האם מותר לבעל דירה לסיים חוזה שכירות מוקדם (אחרי שבוע)

darkgod7

New member
האם מותר לבעל דירה לסיים חוזה שכירות מוקדם (אחרי שבוע)

שלום,
רקע:
* דיירים נכנסו לפני שבוע לדירה.
* בעקבות מחלוקת איתם אני מעוניין לסיים את החוזה (ביצעו תיקונים שבפירוש לא הסכמתי להם ודורשים תשלום על זה. זאת למרות שישנו סעיף בחוזה - שאין לבצע תיקונים ללא הסכמה של המשכיר בכתב).
* הדיירים מרצונם השקיעו בדירה (לדוגמא צבעו 2 חדרים) - יוצר אי נעימות נוספת לסיים את החוזה.
* ישנו סעיף בחוזה אשר אומר שהמשכיר זכאי לסיים את החוזה מוקדם ע"י התראה מראש של 60 יום

האם מותר לשוכר לסיים את החוזה עם הודעה מראש מבלי לנמק את הסיבה?

תודה מראש
 
המקרה שלך פשוט מאוד

השוכרים ביצעו הפרת חוזה - אם יש סעיף בחוזה שאוסר על ביצוע תיקונים ללא אישורך והם עשו זאת, המשמעות היא שהם ביצעו הפרה ומותר לך לפנות אותם.
&nbsp
לגבי מתן הסיבה - מעבר לכך שהסיבה ברורה מאוד כאן, אם כתוב בחוזה שאתה רשאי לפנות בהתראה ואין לך בעיה לתת את התראה, אין צורך שתיכנס למניעים שלך.
 

darkgod7

New member
1. מישהו אמר לי שיש בעיה לפנות שוכרים ללא סיבה באמת מוצדקת

ושבעל הדירה עלול להיחשף לתביעה על הוצאות של הדיירים בעקבות הפינוי.

2. אם בכל זאת חייבים סיבה לסיום חוזה, במקרה שלי השוכרים לטענתם תיקנו בעצמם (בין הייתר) שקעי חשמל. האם זה מספיק מוצדק?
 
בלי קשר שיש לך סיבה מאוד מוצדקת

ברגע שמופיע סעיף כללי בחוזה שניתן לפנות עם מתן התראה (כש-60 יום זה פרק זמן מקובל וסביר למציאת דירה חלופית), זה אמור להספיק בשביל לפנות את הדיירים. מקסימום בעל הדירה יכול לטעון שהוא עובר בעצמו לגור בדירה או כל סיבה אחרת שנחשבת מוצדקת מהצד שלו, מה שכאמור לא נדרש בכלל במקרה שלך כי הדיירים ביצעו הפרת חוזה. על אותו משקל, אם אתה היית מפר את החוזה הם היו יכולים מבחינת החוק לעזוב את הדירה לפני סיום החוזה ולהפסיק לשלם לך מרגע העזיבה.
&nbsp
אתה מוזמן להתייעץ גם בפורום משפטי אם יש לך חששות, ואתה מוזמן לעדכן אותנו בהתפתחויות.
 

darkgod7

New member
לפי הבנתי (מהפורום המשפטי) רצוי סיבה טובה לסיום חוזה

קיים עקרון של "קיום הסכם בתום לב" (בחוק החוזים) והמשמעות שלו אם הבנתי נכון היא שמצופה משני הצדדים לפעול להסדר ושיתוף פעולה לקיום החוזה עד כמה שניתן או במילים אחרות רצוי מאוד שתהיה סיבה מספקת לסיום חוזה מוקדם.
 
