התלבטות בעניין תשלום לועד בית

bananasplit27

New member
התלבטות בעניין תשלום לועד בית

אני שוכרת דירה בנין משותף של שישה דיירים. מדי חודש אנו משלמים 50 ש"ח דמי ועד שאמורים ללכת להוצאות חשמל ונקיון.

את הנקיון עושה אחד הדיירים בבניין, הוא כמעט ואינו מנקה והבניין מטונף לרוב. אמרתי לועד בית שאני רוצה לדעת על מה אני משלמת שכן הבניין לא נקי. אחרי שהוא התעצבן על זה שאני לא מתכוונת לשלם לו באותו רגע, הוא אמר 15 ש"ח לחשמל ו-35 ש"ח עבור הנקיון.

מעצבן אותי לשלם עבור שירות שבקושי מקבלים בבניין. ביקשתי ממנו לארגן ישיבת דיירים בנושא והוא אמר "אין קשר בין הדברים, שלמי לי ואארגן ישיבה כזו". הוא גם אמר לי שבפעם הבאה שאני רואה לכלוך, שאודיע לו והוא ידאג שינוקה.

1. אנחנו בניין בן שלוש קומות, עם שישה דיירים, לדבריו החשמל לחודשיים הוא 120 ש"ח. נראה לי שהוא קצת מגזים (וגם אז זה יוצא 10 ש"ח לדייר ולא 15 ש"ח). יש לי דרך לברר זאת מבלי לבקש ממנו קבלות?
2. אני יודעת ששני דיירים מתוך השישה לא משלמים ועד בית בגלל העניין של הנקיון.
3. אני יודעת שבעלת הבית צריכה לדבר איתו אבל אני לא רוצה לערב אותה בזה בינתיים, אני היא זו שמשלמת בפועל הכסף.
2. בכלל, הייתם מתווכחים על התשלום, שכן מדובר בסה"כ ב-50 שח?

סליחה על החפירה ותודה!
 
אני יכולה להגיד לך בוודאות

שרמת הניקיון היא תלויה באופן ישיר במחיר שמשלמים. גם אני גרה בבניין של 6 דירות ואני משלמת יותר וועד ממך, ועדיין רמת הניקיון לא בדיוק להיט (אבל גם לא סוף העולם). אם זה נורא מפריע לך תדברי עם שאר הדיירים, כי לבד זה לא ישנה שאת מוכנה לשלם יותר על ניקיון, זה משהו שצריך להיות מוסכם על רוב הדיירים לפחות. וכמובן אם את מוכנה לשלם לפחות פי שניים או שלוש ממה שאת משלמת היום....
 
היי


נתחיל בהמלצה להיעזר גם בפורום ועד בית פה בפרדס.
&nbsp
אמשיך בכך שאם את מרגישה שאת לא מקבלת תמורה הולמת לכספך, יש לך מקום להתלונן ולפנות גם לועד הבית וגם לבעלת הדירה - כשכאן זו לא רק את, אלא כל דיירי הבניין לא מקבלים תמורה לכספם ונאלצים לחיות בבניין מלוכלך, זה משהו שמשפיע על כולם ואמור לעניין גם את בעלת הדירה שלך, גם אם לא עכשיו אז בהמשך. אם ועד הבית לא משתף פעולה, לגיטימי ביותר לבקש סיוע מבעלת הדירה שלך.
 

bananasplit27

New member
תודה על התגובות!

זה לא שועד הבית לא משתף פעולה, הוא אמר שאם נביא מישהו מבחוץ לנקות נשלם הרבה יותר מ-50 ש"ח. אני לא רוצה לשלם יותר, מספיק לי ה-50 ש"ח האלה אבל רוצה לקבל תמורה. חשבתי דווקא לבקש להוריד את דמי הועד ולא להעלות אותם...

תודה!
 

bananasplit27

New member
את יודעת כמה אתם משלמים חשבון חשמל?

120 ש"ח לחודשיים נשמע לי יותר מדי...
 

bananasplit27

New member
איך הייתן מתנהלות?

אני חייבת לועד כסף על כמה חודשים אחורה, הוא תמיד בא וגובה רטרואקטיבית. לאור מה שכתבתי, אני צריכה לשלם לו את כל הסכום עכשיו ולדרוש שמעתה ואילך ידאג לנקיון סביר של חדר המדרגות או לדרוש קיום ישיבת ועד לפני התשלום? הוא יגיע היום כדי לקחת את הכסף ולמען האמת, אין לי כוח לויכוחים ומריבות.... מה אתן אומרות?

תודה!
 

avvv

New member
קישור מפורום משפטי

http://www.lawguide.co.il/forum/בתים-משותפים-ועד-בית/?m=173597
&nbsp
ממה שאני מבין - חובה עלייך לשלם את דמי הועד, אבל חובה עליהם להציג פירוט הוצאות.
יש לכם דוד משותף? כמה אורות יש בבניין? האם המנורות חסכוניות? דולקות כל הזמן? אני בדירה עם מכשירי חשמל מגיע לפעמים ל-200 בחודשיים...
&nbsp
בשביל 50 ש"ח בחודש קשה לאיים יותר מדי במעבר לחברת ניהול, אבל אפשר לפחות לדרוש שינקה נורמלי - 35 ש"ח בחודש עבור נקיון מ-6 דירות אמור לספק כשעה בשבוע. אם נראה שהוא משקיע פחות מזה - אפשר לבוא בטענות.
 

bananasplit27

New member
ועכשיו דיברתי עם חברת חשמל

והסכום שהבניין משלם הוא 30 ש"ח בממוצע לחודש! הוא אמר לי שמשלמים 120 ש"ח לחודש!

האם עכשיו יש לי עילה לדרוש לשלם פחות?
 
למעלה