קצת על דירות מחולקות

קצת על דירות מחולקות

נחשפתי עכשיו לדיון במקום אחר על דירות מחולקות, ועל מה שמצופה מהאדם הממוצע לעשות במקרה בו הוא נתקל בדירה מחולקת לא חוקית, בדגש על דירות מהסוג ה"בעייתי", קרי כוכים שמושכרים במחיר מופקע. בדיון הספציפי הזה נוצר ויכוח בין כמה אנשים, כשאחת המגיבות טענה שלדווח לרשויות על דירות מחולקות זה צעד לא ראוי, כי המשמעות היא שיפנו את הדיירים מהדירות שלהם ובנוסף לבעייתיות במציאת דירה חדשה יגרמו להם הפסדים כלכליים בגלל הוצאות הובלה. מגיב אחר טען שדירות מחולקות שכאלו רק מועילות כי הן מוסיפות להיצע, ושניהם התווכחו עם שאר המגיבים שניסו להסביר להם ללא הצלחה מה המשמעות של עבירה על החוק ושל שכירת דירה שכזאת.

מה אתם חושבים על העניין? האם הייתם מדווחים לרשויות על דירה מחולקת לא חוקית? האם הייתם עושים את זה בכל מצב, או רק במקרים קיצוניים של דירות קטנות ומזוויעות במיוחד? גרתם בעברכם בדירה כזאת? (או שאולי גרים בדירה כזאת עכשיו?)

גילוי נאות - מעולם לא גרתי בדירה מחולקת, יש לי רתיעה מדירות כאלו, גם מדירות שמחולקות באופן חוקי.
 

avvv

New member
אני גרתי בדירה מחולקת

אבל סבירה, לא כמו הכוכים בת"א.
&nbsp
אינ קצת חצוי לגבי התשובות לשאלות. מצד אחד, חוק זה חוק. מצד שני, יש מחסור מטורף בדירות קטנות, ואיסור על חלוקת דירות רק מגדיל את הבעיה. נראה לי גם שבתרבות הישראלית לא מתים על שטינקרים.
 
זה בעייתי

גרתי פעם בכוך שמישהו בנה על הגג דווקא (לא יודעת אם חוקי או לא חוקי, זה לא משהו שבדקתי בזמנו). מצד אחד, היום, במבט לאחור לא הייתי לוקחת משהו כזה, כי התנאים היו לא משהו מהרבה בחינות. מצד שני, בזמנו, זה סיפק איזשהו פתרון לצורך אמיתי שהיה קיים. אם מישהו שוכר כזו דירה כבר, אני לא רואה טעם בהלשטנקר עליה. כלומר, השוכר לא ירוויח מזה כלום, הוא כבר שם, אז מה הטעם? אם מישהו רואה דירה כזו "ונעלב" ממה שמציעים לו, אז שיעשה מה שבא לו.
העניין הוא שקיים מחסור אמיתי בארץ בדירות לסטודנטים\יחידים, שברור שאדם כזה שהוא לבד, לא רוצה שותפים, ולא רוצה להוציא המון על דירה של 3 חדרים שהוא לא ישתמש בה ולא צריך. בונים בארץ בעיקר למשפחות וזו האחריות של הממשלה להקצות גם בנייה של דירות חדר, שניים כי זה משהו שאנשים צריכים. אז מצד אחד לאסור לפצל ומצד שני לא לבנות דירות כאלה נראה לי דפוק.
 
אני כידוע גרה בדירה מחולקת

ורוב הדירות המחולקות הן לא חוקיות לדעתי, כשקראתי בזמנו את הקריטריונים לקבלת אישור לחלוקת דירה נראה שגם אם המשכיר יעמוד בקריטריונים האלו, זאת צריכה להיות דירה ממש יקרה אלא אם כן מדובר בדירה בפריפריה והרי הסיבה שרוב האנשים שוכרים דירות מחולקות היא המחיר, לא כזה כיף לגור בדירה מחולקת אבל כשאין ברירה אז מתפשרים.
כך שכמובן לא הייתי מדווחת על דירה מחולקת כי אני יודעת על בשרי שזה עלול לפגוע גם בדייר.
 
לא מדויק

אנשים אכן שוכרים דירות מחולקות כדי למצוא פתרון ליחידים או לזוגות שלא מעוניינים לגור בדירה גדולה, אבל דירות מחולקות כבר ממזמן לא תמיד כאלו זולות. התופעה צצה בגלל המחסור העצום בדירות קטנות, ובין היתר לפחות בתל אביב התוצאה היא שגם דירות 3 חדרים פוצלו ומושכרים חדרונים שלא ראויים להיקרא דירות, ובסכומים לא צנועים בכלל. נכון שאם משווים לדירות 4 חדרים באותה עיר זה יעלה פחות, אבל זה ממש לא הגיוני שדירה שבמידה ולא הייתה מפוצלת הייתה מכניסה לבעליה סכום מסוים, והפיצול גרם לו לשלש ומעבר לזה את שכ"ד, כי הוא גובה על כל יחידה סכום עצום.
&nbsp
ספציפית הדיון שהזכרתי התחיל דווקא בהקשר לדירה ברמת גן שפוצלה בצורה איומה והושכרה במחירים לא הגיוניים לאנשים שכנראה לא מעורים מספיק, ובהמשך עלו סיפורים דומים גם על ערים נוספות - בעלי הדירות מנצלים את מצוקת הדיור ומנצלים עוד יותר את תמימותם של צעירים שמחפשים פתרונות למצוקת הדיור. אחד הטיעונים שהועלו היה שאם היו מבקשים מחיר הגיוני על חדרון שמתאים למי שצריך רק מיטה וכיור לצחצח שיניים, דברים היו הולכים אחרת - הבעיה שעל דבר כזה גובים במקרה הטוב סכום שלא גבוה בהרבה ממגורים ליחיד בדירת שותפים מתוקתקת, ובדרך כלל גובים יותר.
 
למעלה