חובות חשמל ומעבר דירה

havhav10

New member
חובות חשמל ומעבר דירה

ערב טוב,
שכרתי דירה וביום בו עזבתי את הדירה התקשרתי לחברת החשמל, שילמתי את חובי וביקשתי להעביר את שם החשבון על בעלת הבית. חברת החשמל טענה כי אני לא יכול להעביר את החשבון על שם של מישהו אחר, אלא מישהו אחר צריך להעביר את החשבון על שמו. שלחתי הודעה לבעלת הבית עם החשבון ששולם, תמונת המונה ובקשה שתעביר את החשבון על שמה.
לאחר חודשיים בדקתי בחברת החשמל והתברר כי החשבון עדיין על שמי עם חוב. בשיחה ביני, חברת החשמל ובעלת הדירה היא טענה כי היא תשלם את החשבון והמשכיר יעביר את החשבון על שמו. בערב קיבלתי הודעה "בוצע".
לאחר כשבועיים (כן, זה היה צריך להתבצע במיידי) בדקתי שוב והתברר שהחשבון עדיין על שמי. ביקשתי ניתוק במיידי. כמובן שיש חוב לתשלום על שמי (לא ניתן לדעת את הסכום מכיוון שהמונה בבניין).
עכשיו לבעיה ההזויה.

כאשר ביקשתי ניתוק ביקשתי שחשבון החשמל לא יעבור על שם של מישהו אחר, או יחובר, עד שהחוב לא ישולם. לטענתם (ההזויה) כל אדם יכול מתי שהוא רוצה להעביר כל חשבון על שמו ללא הסכמת איש, כך שאני לא יכול למנוע את מעבר שם החשבון למישהו אחר. במצב הנ"ל חשבון החשמן עובר שם, החשמל מחודש, אבל החוב נשאר על שמי.
יותר הזוי? ניתוק לוקח עד 30 ימי עבודה (ועכשיו חגים). כל חוב שייצבר עד הניתוק הוא עדיין על שמי.
האם טענת חברת החשמל נכונה? המצב נשמע לי הזוי עד ממש הזוי ולכן נשאלת השאלה איך אני יכול למנוע את שינוי הבעלות על החשמל בדירה עד תשלום החוב.
תודה לעונים
 
ברחה לי ההודעה הנוזפת

החוב על שמך, נשאר על שמך. גם אם הבעלות מתחלפת, החוב נשאר על שמך. זה כי שמך הוא שמך ולא שמו של מישהו אחר. החשבון לעומת זאת, המונה כולו צריך להיות מועבר על שם הדייר החדש, ומהנקודה שבה החשבון מועבר והלאה החשבון הוא על שם הדייר החדש. ההנחה המופלצת היא שמישהו לא סתם ישנה חשבון חשמל על שמו, כי אנשים לא אוהבים לשלם חובות של אנשים אחרים סתם.
מה שהיית צריך לעשות זה לקחת מספר מונה ביום שיצאת מהדירה, להתקשר לחברת חשמל, להקריא להם את מספר המונה , לבקש גמר חשבון כך שמהנקודה הזאת והלאה אין לך חובות יותר. רק לשלם חשבון חשמל או חובות עבר- סתם מסבך, כי החשבונות רטרואקטיביים.
 

havhav10

New member
נוזפת? האם קראת את מה שכתבתי לפני ה"נוזפת" ? :)

תןדה על התגובה עוגיפלצת. נראה שיש ניסיון להצדיק את הכינוי :)
אצטט את עצמי:
"שכרתי דירה וביום בו עזבתי את הדירה התקשרתי לחברת החשמל, שילמתי את חובי וביקשתי להעביר את שם החשבון על בעלת הבית (הכוונה שביקשתי גמר חשבון). חברת החשמל טענה כי אני לא יכול להעביר את החשבון על שם של מישהו אחר, אלא מישהו אחר צריך להעביר את החשבון על שמו. שלחתי הודעה לבעלת הבית עם החשבון ששולם, תמונת המונה ובקשה שתעביר את החשבון על שמה."
מכאן שעשיתי את מה שאמרת בדיוק:
"ה שהיית צריך לעשות זה לקחת מספר מונה ביום שיצאת מהדירה, להתקשר לחברת חשמל, להקריא להם את מספר המונה , לבקש גמר חשבון כך שמהנקודה הזאת והלאה אין לך חובות יותר. "

