סמול טוק

שאננה

New member
סמול טוק

כתבה מYNET על רופאים
נכון שבעבר אמרנו שרופאים הם לא בדיוק נותני שירות במובן הקלסאי
אבל אפשר לפתוח דיון מה במקום העבודה מותר או אסור לדבר עם לקוח.
לדוגמא מקרה אמיתי עם לקוחה שהעליתי לפי המערכת והמס' ת.ז. שלה הייה תואם לשלי בכמה מספרים .הפלא ופלא הייה מדובר באותו תאריך לידה
לא יצא לי אף פעם להתקל במשהו באותו יום שנולדה עימי
נורא רציתי לעשות סמול טוק ולהפתיע אותה שנולדנו באותו יום אבל אני בסופו של דבר החלטתי לעזוב זאת .מה דעתכם ?
המנהלת שלי לפני שהתחלפה רצתה שיהיה קצת סמול טוק ובמשוב שקבלנו לשיחות ששהקליטו אותם ,הייה חשוב שנתקרב קצת ללקוחות .אני מבינה את הצורך להתקרב כך לקוח יהיה פחות עצבני ,אך מצד שני אני לא בן אדם שמתחבר לזה וגם אמרתי שלא מעניין אותי אני לא מוכנה לעשות זאת מפני שזאת לא אני.
מה דעתכם ?
 

jen711

New member
אני חושבת שזה תלוי איפה ואיזה לקוח

אם אני מתקשרת לאיזו חברה עם בעיה אז אני לא רוצה סמול טוק, זה סתם מעצבן.
אבל לפעמים יש סמוט טוק עם מוכרים וזה נחמד.
תלוי בסיטואציה.
 
הכתבה שהבאת עוסקת במשהו אחר לגמרי

אין שום דרך לכנות את המקרים שהובאו בכתבה כסמול טוק - במקרים האלו מדובר בהתנהלות לא עניינים ובעלבונות, ובחלקן הטרדה מינית. זה משהו שלא מקובל בשום מקום, לא אצל רופא ולא בשום תחום אחר.

מה שאת תיארת עם מספר תעודת הזהות והעובדה שנולדתן באותו יום זה סמול טוק לגיטימי לגמרי ואפילו נחמד, אין מה להשוות בינו לבין המקרים בכתבה. אם נלך דווקא לכיוון של רופאים, קרה לי פעם שרופאה ראתה את הכתובת שלי במחשב, באותה תקופה גרתי בישוב קטן, והיא סיפרה לי שחברה שלה גרה שם ושאלה אם אני מכירה אותה - זה נקרא סמול טוק, וזה לגיטימי לגמרי. פעם רופא שאל אותי לגבי המכשיר הסלולארי שלי, הוא היה מדגם נדיר יחסית וזה סקרן אותו. לפעמים גם במקומות אחרים עושים את זה, גם מוכרים בחנויות, גם במקומות אחרים, דווקא בשירות טלפוני זה הרבה פחות מתאים.

באופן כללי אני גם חושבת שרצוי לקלוט את הבנאדם לפני שמתחילים בסמול טוק, גם מהסוג הלגיטימי, וזה מאוד תלוי באיזה סוג שירות מקובל - אנשים בהרבה מקרים מעוניינים לקבל שירות וזהו, לפעמים הם ממהרים או קצת עצבניים, ואין להם ראש לסמול טוק, אבל במקרים מסוימים כמו שאמרה המנהלת שלך, זה יכול לתרום להקלה בעצבנות - השאלה איך עושים את זה. יש גם מקרים שהלקוחות מקבלים בטעות את הרושם שמתחילים איתם בגלל הסמול טוק, וזה יכול להיות קצת לא נעים.
 

שאננה

New member
יש משהו בדברייך

אבל אסוציאציה גרמה לי להעלות בפורום.מה מותר או אסור עם לקוח.
שלא יהיה פורום מת.
בינתיים קפצו לי כמה מקרים עם שיחות עם לקוח "מוכר"
1.מישהי שהייתה חברה שלי מאוד קרובה ועם הזמן התרחקה מאוד ,למרות הניסינות שלי להשאר בקשר ולא דברנו מעל 5 שנים לפחות .לאחר שסיימתי את השיחה איתה לגבי מה שבקשה, ציינתי אם היא מזהה אותי ? לאחר מכן הייתה מופתעת שאני זו שענתה לה ,והזמינה אותי להפגש עימה .מיותר לציין שלא נפגשתי לאחר שהקשר נותק ביננו ונראה לי שזה הייתה יותר למטרה ל"נצל" את הקשרים בחברה אולי להטבות וכו' .
ולמרות זאת ,במקרה זה דאגתי לה בכל זאת וסדרתי לה משהו שלא הייה נהוג בד"כ.מאמינה שהיא ידעה זאת.אגב אחיה שעבדתי במכירות קנה אצלי משהו ובקש עזרה וחרשתי באינטרנט כדי לעזור לו .והוא רצה להודות לי בפני המנהל שהבין שזה לא כל אחד הייה עושה.
2.משהו שהייה איתי בקורס ,שאמרתי לו שהיינו ביחד ,האמת שלא זכר אותי אבל סתם הייה נחמד וזה גם רק בסוף השיחה.
3.פעם הייתה הודעה מלקוח "עצבני" במיוחד שהייה ברור שכל מי שידבר איתו יגיע לשיחת מנהל והיינו בתיכון ביחד ,חברות רחוקות אבל מאז דרכנו נפרדו לא כמו 1 שהיינו קרובים.אז ותרתי על התענוג לדבר איתו והשארתי זאת למשהו אחר .
זה הייה לפני שנים המקרה ,ומן הסתם לא קבל את מה שרצה בגלל שנזכר באיחור רב בבקשה שלו ונמסר לו אז שאם לא יעביר מסמכים תוך זמן מסויים לא יוכל לקבל את מה שמעוניין.הצטערתי בשבילו אבל במקרה זה הצדקתי את החברה וגם אם הייתי רוצה לא יכולתי לשנות את הגזירה.
אז ספרו גם אתם משהו ...
 
העלית נושא מצוין לדיון


למעשה העלית שני נושאים חשובים ומעניינים - נושא הסמול טוק, ונושא מה מותר ומה אסור עם לקוח.

העלית עכשיו גם נושא שלישי, מה קורה כשנתקלים בלקוח שמכירים, מה שלפעמים יוצר בעיות מול קולגות ומממונים - זה קרה לי כשעבדתי בפאסט פוד ביישוב קטן, באופן טבעי מגיעים באופן קבוע אנשים שאנחנו מכירים ממקומות אחרים, ואז השיח שונה, וקרה לא אחת שהממונים נזפו בעובד זה או אחר בטענה שהם התחצפו ללקוח - ולכו תסבירו שזו בדיחה פרטית עם מישהו שלמד איתך בכיתה, או שכן שלך, כשהייתה פעם שהמנהל ממש כעס עלי כי טען ש"עשיתי פרצוף" ללקוח, כשהיה מדובר במישהו שאני מכירה שהעיר לי הערה שדרשה את התגובה, והכל עבר בצורה סבבה, אבל הוא טען שגם אם זה לקוח קבוע זה לא נחשב שהוא מכיר אותי ושזה לא שירותי...
 
למעלה