אחרי 4 ימים בדירה החדשה... דילמות

דנה1982

New member
אחרי 4 ימים בדירה החדשה... דילמות

קודם כל - כיף לגלות שיש פורום כזה בתפוז, למרות שאני מניחה שאם גיליתי אותו זה בעיקר אומר שיש בעיה


אני והחבר עברנו לגור יחד (דירה משותפת ראשונה) בשכירות, במושב. ראינו את הדירה בתחילת אפריל, הערנו על מספר נושאים שהיו לנו חשובים (דלת כניסה שהטפט שלה מקולף, חיבור למכונת כביסה שלא היה קיים ולכלוך רב כתוצאה משיפוץ, בין היתר). הובטח לנו שהכל יטופל ולדברי בעל הבית נקבל "דירה כמו מקבלן".

בפועל שום דבר לא קרה מראש, קנינו את הצבע לדלת בעצמנו והיא עדיין לא נצבעה, וגם כשסופסוף עשו לי הכנה למכונת הכביסה היא בוצעה שלא כהלכה, כך שאני זקוקה לטכנאי נוסף שיגיע (בתשלום כמובן).

בנוסף לליקויים השונים גילינו שיש על המחסן הצמוד אלינו אסבסט לאיטום, וגם על חלק מהחיפוי של המבנה שלנו. מבדיקה קצרה מסתבר שהשימוש באסבט אסור על פי חוק משום שהוא מסרטן. הדעות חלוקות ויש מי שטוען שרק אם הוא שבור והחשיפה אליו ישירה אז יש סכנה, אבל כדי לדעת באמת אנחנו צריכים סוקר מומחה - הזול ביותר שמצאנו עולה 900 ש"ח + מע"מ.

רגע לפני שהחבר דורש להתלונן על הפרת הסכם ולחפש דירה חדשה... אני תוהה לעצמי:
1. אילו ליקויים הם באחריות בעל הבית ואילו לא? אני אדאג למכונת הכביסה שלי, אבל דלת כניסה, תריס חשמלי בחדר השינה וכבלים חשופים בכניסה לבית - כל אלה כן?

2. האם אפשר לדרוש שבעל הבית יזמין מומחה לבדיקת האסבסט, גם אם רק כדי לאשר שהוא תקין ואין בו כל סכנה, או שגם זה באחריותנו ועל חשבוננו?

כל עזרה תתקבל בברכה, אנחנו כבר קצת מתוסכלים ומבואסים מכל המצב...
תודה רבה!!
 
בסופו של דבר

הכל מתמצה בשתי שאלות: מה כתוב בהסכם השכירות שעליו חתמתם, ומה בעל הבית יבחר לעשות אם תרצו לעזוב. מה בעל הבית יבחר לעשות- אני לא יכולה לנחש. מה כתוב בהסכם השכירות עליו חתמתם- אתם יודעים,
בקשר לאסבסט, גם אם נניח הייתם מזמינים סוקר, הסוקר מן הסתם היה נותן תמונה עכשווית של מצב האסבסט. מי יכול לערוב שהאסבסט הזה, גם אם עכשיו תקין ובסדר, לא יתפרק בעוד שנה או חצי שנה?
הבעיה היא גם אם רוצים להפטר מהאסבסט כי עצם הפרוק שלו צריך להעשות בצורה כזו שלא תהיה מסוכנת.

בקיצור, יש כל מיני תסרטים שיכולים להתרחש עם בעל הדירה (לא כדאי לכם להתחיל עם הפרת סעיפים כי לא תצאו מזה) ובאמת לא כדאי כמידת האפשר ללכת לצד המשפטי של העניין, כי זה אזור אפל. תנסו לדבר עם המשרד לאיכות הסביבה קודם בקשר לאסבסט, ואחרי זה עם בעל הדירה בהיגיון. אם הוא ידע על האסבסט הזה הוא היה צריך ליידע גם אתכם לפני כן.
בקשר לשאר הדברים, תנסו לא להיות נודניקים שעולים על העצבים מצד אחד (תיקון קוסמטי של הדלת זה באמת קטנוני, או ניקיון הדירה, כאילו מה לא החזקתם סמרטוט מימכם?), ומצד שני כן לוודא שהליקויים שהסכמתם עליהם יתוקנו כי דברים כמו צנרת או חשמל או תריסים - הם משהו שבעל הבית אמור לתקן, כי א. הוא הבטיח (אם זה לא בכתב ברור לכם שאין לזה שיניים) וב. כי אלה דברים מהותיים.
 

