אדון וגברת ישראלי - שירותי ייעוץ בע"מ

אדון וגברת ישראלי - שירותי ייעוץ בע"מ


אני מניחה שכולכם מכירים את התופעה הנפוצה - אדון וגברת ישראלי רואים לנכון לפשפש בקרביים של כל מכריהם (וגם של מי שהם לא ממש מכירים), להביע את חוות דעתם על אורח חייהם, על מקום העבודה שלהם וגם על דברים מעבר, כאשר המשותף לכל הביקורות האלו זה שאותם אנשים משוכנעים לחלוטין שהם יודעים יותר טוב ממושא הביקורת שלהם מה טוב עבורו ומה מתאים לו והיות שהם עושים הכל מכוונות טובות במטרה לעזור ולהאיר את עיניו של אותו מושא, לא ברור להם למה התגובה לפעמים היא בקשה שירדו מהוריד, התעצבנות קלה או פחות קלה או פשוט התעלמות, ולא הדבר הנכון שזה ליישם במיידית את מה שהם קובעים בנחרצות.

בתחום הדיור והמגורים בכללי, שירותי הייעוץ לרוב עולים מדרגה - אני כבר לא מדברת על כל ההמלצות שרובנו קיבלנו לגור בפריפריה, להישאר אצל ההורים וכו', אלא לדברים קצת יותר הזויים. ספציפית ההשראה לפוסט הזה הגיעה משיחה שהייתה לי עם מישהי, בחורה שלא שכרה דירה מימיה אבל העובדה הזאת לא מנעה ממנה להרעיף על מישהי אחרת שלל עצות הזויות איך תוכל למצוא דירה להשכרה במחיר משתלם (כשגם ההגדרה שלה למחיר משתלם הייתה דיי מנותקת מהמציאות), וכשניסינו שתינו להסביר לה שדברים לא הולכים ככה, היא התעצבנה עלינו וטענה שאנחנו לא מבינות בתחום (שתינו בעלות ניסיון של מגורים בשכירות בדירות שונות סביבות עשור, אני כידוע מנהלת את הפורום הזה - אין ספק שמישהי שמעולם לא יצאה מבית ההורים, מבינה הרבה יותר).

לפני שאני משתפת בדברים היותר הזויים ששמענו ממנה, אני מזמינה אתכם לשתף בעצות ההזויות שקיבלתם לגבי מגורים וחיפוש דירה, גם מהפן המעצבן וגם מהפן המזעזע.

מי ראשון?
 

a wild rose

New member
העצות ההזויות שקיבלתי

יותר מדי פעמים אנשים ניסו לשכנע אותי לעבור לעיר אחרת או לאזורים אחרים בטענה שיהיה לי הרבה יותר זול לגור שם, כשחלקם השתמשו בטיעון המנצח שיש לי אוטו, אז המרחק מהעבודה/חברים לא אמור להפריע לי (כי לנסוע שעה וחצי בפקקים לכל כיוון זה כיף כשמדובר בנסיעה באוטו?).
&nbsp
כשהתקשתי למצוא דירה מתאימה לבד כמובן היו את מי שהציעו שאני אחפש עם שותפים - כי אם אני לא מוצאת דירה לבד, אז אולי כדאי לשנות כיוון. הציעו לי לשאול אנשים ספציפיים שאולי יודעים על דירה רלוונטית להשכרה - כשהנימוק היה שהם גרו בעבר בעיר שאני רוצה לשכור בה (כשאני בעצמי גרתי באותה עיר וזה לא עזר לי).
&nbsp
עצה הזויה אחרת שהגיע מכיוון אחר היה כשדובר על ביצוע תמ"א בבניין שגרתי בו בשכירות וזה התחיל להתקדם ולכן עזבתי, וכשדיברתי על זה עם כמה אנשים, מישהי התעקשה שאסור לבצע תמ"א בבניין אם אני לא מאשרת, וכשהסברתי לה שאני לא בעלת הדירה אלא שוכרת היא התעקשה שזה לא קשור ושנדרשת גם הסכמה השוכרים כל עוד הם גרים בדירה, וכשניסיתי להסביר לה שהיא טועה היא ממש התעצבנה עלי ותקפה אותי שאני לא מבינה כלום ושהיא למדה את התחום (רק שבמקרה אני מכירה את נושא התמ"א גם מהצד השני, וממש לא נדרשת הסכמה של שוכרים אלא רק של בעלי הדירות - השוכרים לא יכולים לדרוש שום דבר מלבד לצאת מהחוזה).
&nbsp
 
