חוזה שכירות עם פונטציאל למכירה במהלכו

סטודלבט

New member
חוזה שכירות עם פונטציאל למכירה במהלכו

שלום,
אני אמור לחתום שבוע הבא על חוזה שכירות. בעלת הבית אמרה שהיא מעוניינת אולי למכור, אין כרגע חיפושים אחר קונה או פרסום, התלבטויות שלה. בכל זאת , כדי להגן על עצמי, מה עליי להוסיף בחוזה? יש לכם משפט מנוסח היטב שיכסה אותי מפני שינויי תנאים במהלך תקופת החוזה? האם המשכירה (בעלת הבית הנוכחית) תהיה מחוייבת כלפיי גם במקרה של שינוי בעלות?
 
זה תרחיש נפוץ יחסית

ויש לו נהלים ברורים ומקובלים - יש בעלי דירה שמעגנים בחוזה שבמקרה של מכירה החוזה הנוכחי יימשך באותם תנאים עם בעלי הדירה החדשים (והדבר יוצב כתנאי עבורם במעמד המכירה), ויש בעלי דירה שמעדיפים לתת התראה של 60-90 ימים לפני העברת הבעלות.
&nbsp
קח בחשבון שמכירת דירה לרוב לא נעשית מהיום למחר, כך שגם אם בעלת הדירה תפרסם מחר את הדירה למכירה ותמצא קונים מהר, עד שהם יבדקו את הדירה ועד שהם יסכמנו וילבנו.. זה לוקח זמן. בהקשר הזה - יהיה כדאי לסכם וללבן את נושא הכנסת רוכשים פוטנציאלים לדירה, זה משהו שיכול לפגוע משמעותית בפרטיות שלך ובאיכות החיים שלך, וכדאי שתגיעו להסכמה בנושא (למשל - יום קבוע בו תהיה שעה שתוקדש להבאת מתעניינים לדירה ובזמן שאתה תשהה שם).
 
אם אין בחוזה הוראה שמאפשרת לבעלים לסיים חוזה במקרה של מכירה

אז לפי החוק החוזה נשאר תקף ואי אפשר לפנות את השוכרים מהדירה (אלא בהסכמתם) ובעל הדירה החדש נכנס בנעלי הבעלים הקודם על כל חובותיו וזכויותיו.
כלומר אתה לא צריך להכניס הגנה בחוזה , אבל אם בעלת הדירה בקיאה בחוק היא תדאג להכניס הגנה על עצמה (אפשרות לסיום מוקדם של החוזה במקרה של מכירת הדירהׂׂ) , אם זה יקרה אז תדאג אתה לדרוש הוספת הסתיגויות לטובתך (כמו הודעה מוקדמת, פיצוי על קיצור החוזה, אפשרות שלך להקדים יציאה אם תמצא דירה חלופית לפני מועד הסיום החדש...)

אבל תשאל את עצמך אם אתה מעוניין להכנס לדירה שיש סיכוי טוב שלא תוכל לגור בה יותר משנה (ואולי אפילו פחות משנה), הייתי לוקח זאת רק אם המחיר זול יותר מדירה דומה שיש לה אופציה להארכה.
 
למעלה