כשקר וגשום

כשקר וגשום


השמש הפציעה היום, אבל זו שמש שקרנית והקור עדיין מורגש. הגשם בא והולך, וגם כשאנחנו סגורים בבית, נדרשים אמצעי חימום.

בזמנו הועלו בפורום תהיות לגבי אחריות בעל הדירה בנושא החימום - זכור לי במיוחד סיפור של חברת פורום שגרה ביחידת דיור שהיה בה מזגן שפעל על קירור בלבד, וכשהגיע החורף היא סבלה מאוד וניסתה למצוא פתרונות, ובדקה אפשרות לחייב את בעלת הדירה לדאוג לאמצעי חימום - מה שלא נדרש ממנה מבחינת החוק.

איך אתם מחממים את הדירה שלכם? מה אתם ממליצים? האם אתם נעזרים באמצעים אחרים כמו ביגוד מותאם?

בעלי הדירות שביננו - האם אתם מחשיבים חימום כתשתית בסיסית בדירה? מה יש לכם לספר בנושא? מה תעשו אם דייר יתלונן בפניכם שתשתית החימום הקיימת לא מספיקה לו?
 
הפסקתי לחמם בחורף
לשכנה מתחתיי

יש גגונים כאלה על החלונות שלה בבית. לפני כמה ימים היא עלתה וטענה שכשאני מפעילה את המזגן הטיפות של המים שיוצאות ממנו נופלות לה על הגגון ומפריעות לה לישון והיא ביקשה שיתקינו ניקוז למזגן ובגלל שהייתי נחמדה אליה למרות שהתחשק לי לחנוק אותה בעזרת הגגון שלה, היא גם הוסיפה אחר כך שלא איכפת לה לשלם על התיקון . בגלל שאני אדם מתחשב, אז הפסקתי להפעיל את המזגן ולחמם את חדר השינה שלי. היא עלתה אליי שוב והטרידה אותי שוב, רק כדי להודות לי על זה שאני לא מפעילה את המזגן (בסדר, נחמד מצידה, אבל למה לבלבל במוח?)
אם היא מוכנה לשלם על התקנת ניקוז, אז אני לא רואה סיבה להטריד את בעל הבית, אני יכולה לדאוג שהניקוז יותקן ושהיא תשלם על זה, אין צורך אמיתי לערב אותו.
אבל מעבר לזה, לא יותר פשוט היה שהיא תפרק את הגגונים האלה?
 
דעתי כבעל דירה להשכרה

אמצעי חימום אינו תשתית בסיסית ולא באחריות בעל הדירה.
אם אין מזגן מחמם אז אפשר לחמם בעזרת רדיאטור , זורק חום או תנור חשמלי, עם זאת באחריות בעל הדירה שתהיה תשתית חשמל מתאימה (שקעים שיעמדו בעומס הנדרש).
אין הבדל עקרוני בין זה לבין תנור בישול, מקרר ומזגן, כולם אינם תשתית.
אפילו בחוק שכירות הוגנת שמקודם על ידי סתיו שפיר אין דרישה כזאת (וגם לא למזגן), אלא לתשתיות ביוב ,חשמל, תאורה ואיוורור תקינים.

אני אישית למרות שאני כן מספק מזגנים עם הדירה לא מעוניין לספק תנור חימום כי יש בו סכנות (אפשרות לשריפה בגלל תנור לא תקין או שימוש לא נכון) שאני לא רוצה לקחת על אחריותי, כך גם כיריים של גז (אני מספק נקודת גז בקיר, אבל לא כיריים).
 

im mitzi

New member
אני מסכימה איתך

אך אסייג זאת ואגיד שלדעתי (גם כשוכרת וגם כמשכירה) מזגן בארצנו זו אינה מותרת וזו צריכה להיות חובה, כשהמזגן בדירה שאני משכירה מתקלקל אני מיד מתקנת אותו כי אני לא רואה סיבה להשאיר את הדיירים להתמודד עם מצבי הקיצון במדינה.
&nbsp
מצד שני אם הציוד הקיים לא מספק על הדיירים לדאוג לרדיאטורים או מפזרי/מפיצי חום.
זה גם מה שאנחנו עושים בדירה שאנחנו שוכרים.
 
