שלום חברים, חזרתי

שלום חברים, חזרתי


הייתה לי חופשה מדהימה מהסוג שכדאי לעשות לעתים קרובות (רק חבל שלא כל כך מתאפשר).

לצד הנופים, החוויות והאנשים הטובים שפגשתי, היו לי כמה חוויות שגרמו לי לחשוב עליכם ועל הפורום - הייתי במזרח הרחוק וחברתי בדרך ללא מעט אנשים, שהיתי בגסטהאוסים בהם חלקנו חדר מספר אנשים שזמן קצר לפני כן היינו זרים זה לזה, כשגם אם לא חולקים חדר, לחלוק ימי טיול עם אנשים אחרים שלא הכרת לפני כן זה דיל שכולל לא מעט מהקטעים המוכרים לנו ממגורים בשותפות, כשאמנם במקרה כזה יותר קל "לברוח", אבל לא תמיד זה מתאפשר, לפחות לא במיידי.

בדומה לשותפים לדירה, גם עם שותפים לטיול רצוי שתהיה התאמה מקסימלית בתקציב ובהעדפות כיצד לנצל אותו - כי כשיש את מי שלא מוכן לנסוע בלוקאל ומתעקש על מוניות גם במרחקים של 6 שעות נסיעה וצפונה, זה יוצר פער מאוד משמעותי ובהתאם - חיכוכים וויכוחים. כנ"ל לגבי מקומות לינה, אוכל ובילויים, כשכאן יש את מי שמתנהלים בצורה... מצאתי את עצמי עם דה ז'ה לשתיים מהשותפות היותר לא כייפיות שהיו לי, כשמישהי שחברתי אליה לזמן קצר עשתה טריקים עם חשבונות משותפים - אז כאן זה לא היה חשבון חשמל וועד בית של "תשלמי ואני אחזיר לך" ואחר כך באו הכחשות, אבל גם בחשבון במסעדה כשיש מישהי שתמיד חסר לה כסף והיא מצפה שאחרים ישלמו עליה ואחר כך לא מחזירה בטענה ש"מה אתם מתחשבנים, זה גרושים" (בשקלים כן, במטבע המקומי אלו סכומים שלפעמים יכולים להחזיק אותך יום שלם), זה משהו מאוד מעיק.
שיא של ממש עם אותה בחורה הגיע כשיצאנו לטיול יום והיא הודיעה לי שהכי טוב שנחלוק בקבוק מים, והיות שהעדפתי לקנות בקבוק שלם לעצמי לאור החום העז (קרוב ל-40 מעלות) חטפתי ממנה שאני "לא שיתופית" ולא מתחשבת (כשמההיכרות הקצרה איתה, בדומה לשותפה שהייתה לי היא הייתה לוקחת את הבקבוק אליה ושותה הכל בטענה שהייתה צמאה/חשבתי שכבר שתית
). במישהי אחרת היא נזפה שקנתה משהו לאכול לפני ארוחת הערב כי לדבריה זה חוסר התחשבות לא לחכות שנאכל ביחד (לדעתי זה חוסר התחשבות ומעבר לכך לא לאפשר למישהי רעבה לאכול).

בעיות אחרות צצו לפעמים במעמד לינה משותפת בחדר - יש אנשים שאוהבים לישון עם חלון פתוח, יש אנשים שאוהבים מזגן במלוא העצמה ויש אנשים שנוחרים... גם כאן היו כמה שיאים ביניהם מצב בו כולם לא הצליחו להירדם בגלל מזגן שהקפיא למוות והרעיש בטירוף, אבל מישהי אחת לא הסכימה בשום אופן לא שנכבה אותו וגם לא שנעלה את הטמפרטורה, וטענה שמי שקר לו יכול להתלבש יותר חם (והיינו כולנו לבושים כמו בשיא החורף כולל גרביים). האבסורד היה שגם היא לא הצליחה להירדם, אבל עדיין טענה שאי אפשר להיות בלי מזגן. היא גם התעקשה על המזגן מוקדם יותר, כשאנשים התקלחו וביקשו לכבות את המזגן לכמה דקות (בקשה הגיונית כשאנשים יוצאים רטובים מהמקלחת) וגם אז היא לא הסכימה "תתנגבו ולא תהיה בעיה".

בגדול - הטיול היה כיפי ומדהים, הקטעים האלו לא העיקו לאורך זמן במיוחד בשל העובדה שהיה קל מאוד כאמור להתנתק מאנשים, ורוב האנשים שפגשתי בדרך כן היו נחמדים ומתחשבים, גם תיירים וגם מקומיים. לצד זאת נוכחתי בעוד קטע בעייתי שמשליך באופן גורף יותר - הנטייה של אנשים מסוימים לעשות דרמות ולריב עם נותני שירות בדגש על מנהלי גסטהאוסים, מה שאחר כך יוצר בעיות גם עבור האורחים האחרים במקום בדגש על ישראלים. אני דיי בטוחה שבאחד הגסטהאוסים ששהיתי בהם יסתכלו בעתיד בעיניים עקומות על ישראלים אחרי צעקות שהרימה שם מישהי באמת בלי סיבה, אני יודעת שלי לא היה נעים להישאר שם אחרי הקטע הזה והרגשתי שהמוטיבציה של בעלי המקום ללכת לקראתנו ירדה מאוד. זה לא חדש שזו תופעה לא נדירה בחלקים מסוימים בעולם שלא מקבלים ישראלים בהוסטלים ובגסטהאוסים אחרי צרות שגרמו לא מעט מבני עמנו, ובניגוד לבעלי דירות שנכוו משוכרים - כאן הם לא יסננו ויחקרו במה אתה עובד וכמה אתה מרוויח וידרשו ערבויות גבוהות (שלא יקבלו משום תייר), הם פשוט יודיעו לך שאתה לא רצוי אצלם ושתלך לחפש מקום אחר.

