בחישוב תיאורטי, בקושי 5-10% מהמשכורת נשאר פנוי. סביר?

rigidid

New member
בחישוב תיאורטי, בקושי 5-10% מהמשכורת נשאר פנוי. סביר?

לפני כמעט 11 שנים שאלתי כאן לגבי יציאה מבית ההורים, כשקראו לפורום בכלל "יוצאים מהבית" ובשם משתמש אחר. באיחור קטן, חודשיים לפני גיל 29 ואחרי סיום תואר ומציאת עבודה מסודרת עם משכורת סבירה, אני חושב שהגיע הזמן
.

הכנתי רשימה עם קריטריונים לפי המאמרים להתחלת החיפושים (חובה, עדיף שיהיה וטוב שיהיה), צמצמתי את החיפוש ל-3 ערים סביב העבודה (ראשל"צ, רחובות ונס ציונה), ופחות או יותר הגדרתי תקציב לשכר הדירה (בהגזמה 4K, שכוללים גם מיסים מלאים חשמל, מים, ארנונה, גז, וועד בית). הייתי מעדיף פחות, 3.5K נשמע סביר יותר, לא יודע אם אצליח כשדרישת הבסיס היא לגור לבד ב-40-50 + מ"ר.
הכנתי גם טבלה שכוללת את כל החישובים הצפויים (הלוואה שיש ברקע, שכר דירה+מיסים, רכב, כלבה, מזון, אפילו 500 ש"ח "שונות" להוצאות לא צפויות וכו').

עם משכורת ממוצעת של 10K, אחרי כל ההוצאות כולל הכל , ישאר לי מהמשכורת כ-500 ש"ח במקרה הרע (והיותר ריאלי) עד 1200 ש"ח במקרים טובים יותר (ופחות מציאותיים).

אני מבין שתחושת העצמאות והחופש ביציאה מבית ההורים מגיעה עם מחיר מסוים, ואני מוכן בלי ספק לשלם אותו. רק מנסה להבין באופן כללי, הסכום שנותר פנוי (הנמוך יותר) נשמע לכם ריאלי? עד כמה זה נכון ואפשרי כלכלית?

יש כל מיני תוספות לאורך השנה (כמו משכורת 13, מענק משמרות, דמי הבראה וכו') אבל את אלה אעדיף לשים בצד או לעזור להורים כלכלית אם צריך. אפשר לומר שבמקרי חירום אוכל לשלב עבודה נוספת ולהביא כ-5-4K נוספים, אבל במחיר פגיעה רצינית באיכות החיים, שמור באמת למקרי חירום בלבד (שלא אצטרך שוב
).

אשמח לשמוע מניסיון שלכם ככאלה שכבר גרים לבד.
תודה מראש.
 
כן זה אפשרי

ובלי לדעת יותר מידי על אורח החיים שלך, אני גם אסתכן בלהגיד שכנראה יישאר לך קצת יותר כסף פנוי בצד ממה שאתה חושב.
היו תקופות שעם משכורת נמוכה משלך, ועם רכב (נגיד כמו הלוואה שצריך להחזיר במקרה שלך) ועם שכר דירה קצת יותר גבוה ממה שאתה הקצבת לעצמך, נשארתי עם 1500 שקל בצד כל חודש. אז אני מאמינה שיש לך חישובים שקצת מוטים כלפי מעלה, שזה לא רע לעשות את זה בשם הזהירות, אבל כל החישובים האלה אף פעם לא נותנים את התמונה המלאה.
 

rigidid

New member
תודה על התגובה.

כנראה שאת צודקת, וכמו שציינת מעדיף להיות זהיר ולהטות חישובים כלפי מעלה במקום לקבל הפתעה בסוף החודש. יכול להיות שגם אצליח לחסוך יותר מ-1200 ש"ח, ויכול להיות שלא, חוסר הידיעה במעבר מבית ההורים בפעם הראשונה
. פשוט סיקרן אותי לדעת מה המצב של אחרים ואם מדובר בסכום סביר או שאני במצב בעייתי.
*יש לי רכב אגב, לצד ההלוואה, ואני לא מוכן להתפשר על מגורים לבד. אני גם די סגור על ראשל"צ, מרכז העיר. כל אלה מכרסמים בתקציב. אולי אתפשר על רחובות או נס ציונה אם אמצא בזול יותר, אבל לפי יד2 לא מדובר בחסכון גדול, אם בכלל.
 
העזרה הדדית


גרתי פעם באזור שלך. מה שבעיקר משתנה זה הארנונה לפי מטר, אבל לדעתי אפשר עדיין להשיג תנאי מחיה נוחים ביותר בכל אחת מהערים שציינת, במחיר סביר. היום נס ציונה כבר לא כזו זולה. מי שרצה פעם באמת לגור בזול הלך לבאר יעקב, אבל לא היה שם ממש כלום.
גם אתה עזרת לי. עכשיו אני יודעת לאיזה שכר לצפות
 

naty42

New member
האם יש אפשרות לשעות נוספות בעבודה שלך במקום עבודה נוספת?