אבל מסתבר שמבחינת חברת החשמל, עד שמיהו אחר לא מעביר את החשבון על שמו אזי החשבון על שמי וכל שימוש בחשמל יהיה על חשבוני גם אם אני אעמוד ואצעק בחוצות העיר.
הפתרון היחיד הוא ניתוק החשמל אבל זה עולה כסף ולא פותר את בעיית החובות. כאמור למעלה.
לבינתיים, דיברתי שוב עם חברת החשמל והחוב העתידי עומד כרגע על 740 ש"ח (קריאת מונה שביצעתי בעצמי ולא הכנסתי לדיווח רשמי כדי לא להוציא חשבונית על שמי). המוקדנית כתבה בחוזה החשמל שכבר התלוננתי בעבר ובעלת הדירה התחייבה להעביר את החשבון על שמה/שם השוכר (מתועד). לטענתה מבחינה תיאורתית חיבור החשמל לא יוכל להתבצע ללא תשלום החוב אבל זה נאמר רק בחצי פה. נחייה ונראה.
בינתיים אם מישהו יוכל לעוץ עצה אשמח לשמוע :)
 
לא

החוזה שלך הסתיים שבעל הדירה ירקוד הורה ויעמוד על הראש וישלם את חשבון החשמל. העניין שלך הוא מול מי שהשכיר לך. לא חברת חשמל.
אם בעל או בעלת הדירה שלך לשעבר, עושים לך בעיות אתה תמיד יכול לשלוח להם מכתב מעו"ד. אין שום סיבה שתישא בהוצאות.
ולגביי היותי מפלצת, אלא אם כן אתה מחשיב את עצמך עוגיה... אבל זו כבר בעיה מסוג אחר לגמרי.
 
זו בעיה ללא ספק

מקובל במצבים כאלו שמתקשרים לחברת החשמל יחד עם בעלי הדירה או השוכר המחליף ומבצעים את סגירת החשבון והעברת שם המשלם ביחד - במקרה שלך זה כבר מאוחר מדי, אבל ממליצה להבא להתעקש על זה ולא לסמוך על אף אחד.
&nbsp
טענת חברת החשמל נכונה - מבחינתם הם לא יכולים לדעת שבאמת עברת דירה, ואין אפשרות להשאיר דירה בלי שם משלם, כשנושא העברת המשלם מאדם אחד לשני גם הוא מובן וברור - אם היה אפשר להעביר את שם המשלם באופן חד צדדי, היית יכול להעביר את שם המשלם לכל מי שבא לך, ומה ימנע מכל אדם במצב כזה להעביר את חשבון החשמל שלו על שם אדם זר? מקובל לפיכך גם לא לבצע העברת שם משלם לפני סגירת החובות, על מנת למנוע מצב של העברת חוב של אדם אחד לאדם אחר (השוכר החדש לא אשם שקודמו בדירה לא שילם את החשבון, דבר שקורה לא אחת).
&nbsp
לגבי מה שניתן לעשות - אין ספק שבעלת הדירה לא בסדר, אני מקווה שהיא החזירה לך את כל הערבויות שלך - לא רק על מנת לוודא שהיא לא תשתמש בהם, אלא כי החזרת הערבויות מהווה למעשה הוכחה שהיא וידאה שסגרת את החובות שלך, כך שאין לה מה לבוא בטענות לגבי החוב המדובר.
&nbsp
הייתי ממליצה לך לפנות לייעוץ משפטי, אפשר גם בפורום חוק ומשפט בפרדס, ולבדוק כיצד אתה יכול לפעול במסגרת החוק - אני במקומך הייתי שוקלת מכתב מאיים לבעלת הדירה עם נוסח משפטי (בפורום חוק ומשפט יכולים לעזור) עם הבהרה שהיא פעלה בניגוד למסוכם בינכם ושהיא מודעת ומודה שהחוזה ביניכם הסתיים בתאריך X ומאותו יום ואילך לאחר קריאת המונה שמורה Y, אינך אחראי לחשבונות בדירה, ולפיכך אתה דורש שתטפל בזה במיידי מול חברת החשמל.
&nbsp
חשוב כאמור שתתייעץ עם גורמים משפטיים מביני עניין, על מנת לדעת אילו סעיפים בחוק פועלים לטובתך ועם מה תוכל "לאיים" עליה, האם במידת הצורך יש סעיף כלשהו שבעקבותיו תוכל לתבוע אותה, או לפחות לאיים שתתבע אותה אם היא לא תסדיר את הנושא במיידי.
&nbsp
אתה מוזמן לעדכן אותנו מה נסגר