גם אותי ניסו לשכנע לעבור לעיר אחרת

כמעט תמיד זה הגיע מצד אנשים שאיך נאמר - לא מדובר בחברים, אנשים קרובים או כאלו שבכלל יש להם מושג לגבי מה שהולך בחיים שלי. לי אין אוטו (מבחירה), והיו מי שהסבירו לי שאם אעבור לגור במקום מרוחק, אוכל עם החיסכון להחזיק אוטו, כשהמשמעות היא ש-חיסכון כלכלי לא באמת יהיה, כי אני אוציא על האוטו ועל הדלק את ההפרש (או אפילו יותר).
&nbsp
מה שכתבת על שינוי הכיוון לדירת שותפים הזכיר לי מקרה שמישהי הציעה לי שאם אני לא מוצאת דירה להשכרה, אולי אני אלך כבר על דירה לקנייה (כי ברור שכל אחד יכול לקנות דירה במדינה שלנו). דבר דומה נאמר לי ע"י אמא של חברה, שנייה אחרי שסיימתי את התואר היא שאלה למה אני גרה בשכירות ולא קונה דירה, וכשעניתי לה (בהלם משהו) שאין לי כסף לקנות דירה, היא ענתה "אז שההורים יקנו לך!" (וואלה, אולי באמת אני אבקש מהם דירה כמתנת יומולדת). בדיעבד, חבל שלא שאלתי אותה למה היא לא קנתה דירה לאף אחד מהילדים שלה.
&nbsp
בשיחה ההזויה שהזכרתי אותה בחורה אמרה כאלו שטויות שהעידו שהיא באמת לא מבינה שום דבר בשוק השכירות, בין היתר היא הציעה לחברה שמחפשת דירה שתפנה לטאבו או לוועדות לתכנון ולבנייה ולשאול אנשים שבאים לשם אם הם במקרה משכירים דירה או מכירים מישהו שמשכיר, כי באים לשם קבלנים או אנשים שמתכננים בנייה של יחידות דיור או חלוקה של הדירות... עצה מטופשת אחרת הייתה לנסוע באזורים האלו ולבדוק באיזה בניינים עושה תמ"א כי המשמעות של תמ"א זה דירות חדשות - ולהתקשר לקבלן ולשאול אותו אם מישהו מבעלי הדירות החדשות מעוניין להשכיר (רק שעד שהן יהיו מוכנות ויהיו ראויות להשכרה... מה גם שדירות כאלו לרוב יהיו גדולות מדי עבור בחורה שמחפשת דירה לבד/לזוג). ניסינו להסביר לה ללא הצלחה שמי שיש לו דירה להשכרה יפרסם אותה ביד2 ולא יחכה שמישהו ישאל את החברים שלו (גם אם הם קבלנים
)
&nbsp
וגם היא ניסתה לשכנע אותה שתבדוק אזורים אחרים - בזמן שהיא בכלל לא מכירה את אזור גוש דן, היא גרה אצל ההורים שלה בפריפריה, אבל זה לא מנע ממנה להתווכח איתנו שאפשר להגיע מגבעת שמואל לת"א ב-10 דקות בתחבורה ציבורית (מהדירה שלי באזור נוח בר"ג הדרך היחידה שאפשר להגיע לת"א ב-10 דקות היא באופנוע).
&nbsp
מה שכתבת על התמ"א גם צץ בשיחה הזאת, השיחה הזאת למעשה התחילה כי דיברנו על נושא תמ"א והחברה שלי שיתפה בין היתר שהיא מחפשת דירה חדשה כי בבניין שלה עומדים להתחיל תמ"א בחודשים הקרובים (אפשרו לה יציאה גמישה מהחוזה בגלל זה), והבחורה המוזרה הזאת המליצה לה לפנות לעו"ד כי לדבריה זה לא חוקי שמבצעים תמ"א בלי הסכמה שלה כשוכרת, וחפרה גם על זה והתעקשה ששוכרים הם צד ג' מעורב ושהיא יכולה לתבוע על זה שלא מבקשים את אישורה, או לפחות לדרוש שלא יבצעו את התמ"א כל עוד היא מעוניינת לשכור את הדירה...
&nbsp
ציינתי אגב שבאף שלב החברה שמחפשת דירה לא ביקשה עצה בנושא חיפוש דירה? לא ממני שמבינה כידוע ובטח שלא ממנה, שגם בקושי מכירה אותה וגם מעולם לא שכרה דירה.
&nbsp
 

