מזגנים ותיקונם

  • פותח הנושא NT36
  • פורסם בתאריך

NT36

New member
מזגנים ותיקונם

שלום לכולם,

אני אמור לחתום על חוזה שכירות ובעלת הדירה הוסיפה סעיף שבו במקרה שיש תקלה או בעיה עם המזגן אז לא חלה עליה החובה לתקן אותו.
יש לציין, שיש ריהוט שנשאר בדירה כמו מיטה וספה ואני בהחלט מבין ומקבל את זה שבעניין זה אין המשכיר מחוייב לתקן במידה וקורה משהו עם הריהוט, אך מה במקרה של בעיה במזגן, כמו החלפת מנוע וכדומה? האם זה הגיוני שהמזגן הוא באחריותו של השוכר?

תודה רבה
 

alondr

New member
אל תסכים לזה

מזגן הוא חלק מהדירה והיא צריכה לתקן אותו במקרה של תקלה...
אתה שוכר דירה עם מזגן ומשלם בהתאם... היום מזגן זה דבר בסיסי
ולא מכיר הרבה כאלו שיסכימו לשכור דירה ללא מזגן... מציע לך לדרוש להסיר את הסעיף או לחפש דירה אחרת
 


יש בעלי דירות שמנסים את שיטת מצליח, ולא מומלץ להיכנע להם. בלאי טבעי ותקינות למטלטלין בסיסיים כמו מזגן אמור להיות באחריות בעלי הדירה, ואם הם לא מוכנים לזה, זה רק ספתח לקטעים אחרים שבוודאי יהיו (מה יהיה אם הדוד יתקלקל? אם יהיו בעיות אינסטלציה? גם אז תידרשו לממן את התיקונים?)
&nbsp
נתקלתי גם בבעלי דירות שהגזימו שלצד ההבהרה שהם לא אחראים על תקינות המזגן והמכשירים, הם הכניסו סעיף לחוזה שהשוכרים מתחייבים להחזיר את הדירה כשכל המכשירים פועלים ותקינים - מה שאומר שאם יהיה קלקול, כולל מהסוג הבעייתי, זה באחריות השוכר והם מצפים ממנו להחליף את המזגנים ומוצרי החשמל במקרה הצורך (כולל מקרר ומכונת כביסה לא הכי חדשים). זו חוצפה של ממש, אבל שוכרים צעירים ולא מנוסים יכולים ליפול בזה וחבל.
 

justanotherme82

New member
הייתי במצב כזה

הדייר שהיה לפני בדירה התקין מזגן ללא אישור בעלת הדירה וכנראה שהתקמצן על המתקין שעשה עבודה ממש גרועה כי היתה דליפת גז והיה צריך למלא גז כל שנה. בעלת הדירה טענה שהמזגן הוא לא חלק מהדירה ומחיר הדירה הוא מחיר של דירה ללא מזגן ומצידה אני יכולה לקחת את המזגן איתי כשאני אצא מהדירה, היא אפילו תודה לי על זה.
אם אתה מוכן לחיות בדירה בלי מזגן או לשלם על תיקון המזגן תבדוק מה מחיר של דירה ללא מזגן באיזור לעומת מחיר של דירה עם מזגן ותתמקח על המחיר בהתאם, רק תוודא שאין סעיף שאומר שאתה צריך להחזיר את המזגן עובד בסוף החוזה.
אם מזגן הוא עקרוני בשבילך תברר עם הדייר הקודם מה מצב המזגן ואם הוא לא משהו תחפש דירה אחרת.
 
למעלה