כמה משמעות אתם נותנים לאסטרואידים?

כול אחד על פי ראות עיניו יעשה ויאמץ...

צריך לכבד כול דרך חשיבה. באלה הגורסים שצריך להתחשב באסטרואידים שללא ההתחשבות בהם אזי התפיסה לא מספיק מרחבית ושלא כוללת נתונים שצריך להתחשב בהם, ובאסטרולוגים אחרים שפחות מתחשבים בגרמי השמיים שהקולגות שלהם חושבים שכן צריך, בהם להתחשב.
אשרי האיש שיוכל בדיוק לדעת מה להשמיט ומה להוסיף. רק בעצם שכולם בסוף יצטרכו לעמוד 'במבחן- התוצאה'.
 

אניה28

New member
הבעיה היא שיש מצבים שמרוב עצים לא רואים את היער....

יש את כירון שהוא נחשב לשליט בתולה ושלדעתי יש לו משמעות רבה
ויש אלמנטים כמו דקאנטים, וכו' שנותנים "טויסט" למפה מחזקים דברים קיימים , הרי בכולנו יש הכל השאלה היא המשקל של כל תכונה במכלול אז אצלי למשל הירח בבית שמונה והשליט בעקרב אז הירח שהוא בדקאנט האחרון מחזק את זה סתם דוגמה) ככה גם עם יתר הניואנסים כמו אסטרואידים.
 

אניה28

New member
כמה משמעות אתם נותנים לאסטרואידים?

ורטקס, לילית, ארוס, וסטה.....
 
שבוע טוב ובוקר טוב לך אניוש......חובבת המרקוריאניים...

הנה את רואה חביבתי שכשיש 'עניין אני מגיב' ולמרות שאין לי מרקורי בשור...שיש לי...ערכיות 'אחרת' במכלול המפה שלי ככלל, וכאדם - בפרט. אין לי 'זמן' בכלל להתפנקסנות על דברים שהחלו בבדיחה 'נטו' - ולא יותר מכך.

אז כך:
הוא זה שאמרתי ושהשתמע מדברי בתגובתי הראשונית כאן בפורום בתגובה לנושא שהעלית - היינו נושא האסטרואידים, הורטקס, לילית ועוד...
הביטי בכותרת שהעטרת לשאילתא שלך בלילה 'בלילה כוכב' שכנראה... עברת באחת בלילה.....
ומה היא הכותרת שלך?!
יפה, נכון .....
מרוב...עצים לא רואים את היער......אז כאמור כדאי ומומלץ מאוד לקרוא שוב את תגובתי הראשונית (כאמור) ואז משם ישתמע שוב...שברוח טובה אני מסביר שמרוב דובים יקשה לראות את היער.
נכון שיש שומרי יער....מנוסים....שיודעים להבחין בין פטריות 'רעילות' ולבין אלו שלאכילה......ויודעים להבדיל בין מה חשוב ומה פחות....ואז היידע רב השנים ולאחר הלמידה האנטנסיבית שלהם מאפשרת להם זאת.
לכן ולאור....האור ....של בוקר חדש.....ולנוכח זה שאת מזכירה דקנים...שגם לגביהם התייחסתי היכן שהוא.....אז את פשוט מחזקת מבלי משים את הנחת העבודה שלי האומרת (חוזר על דבריי שוב ...) שיש מספיק.....פרמטרים שאפשרי ליפול (העלולים לשבש את מלאכת פיענוח המפה בכללותה) בהם גם ללא האלמנטים המוזכרים על ידיך (ועוד רבים שאני מכיר...מלבד אלה שהזכרת)
אסיים בכך אניה שלמרות הכול מרעננת היא העובדה שאת מעלה את הנושאים האלה ואני שמח על כך. המשיכי בזאת ואשתדל להשיב באריכות על כול נושא ונושא שתעלי, כמו לגבי כול אחד ואחד כאן, וכמובן הכול ברוח טובה ומתוך יחסיי- רעות טובה.

שבוע טוב, ירח מלא מהנה לך....היום- ולא חשוב באיזה בית או...
באיזה יער הוא זורח
!
 
...בכייף.....


