אחת הבעיות הגדולות בתהליך השכרת הדירה כיום

nisimovn

New member
אחת הבעיות הגדולות בתהליך השכרת הדירה כיום

היי,
אחד הדברים אשר מפריעים לי בתהליך השכרת הדירה הוא תיאום זמן ההגעה לראות את הנכס עם הדייר הנוכחי/הבעלים. התהליך מסורבל ומלווה בהמון בילבול משני הצדדים כמו גם אי נעימויות מיותרות (מי מאיתנו לא הסתובב עם דף מלא מספרי טלפון, כתובות וזמנים ולא זכר מה הוא הולך לראות ומתי!)
כמשכיר, לא פעם קרה שקבעתי עם דייר פוטנצייאלי והוא פשוט לא הגיע (כמובן בלי לבטל קודם). כמו כן, שני הצדדים לא תמיד זוכרים מתי ועם מי הם קבעו וכמה אנשים אמורים בכלל לבוא!
הגיע הזמן שבשנת 2016 תיהיה מערכת אוטומטית לניהול זמני הגעה (כמו שקובעים תור לרופא משפחה בקופת החולים לדוגמא). מערכת שכזו תחסוך המון זמן ואי נעימויות מיותרות עבור שני הצדדים...
האם לעוד מישהו זה מפריע והוא יכול למצוא פתרון שכזה כמשהו שיעזור לו בתהליך ויחסוך הרבה כאב ראש?
 
גם אנשים שקובעים תור לרופא

לא תמיד מגיעים אליו ולא תמיד זוכרים לבטל. זה הטבע האנושי. אחת מהאפשרויות היא בתור משיכר, לקבוע זמן משותף לכל מי שרוצה לבוא לראות את הדירה, ואז גם אם מישהו לא הגיע, יהיו אחרים שקרוב לוודאי כן יגיעו והזמן לא התבזבז לריק. בתור שוכר, אם בעל הדירה שכח או לא הגיע בזמן שקבעתם להראות את הדירה, זו בעיקר בעיה שלו, כי הוא מפסיד בגלל זה יותר ממך ואתה לא יכול לשמור על אינטרסים של אנשים אחרים, רק הם יכולים לשמור על האינטרסים של עצמם. ואם למשכיר זה לא מספיק חשוב להראות את הדירה, אז גם אם הפגישה תהיה כתובה בעשרת הדיברות- זה לא יעזור.
 

nisimovn

New member
תגובה

תמיד יהיו את היוצאים מן הכלל אבל לרוב כשאתה קובע תור בצורה נוחה והיכולת לבטל אותו היא נוחה זה מה שתעשה. בלי קשר לזה שאם מצליחים לעשות קצת סדר בבלאגן שבכל מקרה קיים זה כבר טוב...
בנוגע לשוכר, מוזר שאתה אומר שכשוכר לא ממש משנה לך אם בעל הדירה שכח שקבעתם או לא. מה עם הזמן המבוזבז והטרטור להגיע למקום ולהבין שזה לא רלוונטי?
לא היה עדיף למנוע את כל הדברים האלו אם השוכר והמשכיר היו יכולים לעדכן בכל עת את הזמנים הנוחים להם וגם אם קרה ומישהו ביטל ברגע האחרון תסכים איתי שזה עדיף על לא להודיע בכלל...
לדעתי פתרון כזה יכול לעזור בהרבה מקרים ולהיות שימושי מאוד...
 
לא נתקלתי אף פעם במשכיר שהבריז לי

כי זה האינטרס של המשכיר, לא להבריז. אני מניחה שיש כאלה שבכל זאת מבריזים אבל זה יותר נדיר משוכרים פוטנציאלים שמבריזים, או לא מגיעים בזמן, כשאת באה במיוחד להראות את הדירה מהקצה השני של המדינה. מה איכפת לשוכר מאיזו אפליקציה? גם כדי להודיע באפליקציה" אני לא בא" צריך שיהיה לך איכפת מזה. לחלק מהאנשים זה לא איכפת גם ברמה הזו.
 
אני בעד ההצעה של עוגי

להראות את הדירה במרוכז למספר שוכרים מתעניינים, במצב כזה נחסך טרטור לבעל הדירה, ומי שמזלזל ולא מגיע בזמן בלי להודיע "אוכל אותה". מערכת לניהול זמני הגעה מרגיש לי כמו משהו קצת מוגזם, ובכל מקרה תמיד יהיו אנשים שיבריזו/יאחרו/יגיעו מתי שבא להם ויצפו שיקבלו אותם בכל שעה.
&nbsp
לי קרה קטע כזה עם מתווכת שאיחרה מאוד, זה היה ממש הזוי במיוחד כי היא נתנה לי כתירוץ שהיא נתקעה בפקקים, וכששאלתי למה היא לא התקשרה ליידע אותי שתאחר לא היה לה הסבר.
 

nisimovn

New member
תגובה

הדברים שאתם כותבים פה נכונים בכל מקרה בו יש מערכת לקביעת פגישות/תורים. גם כשקובעים תור לרופא לא תמיד מגיעים ולא תמיד מודיעים על כך...
השאלה האמיתית פה היא האם הייתם משתמשים במערכת כזו במידה והייתה. ברור לכולנו שאף אחד לא מושלם ותמיד יהיו טעויות.אבל תנסו לרגע לחשוב על כל אותם הפעמים שכן היה נחסך כאב ראש וזמן מבוזבז.

