למה אמי התנהגה כך?

למה אמי התנהגה כך?

סיפור מורכב של התנהגות לא צפויה מצד אמי, מאז שהייתי בערך בת 13, לעגה לי, השפילה אותי ויחד עם זה ברור שאיכשהו אהבה אותי. אבל רצתה אותי שאהיה כנועה וסבילה. ולמזלי לא הייתי כזאת אלא התמרדתי. ההתנהגות נמשכה שנים על גבי שנים, גם לאחר נישואי והולדת בניי, בעיקר לאחר לידת בני הצעיר ועד יום פטירתה בגיל 76. במועד פטירתה הייתי בת 46. מעולם לא ניהלנו שיחה גלויה. תמיד הסתירה ממני דברים (שברור שידעתי בעצמי). היא העריצה מאד בת אחותה ותמיד אמרה "היא עושה כך וכך, תלמדי ממנה." דבר שמאד הכעיס אותי. כשבני נולד החליטה שיש לו תסמונת דאון ואמרה לי "למה יש לו לשון כזו עבה.." ואין לו שום תסמונת דאון ושום לשון עבה.. ברור שהייתי בשוק מהאמירה שלה. יחד עם זאת העריכה אותי מאד ולעיתים בישלתי לה דברים לאירוח. איך אפשר להסביר את ההתנהגות הזו? לפני פטירתה חשדה בי שאני מתחמקת ממנה ונמנעת מטיפול בה והתייחסה לגמרי כאילו פתאום התברר לה שאני סוג של "מרמה אותה" לא ישרה.
הנה המפה שלה

 

מתלמד8

New member
אפונה ירוקה-האם יש צמידות בין שבתאי לירח במפת

הלידה שלך?אם את לא יודעת ,נא רשמי כאן תאריך לידה,מקום לידה ושעת לידה ואני אבדוק.
 

מתלמד8

New member
לאפונה ירוקה-כמו שחשבתי,שבתאי במפתך-

ב-12 בבתולה,הירח ב-19 בבתולה,זה עדיין בטווח הצמידות,את השלישית שאני רואה את זה במפתה,כל מי שנולד עם שבתאי בצמידות לירח,לא מסתדר עם אמו(לא משנה אם גבר ,או אישה,הכרתי מישהו שממש תיעב את אמו,מישהי ששנאה אימה,היא היתה מחוננת (I.Q -140)ואחותה הקטנה ממנה הייתה בחורה בינונית,לאימא הבת הקטנה תמיד הייתה טובה יותר,הגדולה רכשה תואר אקדמאי ,פתחה עסק מצליח,הקטנה עובדת בעבודות שכר מינימום,הגדולה ברמת חיים גבוהה מהקטנה-אבל לאימא הקטנה מוצלחת יותר.
 
כל מה שאמרת נכון.


לא הסתדרתי עם אימי. גם היא לא הסתדרה אתי. התווית שלי היתה "ילדה בעייתית". הוריי אמרו על אחי "לפחות ממנו יש קצת נחת". תמיד שאלתי שאלות מטרידות כי ראיתי דברים שלא רצו שיידעו. בשלב מסוים כשהתבגרתי הבנתי שכך עדיף ובריא יותר מאשר להיות "ילד טוב ירושליים" כמו אחי.
 

מתלמד8

New member
לאפונה ירוקה חמודה-מסתבר שזו אותה תבנית -

התנהגותית של האם,את היית "ילדה בעייתית" והבחורה שהבאתי כדוגמא הייתה לאימה "ילדה רעה",מקווה שלך זה לא קרה,אבל שם הייתה גם אלימות מצד האם כלפי הבת-כשהבת ענתה ,או שאלה "שאלות קשות".
את הבעייתיות של שבתאי בצמידות לירח למדתי לפני כ-30 שנה מהאסטרולוג ירון ליבנה,אז בתחילת דרכו, מאז פעמיים כשראיתי במפות צמידות של שבתאי לירח-הסתבר שזה עובד.
 