מסכימה איתך בגדול

אני גם חושבת שאמצעי חימום אינו תשתית בסיסית, העניין הוא שלמעט מזגנים ממש ישנים, כל מזגן שמספק קירור מספק גם חימום. כמו שמיצי כתבה, במדינה כמו שלנו מזגן אינו מותרות ומי שישכיר דירה ללא מזגן כדאי שייקח בחשבון שהדירה לא תהיה אטרקטיבית ואלא אם תושכר במחיר נמוך מאוד, לא ישכרו אותה (אישית לא הייתי ממליצה לאף אחד לגור בדירה ללא מזגן גם במחיר נמוך מאוד, בלי להיכנס לדיונים בנושא אפשרויות התקנת מזגן ע"י השוכר).
&nbsp
הבעיה מתחילה כשיש בדירה מזגן שמקרר בלבד, זה קרה לי בדירה שגרתי בה לתקופה קצרה מאוד והתברר שהמזגן בחדר השינה הוא למעשה לא מזגן אלא סוג של מתקן אוורור. זה היה סיפור הזוי למדי - היה מדובר בדירה שנקנתה להשקעה בבניין שהיה מיועד לעבור פינוי בינוי, בחוזה צוינו המזגנים, כולל זה שבחדר השינה - וכשקלטתי שהוא "לא עובד" ובעלי הדירה לא ידעו להסביר לי מה הסיפור (הם בעצמם לא ידעו, כמו עוד דברים הקשורים לתשתיות הדירה), ושלחו איש מזגנים שיידע אותי שזה לא מזגן והביע פליאה למה בכלל השאירו את הדבר הזה בדירה ולא התקינו מזגן נורמלי.
&nbsp
את הדירה הזאת עזבתי מהר מאוד, וכל חורף אני נזכרת מחדש בקור הנוראי שהיה בדירה הזאת, שהוביל למצב שמתי שהתאפשר לי התקלחתי במקומות אחרים כי המעבר מהמקלחת לחדר השינה במצב של אחרי מקלחת היה עינוי של ממש, ושהות בקרבת מפזר חום בזמן שיחפים ולא יבשים לגמרי זה דבר מסוכן.
&nbsp
בהקשר הזה נזכרתי בסוגיה נוספת שאעלה בהודעה נפרדת בדיון.
&nbsp
 

im mitzi

New member
כשוכרת...

אחרי שהגבתי כבעלת דירה אני יכולה להגיד שבדירה הנוכחית שלנו המזגן והדוד לא יכולים לפעול במקביל ולכן אנחנו מנסים לדאוג לא להעמיס על החשמל כדי לא לגרום לנזקים לציוד שלנו.
זו דירה בקומה אחרונה בבניין שמיועד להריסה (תמ"א) ככה שכבר כמה שנים טובות לא זיפתו את הגג ונראה שאין בכוונת בעלי הדירות לעשות זאת, יש לנו נזילות שבעל הדירה והועד מטפלים בהן וזה גם גורם לדירה להיות קפואה בתקופה הנוכחית וחמה מאוד בקיץ.
בעוד שבוע וחצי אנחנו עוברים לדירה בקומה ראשונה עם מזגן בכל חדר ומקווים שיהיה יותר נעים
 
ומה לגבי חימום חדר האמבטיה?