a wild rose

New member
זה באמת הזוי ברמות אחרות


אני לא יודעת מה הבחורה הזאת בשבילך, אבל היא נשמעת כמו מישהי שממש לא מבינה, אבל מתעקשת שהיא כן מבינה ואלו הטיפוסים הכי מעצבנים. לחפש דירה להשכרה בטאבו?! למה שלא לחפש מספרים של קבלנים ב-144 ולהתקשר ולשאול אותם? ואני חשבתי שאנשים שהמליצו לי לתלות מודעות ברחבי העיר שאני מחפשת דירה הגזימו. במקומך הייתי שואלת אותה אם לא נראה לה הגיוני יותר לחפש ביד2/קבוצות פייסבוק/לפנות למתווכים במקרים ממש נואשים לפני שעושים את הדברים המאוד מטופשים שהיא הציעה.
&nbsp
להציע למי שלא מוצאת דירה לשכירות לקנות דירה זה בכלל הזוי במיוחד כי לקנות דירה זה לא כמו לקנות אוטו, וגם אם למישהו יש גם את הכסף וגם יש לו מזל והוא מוצא דירה לקנייה שמתאימה לו בטווח זמן קצר, הכניסה אף פעם לא תהיה מיידית וזה בלי לקחת בחשבון את כל הפרוצדורה של הקנייה שלוקחת זמן עד שנסגרת, ככה שזה אחד הדברים היותר הזויים שאפשר להגיד למישהו.
&nbsp
נראה לי שמתי שהבחורה הזאת תחליט לעזוב את הבית של ההורים שלה ולשכור דירה, היא הולכת לעשות לעצמה המון פאדיחות, אם היא מאמינה שאלו הדרכים למצוא דירה, ושאם לא מוצאים כדאי לקנות, ושאם יש תמ"א בבניין היא כשוכרת יכולה להתנגד ואם בכל זאת עושים תמ"א היא רשאית לתבוע... זה נשמע כמו משהו שיכול להיות מבדר.
 


סביר להניח שמתי שהיא תחפש דירה להשכרה היא גם לא תתייעץ עם אף אחד, כי היא הרי יודעת הכל, ותעשה טעויות בהתאם. אגב - כשניסינו להסביר לה שהיות שאנחנו בעלות ניסיון יש דברים שאנחנו יודעות, והיא שעוד לא חוותה את זה לא יודעת, היא טענה שהיא כן יודעת כי יש לה חברים שגרים בשכירות.
&nbsp
מה שכתבת לגבי קניית דירה מול קניית אוטו הזכיר לי משהו מהעבר הרחוק, משהו שאפילו רלוונטי לפורום ולדיון: כשהייתי בצבא שירתתי במשך תקופה בבסיס פתוח רחוק מהבית, שזה בערך הדבר הכי מבאס שיש, למרות שבחינתי לשרת קרוב לבית היה דיי בלתי אפשרי (גרתי במושב נידח ללא תחבורה ציבורית). מה שעשיתי היה לשכור דירה על חשבון הצבא - זה מה שעשו רוב מי ששירתו איתי שלא גרו במרחק סביר. בקיצר - עשיתי טעות וסיפרתי על זה לחברה שהכרתי ממקום אחר (הכוונה שהיא לא שירתה איתי והיא גם לא גרה באזור שגרתי בו), שהגיבה בצורה דיי הזויה - גם אחרי שהסברתי לה למה אני לא יכולה לישון בבסיס (כי זה בסיס פתוח ולכן אין בו מגורים) ולמה אני לא יכולה להיות "כל יום בבית" (כי מדובר במרחק שבלתי אפשרי לנסוע כל יום כשאני נדרשת לשהות בבסיס בשעות מסוימות, וזה בנוסף לכך שאין לי תחבורה ציבורית עד הבית). היות שהרעיון עדיין לא נראה לה, כי לדבריה לשכור דירה זו הוצאה כלכלית רצינית גם אם הצבא משלם את שכ"ד ולא נדרש לשלם ארנונה, כי עדיין צריך לקנות אוכל (כי אם הייתי כל יום בבית לא הייתי אוכלת? וכי בבסיס אי אפשר לאכול?) אז היא העלתה הצעה מבריקה - למה שאני לא אקנה אוטו?
&nbsp
כן, קראתם נכון - היא הציעה ברצינות גמורה שחיילת בסדיר תקנה אוטו ותנהג כל יום שעתיים וחצי לכל כיוון, על מנת שתוכל להיות כל יום בבית ולא תצטרך להוציא כסף על אוכל לדירה השכורה (כי מ-300 ש"ח בחודש אין ספק שהייתי יכולה גם לקנות אוטו וגם להחזיק אותו - דלק זה חינם, לא?). כשכולי בהלם הזכרתי לה שאני חיילת, מה שגם היא הייתה ככה שהיא הייתה אמורה להיות מודעת לגובה השכר, היא העלתה הצעה אחרת - לבדוק אולי בבסיס יתנו לי אוטו. כי זה הרי דבר הגיוני ושגרתי שצה"ל מעניק רכב לכל חייל שגר רחוק כדי שיהיה לו איך להגיע ולחזור...
&nbsp
באופן כללי אני מתה על האנשים האלו שתמיד מנסים למצוא פתרונות בשביל אנשים אחרים, במיוחד במקרים שבכלל לא נדרש שימצאו להם פתרונות.
&nbsp
&nbsp
 