אם כן, זה יהיה יותר הגיוני מאשר למצוא עבודה נוספת (זמן נסיעות וכו').
&nbsp
האם יש הוצאות שאתה יכול לקצץ בהן?
האם יש לך אפשרות לסגור את ההלוואה בקרוב?
תשקול להיכנס לדירה עם שותפים.
האם יש ריהוט שתצטרך לקנות לדירה החדשה או שאתה מחפש דירה מרוהטת?
&nbsp
לדעתי על גז אפשר לוותר-זה לא בטיחותי. במקום זה יש פלטה חשמלית.
&nbsp
האם יש לך אפשרות למכור או להשאיר להורים את הרכב, אם אתה לא באמת צריך אותו לעבודה ולנסוע בתחבורה ציבורית?
 

rigidid

New member
כל מה שציינת נלקח בחשבון


ענייני משכורת, תוספת משמרות ועבודה נוספת כבר סגורים אחרי ניסוי והטעייה של כמעט שנתיים בהם ניסיתי את כל האופציות. 10K כולל בתוכו 3 משמרות נוספות, ומאפשר ניהול בריא של חיים אישיים במקביל. מעבר לזה שמור רק למקרי חירום, עם גבול מקסימום מסויים שמותר לי בבי"ח ממשלתי שאחריו אצטרך לשלב עוד מקום עבודה.

ההלוואה היא שילוב של הוצאות מזמן הלימודים והרכב שקניתי, ותקועה איתי ל-5 שנים נוספות. על הרכב לא מוותר, ועם שותפים לא בא בחשבון בכלל.

אני לא מגביל לדירות מרוהטות, אבל כן מעדיף שיהיו שם דברים בסיסיים (מקרר, תנור, ארון בגדים, בסיס מיטה וכו'). במקרה הכי גרוע אלה דברים שארכוש בעצמי בכמה אלפי שקלים הוצאה חד פעמית ואסגור פינה (שגם ישארו איתי לעתיד).
אסתפק בפלטה חשמלית, לא חשבתי על זה.

מבחינת קיצוצים, בגלל זה ציינתי סכום פנוי בסוף חודש בטווח בין 500 ל-1200 שקלים בערך. הגדול יותר כולל בתוכו קיצוצים שנראו לי אפשריים במידת הצורך.
 

naty42

New member
לדעתי עדיף דירה מרוהטת

כי לך תדע מה יהיה...
אם בעתיד תרצה לעבור דירה, כדאי תמיד לחפש דירות מרוהטות כדי להקטין את עלות המעבר לדירה בעתיד היותר רחוק וגם עכשיו-לחסוך כמה אלפי ש"ח במקום לקנות רהיטים ולהוביל אותם.
&nbsp
האם יש לך אפשרות לבקש העלאה בשכר?
 

rigidid

New member
מעדיף דירה מרוהטת גם...אבל ההיצע לא לטובתנו


אם אמצא דירה טובה שעומדת במה שהגדרתי ואוהב אותה, לא בטוח שאוותר עליה בגלל שלא תהיה מרוהטת. מחיפוש קצר של שבוע, זה נראה כי הדירות בשוק חבוטות עם מחיר גבוהה! לא משחק כל כך לטובתנו .
*למעט מזרון וספות אגב, אלה אני אקנה בוודאות חדשים, לא מתאים לי משומש...(שריטה אישית).

בי"ח ממשלתי, שכר קבוע לכולם
. אם אקח את התוספות לאורך השנה, אז משכורת ממוצעת תהיה 11-12K. עם כמה משמרות נוספות פה ושם, 1K+-. אני לקחתי פשוט את הכי בסיסית שיכולה לצאת לי מטעמי זהירות, כך אשמור על תקציב "בטוח" יותר...
 

ipv6

Member
10 נטו?

תוכל לפרט איך אתה מגיע לזה שאתה מוציא 9 נטו בחודש?
דירה + מיסים : 4K
אוטו: 1.2K בחישוב חודשי?
כלבה: מניח שכמה מאות שקלים בחודש
אוכל: תגיד לי אתה.
לאן הולכים עוד 4.5K?

אם זה להלוואה אז אין פתרונות קסם.

3.5 לפני לא כולל מיסים זה בערך 2.5 חדרים בבניין ישן בראשון \ 3 חדרים בבניין יש ומוזנח. אין הרבה לאן לרדת מתחת לזה. אולי דירות מחולקות. אם אתה לא עומד בזה, אולי שווה להדרים לרחובות.
נס ציונה לא יותר זולה.
 
למעלה