שאלה: כמה מגורים בדירה שבבעלות חוסכים "כאבי ראש"...

שאלה: כמה מגורים בדירה שבבעלות חוסכים "כאבי ראש"...

...לעומת "להשכיר ולשכור"?

בעוד מספר חודשים אוכל להחליט אם לגור בדירה חדשה (4 חדרים) בבעלות המשפחה, או שמא להשכיר את הדירה ובמקביל לשכור דירה קטנה יותר.
אציין שזו הפעם הראשונה שאעבור לגור לבד (עד עכשיו, גיל 27 וחצי, גר עם ההורים) כך שאני כלל לא מודע לכל השיקולים שיכולים ואני צריך עזרה בלהיכנס לראש הזה!

כמה מסובך יותר לתחזק דירת 4 חדרים חדשה באופן שוטף מאשר דירת 2 חדרים, שאינה בהכרח חדשה?
כמה הידיעה שאתה אחראי על כל מה שקורה במרחב המגורים שלך מקלה על הראש לעומת המשא ומתן היומיומי עם שוכרים ועם משכירים?
כמה החופש בידיעה שאתה לא מוגבל למקום אחד אלא שאתה יכול עקרונית בתום החוזה לעבור למקום אחר הוא משתלם, לעומת ההשקעה הכספית בריהוט ובהתמקמות?
 
שאלות לא נכונות

יש דברים שאי אפשר לחזות. אף אחד לא יכול להגיד לך אם תיפול על בעל בית שיסדר כל בעיה שתצוץ לך בדירה, בתור שוכר, או שתיפול על בעל בית מנייאק. האם השוכרים שתמצא לדירה שלך יהיו מקסימים או שיעשו לך רק בעיות. זה למחלקת גילוי עתידות. במחלקת הדברים שכן אפשר לצפות אותם, אפשר לדבר רק על דברים מוחשיים, שלא מצריכים מגלה עתידות. דברים כמו, מה ההפרש בין דמי השכירות לדמי ההשכרה שתקבל? כמה ארנונה תשלם על דירת 4 חדרים, או מול כמה ארנונה תשלם על דירה שתשכור? האם אתה בכלל צריך דירת 4 חדרים? איזו דירה יותר מתאימה לצרכים שלך, מבחינת קרבה למקום עבודה\לימודים\תחבורה? אל תשאל שאלות שאפילו אתה לא יכול לענות עליהן. תשתדל להישאר במסגרת השאלות המציאותיות.
 

BloodyRose

New member
למה לא להתחיל עם מגורים בדירה הגדולה

ואז להחליט אם מתאים לך או לא, ובמידה ולא - לחפש להשכיר?

יש כ"כ הרבה נימוקים לכל כיוון, וכמו שנכתב בהודעה הקודמת, עם דיירים ועם בעלי בית צריך הרבה הרבה הרבה מזל וקשה מאוד לנבא מראש איך תהיה ההתנהלות ואם יהיו כאבי ראש או לא...

אם אתה לא רוצה להשקיע כספית בריהוט בדירה הגדולה שאולי תעזוב בהמשך, אל תשקיע בהתחלה יותר מדי. תקנה רהיטים יד שנייה, תחפש בקבוצות ובאתרים שיש בהם רהיטים למסירה, קח מהבית של ההורים מה שאתה יכול. אם תחליט להישאר ותרצה בכל זאת להשקיע, תוכל לעשות את זה לאט לאט (פעם להחליף מיטה, כמה חודשים אחרי זה סלון....).
אחרי זה תוכל למכור/למסור את הציוד, להעביר אותו איתך, או להשכיר את הדירה מרוהטת.

יש חופש בידיעה שאתה לא "מוגבל" למקום אחד, אבל גם יש יתרון בלא לדאוג כל שנה למה קורה הלאה. על הנייר, היכולת לעבור כל שנה יכולה לקרוץ, אבל בפועל לעבור כל שנה זה חתיכת כאב ראש (והוצאות כספיות וזמן ועבודה).
אם "הידיעה שאתה לא מוגבל" חשובה לך, האופציה של להתחיל בדירה הגדולה ומקסימום להשכיר אותה בהמשך, היא פתרון מתאים (או הפוך - לשכור שנה אחת ואחריה להחליט אם ממשיכים או חוזרים לדירה של המשפחה).

אבל בלי קשר, אתן לך עצה אחרת - גם אם הדירה היא בבעלות המשפחה, תנסח חוזה מול מי שהדירה שייכת לו. גם אם זה הורים, גם אם זה דודים.
בחוזה תסכמו מי משלם על מה במידה ויש צורך בתיקונים (מזגן מתקלקל/הצפה בשירותים/דוד שמש מפסיק לעבוד... לא חסר), מי משלם חשבונות (בשביל להעביר את הארנונה על שמך, למשל, תצטרך חוזה), מי עושה ביטוח מבנה וכו'.
עדיף שהכל יהיה כתוב וחתום ומסודר, שלא יהיו בעיות בהמשך. משפחה משפחה, עדיף להסדיר הכל מראש

קחו חוזה סטנדרטי ותערכו אותו לפי הצרכים שלכם, אני לא הייתי מוותרת על זה.
 