אכן היתה אגרסיה מילולית מצד אימי.

היתה אומרת שאני מדברת לאט מדי ואין לה סבלנות לשמוע. שאני "לא בן-אדם". דברים שראיתי במו עיני - היא אמרה ש"דמיינתי" "חלמתי" זה לא ממש היה. זה הרס לי קצת את הבטחון , אבל בשלב מסוים התחלתי להילחם ובמקום ללכת לשוחח איתה על דברים אינטימים וכו' הייתי הולכת לדבר עם דודה שלי, אחות אבא שלי. זה חרה לה אבל אי אפשר היה לשוחח איתה. כל פעם אמרה לי לבקש ממנה סליחה. אפילו כשהייתי אמא ל-2 ילדים. ברור שלא ביקשתי. זו היתה השפלה לאישה מבוגרת לבקש סליחה על משהו שלא עשיתי. כואב כואב עד היום. היתה עושה ממני צחוק לעיני הילדים שלי. אומרת להם - מה שאימא שלכם אומרת, אל תתיחסו. סילחו לי על ההשתפכות.
 

מתלמד8

New member
אפונה ירוקה חמודה-הדמיון פשוט לא יאמן,היא -

סיפרה שכבר הייתה נשואה עם ילדים,היא באה עם בעלה וילדיה למפגש עם הוריה,אחותה גיסה וילדיהם,היא הגיעה אחרונה,גיסה אמר לה שלום והיא ענתה לו במילה "אהלן".
פתאום קפצה האימא ואומרת לה,"גיסך אמר לך שלום-למה לא נתת לו שלום ! ??,"והבת עונה ,"גם עכשיו כשאני נשואה עם ילדים את רוצה לחנך אותי?אמר שלום -עניתי אהלן,מה את רוצה ממני.??

והאימא בשלה-"תדעי לך שכל עוד אני בחיים-אני אימא שלך !!!.",,איך אומר הגשש? "אתה הבנת את זה??"
 
היה קטע - ההסבר שלה איך בוחרים "נכון" מלפפונים

הרצאה שהירצתה לי אולי שעה בטלפון, אי אפשר היה להפסיק אותה - היא היתה נעלבת ואומרת כל פעם "את לא מקשיבה" - וכמובן שאני הייתי מסתכלת טלביזיה או מדברת עם הילדים באותו זמן או סתם משייפת ציפרניים וסופרת כבשים...בסוף היתה טורקת את הטלפון ואבא שלי היה מצלצל ואומר "תבקשי סליחה.." כמובן שהייתי מתעלמת.
 
ושעת הלידה במפת האם מדויקת?

לגבי שאלתך על האם:
הכוכבים של האם בבתולה - צמידות מאדים שבתאי מדויק בבתולה – יכול להיות מאוד ביקורתי, ונוס בבתולה – אף היא נוטה לביקורת כלפי אחרים
הכוכבים של האם בעקרב – הירח בעקרב – הסתרה, קושי לתת אמון, הרגשות העקרביים הם רגשות חזקים: זה יכול להיות צורך לשלוט ולנצח, חשדנות ואפילו קינאה, שאלה, יכול להיות שהיא קינאה באיזשהם יחסים טובים שהיו לך עם אביך? הצורך שתהיי כנועה ופסיבית – כי אז יותר קל לה להרגיש שליטה רגשית, שליטה וניצחון =ביטחון רגשי עבור העקרב
גם מרקיורי כאן בעקרב – הביטוי המילולי לעתים נוקב וחותך מצד שני לא מבטא את כל מחשבותיו (הסתרה) אם נוסיף לזה את הסקוור לנפטון ולצדק יכולות להיות טעויות בחשיבה, בתפיסה, לפעמים עד כדי חוסר הבחנה ושיפוט לא מדויק של המציאות כשהדימיון משתלט על המחשבות באופן שקשה להבדיל בין דמיון ןמציאות.
 