innocence

New member
גם הדירות בתמ"א יהיו יקרות בוודאות

כי מדובר בדירות חדשות "מהניילונים", אז גם אם הבניין ישן וזה רק עיבוי בינוי, עדיין הדירות החדשות יהיו יקרות יותר להשכרה.
 
הן גם יהיו יקרות, הן גם גדולות מדי עבור אדם יחיד

כי דירות של תמ"א לא יהיו פחות מ-4 חדרים, אבל מה שבאמת היה מגוחך כאן זה שמי שמחפש דירה לשכירות במיידי, העובדה שיש בניין שעובר תמ"א ויתווספו לו דירות לא תעזור, כי זה הליך שלוקח פרק זמן ממושך, ואף אחד לא מחפש דירה לשכירות שנתיים מראש. בנוסף, צעד כזה עושים כשמדובר בדירה לקנייה ולא להשכרה - מי אמר שמי שקנה דירה בפרויקט תמ"א זה או אחר יהיה מעוניין להשכיר? ולמה להטריד את הקבלן בזה? למה שהוא ידע בכלל מה התכניות של הרוכשים? ומה כל כך קשה להבין בזה שאם מישהו רוצה להשכיר דירה, סביר להניח שהוא יפרסם אותה ביד2, ככה שזו למעשה הדרך למצוא דירה להשכרה?
&nbsp
מהצד השני, זה מזכיר לי שבעלת הדירה הקודמת שלי ניסתה לעזור לי למצוא דירה חדשה (כי רצתה לחזור לגור בדירה שלה), ועשתה את זה גם בצורה מגוחכת - אחרי שהבהירה שהולכת לשאול את כל החברות שלה אולי שמעו על דירה להשכרה (וטענה שהן אמרו לה שיש המון דירות פנויות ולכן זה מוזר מאוד שאני לא מוצאת), ואחרי שהיא הציעה לי להירשם במשרדי תיווך, היא התקשרה במיוחד להגיד לי שהאחיינית שלה אמרה שיש אתר "משהו שתיים" שיש בו הרבה דירות. well - יידעתי אותה שמן הסתם אני מכירה את האתר הזה, שככה הגעתי לדירה שלה (הדיירים הקודמים פרסמו שם את הדירה) ושזה לא שיש הרבה דירות שם, אלא שזה האתר שאנשים מפרסמים בו, וזה עדיין לא אומר שאם אני אסתכל באתר הזה אני מייד אמצא דירה שמתאימה לי.
 
אני חייבת לציין

שאנשים ממש לא נכנסים לי לקרביים. או שהם נכנסים ואני לא שמה לב?

אבל באמת, אני ממש לא מרגישה שאנשים מחטטים לי בחיים, או נותנים עצות או כל דבר אחר. משהו עובר על עמישראל, כנראה שהוא לא חש בטוב לאחרונה .
 
למעלה