&nbsp
&nbsp
 

havhav10

New member
מורכב....

תודה רבה בנות. מבחינת חברת החשמל העניין מובן - זהו מונופול שמספק מצרך הכרחי והם רוצים לקבל את הכסף שלהם וממש לא משנה להם מי משלם, העיקר שהם לא יתאמצו יותר מידי.
השאלה היא לא בעניין בעלת הדירה (שאותה ניתן לתבוע אבל כולם מפסידים - חוץ מעורכי דין), אלא לגבי הקלות הבלתי נסבלת של חברת החשמל שנותנת להעביר חשבון מא' לב' באופן חד צדדי!!! - או כמו שאמרה לי המוקדנית "אדם מעביר אליו חובות ולא זכויות ולכן לא משנה לי מי משלם". אז נכון אדם מעביר חובות, אבל למה לספק חשמל כשקיים כבר חוב קודם?
אז תגידו - "כי אז בעל החשבון החדש לא אשם". ואני אגיד, לבעל הדירה יש צ'ק לפרוע את החוב (צ'ק מהשוכר לחברת החשמל) וכך נפתרת הבעיה. אם מישהו קנה דירה עם חוב אז זו לגמרי הבעיה שלו......הייתה לו ברירה לא לעשות זאת.

ואני אומר, זו הקטנת ראש של מונופול שמחזיק את השלטר ועושה מה שבא לו. זו הקטנת ראש של ממשלה שמחוקקת חוקים כנגד אזרחיה שומרים החוק - נו מה חדש? ושאלת השאלות היא האם נכון הדבר שניתן לחבר חשמל לאחר ניתוק ללא תשלום חובות קודמים? או שמא חברת החשמל מכופפות את החוקים?

אז בשיחה עם חברת החשמל (בפעם השניה), נאמר שהם כתבו הערה שבעקבותיה הם עשויים לא להעביר בעלות על החשבון עד תשלום החוב. אני לא יודע אם הערה הזו תחזיק מים, קל וחומר כשיש פקידים שלא מכירים את ה"נוהל" (המוקדנית הראשונה שדיברתי איתה בנושא).

ולכן השאלה היא מה יש בכוחי לעשות מלבד ללכת לבתי משפט?

שבת שלום
 
מול חברת החשמל אין מה לעשות

הם פועלים איך שפועלים, כשלדעתי האישית הם פועלים בצורה הגיונית מאוד וההפך ממה שכתבת - אין אפשרות להעביר חד צדדית חשבון חשמל, זו בדיוק הייתה הבעיה במקרה שלך, שלא אפשרו לך להעביר את החשבון על שם בעלת הדירה, והיא מצידה לא העבירה את החשבון על שמה מתי שנדרשה.
&nbsp
אתה נדרש להתנהל כרגע מול בעלת הדירה בלבד, זה הדרך לפיתרון. אני חוזרת על המלצתי להתייעץ עם גורמים משפטיים ולבדוק איך וכיצד לשלוח לבעלת הדירה מכתב מאיים עם הבהרות ולדרוש שתטפל בנושא הזה, שזה דבר מאוד פשוט ואין חולק על כך שזו אחריות שלה להסדיר את החוב ולדאוג להעביר את החשבון על שמה או על שם השוכר החדש, ולהוציא אותך מהעסק.
 

