדירה, לעבור לדירה אחרת ולנסות לתבוע בדיעבד את בעלת הדירה למעלה על הוצאות המעבר שלך. או שזה יצליח או שזה לא יצליח, אבל זה המקסימום בערך שאתה יכול לעשות.
 

Ven0m

New member
אוקי, בוא נניח שאני בעל הנכס - מה אני עושה?

בעלת הבית שלי תצטרך הדרכה מדויקת, היא לא תעשה כלום ביוזמתה..
 
סליחה על זה

אבל אדם שלא סובל ממגבלה כלשהי אמור להסתדר עם זה. אם האדם סובל ממגבלה שייעזר במישהו כדי לנהל את נכסיו.
 

Ven0m

New member
מסכים אבל - Humor Me

סיטואציות דומות קרו לי בהקשרים אחרים. אז בוא נניח לרגע במישור הפילוסופי שאני בעל הנכס ובעלת הדירה מלמעלה אומרת שהיא מנסה לתאם תיקון ולא מצליחה - מה אני עושה?
 


נכון לעתה הנזק שנגרם לדירה יוצר מצב שעשוי להיות סיכון בריאותי - במצב כזה בעל הדירה אמור להתערב ולדבר עם בעלת הדירה הבעייתית ולדאוג שהיא תטפל בנזק שמשפיע גם על הרכוש שלו וגם על הדייר שלו, כשבמידה וזה לא יתוקן בהקדם זה עשוי להוביל למצב שהוא יצטרך לפצות את הדירה שלו - ואני בטוחה שבעלת הדירה מלמעלה לא מעוניינת להגיע למצב שהיא תידרש לשלם לו על הנזקים שיגרמו לו.
 

im mitzi

New member
מהניסיון שלי

אם כבר היתה לה נזילה והיא פתחה קריאה בקבוצת שחר אמור להיות לה מספר קריאה מולם ואתה יכול לבקש אותו ממנה
בכל מקרה אתה אמור לתאם איתם זמן להגיע אליך לטפל בנזק
 
למעלה