שאלה בנוגע לסיום חוזה מצד המשכיר

dudu2683

New member
שאלה בנוגע לסיום חוזה מצד המשכיר

שלום מזה שנה וחצי אני משכיר דירה מבעל בית. חתמנו על חוזה בכניסתי לדירה (בחוזה רשום תאריכי השכירות 1.1.15-1.1.16) כאשר ניתנת לי האופציה למשך 3 שנים להאריך את החוזה ע"י הודעה לבעל הבית. כמו כן רשום שאם אני או המשכיר אינם מעוניינים לישם את אופציית הארכה יש להודיעה 60 יום לפני .אם לא מודעים כלום החוזה הנוכחי מוארך אוטומטי. כמובן שלפני שנגמרה השנה הראשונה הודעתי לבעל הבית שאני מעוניין להמשיך לשנה נוספת ..נתתי לו 12 צקים ולא חתמנו על חוזה חדש...מאז עברה לה חצי שנה ובעל הבית הודיע לי שהוא מעוניים שאני אסיים את החוזה עוד 2 חודשים ואצא מהדירה. האם הוא יכול לעשות כזה דבר? כרמת העיקרון המקום היחידי לפי החוזה שהוא יכול להגיד לי לעזוב זה לפני סיום השנה 60 יום לפני ע"י הודעה ואז להגיד לי שהוא לא מסכים שאני האריך חוזה. (יש לציין שבעל הבית לא מכר את הנכס אלה מעוניין שהבת שלו תעבור לגור שם) אני מצרף את הקטע היחידי בחוזה שמדבר על הפסקת שכירות (משני הצדדים):

1. המבוא לחוזה זה מהווה חלק מהותי ובלתי נפרד ממנו.

2. המשכיר משכיר בזה לשוכר והשוכר שוכר בזה מהמשכיר את המושכר בשכירות בלתי מוגנת עפ"י חוקי הגנת הדייר, לתקופה מ- 1/01/2015 עד 31/12/2015 (להלן: "תקופת השכירות"), בתנאים המפורטים בהסכם זה.

3. לשוכר נתונה הברירה להאריך את השכירות לתקופות נוספות של שנה כל פעם, עד לתקופה כוללת של 3 שנים (להלן, בהתאמה: "האופציה", "תקופת השכירות המוארכת"), בתנאים הבאים:

3.1. תנאי הסכם זה יחולו על "תקופת-השכירות-המוארכת" בשינויים המחויבים. בכל מקום בו רשום בהסכם זה "תקופת השכירות", יחשב הדבר כאילו נרשם "תקופת השכירות או תקופת השכירות המוארכת".

3.2. הסכם זה יוארך אוטומטית אלא אם כן יודיע השוכר למשכיר, לפחות 60 יום לפני תום תקופת השכירות, על כוונתו שלא להמשיך את השכירות.
4. המשכיר יהיה רשאי לבטל את האופציה אם מכר את הנכס ונתן לשוכר התראה בת 60 יום מראש.

תודה
 

alondr

New member
הוא לא רשאי לעשות דבר כזה

אין סעיף שמאפשר לו לסיים את החוזה באמצע ... רק לא לחדש
במידה והוא רוצה שתעזוב לפני הזמן שידאג לפצות אותך על סיום החוזה לפני הזמן...
והאופציה שלך לא מאפשרת לו לסרב להאריך אלא רק לך לא להמשיך אחרת זו לא אופציה...
בכל מקרה גם סעיף 4 בעייתי שכן חוק השכירות אומר שגם במידה והנכס נמכר החוזה שכירות ממשיך להיות תקף והקונה רוכש את הדירה עם השוכר לפי תנאי החוזה המקורי
 

alondr

New member
בודאי שאתה באמצע האופציה

ולכן אם לא קיים סעיף שסותר את מה שהעלת קודם הוא לא יכול לפנות אותך סתם ככה בהתראה של 60 יום...
 

נטלי22

New member
לפי מיטב הבנתי, סעיף 4 מתיר למשכיר לבטל את האופציה, כלומר

את האפשרות להאריך את החוזה לשנה נוספת. לא את האפשרות לבטל את החוזה באמצע שנת השכירות אם כבר נוצלה האופציה.
 
למעלה