שעת הלידה של אמי משוערת.

לגבי חוסר הבחנה - היא היתה גובה 1.52 מ' והאמינה שהיא אקסטרה לארג' בבגדים. וכל מיני דברים.
 

מתלמד8

New member
אפונה ירוקה ירוקה חמודה,הוי כמה זה דומה-

בעלת המפה עם הצמידות שבתאי/ירח סיפרה שהם עלו לארץ האימא שלה הייתה מבוגרת ולא ידעה טוב עברית,אבל בשבת בצהרים תמיד הקפידה לראות בערוץ 2 את התוכנית "תיק תקשורת",לא הבינה הרבה מהתוכנית,אבל סיפרה שהתוכנית מאוד אינטליגנטית.
 

מתלמד8

New member
לפרח הירוק-סטטיסטית ,כשרואים מפת לידה של אדם-

ובמפת הלידה יש צמידות בין שבתאי לירח,המשמעות היא שבעל /ת המפה "לא הסתדרו" (בלשון המעטה) עם האימא, לדעתי-לא חייבים לעשות הצלבת מפות עם מפת הלידה של האימא,אני שמעתי את זה מהאסטרולוג ירון ליבנה במפגש חברים לפני כ-30 שנה (הגבר היה בראשית דרכו במקצוע)כשהוא הכין מפה לאחת הנוכחות במפגש וראה צמידות בין שבתאי והירח,אחר כך ראיתי את זה במפה של חבר אחרי כ-20 שנה ועכשיו במפה של אפונה ירוקה חמודה,ב-3 המקרים היה כאסח בין בעל/ת המפה לאימו,.
 
מתלמד, אפשר גם להעמיק את ההסבר הזה

הזוית הזו - וכל זוית של הירח - מלמדת אותנו לא רק על על הדיאלוג של בעל המפה, אלא גם על הדיאלוג הפנימי של האם עם עצמה בזמן לידת הילד. שהרי המפה מייצגת הקפאת רגע מסויים בזמן, ואנו לומדים ממנו גם על כל הנוכחים סביב הילד בתקופת הלידה כמו האב והאם למשל, עם הזויות לירח ולשמש.

על פי הזויות אין ספק שהאם חשה מצוקה בזמן הלידה ובתקופה סביב לה, ולכן אחד הפעלים היוצאים מכך הוא גם הדיאלוג שלה עם הילד, שכן כדי לפענח מפת לידה בדרגה השניה - לא הראשונה - אנחנו צריכים להשתמש יותר במלה 'למה'. למה לבעל המפה יש קושי עם האם? הרי לא הזוית יוצרת את הקושי, אלא רק מסמלת אותו. זה הזמן להכנס פנימה.

ובכן, הקושי של האם עם הילד נובע מתחושת מצוקה קשה של האם בזמן הזה קודם כל עם עצמה, ובתחושת המצור והכובד שהרגישה בחייה. היא עשויה להצטייר עקב כך כאדם קפדן וסגור ומאוד ביקורתי.

בשלב השלישי של פענוח המפה אפשר יהיה גם לפענח את זה ולהבין הרבה יותר על עולמה של האם ואפילו של האם שלה, כשאנחנו הופכים את כל המפה בעקיפין למפה של האם בזמן הלידה, וכל כוכב במפת הלידה יהיה עוד פקטור שבו נוכל להשתמש לשם כך... אבל זה כבר עניין של שנים של נסיון בפענוח הדרגה הראשונה והשניה של המפה.
 
בהחלט היתה מצוקה של אימי בזמן הלידה שלי

אשה שעברה את השואה בצורה קשה, באה בלי הורים שנהרגו בשואה. אבא שלי עבד 2-3 משרות כדי לפרנס את המשפחה (תקופת הצנע). היו לה הרבה שעות של בדידות וחרדה - אז היתה תקופה של 'ילד שמן' זה סימן לבריאות וכל זה...
 
למעלה