לעבור או לא-זאת השאלה

לעבור או לא-זאת השאלה

שלום מכובדיי

אני בן 27.5 וגר במרכז עם ההורים.אני חושב לעשות מעשה ולעבור דירה בחודשים הקרובים.
לי לא רע בבית,זה מאוד נח כמו שיודעים-שתי אחיותיי עזבו את הבית ואני סוג של בן יחיד,ככה שדי שקט.אבל אין לי את תחושת החופש והשיחרור,ואני גם די בגיל ששואלים אותי 'גר לבד'?ואני גם מרגיש שחלאס,מיצינו את הפורמט הזה של החיים בבית של ההורים.אני לא זקן אבל מצד שני...מתחיל להיות לי צפוף פה וזה מרגיש כמו הגיל להתחיל.בהיותי רווק גם המגורים עם ההורים לא עושים עימי חסד ומשדרים חוסר עצמאות ואולי קצת 'ילד של אמא'לבנות זוג פוטנציאליות.אני יודע שאני מאוד קלישאתי,אבל אלו דברים שבהחלט עומדים אצלי בשיקולים של לעבור דירה

אבל כמובן שהעניין הוא כספי.תראו,אני חי ממש לא רע כרגע.אני מחזיק רכב,מבלה,אוכל הרבה בחוץ וגם בעבודה.על בילויים ואוכל בעבודה אני מוציא סביבות ה-1000-1100 שקל בחודש.
אני יודע שכשאני עובר דירה הדברים האלה הולכים להצטמצם מאוד.על אוכל בעבודה אני הולך בהחלט לוותר ולהכין אוכל יום לפני,אפילו על אוטובוס אני אוותר(במידה ואגור בתל אביב קרוב לעבודה)כדי להכניס לכיס את החזרי הנסיעות,הוצאות הבילויים ייחתכו בחצי,ושעות נוספות בעבודה לא יהיו מילה גסה בעבורי.

אני מבקש את עצתכם-האם הייתם מתכלבים וחיים בצמצום תמורת הפינה שלכם?או ממשיכים בגילי לגור אצל ההורים ולחסוך? אני בהחלט בדילמה,ואני גם מאוד רוצה לפתח את העצמאות והמשמעת הכלכלית שלי(כבר התחלתי לנקוט צעדים של צמצום הוצאות),ועניין הבת זוג כמו שאמרתי בהחלט חשוב לי.

אשמח לעצות ותובנות

חג שמח!
 
לקראת מה אתה חוסך?

כלומר לא לבזבז כסף זה טוב ויפה, אבל מה אתה מתכוון לעשות עם הכסף שאתה חוסך, יש לך איזו תוכנית, איזה אופק?
לדעתי האישית יש משהו על סף הלא בריא (נפשית ) בלהתקע אצל ההורים עד גיל מאוחר וזה די ברור שזה טרן אוף לבנות זוג פוטנציאליות כי זה משדר סוג של תלות שלא באה טוב בעין לבנות. אם ההורים שלך יכולים- שיעזרו לך כלכלית כשתהיה מחוץ לבית אז פחות תצטרך "להתכלב".
 
עזרה כלכלית מההורים-לא יקרה

מקסימום לקפוץ לשופינג אצלם מהמקרר פעם בשבוע.
כרגע אני באמת חוסך לקראת המעבר אם יקרה,אבל חוץ מזה אין לי מטרה כלשהי לחסוך,וצריך לחסוך.כמו כן אני לוקח בחשבון שחיסכון כשאני עובר דירה לפחות בשנה-שנתיים הקרובות לא ממש יהיה למרבה הצער
 
חבל

בסך הכל, הם היו יכולים לשלם פחות על לעזור לך כלכלית, מאשר על להחזיק אותך אצלהם בבית (כן, זה עולה כסף להחזיק ילד בוגר בבית ). אם אתה מתכוון לצאת מהבית , תעשה את החישובים שלך, מה אתה יכול להרשות לעצמך מבחינת מגורים, כי על זה הולך רוב הכסף.
 

