התמקחות על שכ"ד

התמקחות על שכ"ד

במסגרת המאבק ביוקר המחיה, קמו לא מעט קבוצות והתאגדויות שעוסקות בנושא, מתנהלים דיונים, השוואות מחירים, המלצות ואזהרות. לאחרונה הועלו כמה סיפורים מהם עולה שלפחת חלק מהמאמצים נושאים פרי - אנשים מספרים שבעלי הדירה לא העלו להם את שכ"ד בחידוש החוזה, מועלות מודעות של דירות שפורסמו במחיר מסוים ואחרי תקופה שלא הושכרו מוצעות במחיר נמוך יותר ועוד.

מנגד, יש את אלו שטוענים שלהתמקח זה מיותר ולא יניב שום תוצאה, כל עוד ההיצע נמוך מהביקוש, אלו המחירים וככה זה יהיה.

באיזו גישה אתם אוחזים? האם התמקחתם עם בעלי דירה לגבי עלויות? סיפורים מעניינים ועצות בנושא יתקבלו בברכה.
 
אני אחת מהם


בעלי הדירה רצו להעלות, אמרתי להם שאם הם מעלים אני לא נשארת, אז ויתרו - שיטת מצליח כמו שנקרא, ושמעתי לא מעט סיפורים כאלו, זה גם מאוד תלוי באיזו דירה מדובר - בדירות המחולקות שגרים בהם צעירים בדרך כלל זה לא יקרה, אבל בדירות "אמיתיות" שגרים בהם אותם דיירים במשך שנים, בודדים או זוגות, בעלי הדירות לפעמים מעדיפים שקט על פני עוד 200 ש"ח בחודש, הם כמובן מנסים, אבל אם הדיירים אומרים לא, יש את אלו שלא יתמקחו. מקסימום לבאים בתור הם יעלו את שכ"ד בסכום כפול...
 
הייתי מוכנה וכבר בדקתי דירות

וזה לא קטע של "מוותרים לי" - מה שקרה זה שכמו רבים וטובים, הם ניסו שיטת מצליח. מה שהם עשו לא היה "לוותר לי", אלא להיות הוגנים כלפי מי שגרה בדירה שלהם כבר 3 שנים והוכיחה שהיא שוכרת טובה, ולוותר על הגרידיות שלהם ולא לקחת את הסיכון שיחליפו אותי אנשים שאולי ישלמו יותר, אבל יהיו שוכרים פחות טובים + הם בעצמם יצטרכו לפרסם ולראיין ולבדוק את האנשים...
 
חלק מהעניין

שאני מציעה כבעלת דירה הוא ביטחון לשוכרים שלי. אם הם טובים. והביטחון הזה הוא בשני דברים: הם יכולים לסמוך על זה שהמחיר לא ישתנה ואני לא אנסה עליהם שום שיטות מצליח, ודבר שני הוא שהם יכולים להיות בטוחים בזה שזו שכירות לטווח ארוך. כלומר לשנים. בתמורה אני מצפה שישלמו לי בזמן, לא יירדו לחיי ולא יהרסו את הדירה. אני חושבת שזה דיל הוגן לכל הצדדים.
 

avvv

New member
אין סתירה בין הגישות

יש הבדל בין המצב הכללי למצב האישי.
במקרים מסויימים, בעיקר מחוץ לאזורי הביקוש, היכן שלא כל חורבה נחטפת תוך שעה אפשר להוריד קצת את המחיר ע"י התמקחות, ואפילו אני הצלחתי להשיג הנחה של 50-100 ש"ח, אבל זה לא סותר את זה שבשנים האחרונות הדיור בארץ נהיה יקר מאד ביחס למצב הכלכלי.
 
בשנה שעברה התמקחתי עם בעל הדירה

כשנגמר החוזה ושאלתי אותו אם הסכום יישאר אותו סכום הוא ניסה לענות איזו תשובה מתחמקת שממנה הבנתי שהוא מתכוון להעלות לי אבל אז אמרתי לו שחשבתי לעזוב כי זאת דירה בקומה רביעית בבניין בלי מעלית וקשה לי לעלות 4 קומות ברגל אז הוא התרצה ובסוף לא העלה את שכר הדירה.
עכשיו חידשתי שוב את החוזה באותה דירה והפעם גם לא היה צורך להתמקח, הוא ישר אמר לי שסכום השכירות יישאר אותו דבר כי אני גרה בדירה הזאת כבר 5 שנים וסביר להניח שגם הוא יעדיף להמשיך איתי מאשר להתחיל לחפש דייר אחר במקומי שגם הוא לא בטוח שיישאר בדירה זמן רב כל כך (מדובר בדירה מחולקת ובשתי הדירות האחרות שהן חלק מהדירה המחולקת כבר התחלפו שכנים כמה וכמה פעמים אז כנראה בגלל זה בין היתר, הוא מעדיף שאני, כדיירת ותיקה ומתמידה אשאר עם אותו סכום).
&nbsp
 
את עשית משהו חכם

והזכרת לי - לפעמים בעלי דירות לא חושבים עד הסוף, וכדאי להזכיר להם שגם אם אתם שכרתם את הדירה ואתם מרוצים ממנה, לא כולם יהיו כמוכם - לא כולם יתלהבו לעלות 4 קומות ברגל, לא כולם יסכימו לגור בדירה בלי חנייה, לא כולם יתלהבו מדירה לא מרוהטת (למשל - הדירה שלי הגיעה ללא מקרר, מה שמוריד מהאטרקטיביות עבור אנשים מסוימים), ככה שלפני שהם מעלים את שכ"ד, כדאי להאיר את עיניהם שאם תעזבו, אחרים לא בהכרח יסכימו לשלם את הסכום החדש.
 

avvv

New member
הוא אמר משהו על הדיירים האחרים?

הוא בטח לא ירצה שגם המחיר שלהם לא יעלה, ולא ירצה שתגידי להם כמה את משלמת
 
למעלה