שכירת דירה לא מול בעל הנכס

orenka80

New member
שכירת דירה לא מול בעל הנכס

שלום, אני מעוניין לשכור דירה מי שהציג לי אותה הוא האב של בעלי דירה, כלומר הדירה שייכת לילדיו, אך בחוזה שהוא הכין הוא רשום כבעל הנכס, האם יש בעיתיות בחתימה של חוזה זה?
 
כעיקרון אתה צודק

החוזה אמור להתבצע מול בעלי הנכס ולא מול אף אחד אחר, גם אם הוא בן משפחה.
&nbsp
חריגים בנושא קיימים במצב של שכירות משנה, אבל לפי מה שאתה מתאר לא זה המצב. אפשר לשאול מאיפה המידע למי שייכת הדירה? יכול להיות שלא הבנת את הסיטואציה ובמקרה הזה האבא הוא כן בעל הנכס, והילדים רק גרו שם?
 
זה אפילו יותר חמור, הוא חותם על חוזה עם אדם שהוא בכלל לא בעל

הדירה
&nbsp
יום אחד יבואו בעלי הדירה ויתבוע אותו לדין
 
האמת שזה לא המצב

נראה שלא הבנת את הסיטואציה כאן:
&nbsp
א. הבחור לא חתם על החוזה, הוא פנה אלינו לפני שחתם בשביל להתייעץ
ב. לא בטוח בכלל שהאדם "בכלל לא בעל הדירה" - יכול להיות שהוא כן בעל הדירה והילדים שלו רק גרו בה. למעשה זה תרחיש דיי סביר - ייתכן גם שהדירה היא בבעלות משותפת.
ג. זה תרחיש מקובל לחתום על חוזה מול אנשי קשר שקשורים לבעל הדירה וקיים יפוי כוח - בזמנו כשהייתי בצבא, אחד מאנשי הקבע בבסיס השכיר דירה שהייתה בבעלות ההורים שלו לחיילים בבסיס, הוא ניהל את כל העניינים, כולל להחתים את ההורים שלו, שהיו מבוגרים, ופעל בשמם באישורם המלא (כולל ייפוי כוח). זה תרחיש נפוץ גם במקרים של דירות ששייכות לאנשים מבוגרים שהילדים שלהם פועלים בשמם, וגם במקרים פחות נפוצים (אם כי בהחלט לא נדירים) של אנשים שקנו דירות שנרשמו על שם ילדיהם הקטינים, והם אלו שמטפלים בכל נושאי הדירה כולל ההשכרה (אישית שכרתי פעם דירה כזאת).
ד. במידה ואכן מתבצעת חתימת חוזה מול אדם שאינו בעל הדירה, לבעלי הדירה אין עילה מול השוכר אלא מול המתחזה לבעל הדירה - וסביר להניח שלפני כן הם פשוט יגרשו את השוכר המסכן מהדירה והוא יהיה שותף לתביעה (כי מי שמתחזה לבעל דירה בזמן שהוא לא ומחתים על חוזה שכירות, למעשה מבצע עבירה של קבלת דבר מה במרמה).
&nbsp
 

orenka80

New member
היי תודה על התגובות המהירות

היי תודה על התגובות המהירות , אני הוצאתי נסח טאבו כי הוא אמר שהדירה רשומה על ילדיו ואכן היא רשומה על ילדיו עפ"י הנסח ולכן אני יודע(הילדים אינם קטינים), בכל מקרה אימתתי איתו את המצב והוא אמר שאין בעיה עם זה והוא פועל בשמם.
אז אני אצטרך ממנו אישור ייפוי כוח כדי להיות רגוע?
איך ייפוי הכוח הזה אמור להראות ?

תודה
 
זה קצת יותר מורכב

הוא יכול לבצע את הסידורים עבור ילדיו, אבל החוזה במקרה הזה אמור לכלול את הפרטים של בעלי הדירה - אפשר לציין שהחוזה מתבצע מול... שפועל באישורם של בעלי הדירה שהם...
&nbsp
ייפוי כוח כולל בדרך כלל הצהרה בנוסח: "אני X מספר ת.ז.... מייפה את כוחו של Y מספר ת.ז..... לבצע את..."
 
למעלה