תלוי מאד

אם הם ביצעו תיקונים לדברים שאי אפשר לחיות בלעדיהם ואתה לא הסכמת לתיקונים האלה, אז הם יכולים לתבוע אותך ולזכות, גם. ישאלו אותך למה לא הסכמת, סך הכל זה דירה שלך, זה נכס שלך, אתה אמור לדאוג לזה שאנשים יחיו שם בתנאים נורמליים, בין אם אתה מסכים או לא מסכים.
אם אלה לא תיקונים מהותיים, צבעו קיר, החליפו מתג חשמל, בקטנה, אז מצד אחד אתה לא חייב לשלם על זה, מצד שני למה להעיף אותם מהדירה בגלל זה? זה לא בדיוק שיפוץ שכולל שבירת קירות.
ושאלת השאלות היא בשורה התחתונה, האם הם מסכימים להתפנות מרצון או לא?
אם הם מסכימים להתפנות מרצון, אז אוקיי, אם הם לא מסכימים להתפנות מרצון חוששתני עד למאד שיש לפניך תהליך משפטי ארוך ויקר שבכלל לא בטוח שיתנהל לשביעות רצונך.
 
שקעי חשמל אקסטרה זה לא משהו שאי אפשר לחיות בלעדיו

וה גם לא נחשב לתשתית לתנאי המחיה הבסיסיים, בהנחה שיש מספיק שקעים אחרים במיקומים מתאימים.
אם היה מדובר בקטע בטיחותי זה משהו אחר, אבל יש לי תחושה שזה לא המצב.
&nbsp
אני מסכימה שפינוי מהדירה זה צעד קיצוני גם במקרים כאלו, אבל ממה שהבנתי מדבריו, הבסיס הוא המחלוקת ביניהם בעקבות כך שהם פעלו בניגוד לחוזה - וזה משהו שאני יכולה להבין. אני יכולה לספר לך על מישהי שאני מכירה שהדיירים שלה הזמינו איש מקצוע לביצוע עבודת אינסטלציה פשוטה ונדרשת, ללא תיאום איתה ופנו אליה אחר כך עם דרישה לשלם. מסתבר שהם נפלו על איש מקצוע לא ישר שדרש מהם תשלום קרוב לכפול מהמקובל לתיקון כזה, הם היו צעירים ולא מודעים, אבל אם היו פועלים כמקובל ובהתאם לחוזה ופונים אליה לפני שהזמינו איש מקצוע, היא הייתה מביאה איש מקצוע מטעמה או אומרת להם שהסכום שאותו אחד דרש מופרז. היא לא פינתה אותם, אבל זה מאוד הכעיס אותה ובצדק שנגרמה לה הוצאה כספית כבדה בגלל שהשוכרים לא טרחו לעשות את הדבר המקובל ולפנות אליה, ואני בטוחה שהם לא ביצעו בכלל השוואת מחירים כי מה אכפת להם? גם ככה הם לא אלו שמשלמים.
&nbsp
אצלי בדירה למשל כל תיקון שבוצע היה אחרי יידוע של בעלי הדירה בתקלה ובקשת אישור לעלות שננקבה ע"י איש המקצוע, ברוב המקרים אותו איש מקצוע דיבר עם בעלי הדירה והסביר להם מה הסיפור - ככה מתנהלים, גם אם זה לא כתוב בחוזה, ועל אחת כמה וכמה אם כן.
&nbsp
&nbsp
 
היו לי גם דיירים כאלה

פלגמטים שקודם התקשרו לבעל המקצוע ורק אחרי זה יידעו אותי שאני צריכה לשלם על התיקון. וזה לא בכלל שידעתי שמשהו צריך תיקון, הם החליטו על דעת עצמם. אז אחרי שסיימתי להוציא עליהם כל מה שהיה לי בלב (וזה לא רק הסתכם בעניין הזה) החלטתי שאני לא מחדשת איתם את החוזה. על הדרך הם עכשיו הפסיקו לבלבל לי בשכל כי נראה לי שהם כבר פוחדים מזה שאני אצעק עליהם עוד. אני אישית רואה גם נזק בלהחליף דיירים באמצע חוזה, אז אני לא אעשה כזה דבר רק בגלל שהדיירים פלגמטים. מקסימום לא מחדשים חוזה.
 
למעלה