נזילה בדירה

נזילה בדירה

שלום לכולם,

אז ככה - לפני מספר חודשים שמנו לב שהקיר שסמוך לפתח הניקוז של מכונת הכביסה נרקב מרטיבות. זו דירה ישנה שמיועדת לעבור תמא, לכן לבעל הבית לא היה בוער לתקן ולנו זה פחות הפריע. לפני מספר ימים פנתה אלינו השכנה מלמטה ואמרה שיש לה רטיבות בקיר ומים מטפטפים לה על הרצפה. בקיצור, מקור הרטיבות שלה היה מהקיר שלנו.
כאן כבר בעל הבית היה חייב להתערב, הוא בא לראות, דחף את צינור הניקוז של מכונת כביסה עמוק יותר בתוך הניקוז. במקביל, הוא הזמין אינסטלטור של חברת הביטוח שלו. האינסטלטור טען שזו רטיבות מבחוץ (בדיקה שטחית לחלוטין...). בכל אופן, לאחר כמה ימים, הוא התקשר לשכנה מלמטה, וזו אמרה לו שהנזילה נפסקה (והנזק לקיר נשאר).
בעל הבית הסיק מזה שהבעיה היתה שהצינור ניקוז של המכונת כביסה לא היה מוכנס עמוק מספיק, וכי המים כנראה השפריצו החוצה מתוך פתח הניקוז, הרטיבו לנו את הקיר וגרמו לבעיה. בעינינו זה לא נכון, כיוון שלא נתקלנו בשום רטיבות, הקיר אצלנו היה רקוב מרטיבות אבל מבפנים, לא היו מים על הרצפה (כי אם מים היו משפריצים החוצה מפתח הניקוז אז בטח היה נשפך גם על הרצפה).
בכל אופן, הוא לא מקבל את זה, ואמר שמבחינתו אנחנו צריכים לתקן את הנזק של השכנה.
בעיקרון אין לנו בעיה לתקן, אבל רק אם יוכח חד משמעית שאנחנו גרמנו לנזק.
השאלה היא על מי חובת ההוכחה? עלינו או עליו? כי הוא אומר שמבחינתו אנחנו אשמים וזה סוף הפסוק מבחינתו...

אשמח ליעוץ :)
 
עליו

כדי שמים יגיעו לשכנה למטה הבעיה צריכה להיות או בקיר נגיד חור בקיר, או בריצפה או בעיית איטום, או בתוך הקיר, קרי בצנרת, שנמצאת בתוך הקיר. בשני המקרים זה לא שלכם, זה הקיר והקיר שייך לבעל הבית. תיאורטית אתם יכולים להפוך את הבית שלכם לגיגית, למלא את החדרים במים, ולצלול עם שנורקל למטבח בכל פעם שאתם רוצים להכין סנדביץ', זה עדיין לא אומר שהמים צריכים להגיע לשכנה.
 
תודה + המשך

קודם כל תודה על התגובה...
אז פניתי לבעל דירה עם ההסבר הנ"ל, והתשובה שלו היתה שאין שום בעיה בצנרת, אבל שאין איטום, שאיטום יש רק בחדרים רטובים כמו מטבח ואמבטיה אבל לא בחדר כביסה ולכן זו לא בעיה של הדירה אלא בעיה שלי. קודם כל לא ברור לי איך הוא יכול לדעת אם יש בעיה בצנרת או לא או אם יש חור בצינור או לא, אבל בכל אופן - אם אין איטום, זו לא עדיין אחריותו? הצעתי לו להביא אינסטלטור בשביל לפתוח את הקיר ולראות מה קורה בצינור הניקוז, והוא ענה לי "תעשה מה שאתה רוצה"... מן הסתם אני לא רוצה להזמין על חשבוני אינסטלטור כדי לתקן/לגלות בעיות בצנרת שלו...
מה עליי לעשות?

שוב תודה!
 
אל תתברבר

מישהו אמר לי פעם שיש טענה כזו שכל בעיה, אם משאירים אותה מספיק זמן ולא נוגעים בה, תפתור את עצמה. שהשכנה תפתור את הבעיה מול בעל הדירה.
בעל הדירה לא טוב לו? שיתבע. סיכוי של פיפטי פיפטי בתביעות קטנות (זה לכולם) ואז תחליטו אם לקחת ריזיקה או לשלם.
 
איך שאתה מתאר את זה אחריות התיקון חלה על הבעלים.

לו הרטיבות אצל השכנה היתה נובעת מנזילת מים ממכונת הכביסה שלכם בין אם מקצה צינור היניקה המתנקז לביוב או מהמסנן וכדומה אז האחריות היתה שלכם.
היות ולפי תיאורך לא כך הדבר הרי שהנזילה היא באחריות המשכיר.אם למשכיר יש ביטוח מבנה וביטוח אחריות צד שלישי,הוא יכול להפעיל אותו לתיקון הנזק אצל השכנה ויעלה לו רק ההשתתפות העצמית.
שים לב, באם הרטיבות בקיר אצלך היא מעל לגובה מכונת הכביסה,אם כך יתכן אפילו כי מדובר בבעית צנרת של השכן מעליך ואצלו הבעיה.
אין שום סיבה שבעולם שאתם תשלמו על נזק שלא אתם גרמתם.אם השכנה תנדנד תפנו אותה למשכיר.אם המשכיר ינדנד תאמרו לו כי אין שום הוכחה שהנזק נגרם על ידכם וכי האינסטלטור אמר כי שזו רטיבות מבחוץ.
רצוי שתצלמו את הקיר הרטוב על מנת שתהיה לכם ראיה כי הנזק נגרם כנראה מצנרת בקיר.
בהצלחה.
 
איזה סיפור לא נעים

נשמע שבעל הדירה שלכם לא אדם הגון במיוחד, אני ממליצה לכם להתייעץ בפורום משפטי לגבי האופן בו תוכלו להעביר את המסר לבעל הדירה בצורה הטובה ביותר ובאופן שיסיר מכם כל כאב ראש אפשרי.
&nbsp
וכמובן - לא לחדש איתו חוזה.
 
למעלה