דנה1982

New member
זה לא קשור לנודניקים

ניקיתי את הדירה כשנכנסתי, ואני תמיד עושה את זה, אבל על המרצפות יש שאריות של צבע וסיד שלי אין את הכלים הדרושים כדי לנקות אותם. אז אני חיה עם רצפה נקייה שלא נראית נקייה, כי הצבע עוד שם.

הדלת זה לא תיקון קוסמטי. הבן של בעל הבית גר בדירה קודם והוא הדביק על הדלת מדבקות שלא יורדות, וכנראה שהיה נסיון להוריד אותן כי כל הטפט בצד הפנימי של הדלת מקולף לחלוטין. זו דלת מתכת כך שמהצד הפנימי של הבית רואים מתכת וסימני גרפיטי לבנים (אולי זה הדבק שהיה במקור לטפט, אין לי מושג).

יש הרבה דברים שאני לא מבקשת כי ברור שבעל הבית לא צריך לתת לי דירה מושלמת. אין שביל גישה, ידעתי ואדאג לזה, לא מצפה שיטפח לי גינה יפה וגם לא מבקשת מאף אחד להתקין לי מזגן בחדר העבודה כי ידעתי שאין עוד לפני החתימה, ועכשיו כשאנחנו מבינים שממש חם שם אנחנו נדאג לפתרון הולם. יש דברים שהם בכל זאת בסיסיים, לפחות בעיניי, וזה לא קשור לפינוק. עברתי מספר דירות שכורות בחיי, ותמיד יש צורה בסיסית לתת דירה לדייר.

לגבי הפרת חוזה - ברור שאין לנו כוונה להפר אותו. עברנו לפני פחות משבוע ואנחנו לא רוצים לחפש דירה או להשקיע עוד כסף במעבר, מה גם שהסיבה היחידה שבגללה בכלל דיברנו על זה היא רק נושא האסבסט. עם הליקויים והדברים שלא תוקנו נחיה ונתקן או שנתמודד עם זה שיש לנו דירה עם פאקים שלא טופלו וכנראה גם לא יטופלו. ככה קיבלנו וככה נחזיר. אבל אם יש סכנה בריאותית במגורים במקום, נראה לו שזו עילה מצוינת לשבור חוזה מבלי שיחולו עלינו קנסות למיניהן.
 
לא הבנתי מה הבעיה לנקות צבע

אם הוא לא שומני הוא אמור לרדת בלי בעיה, אבל לא נפתח דיון על זה.

אסבסט כשלעצמו הוא לא עילה חוקית יבשה לשבור חוזה.
 
ברוכה הבאה


או שאולי אפשר לומר ברוכה השבה - הפורום בעבר כונה בשם אחר "יוצאים מהבית", כך שייתכן שזה לא שגילית אותו רק עכשיו, אז אל תמהרי להחמיר עם עצמך

&nbsp
האם התיקונים המדוברים עוגנו בחוזה או שהובטחו בע"פ? בגדול דברים כאלו רצוי מאוד לעגן בחוזה, אחרת בעל הבית יכול למרוח את הזמן במקרה הטוב או להתנער במקרה הרע.
&nbsp
בכללי הליקויים שאת מתארת נשמעים כמו סוג של שטח אפור - ואם בחוזה מצוין שהחתימה מתבצעת לאחר שהשוכרים ראו את הדירה ומצאו אותה מתאימה לצרכיהם (שזה ניסוח מקובל בחוזה סטנדרטי), אין הרבה מה לעשות אם בעל הדירה מתנער, ואם תעזבו זה נחשב להפרת חוזה מצידכם. נושא האסבסט לעומת זאת זה כבר סיפור אחר, וזה דורש בדיקה ויש מצב שיכול להוות עילה להפרת חוזה.
&nbsp
מה שכן אפשר לעשות זה לשלוח לו מכתב מנומס עם נימת איום, אפשר להתייעץ בפורום משפטי.
&nbsp
ותעדכני
 
למעלה