כשאת אומרת שזה מרגיש קצת מוגזם, מאיזו בחינה? היית מעדיפה לטלפן לכל בעל דירה ולקבוע איתו ישירות על פני כניסה לאתר/אפליקציה וקביעת הפגישה משם?
תחשבו גם על השוכרים וגם על המשכירים במקרים האלו...
 
זה נראה לי מוגזם כי אין בזה ממש צורך

בעלי דירה יכולים להראות את הדירה במרוכז, ובכל מקרה אם מדובר בדירה סטנדרטית, היא תושכר תוך כמה ימים במקרה הרע, ככה שלא יהיה צורך במערכת הזאת, ומחפשי דירות לרוב יעדיפו גם שלא להסתבך עם זה, ויעדיפו גם את האפשרות לדבר ישירות עם בעל הדירה ולשאול אותו שאלות - כשבלא מעט מקרים מי שמראה את הדירה זה לא בעל הדירה אלא השוכרים שעוזבים, שבטח לא יראו צורך באפליקציה שכזאת.
&nbsp
בקצרה - אני לא חושבת שיהיה מי שיתעניין בזה, משני הצדדים.
 

nisimovn

New member
תזכרו

שגם קביעת תור לרופא היא משהו שעושים אחת לזמן ארוך יחסית ועדיין מעדיפים לעשות אותו באינטרנט/אפליקציה במידה ויש כזו.
כמו כן, אף אחד לא הגביל את המערכת לבעלי הדירה בלבד. מי שמראה את הדירה הוא זה שינהל את הפגישות.
כשאני הראתי דירות אני זוכר כמה כאב ראש זה היה לנהל רשימות עם כל מי שאמור להגיע ומתי (לא תמיד אפשר לעשות ימים ושעות מרוכזות להרבה אנשים).
ובקשר לשאלות שיש אז ברור שצריך לטלפן אבל אם אפשר לצמצם את הטלפונים לדברים עיניינים בלבד ואת תיאום הפגישות עצמן לעשות במערכת ייעודית אז זה עדיף!
 
אני מציעה להציע את הרעיון הזה למתווכים

אם שלב הפיילוט יעבוד אצלם, אולי זה יעבוד גם בהמשך.
 

סתם מבקרת

Active member
אתה משווה שני דברים שונים לגמרי. כשאתה קובע תור לרופא הרופא

לא יכול לשנות אותו ולכן, אחת שקבעת תור אתה יודע בדיוק מתי הוא והרופא במרפאתו בזמן הנתון, בין אם הגעת ובין אם לא.
במערכת שאתה מציע אני מבינה שהאפשרות לשינויים היא של שני הצדדים.
נראה לך שאנשים יכנסו כל הזמן לבדוק אם השוכר או המשכיר שינו מועד וינהלו את חייהם בהתאם ללו"ז משתנה של זה שמולם?
המערכת הכי טובה שאני מכירה לניהול לו"ז היא רישום ביומן ולזכור גם להסתכל בו.
 

nisimovn

New member
לא הבנתי

מה ההבדל בין תור לרופט לתיאום פגישה. מה קורה כשעושים את זה בטלפון? מה השוני בדיוק? אם מישהו לא יכול להגיע ורוצה להזיז פגישה הוא יזיז הבעיה היא שלרוב מי שמגיע לראות את הדירה לא ייתקשר ויגיד שהוא לא מגיע אלא פשוט לא יבוא. במערכת שכזו תיהיה התראה במצבים כאלו... פשוט קצת סדר בבלאגן זה הכל
 

סתם מבקרת

Active member
אתה עושה קצת סלט מהדברים. מי שלא מודיע בטלפון שלא מגיע לא

יעשה זאת גם באפליקציה. זה עניין של טיפוס לא מנומס ולא איכפתי.
ובאשר לתור לרופא - רופא שיודע שלפעמים הוא צריך לדחות או לבטל תורים לא מאפשר קביעת תור באינטרנט אלא רק טלפונית ואז המזכירה שלו יכולה להתקשר ולהזיז תורים.
רופאים שמאפשרים קביעת תור באינטרנט אינם יכולים להזיז תור שקבע חולה באינטרנט. רק המזמין עצמו יכול לבטל.
חוץ מזה, קופות החולים נוהגות לחייב בתשלום, חולה שלא הגיע לטיפול שנקבע לו ולא הודיע בזמן על ביטול.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לשם כך יש יומן, כיום יישום מובנה בכל טלפון חכם...

אני אישית מעדיפה יומן מנייר ופשוט כותבת לי בו את הלו"ז. לא שוכחת, כי כתוב, ואני בודקת מראש. מי שצריך תזכורות, המכשיר הסלולרי יצפצף לו לפי הגדרותיו, ונפתרה ה"בעיה". בנוגע לחוסר אחריות/התחשבות של בני אדם, זה הטבע האנושי... צריך לקחת אותו בחשבון.
 
למעלה