אפרופו ישראלים ותופעות שכאלו - גם כאן נתקלתי בהשלכות של תופעת "הכל כלול" שדווחו לא אחת בפורום בנושא החשבונות והטענות של בעלי הדירות בנושא. כשחשבון החשמל כלול במחיר, לאנשים יש נטייה להקל ראש ולא לכבות את האורות והמזגן גם כשנמצאים מחוץ לבית שעות ארוכות - כנ"ל בבתי מלון ובגסטהאוסים, כשבעידן המפתחות האלקטרונים נמצא לכך פיתרון: לא ניתן להפעיל את החשמל בלי להשאיר את המפתח בחדר, והיות שגובים פיקדון לא סמלי על המפתח, כבר אי אפשר להשתמש בטריק של לטעון שאיבדנו את המפתח ולקבל נוסף... במקומות שהיה אפשר אני העדפתי שלא להשאיר את החשמל דולק, אבל מהר מאוד גיליתי שאני במיעוט, והייתה פעם שאפילו ננזפתי מאוד כשמתוך הרגל כיביתי את המזגן כשיצאתי מהחדר.
 
ובהקשר דומה - סאבלט

היות שנסעתי לפרק זמן לא קצר, ביצעתי סאבלט לדירה שלי. הסאבלט בוצע לאחר קבלת אישור מבעלי הדירה כולל אישור לחוזה שניסחתי ואחרי שעדכנתי אותם מי הם השוכרים. בגלל שהדירה שלי ברמת גן ולא בתל אביב ציפיתי שיהיה קצת יותר קשה למצוא מסבלטים, כשהעובדה שהדירה שלי יחסית יקרה גם היא הייתה בעוכריי - כמובן שיכולתי לסאבלט אותה בסכום נמוך משמעותית, אבל העדפתי שלא לרדת יותר מדי במחיר, מה גם שאנשים התעניינו בדירה במחירה המקורי ולא כולם התמקחו איתי - קהל היעד הרלוונטי מסתבר הוא פחות אנשים צעירים אלא יותר זוגות מבוגרים וגם יחידים מבוגרים שחיפשו דירה מרווחת ומושקעת והיו מוכנים לשלם על זה, ובסופו של דבר נכנסו לדירה זוג תיירים מבוגרים שבאו לבקר את ילדיהם ונכדיהם שגרים קרוב.
&nbsp
הדירה הוחזרה לי נקייה ומבריקה, השארתי בדירה לבקשתם מצעים ומגבות והם הושארו מכובסים ומקופלים בארון, השארתי להם לפני שנסעתי בקבוקי מים, סבון ונייר טואלט שיהיה להם לימים הראשונים שלא יצטרכו להתרוצץ - ואו שהם לא נגעו בהם או שהם השאירו חדשים. חברה שלי מונתה כאשת קשר למקרה הצורך ודיווחה שהם לא פנו אליה. זו בהחלט הייתה חוויה חיובית ואני לא שוללת אפשרות לבצע את זה שוב בעתיד. אני ממליצה גם לאחרים לעשות את זה - כמובן במידה ובעלי הדירה מאשרים, ולבצע חוזה מסודר שכולל את פרטיהם המלאים של השוכרים וערבויות נדרשות.
&nbsp
 

avvv

New member
תודה רבה על הדיווחים המושקעים :)

מקווה שנהנית ממש בחופשה
 

avvv

New member
האנשים המעצבנים האלה

היו בעיקר ישראלים או תיירים מכל העולם?
 
במקרים האלו מדובר בישראלים

בדגש על ישראליות.
&nbsp
האמת שיצא לי לחלוק חדר עם לא ישראלים רק בשני לילות, היינו "חדר מעורב" ישראלים ו"לא ישראלים" והאווירה הייתה טובה באופן כללי. משהו מעניין שאפשר לספר בנושא זה של"לא ישראלים" היה דיי מוזר להיווכח ולהיחשף לקשר הישראלי - זה היה מאוד מוזר בעיניהם שאנשים שלא הכירו לפני כן מתחברים ככה ומחכים אחד לשני במקומות חדשים וחולקים חדר עם אנשים שלא הכירו לפני כן (ובמקרים מסוימים משלמים על החדר לפני שאותם אנשים הגיעו וסומכים עליהם). אבל - כשפגשנו יהודים אזרחים של מדינות אחרות הם כן הבינו את זה וגם הם התנהלו באותה צורה, כנראה שזה קטע יהודי לא פחות מאשר ישראלי.
 
למעלה