עד כמה זה נורא בגיל 28 לגור בבית ההורים?

נהורית1

New member
היי, אני מהראשי

רוב הפוסטים מדברים על הצד של הבן/בת שגרים אצל ההורים, והסיבות לכך. אף אחד כאן לא מביא את הצד של ההורים, (או שכן, ואני פספסתי). מה ההורים מרגישים כשהמגודל עדיין רובץ אצלם בבית? האם בכלל יש עוד ילדים בבית? נאמר אחים אחיות שחיים בבית? ואיך מתחלקים החדרים בין הילדים?
הורים כמובן שמחים שהילד יוצא לדרכו העצמאית. אבל אם הילד לא כל כך מצליח
בחוץ, אף הורה לא יגרש את הבן או הבת. הם יקלטו אותו בשמחה או בשתיקה, ישרתו אותו ויתנו לו הרגשה טובה. לכן יש כל כך הרבה שמעדיפים להיות עם ההורים (הייתה תכנית כזו בטלוויזיה, של ילדים שמנצלים הורים וגרים איתם).
לכן אני אומרת, שאם להורים יש אפשרות לתת לילד חדר משל עצמו, ושיביא גם חברה, מה טוב. אבל אם זה על חשבון הנוחות או האי נוחות של ההורים, כגון שאין להם פרטיות, הילד צריך לצאת מהבית, אולי קצת גם בעזרתם של ההורים כלכלית.
 
שלום לך ולכל האורחים מהראשי


בתור התחלה חשוב לי לציין שהקידום עוות (שלא באופן מפתיע) - במידה ומישהו פספס אני לא גרה בבית ההורים כבר תקופה ארוכה מאוד, והדיון נפתח בעקבות הודעה שפורסמה בפורום אחר (היה מאוד אירוני אם מנהלת פורום דירה להשכיר, שבעבר נקרא "יוצאים מהבית" הייתה גרה בבית הוריה...).
&nbsp
בהקשר למה שכתבת - הצד של ההורים אכן ראוי להתייחסות, בדיון הנוכחי זה פחות רלוונטי, מה גם שאנחנו פורום של הצד "היוצא" ולא של הצד הנשאר, אבל אני יוצאת מנקודת הנחה שמי שבוחר להישאר לגור בבית הוריו (או לחזור לשם - גם זה קורה), כנראה שמערכת היחסים עם ההורים והמצב בבית מאפשר את זה, כשאנחנו מדברים יותר על גילאים 20+ ו-20++ ופחות על אנשים שנשארים אצל ההורים עד גילאי 40 והסביבה, שלרוב אלו מקרים יותר בעייתיים.
 
הסיבה היחידה שאנו דנים על כך

מדי פעם, והלגיטימיות הרבה שיש לאפשרות הזאת, היא נטו הסיבה שאנחנו מדברים על כך בישראל/מיתון+כמות השנים הרבה שנדרש לחסוך משכורות שלמות כדי לממן בית.
&nbsp
בחו"ל עם כל ההפחדות והמשברים הכלכליים שהיו, דברים עדין עולים פחות
ולא נמכרים או נמדדים בדולרים אם אתה מחוץ למדינת דולר. אנשים חיים ברווחה כלכלית שונה, והדיון הזה כלל לא מתקיים, כן בכל העולם אנשים עומדים בפני בחירה אם להשאר ולסבול את זה שאתה תמיד תהיה הילד של ההורים שלך, בביתם ולא בביתך.
או לקום להיות אדון לעצמך גם אם זה מסריח בסופו של דבר חוץ מהחופש והפרטיות.
אבל בשאר העולם המערבי זה לא כזה לגיטימי להגיד לאנשים בני 30+ אתם בסדר גמור שאתם עדין אצל ההורים.
 
נ.ב. כל אלו שנשארים מהחוכמה של חסכון ו"יציאה" מאוחרת מאוד אך

הון אישי קטן, כל הכבוד לכם, אבל עברתם לפני שאתם מרשים לעצמכם לדבר עכשיו על שהיה דרך גדולה של לחשוק שיניים, להרגיש לפעמים קצת פחות מוערכים ושווים ומה יהיה אם אספר שאני עדיין אצל ההורים. ואתם נורא חכמים לאחר מעשה. אבל קצת מריר בשנים של לעבוד ולחזור אל אמא. אולי לא בבית, אבל עם אנשים בגילכם.
 
למעלה