דנה1982

New member
המחשבות שלי

כמישהי שעד לפני חמישה חודשים יצאה לדייטים - גברים שגרים בבית הם באמת טרן אוף. במקרים הנדירים שבהם יצאתי עם גברים שגרו בבית זה הרגיש שאני יוצאת עם ילדים מפונקים שלא יודעים מה זה לחיות לבד ולדאוג לעצמם, ו... כן, זה מאוד ביאס אותי.
&nbsp
מעבר לזה, אני עזבתי את הבית של ההורים בגיל 21, גרתי שנה בניו יורק וגם כשחזרתי לארץ עזבתי שוב לדירה משלי בגיל 25. אני לא יכולה להבין איך גרים אצל ההורים יותר מזה, כי אני לא מסוגלת לוותר על העצמאות, אבל זו אני, ואני מבינה שיש הרבה שזה לא ככה אצלם. אם תשאל אותי, עדיף לוותר על כמה דברים אחרים כדי לשמור על עצמאות, ללמוד לחיות לבד, לנהל את עצמך לחלוטין ואפילו להימנע מוויכוחים על האם שטפת כלים או זרקת גרביים בסלון.
&nbsp
כך שמכל כיוון אפשרי אני בעד לצאת מהבית, כמובן בהנחה שיש לך עבודה עם שכר נוח שמאפשר לך לעשות את זה. אגב, לא יודעת מאיפה אתה בארץ אבל כשעוברים לגור לבד הרבה מה"יציאות" הופכות לביתיות כי אפשר להתחיל לארח חברים, לאכול בבית, לראות סרט או לעשות משהו בכיף. כשגרים יותר קרוב, לא צריך את הברים בהכרח.
 
הבנתי

תראי,כרגע אני עם משכורת שבמעבר דירה תשאיר אותי חנוקה בקושי(וכמו שכתבתי גם אחרי הרבה חיתוכים בהוצאות),השאלה היא האם שווה כל המאמץ שבדבר תמורת החופש והעצמאות?
 
זה מאוד תלוי בגיל ובשלב בחיים

אם את ילידת 82, ברור שמבחינתך גברים שגרים אצל ההורים יהיו turn off כי בגיל שלך וגם בגיל מעט צעיר יותר כבר מצפים לעצמאות בתחום (גם אצל נשים), אבל בגיל 27 זה עוד גבולי לדעתי וזה גם מאוד תלוי במצב - אין דין מי שגר ביחידת דיור אצל ההורים או "כבן יחיד" כדין מי שגר בחדר הילדות שלו עם האח הקטן, וגם כאן יש "מקום לגמישות".
&nbsp
אני בזמנו יצאתי עם בחור בן 30 שגר אצל ההורים כי היה לו עסק עצמאי שדרש ממנו עלות חודשית של שכירות ותחזוקה + החזקת רכב, וזו הייתה התנהלות כלכלית נכונה ונבונה (השותף שלו כן גר בשכירות והתקשה כלכלית). יצאתי גם עם דוקטורנט שבגיל 28 גר אצל ההורים מה שהיה מובן מאוד כי ההכנסה שלו הייתה מלגת קיום והוא רצה גם להחזיק אוטו, בשני המקרים העובדה שגרו עם ההורים לא היוו מבחינתי turn off למרות שכבר גרתי בעצמי בשכירות באותה תקופה.
&nbsp
ועוד תוספת לגבי הסיום שלך - כתבת נכון שמעבר למגורים בשכירות מהווה פתח לבילויים ביתיים, אבל מה שרבים מפספסים זה שגם כאן מדובר בהוצאה כלכלית לא סמלית ובפתח לפשיטת רגל אם לא מתנהלים נכון - אבל זה כבר פתח לדיון נפרד.
 
