דירה במצב קשה

ladygtf82

New member
דירה במצב קשה

היי כולם ותודה למי שיענה, אני אנסה לקצר...
בקיץ - מאי השכרתי דירה מזוג שעזב את הדירה לפני תום החוזה, ניפגשתי עם בעלת הבית - אישה מאוד מבוגרת, סנילית וחסרת סבלנות, הדיירים הקודמים לא היו כנים איתי ועכשיו שהגיע החורף אני מבינה שיש לי בית מזעזע!!!
תל אביב - לא ציינתי
אז ככה,
נכנסתי לדירה ואין שם נקודות חשמל עובדות - יש 2 אחת במטבח ואחת בסלון
אני מעבירה כבלים מאריכים בכל הדירה, המזגן לא מחמם ויש רטיבויות ו....חור או משהו בתיקרה במטבח כי יורד לי גשם - על הכבלים של החשמל!!!!
לגבי הסלון והחדר שינה אני אפילו לא רוצה להתחיל לדבר כי המצב פשוט עצוב, אני יכולה לבחור בגדים רק בשעות יום או עם פנס כי אין שם זרם חשמלי למנורה- סיוט!

בכל אופן, הוועד בית לא מתקן את הרטיבויות והבלאכן, הבן של בעלת הדירה לא שולח לי איש מקצוע כבר שלושה שבועות עד שהוא אמר שאני לא בבית אז בעיה שלי (יש לו נטייה לשאול אם אני פנויה שעה לפני עשה את זה פעמיים - אני בן אדם עובד!)
אני רוצה לצאת מהדירה כי קר לי וכי לא בא לי להתחשמל, לא מוכנה לשלם לוועד את ה150 ש״ח שהוא רוצה - דירה בקומה רביעית בלי מעלית!
אמרתי לו שאשלם על מה שאני מקבלת - ניקיון וחשמל אבל שיפוצים זה לא אני!
בקיצור הצילו!! מתה ללכת משם לא יכולה להיות שם אני ישנה אצל חברים כל הזמן,

אין לבעלת הדירה שיקים ממני - כי היא שכחה לקבוע איתי ולחזור אליי - רדפתי אחריה חודשים
ו...החוזה הוא מסטימצקי שחתום בהכי רשלנות,

מה אני עושה אני כבר מיואשת, ולא חוזרים אליי מהגנת הדיור,
אני רק רוצה לצאת וזהו ולשלם לוועד 100 ש״י על מה שכן מגיע.
תודה לעונים תבוא עליכם הברכה :)
 
בגלל

שלעבור דירה זה בעיקר טירטור בשבילך וגם הוצאה כספית מבחינתך, אז לדעתי עדיף קודם לנסות להתמודד עם הקיים ורק אם זה לא מצליח- לעבור דירה.
לפי החוק היבש את יכולה לעבור דירה כבר כרגע, כי היא לא ראויה למגורים ממה שאת מספרת. אז ככה שהתנאים הם לצידך, עכשיו זה רק נשען על היכולות האישיות שלך להעביר את זה לבעלי הבית שייתקנו ועכשיו ובמיידי את כל מה שמצריך תיקון, אחרת הם יאבדו אותך בתור דיירת. אגב, אם הוא מתקשר ואומר לך שהוא רוצה לשלוח מישהו לתיקונים ואת בדיוק בעבודה ולא יכולה, את יכולה לנסות להגיד משהו כמו " אני בעבודה עכשיו ולא יכולה, אבל מה לגבי יום X בשעה Y?" ולנסות לקבוע תאריך ושעה שבהם התיקון אכן יתבצע.
 