אגב, גם אני בפורומים באזורים שונים בעולם...הכל דבש....
בכול הכנות: מאחל לך ליהנות מכול המקומות,
ובכול אשר תיפני.


מאחל לך ולכול תושבי הצפון, יום מקסים ושיהיה הכי פחות מזוהם שם בחיפה !
 
שומר ניסוחיו'...

בוקר טוב נסיך וויילס.
שמח שאהבת,

אבל כדי להבטיח שאכן - (....אהבת)- אני מדויק בניסוח, אעלה אותו כאן בתקציר פשוט בתכלית: אמא של כיפה אדומה, שומר היער והצייד מזהירים אותם מהזאב הנורא המתגורר בעומקו של היער.
...מן הסתם שהאלגוריה שהחדרתי בתגובתי לאניה מכוונת לכך שכתבתי זאת כך לרמז שיש כאן שומר פורום...חה.....
למרות שהפורום חופשי, ואני אוהב כולכם (בינתיים) בדרכי ועל פי אופיו- המשתקף בניסוחיו, מבלי יוצא מן הכלל.

אגב לטעמי הסופר שארל פרו עידן במכוון את סיפורו כיפה אדומה...(אותו בעצם ליקט ויצר רק את הגימור...משל עצמו) מתוך ידיעה שהסיפור יגיע לאזני פעוטות וילדים...בעיקר. תאר/ו לך/ם שהסופר היה מכנה אותו...סייר היער...או ......אחד מאנשי קרן הקיימת הצרפתי...
טוב....אם הערת בהומור, ניחא
אבל אם היה לך הומור ציני, אז התחברתי אליו...ככה בכייף.

יום טוב...לך
עם איחולים לכמה שיותר סיירים יערנים ...סביב יישבויי עוטף עזה (יישובי- כיפה אדומה)
 

Y. Welis

New member
אני בא מתרגום ישן אחד, שבעריכה עכשוווית ומסרסת

איבד את 'שומרי היער' הישן לטובת 'הנוטרים' החדש...
&nbsp
אני אגב מוצא ב'שומרי יער' לא רק 'שמירה' אלא גם היכרות עם היער: 'שומרי דרכיו' במובן 'מכירים את דרכיו', שומרים אמונים לחי בו ולצומח.
 

Y. Welis

New member
שמעתי אבל לא מכיר אותם. סטן לא הזכירה בכלל בספריה

יאיר בתקופה שכתב כאן, גם מיעט להתייחס.
 

אניה28

New member
הספרים של טלילה

טובים ומאוד בסיסיים.
יש הרבה חומר אינטרנטי ששוה צפיה
 

Y. Welis

New member
אגב קוריוז - זכור לי ספר אסטרולוגיה שקראתי בזמנו

לפני 32 שנה לפחות, אם לא יותר (היה באנגלית ולא יכולתי לפענח הרבה), שבו נאמר שחזויים עוד 3 כוכבי לכת אחרי פלוטו (להגיע למס' 12 - כמס' המזלות).
&nbsp
מאז התגלו (בעיקר ב-15 השנים האחרונות) לפחות 6 כוכבים כאלה (קשה לומר אם הם 'ירחים' או שביטים - חלקם שייכים לחגורת אורט שכוללת בעיקר שביטים). מעניין על כן אם הם ייחשבו...
 
נשמע מעניין ...

אם אתקל בחיזוקים למה שכתבת, אביא אותך לכאן, או אם אמצא חומר נוסף בתחום זה בעתיד לבוא.

שבוע טוב.
 
