לא חשבנו שלשכור דירה יהיה כל כך קשה

לא חשבנו שלשכור דירה יהיה כל כך קשה


שלום לכולם
מכרנו את ביתנו , קנינו בית חדש ועד שיהיה מוכן אנו צריכים להתגורר בשכירות ...
מעולם לא גרנו בשכירות , כבר חודש שאנו מחפשים , כל יום , עוברים על כל המודעות , בכל האתרים , הולכים לראות דירות שאין מילה מתאימה יותר לתאר אותן מאשר ״ מבחילות ״!!! , צריך להגיע עם טרקטור ולהרוס , ובאזורים שנחשבים די טובים . איך אין בושה לבעלי הדירות להראות בתים במצב כזה ולדרוש מחירים לא זולים בכלל ?
עד שמצאנו בית נחמד במיקום פחות או יותר מתאים , בעל הבית רוצה 4 תשלומים , ושני ערבים על ערבות בנקאית , ונראה שהוא פרנואיד על הבית שלו , בטח יגיע פעם בשבוע לבדוק שלא הרסנו משהו ....
ובעל בית אחר רוצה שנמצא שוכרים במקומנו לשנה השנייה , מסתבר שהחורף זו עונה לא טובה להשכרת דירות , מאיפה נביא לו שוכרים ??? אנחנו אנשים ישרים , מסודרים ונקיים , איך יכול להיות שלא מעדיפים תקופה עם שקט איתנו , ואחר כך לדאוג אם יהיה שוכר אחר או לא ? הרי גם עכשיו יכולים להישאר בלי שוכר ....
בקיצור , רוצה לשלוח חיזוקים לכל מי שנאלץ לעבור את מסכת הטרטורים הזו בדרך קבע .
ושיהיה קל יותר לאנשים כאן לקנות בית .
 
כן זה טרטור לשכור דירה

לי זה לקח 3 חודשים למצוא משהו שנראה לי. מצד שני גם להשכיר דירה זה לא בדיוק כיף חיים, כי גם שוכרי דירות יכולים להיות הזויים ואני כנראה פגשתי את כולם.
לא נראה לי שבעל דירה מתכוון לטרטר את עצמו (וכן זה טרטור) לבוא לבדוק אתכם כל שבוע, זה גם לא משהו שלגיטימי מבחינת חוזה וביקורים סבירים של בעל הדירה. כנראה שהוא כמוני פשוט נכווה כבר פעם. לרוב, אם אנשים משלמים בזמן ומשאירים את הבית במצב שבו הם מצאו אותו, רוב בעלי הדירות לא רוצים יותר מזה.
בקיצור זה תהליך, מצד שני זה לא שאתם הולכים עכשיו להשתכן בדירה הזו לנצח, תיקחו משהו שנראה לכם סביר עם בעל בית לא ממוטט נפשית וזהו, בלי עודף בררנות.
 
אני תמיד אומרת

שאחד הדברים הכי חשובים בדירה שכורה זה בעל הדירה. למצוא דירה זה קשה, למצוא דירה ראויה למגורים שמצדיקה את המחיר שלה זה קשה כפליים, אני גרה בדירה שלקח לי חצי שנה למצוא אותה ועד שהגעתי אליה ראיתי כמות מכובדת של חורבות שאנשים לא התביישו להשכיר במחירים מופקעים, ופה ושם מצאתי את עצמי מול בעלי דירות שהבהירו שהם לא מוכנים לטפל בבלאי טבעי בדירה ואם המזגן או הדוד מתקלקלים זו אחריות השוכר לתקן אותם וזו גם אחריות של השוכר להחזיר את הדירה כשהכל תקין ועובד (מה שאומר שאם מכשירי חשמל עתיקים שובקים חיים, הם מצפים שהשוכר יקנה חדשים).
&nbsp
ערבויות לעומת זאת זה דבר שאני נוטה להבין, במיוחד בדירות שהן כן במצב טוב - בעל הדירה מפקיד בידי אדם זר נכס ששווה מליון ש"ח ויותר, יש בעלי דירות שנכוו משוכרים שהרסו תשתיות בדירה, יש שוכרים שמזלזלים ובגלל שזה לא שלהם נוצרים נזקים שאחר כך עולים לבעלי הדירות בסכומים נכבדים - אז הגיוני שבעל דירה סביר מעוניין להבטיח שבמקרה הצורך יהיה כיסוי לנזקים שגרם השוכר.
&nbsp
כשעוזבים דירה שכורה באמצע חוזה, זה מקובל ולגיטימי להביא שוכרים במקומך - אין שום סיבה שבעל הדירה יספוג הפסד של דירה ריקה בגלל שהשוכרים בחרו להפר את החוזה ולעזוב באמצע. זה נכון שהחורף היא לא תקופה טובה להשכרת דירות, במיוחד אם מדובר בדירה גדולה מהסוג שמיועד למשפחות או לשותפים - זוגות ויחידים עוברים לפעמים באמצע השנה, אצל משפחות זה נדיר מאוד.
 
גם אם מודיעים מראש שאנחנו לא נישאר שנה שלמה ?

יכול מאוד להיות שהבית שלנו יהיה מוכן , למה אנחנו צריכים להמשיך לשלם שכירות ? מאיפה אני אמצא שוכרים ?
מחר נלך לראות עוד דירה , נקווה לטוב ושנסיים עם הכאב ראש הזה .
תודה
 
מקובל שעושים חוזה לשנה

אם בעלי הדירה מראש מסכימים לחוזה קצר יותר זה משהו אחר, אבל אם חותמים על חוזה לשנה שני הצדדים מחויבים אליו, וכמו שאת אומרת " למה אנחנו צריכים להמשיך לשלם שכירות? מאיפה אני אמצא שוכרים?" גם בעלי הדירה אומרים וצודקים - למה הם צריכים לספוג חודשים בהם הדירה תהיה ריקה? מאיפה הם ימצאו שוכרים? הם יכולים להשכיר את הדירה לאנשים אחרים שיתחייבו לחוזה לשנה, כפי שמקובל.
&nbsp
תחשבי על מצב בו הייתם בצד השני: הייתם מוצאים דירה שנראית לכם, אבל בעלי הדירה היו מבהירים שקיימת האפשרות שהם יפנו אתכם באמצע החוזה בתקופה שקשה למצוא דירות להשכרה. הייתם מסכימים לזה? בעלי הדירה היו יכולים לטעון שאולי הם ימכרו את הדירה שלהם ויצטרכו מקום לגור, שאולי הבן שלהם ירצה לעבור לגור עם חברה שלו וחבל שהם ישלמו שכר דירה לאנשים זרים... אף אחד לא היה חותם על חוזה במצב כזה, וזה נכון גם במצב ההפוך.
 
תודה לאל מצאנו בית ! לא חורבה ועם בעלי בית נחמדים מאוד


איזו הקלה אין לכם מושג ! הם נכוו מהדיירים הקודמים שברחו בלי לשלם , והם כל כך נחמדים שלא לקחו מהם אפילו צק ביטחון , עכשיו הם ביקשו ממנו , מסכנים , למדו בדרך הקשה . אנשים מגעילים , איך אין להם בושה ? אפילו את התנור והכיריים גנבו להם .
שבת שלום
 
למעלה