זה מאוד פשוט

לפי מה שתיארת, התשתיות בדירה אינן תואמות את התנאים הסבירים המקובלים לדירה מושכרת - תקרה דולפת שמאפשר זרימת מים על תשתית החשמל זו סכנת חיים, רטיבויות בפני עצמן נחשבות לסיכון בריאותי, אני מניחה שגם עובש יש לך בדירה, וברגע שבעל הדירה לא דואג לתיקון תוך פרק זמן סביר זה נחשב להפרת חוזה מצידו.
&nbsp
אני ממליצה לך להתייעץ בפורום משפטי - עו"ד יוכל לייעץ לך איך להודיע לבעל הדירה שלאור המצב הוא נדרש לאפשר לך לצאת מהחוזה במיידי. אם הבנתי נכון - בעלת הדירה לא לקחה ממך צ'קים על השכירות? אם זה הדבר הייתי מנצלת את המצב לטובתך, היות שבוצעה כאן ככל הנראה הפרת חוזה, את לא אמורה לשלם על התקופה בה הדירה הועמדה לרשותך, אבל עם סכנת התחשמלות ממשית.
&nbsp
תעדכני אותנו בהתפתחויות
 
שבוע טוב וחנוכה שמח

נראה שעומדות בפניך 2 דרכי פעולה.בטוב וברע.
בטוב ,ליצור שוב קשר עם הבן של המשכירה ולמרות שעות העבודה להגיע לדירה כאשר הוא בא עם בעל המלאכה ולפרט בפניו את כל התקלות:הנזילה ,העדר נקודות חשמל,נזילה על כבלי החשמל ,סכום מס ועד הבית וכדומה.לבקש ממנו לפתור את הבעיות אחרת תאלצי לעזוב את הדירה ולפנות ליישוב וביטול החוזה דרך עו"ד.
אגב מומלץ ביותר לצלם את כל התקלות בדירה ולתעד אותם כדי שיהיו לך ההוכחות הנדרשות.
ברע,לפנות ישר לעו"ד על מנת שיפעל לביטול החוזה בעילת לא ראוי למגורים.
עכשיו מספר הבהרות.
חתמת על חוזה שכירות לשנה.אם בחוזה אין סעיף מילוט את מחוייבת לו ולתשלום למשכירה כל עוד החוזה לא בוטל באיזה צורה שהיא.גם אי מתן שיקים עבור דמי השכירות לא פוטר אותך מחובת תשלום שכר הדירה.
כנ"ל לגבי תשלום ועד הבית.חתמת על חוזה שכירות ואת מחוייבת לשלם את מיסי ועד הבית.כל עוד אין לך הוכחה כי מיסי הועד הולכים על שיפוצים אין את יכולה להפסיק לשלמם על דעתך בלבד.
את גובה סכום מס ועד הבית ואת בדיקת נקודות המאור בדירה יש עקרונית לבצע טרם חתימה על החוזה.
למרות כל אשר ציינתי מעלה ,על פניו נראה אכן כי הדירה אינה ראויה למגורים.עם זאת כדי לא ליפול על טענת היעדר תום לב מצידך,במידה והנושא יגיע לדיון בבית המשפט,עליך לאפשר למשכירה לתקן בהקדם האפשרי את הליקויים בדירה ולכן לא משנה באיזו דרך תבחרי ,לטעמי את חייבת למצוא את הזמן ולאפשר לבעל מקצוע ונציג השוכרת להיכנס לדירה ולבדוק את התקלות.
אני בהחלט מבין ומזדהה עם מצוקתך עם זאת אני רוצה להבהיר לך כי פשוט להפסיק לשלם שכ"ד ומס ועד בית אינו הפיתרון אלא זה בבחינת נעיצת הראש באדמה כדרך בנות היענה לנוכח סכנה מיידית.
את עכשיו במגרש האמיתי של החיים ,חתמת על חוזה שכירות,לקחת על עצמך אחריות ואין אפשרות לומר פוס לא משחקים.
לכן אני מייעץ לך לנסות לפתור את הבעיה כאדם עצמאי,בוגר ובצורה נבונה.כי הדרך שאת מציעה רק תסבך אותך יותר.
אפשר ורצוי לקטר,הצדק במקרה זה נראה לפי תיאורך שהוא איתך אבל יש לפעול בדרך חכמה ובוגרת כדי לצאת ממצב הביש הזה.
מקווה שלא תראי בפוסט זה שלי ניסיון להטפה אלא ניסיון להבהיר לך לאשורו את המצב הנוכחי,.באמת מעוניין לעזור ומציע לנסות לפתור הבעיה בצורה אחראית והסתכלות בוגרת.אפשר לשלוח לי שאלות המשך בנושא ואנסה לעזור כמיטב יכולתי ועל סמך ניסיוני.
 
למעלה