ערב טוב לאניה......וליתר חברי הפורום

המעניין הזה,

ובכן....אשיב לשאלה הזאת באופן ישיר אך גם יסודי.
בתחום האסטרולוגי יש יותר מדי פרמטרים בהם אפשרי להתחשב. יותר מדי סימני שמש כאלה ואחרים כגון M.C ... רום הרקיע, I.C תחתית השמיים, ASC - זריחה שקיעהDES.... ועוד מאות אלמנטים מסובכים כאלה ואחרים. כול אסטרולוג צריך להיות כמעט משורר (למשל האחד והידוע מאוד, נוסטראדאמוס...הצליח דווקא...לא רע החל -מ- 1547 אז החל לכתוב את נבואותיו) כדי לדעת מה יותר חשוב, מה פחות חשוב ואיך להגיע למסקנה כוללת זו או אחרת. כאחד שעוסק משך שנים במוסיקה....אנסה להביא אותה כדוגמה. כול המנסה לשיר או להלחין פראזה מוסיקלית כלשהי יודע כמה כללי ברזל בתחום זה. הוא יודע שהוא צריך שלא לצאת מהטון, אך יודע שהוא רשאי לגלוש על פני האוקטבות כאוות נפשו ועומק השראתו. כול עוד נשמרים הכללים על ידו, יש למוסיקאי את האפשרות ליצור סגנון משלו, עד כדי שלשומע עלול להיווצר הרושם שהמוסיקאי שלפניו 'המציא את ה-דו, רה, מי, פה, סול, לה, סי דו'....
אלא שבעצם זה לא כך. אם נעמיק לבדוק בנקל נבין שאמנם הסגנון קצת שונה אבל הכול נשאר בגדר 'ההיגיון-שבסולמות ובחוקי ההרמוניה המוסיקליים'.
אם כן כול השורות ששפכתי כאן באות לבוא ולומר...שיש מספיק.....די והותר אלמנטים חשובים באסטרולוגיה 'ששם' אפשרי לינוק מידע (שלא לדבר גם על אספקטים כאלה ואחרים, ורטקס וכול הרשימה הכמעט אין סופית הגורמים למספיק כאב ראש....) ושרצוי שלא לצאת ולחפש אלמנטים יוצאים מן הכלל- אחרים, כי יש לנו כבר את הכלים היותר מוכחים, כדי לקבל תמונת מצב די טובה.
לגבי אסטרואידים: ובכן עד היום ידועים לנו כ- 3,000 אסטרואידים...אך יתכן שקיימים עוד מאות אלפים אחרים. קחו למשל את קרס שהוא נחשב כגדול מתוך הרשימה הארוכה. בשנת 1801 התגלה הכוכב החדש בין מסלוליהם של מאדים ויופיטר (צדק) – כוכב לכת קטן יותר מכול האחרים. אגב מי שגילה אותו היה ג'וזפה פיאצי. קוטרו היה רק 960 ק"מ וזכה לשם קרס על שם אלת התבואה והחקלאות של הרומאים. תוך כמה שנים נתגלו באותו אזור עוד כוכבי לכת ואחר כך עוד ועוד, כולם יותר קטנים מקרס. הם נראו כמו ערימת סלעים גדולים הנעים במסלול סביב השמש. קראו להם אסטרואידים, כלומר גופים דמויי כוכב (אסטר פירושו ביוונית כוכב) . האסטרואידים הם בעצם קטנים ביותר. הם נראים כמין נקודות אור דמויות כוכבים, גם כאשר ממש מתבוננים בהם דרך טלסקופים. הם התגלו בין מאדים לכוכב צדק. אזור זה זכה לשם "חגורת האסטרואידים." ...
אז המסקנה הסופית שלי היא שמספיק עם כול הנתונים שאותם צריכים לבחון.... כדי להחליט שלא לחפש עוד גרמי שמיים שעד כה לא יצרו לגביהם חישובים מדוייק אותו למשל נוכל למצוא (לגבי מיקום הכוככבים) באפמריז וכול הנדרש כדי ליצור מעקב משכנע ויסודי, בתוך כאמור, בליל הנתונים הכוכביים, הרבים מאוד והמוכרים.
לגבי ורטקס התייחסתי פעם, לגבי הלילית, ארוס וכול היתר אולי אתייחס בפעם אחרת, אבל התשובה כאן ניתנה והובהרה (כך אני מקווה) מנקודת מבטי שלי
כמובן שכול אחד ואחד כאן יביע דעתו לגבי הסוגיה, על פי ראות עיניו.

לילה טוב.
 
יופי טופי,

עייני שוב בתגובתי המלאה כאן, ייחסתי חשיבות לורטקס.
באם אינך זוכרת היתה לי התייחסות מיוחדת ומובלטת לורטקס, לא לפני הרבה זמן.
 
למעלה