im mitzi

New member
דווקא אני לא חושבת שהם פועלים בצורה הגיונית

לכל דירה יש בעלים בטאבו ואם שוכר יוצא אז הם יכולים לשנות אוטומטית את החשבון על שם בעל הדירה, בדיוק כמו שבעיריה עושים את זה.
זה שהם לא עובדים ככה לא הופך את זה להגיוני, שוכר הוא לא בעלים של דירה ולא בעלים של מונה.
&nbsp
אגב זו בדיוק הסיבה שלא החלפנו שם בחשבון חשמל, כדי למנוע בעיות כאלה.
 
ואיך הם יכולים לדעת שהשוכר באמת עוזב?

מה מונע מאדם להצהיר בפני חברת החשמל שהוא עוזב את הדירה חודש או יותר לפני התאריך המקורי, ולתקוע את בעלי הדירה עם חשבון חשמל שיגיע אחרי עזיבתו? נכון שאפשר למצוא לזה פיתרון, אבל זה יסרבל את הליך העברת שם המשלם ובכללי במקרים של דירות שכורות ההעברה לרוב היא משוכר לשוכר, ובעל הבית אינו רלוונטי, ולא תמיד בעל הדירה מטפל רשמית בנכס (מה שהולך להיות יותר נפוץ בימינו אחרי הגזירה של כחלון, אז ירשמו יותר דירות על שם הסבתא או הילד הצעיר).
&nbsp
זה חדש לי שמעבירים אוטומטית את שם המשלם על שם בעל החשבון בעירייה - על סמך מה עושים את זה? בזמנו אפילו עשו לי בעיות כשביקשתי שיורידו את השם שלי מחשבון ארנונה בדירה שעזבתי, נאמר לי שבשביל זה נדרש או שהשוכרים הנוכחיים יעבירו על שמם או שבעל הדירה ישלח בקשה בכתב שהוא מבקש להעביר על שמו. נכון שזה היה לפני כמה שנים, אבל מה שאת אומרת נשמע לי מוזר.
 

im mitzi

New member
בעיריה מעבירים חוזה ולפי התאריך הם מורידים

עשו להורים שלי את זה בדירה שלהם ברמת גן כשהשוכרים עזבו את הנכס שלהם וגם לי זה קרה עם עירית רחובות כשנגמר לשוכרים שלי החוזה והם לא העבירו חדש (וככה הפסידו את ההנחה שלהם).
&nbsp
מעבר לזה שגם אם חובות עוברים לבעל הדירה הוא תמיד יכול להעביר אותם על הדיירים או לחילופין לתבוע את הדיירים במידה והם נאלצו לשלם את החוב (גם בצרה הזאת ההורים שלי כרגע נמצאים)
&nbsp
הכל אפשרי, לחברות זה פשוט הרבה יותר נוח להעביר את החוזה על שם מסויים ועד שמישהו אחר לא לוקח עליו בעלות זה יכול להשאר ככה כמה שנים.
לכן אני לא ממהרת להעביר חשבונות על שמי שלא לצורך, לא יודעת כמה זמן אני אתקע איתם.
 
אף אחד לא שולח אותך לבתי משפט

כן שולחים אותך לגדל עמוד שידרה ולעמוד על זכויותך מול בעלת הבית שלך לשעבר. יותר קל להיות דון קישוט שנלחם בטחנות רוח כי זה לא שאתה צריך להסתכל להם בלבן של העין, אבל כרגע לפחות, זה מה שאתה נדרש לו.
 
למעלה