שאלה בנוגע לפיצול חשבונות בין דיירים

שרוןst

New member
שאלה בנוגע לפיצול חשבונות בין דיירים

שלום,
אני שוכר דירה ממשהו בעל דירות מרובות. יש שעון חשמל ומים מרכזי שמפוצל לדירות. כל החשבונות מנוהלים עי בעל הבית בהסכמה בחוזה. אתמול קבלתי סמס מבעל הדירה שביקש שאשלם לו סכום עבור חשמל ומים, פלוס תשלום קבוע 15 שח לחשמל. בשבילי זה היה תמוה כי אני רגיל שהחשבונות אצלי והכל כתוב וברור.
בקשתי יותר פרטים והוא נתן לי את קריאות המונה בלבד.
אינני יודע מה תקופת החשבונות ושאר נתונים שרואים על החשבון בדרך כלל. והאמת שזה מפריע לי.
ישר עלה לי החשש האם בעל הבית יכול "לעקוץ " אותי?
האם זה נוהל תקין? והאם העברה בנקאית ולתשלום שאשלח לו מהווה קבלה רשמית שאכן שילמתי?

תודה לעונים.
 
ההשערה שלי

שיש סיכוי שמדובר בדירות בעלות חלוקה לא חוקית (הארנונה כלולה בשכ"ד במקרה?). מה שאתה מתאר נחשב לתופעה קיימת בכללי - נושא התשלום הקבוע אמנם מעט מוטל בספק, כי נראה כאן שלא מדובר בחשבונות נפרדים שמגיעים מחברת החשמל, אבל העובדה שזו תופעה קיימת לא הופכת את זה למשהו תקין ולא סותרת את האפשרות לכך שנדרש ממך לשלם יותר ממה שאתה צורך. יש בעלי דירות שמתבססים על נושא האמון מול הדיירים, אבל כאן אתה מתאר תעשייה שלמה. מה אומרים הדיירים האחרים? יש ביניהם כאלו שגרים תקופה ממושכת של שנים בדירה?
&nbsp
לגבי השאלה הנוספת - אם אתה חושש שבעל הדירה יטען שלא שילמת, אתה יכול לדרוש ממנו אישור בכתב.
 
כשיש שעון מרכזי

עושים בעצם של חלוקה של החשבון המרכזי בין כל הדירות. כל אחד משלם חלק. אבל אין לי מושג איזה חלק אתה משלם. יש כל מיני חלוקות, לפי גודל דירה, לפי מספר דיירים, חלוקה שווה בין כל הדירות, זה נושא לאין סוף וויכוחים בין דיירים בבניינים כאלה, ומספק שעות של הנאה לכולם.
ההגיוני הוא ללכת לשאול אותו מה קורה.
 
למעלה