בתגובתי הקודמת סיפרתי על דירה שגרתי בה תקופה קצרה, שהבעייתיות באמצעי החימום בה יצרה מצב שלהתקלח בדירה לווה בחשיפה לקור שהרגישה לי על גבול המסוכנת. בנוסף לבעייתיות שנוצרה במעבר מהמקלחת לחדר השינה, באותה דירה היה חדר אמבטיה גדול יחסית שלא הותקן בו תנור חימום, והקור הורגש בענק בכל מצב, ועל אחת כמה וכמה כשיוצאים ממקלחת חמה רטובים ישר לקור החזק.
&nbsp
בדירה הנוכחית שלי חדר האמבטיה קטן יותר, אבל עדיין יחסית גדול כך שהקור מורגש, ויש תנור חימום שמהווה הצלה של ממש. מה דעתכם על מקרים כאלו, אם כבר? אם השוכרים היו מתלוננים שקר בחדר האמבטיה והייתם מבינים שהם צודקים, הייתם עושים משהו בנדון? לפחות לדאוג לתשתית מתאימה לתנור חימום?
&nbsp
השוכרים שביננו - מה אתם חושבים על זה? יש לכם חימום בחדר האמבטיה? בדירות קודמות שגרתי חדר האמבטיה היה קטן יחסית והקור לא הורגש בו בצורה חזקה כמו בדירה הנוכחית וזו שהוזכרה, והייתי יוצאת מהמקלחת לחלל שחומם באמצעות מזגן כך שלא היו בעיות. למי שחושב שאולי אני רגישה לקור יותר מאחרים - אני יכולה לספר שאנשים שהתארחו בימים חורפיים אצלי גם התלוננו על הקור בחדר האמבטיה, שהגיע למצב בו הדלקתי את תנור החימום בזמן שהגיעו אורחים, אחרי שאחת האורחות נמנעה מללכת לשירותים בגלל הקור בחדר.
 

avvv

New member
לדעתי נתון למו"מ

מזגן לדעתי זה לא חובה שיהיה בדירה (תלוי איפה כמובן), אני גדלתי כמעט ללא מזגן ולא קרה לי כלום. כמובן שהיום כשזה נהפך למשהו סטנדרטי, לגיטימי לצפות להנחה קטנה בשכ"ד אם אין מזגן.
מאווררים ותנורים הם דברים שהשוכר יכול לקנות בקלות.
תנור באמבטיה זה כנראה מאד מומלץ, כי זה דורש התקנה ואין אלטרנטיבה סבירה.
אני גרתי שנתיים בדירה בלי תנור באמבטיה. באזורי החוף בד"כ לא כ"כ קר בחורף, וזאת היתה דירת קרקע והמקלחת היתה חדר קטן עם קיר חיצוני אחד קטן אז זה לא היה ממש נורא. זאת היתה דירה מפוצלת, ולאחר שהדיירים בדירה השנייה ביקשו, בעל הדירה התקין תנור אצלם. אם הייתי נשאר שם שנה נוספת גם אני הייתי מבקש.
 

im mitzi

New member
אני מאמינה שכל מי שבסביבות הגילאים שלנו גדל ללא מזגן

אבל כדור הארץ מתחמם ולהיות בלי מזגן בקיץ בארצנו זה לא אפשרי כבר.
כך שמה שהיה לפני 20-30 כבר לא רלוונטי לימינו.
 

im mitzi

New member
אני חושבת שזה תלוי בתנור חימום

לנו יש תנור חימום באמבטיה ואנחנו ממש לא מרגישים אותו, אנחנו הכנסנו מפזר חום לחימום האמבטיה שעומד יחסית רחוק ממנה ולא מהווה סכנה, בלעדיו אני קופאת
 
אצלנו חדר האמבטיה ליד המחסן , ביניהם יש דלת

אבל החלון הגדול במחסן לא נסגר עד הסוף ואנחנו בקומה אחרונה וקפוא כאן !!!!!
יש מיני מרכזי בבית אבל לא מגיע לאמבטיה .
לא חשבתי לפנות לבעלי בית , מקווה לא לדבר איתם עד סוף החוזה אם זה תלוי בי .
צריכה לצאת לקנות מפזר חום ולפתור את הבעייה .
 
למעלה