אתחיל בהמלצה כללית שמיועדת לכולם

מה שאחרים חושבים ואומרים - זו בעיה שלהם. אם נוח לך בבית, תישאר שם כמה שאתה יכול, זה הכי חכם כלכלית ומה שאחרים אומרים לא אמור להזיז לך. גם נושא ה"גר לבד" לא אמור להזיז לך - בגילך יש רבים שגרים עם שותפים וגם מבוגרים יותר, יוקר המחיה יצר מצב שלגור לבד זה לא מובן מאליו גם כשעובדים במשרה מלאה, לפחות אם לא רוצים שרוב המשכורת תלך על שכר דירה.
&nbsp
הגדרת את זה נכון לדעתי בסיפא שלך - יש אנשים שמתכלבים ומצטמצמים בשביל הפינה שלהם, ויש את אלו שנשארים עוד קצת אצל ההורים או גרים עם שותפים וחוסכים לצד הנאה מהחיים. לגבי בת זוג - אני חושבת שבגילך הצעיר זה לא כזה turn off, ואני לפחות הייתי יותר נרתעת מבחור שגר בשכירות אבל עובד מסביב לשעון ומתכלב במקביל כדי לממן את זה.
&nbsp
אוסיף לסיום את ההמלצה הקבועה שלי: תכין לך רשימה של נימוקי בעד ונגד לכל סיטואציה, ותשווה את המשקלים - למשל, המשקל של הפרטיות במגורים לבד הוא משקל גבוה לעומת המשקל של שירותי הכביסה של אמא, אבל המשקל של החיסכון החודשי הוא משקל גבוה משמעותית במקרה שלך (ככה לדעתי לפחות).
&nbsp
 
לוותר על הרכב?

טוב,אז שיתפתי את המשפחה בעניין.הם הציעו לי לוותר על הרכב כדי שלא אגמור חנוק בקושי.
אני בעיקר משתמש ברכב ליציאות ודייטים,ויכול להיות שגם בעבודה הבאה שלי אצטרך אותו(בעבודה הקודמת לא הייתה אופציה בלי).הוא לוקח לי סביבות 1000-1200 ש"ח בחודש.
הייתי בלי הרגליים האלה במשך שנתיים ובהחלט סבלתי,השאלה היא האם בתל אביב הדילמה הזו מסתיימת ועדיף באמת להיות בלי רכב ובהתאם לבחור בנות זוג באיזור?
והאם מקום עבודה עתידי הוא שיקול?

שאלה אחרונה,כמה לחודש חשבונות לדעתכם בערך תיקח דירת יחיד 30 מ"ר-ארנונה,מים חשמל?

תרבחו ותסעדו
 

avvv

New member
לא גרתי בת"א

אבל נראה לי שדי מקובל שם לחיות בלי רכב, לפחות לצעירים. יציאות לא צריכה להיות בעיה, נראה לי שבתוך ת"א גם פחות מצפים שתגיע לדייט עם אוטו, אבל תל אביבים מוזמנים לענות על זה.

לגבי העלות, תחפש ביד-2 דירה באזורים שאתה מחפש, כדאי אולי גם שתלך לראות כמה דירות, ארנונה אמור להופיע במודעות, מים וחשמל, אם זה ע"פ מונה אז כשגרתי לבד בדירה קטנה, החשבונות שלי היו די צנועים: חשמל פחות מ-200 לחודשיים, מים פחות מ-100. אבל זה גם מאד אישי - כמה אתה משתמש במזגן/חימום הבית, כמה אתה נמצא בבית, כמה מארח וגם בפרטים של הדירה - נורות חסכוניות, דוד שמש, גז וכו'.
 

BloodyRose

New member
יש גם "דרך ביניים"

תישאר אצל ההורים, אבל תשים לעצמך "תקציב מטרה" שלקראתו אתה חוסך.
מה זה אומר?
תתחיל לבחון מודעות של דירות באיזורים שמעניינים אותך, תנסה להבין מה תהיה הוצאה חודשית ממוצעת ברגע שתגור לבד (מבחינת שכירות, חשבונות, קניות לבית, נסיעות, בילויים...), ובהתאם לסכומים הללו, תחליט שאתה יוצא מההורים רק אחרי שתחסוך סכום מסויים (נניח סכום שמקביל לשלושה חודשי עצמאות).
בצורה הזו אתה גם שם לעצמך סוג של "דד ליין" ולא מתפתה לנוחות של לגור אצל ההורים, וזה גם אומר שברגע שתעבור תהיה לך רשת ביטחון ולא בהכרח תצטרך להתכלב.
כמובן שזה גם יעזור לך לפתח משמעת עצמאית, בתקווה שתישמר גם אחרי שתגיע לסכום המטרה.
 
למעלה