ממשיך...

קודם כל תודה לשניכם.
אולי אני מפריז בגורליות ההחלטה ובפועל באמת אוכל לשנות את הבחירה אחרי שאתנסה (אם בשכירות או אם בהשתקעות בדירה) אבל בינתיים זה נראה אחרת... כלכלית, אם אבחר לגור בדירת 4 החדרים אשקיע את כל הכסף שחסכתי בשנים האחרונות בריהוט (והיות ומדובר בדירה גדולה - מדובר בהרבה מאוד רהיטים...) ולא ברור אם זו השקעה שאפשר להחזיר לאחור בהמשך.
מצד שני, אם אבחר בשכירות, אני לא יודע מה יהיה יחס ההכנסות מול ההוצאות שלי אבל הוא בטוח לא יהיה טוב כמו עכשיו... אולי אאבד את האפשרות להשקיע כל כך ברהיטים אם אחליט לשנות את החלטתי ולעבור לדירה של המשפחה.

בנוסף, אני חושש שבחירה זו תשפיע על אורח החיים שאנהל מרגע המעבר והלאה. אם אגור בדירה שבבעלותנו כנראה שכבר אבחר להשתקע בה ואת ההחלטות הבאות בחיים כבר אקבל משיקולי נוחות וקרבה לבית. מגורים בשכירות עשויים לנטרל את האפקט הזה כך שאתן יותר משקל לקריירה בפרשות דרכים אליהן אגיע (יהיה לי פחות "מה לאבד").

העובדה שבשלב זה בהחלט אין לי צורך ב4 חדרים שמשמעותה חיסכון בכסף ובנקיונות קורצת מאוד ... מצד שני האפשרות להשתקע, יחד עם מגורים בדירה גדולה עשויה לזמן הזדמנויות (בעיקר חברתיות).

הדילמה נשארת בעינה...
 

BloodyRose

New member
להכניס שותף זו אופציה...?

ככה גם תוכל להשתקע בדירה משלך, אבל גם תהיה הכנסה נוספת (קטנה יותר, מן הסתם, אבל אתה לא תשלם שכירות במקום אחר), גם יחסוך לך "התעסקות" עם עוד חדר (נקיונות/ריהוט...), אפילו ישלם את חלקו בארנונה ובחשבונות.

סוג של win win?

(סתם רעיון בשלוף, יש לי כמה חברים שבחרו בדרך הזו של לקנות בית גדול ולגור בו ביחד עם שותפים. כמו דירת שותפים, אבל אחד הדיירים הוא גם בעל הדירה)
 

1Shir

New member
תחליט איזו דירה כן מתאימה לך מבחינת גודל, מיקום וכו'

אם זו לא הדירה שכבר יש לך, תמכור אותה, ותקנה את הדירה המתאימה.
או שהדירה לא שלך ונותנים לך אותה רק באופן זמני? אם כך, זה לא אפשרי.
אם זה אכן כך, אני בכלל לא בטוחה שכדאי לך לעשות משהו, כאשר כל רגע יכולים לקחת ממך את הדירה. לא מוצא חן בעיניי.
 

im mitzi

New member
גם דירה של המשפחה ניתן לעזוב

גם אני גרתי בדירה של המשפחה במשך 7 שנים (בכולן גם עם שותפים), ועזבתי את הדירה בשביל לגור בדירה קטנה יותר.
האופציה לגור בדירה ללא הוצאות שכירות היתה עבורי לפחות אופציה בה היתה לי אפשרות לחסוך סכומים גדולים שתורמים לי היום.
&nbsp
בנוסף, אתה לא חייב לרהט יותר דירה גדולה, אלא לרהט את החדרים שאתה תשתמש בהם. בנוסף קח בחשבון שגם דירה מושכרת ככל הנראה תצטרך לרהט.
 

ruven7

Active member
נכון מה שענו ובנוסף-

תחזוקת דירה גדולה במצב טוב תתבטא בעיקר בחשבונות חשמל וארנונה גבוהה יותר מן הסתם.
אם אתה יכול למצוא דירה קטנה עם חוזה ברור ודיירים לדירה הגדולה יותר תיהנה מן הסתם מהכנסה עודפת של מה שתקבל לעומת מה שתשלם וכאמור מן הסתם חיסכון בארנונה, תלוי במיקום הדירות.
 
להיות בעל דירה זה כאב ראש לא קטן

אבל להיות בעל דירה שמשכיר את הדירה יכול להיות כאב ראש עצום, ולהיות גם שוכר וגם משכיר במקביל יכול במקרים מסוימים להיות בעייתי.
&nbsp
לצד זאת, אם אתה לא זקוק ל-4 חדרים שלמים לעצמך ולא מעוניין לקחת שותפים, אז באמת שאין שום סיבה שתגור בדירה הזאת. מהצד השני, למצוא דירת שני חדרים זו משימה לא פשוטה - במיוחד אם מדובר בדירה לא מחולקת, ההיצע של דירות כאלו נמוך מאוד.
 
למעלה