מדריך מקיף לטיפולים לקטנוע + תמונות

Somacher

New member
אוקיי מתחילים בהרכבה...

יש להרכיב את המשאבת מים לפי דוגמאת הישנה (היא מגיעה מפורקת). כך לפי הסדר : קפיץ,מיסב,טבעת,מיסב,קפיץ...... כאשר שמים גריז בין כל שלב ושלב. שימו לב שיש גם גומיה בצורת טבעת שמגיעה יחד עם טבעת פלאסטיק שמתחת לפרפר, כאן אין שימוש בהם ... מאחר ומשאבת מים זאת אוניברסלית לכמה דגמים הם שמו את כל החלקים שצריך גם לקטנועים מסוגים אחרים, לכן שימו לב כאשר אתם מפרקים אם הייתה אצלכם גומיה או טבעת פלאסטיק. לראנר אין צורך בשניהם. לאחר הרכבת המשאבה יש לגרז את הציר ולהלביש את המחזיר מים. לאחר מכן לדחוף את המשאבה מכיוון בית הווריאטור כאשר עושים זאת בעדינות ובזהירות ולאט לאט על מנת לא לקרוע את מחזיר המים. יש לגרז את תושבות מיסבי משאבת המים בבלוק על מנת לעזור למשאבה להיכנס יותר בקלות פנימה. לאחר מכן יש להרכיב את הפרפר בדיוק באותו אופן שפירקנו ( בעזרת ג'פקה) רק לסובב נגד כיוון השעון את בורג הפרפר.
 

Somacher

New member
חומר אטימה לבלוק מנוע....

בלוק המנוע מגיע ללא אטם ( מוזר !!! לא מבין תראש האיטלקי) לכן יש לאטום אותו עם סיליקון עמיד בחום (ראה למעלה קניה) לפני הכל יש לוודאות שוב שכל השוליים נקיים מחומר האטימה הקודם וכי פנים המנוע נקי לחלוטין ללא גופים זרים (ניתן לנקות עם ספריי קרבורטורים). לאחר מכן יש לגרז היטב את מיסבי הגל ארכובה. ואז להתחיל עם הסיליקון לפי הקווים שבציור, כמה כללים : 1. הכמות המדוייקת לשים היא פס בעובי של קיסם שיניים באמצע השוליים בלבד !! ( לא קרוב מדי לפנים המנוע ולא קרוב מדי לחוץ). 2. הקפידו לעשות זאת בנחת כך שהיד לא תרעד או שיהיה לה קשה לאחוז ישר שתצא אטימה אחידה ושווה. 3. יש לשים לב שאין חורים בדרך ולעשות הכל כמה שאפשר במשיכת קולמוס אחת. לאחר מכן הרכיבו את הבלוק כך שאתם קודם כל ממקמים את הבלוק לפי השניים ולאחר מכן דחפו אותו בצורה מקבילה ואחידה החזיקו וסגרו את הברגים.
 

Somacher

New member
הרכבת הבוכנה....

לפני הרכבת הבוכנה אני שפכתי לתוך הבלוק טיפה שמן דו"פ בכמות פקק של בקבוק קולה מאחר וניקנו עם ספריי קרבורטורים והכל התייבש לכן טיפה שמן יעזור לכל לקבל שימון טוב לפני ההתנעה הראשונה. ועכשיו להרכבת הבוכנה : אם מסתכלים על הבוכנה מלמעלה ניתן לראות חץ שמסמן את כיוון הרכבת הבוכנה. כאשר הבוכנה מורכבת חץ זה צריך להצביע לכיוון פתח פליטה של גזים (אגזוז). על מנת להרכיב את הבוכנה הרכיבו את השייבת קפיץ בבוכנה בפתח שבצד ממול זה שאתם עובדים (לאחר שהבנתם את כיוון הבוכנה כאשר החץ לכיוון האגזוז) לפני הרכבת הבוכנה על הטלטל שימו חתיכת בד בין הטלטל לגל הארכובה שלא יפול לכם איזה שיבה או המיסב לבפנים ואז תצטרכו לפתוח שוב את המנוע לאחר שאטמתם אותו כבר (לא מומלץ). הרכיבו את המיסב של ציר הבוכנה על קצה הטלטל, הלבישו את הבוכנה, והכניסו את הפין לבפנים לבסוף סגרו את הקצה שלהציר שלפניכם עם השייבת קפיץ השניה.
 

Somacher

New member
הלבשת גומיות אטם ראש על הראש...

לפני הרכבת הצלינדר והראש מנוע יש להלביש את האטמים בעזרת מעט הסיליקון שקנינו. מרחו במסילה מעט סיליקון לפי הקו המתואר בציור שרוול בעובי של קיסם. הלבישו את האטמי ראש והדקו. לגבי האטם צלינדר, יש לו שני צדדים צד אחד עם גומי וצד שני בלי, על הצד שבלי הגומי מרחו טיפה סיליקון ומרחו עם האצבע והחליקו אותה.
 

Somacher

New member
הרכבת צילינדר וראש מנוע....

הכניסו את האטם צילינדר מעל הבוכנה. שמנו היטב את הצילינדר עם שמן דו"פ והחליקו את הבוכנה לתוך הצילינדר תוך כדי שאתם מקפידים ללחוץ על הרינגיים שישבו במקומם, מה זה מקומם ? ניתן לראות בתמונה שלרינג יש פתח..פתח זה צריך לשבת בדיוק היכן שמצויי בליטה קטנה בתעלת הרינג בבוכנה (אפשר לראות בתמונה). הרינג התחתון יושב מעט ימינה (בגלל שהבליטה שלו מעט ימינה. החליקו את הצילינדר עד הסוף הרכיבו את הראש מנוע וסגרו את הברגים, שוב לאט לאט ובהצלבה לא עד הסוף ורק לאחר שכל הברגים סגורים לחזק אחד אחד,מעט מעט עד לסגירה מוחלטת.
 

Somacher

New member
שימו לב....

החלפת אטם ראש הינו דבר פשוט ביותר !!! אינו לוקח יותר מ 20 דקות ועלות החומרים בו כ- 100 שקלים. עד עכשיו איני מבין למה דורשים כ-1200 שקל על אטם ראש למנוע....(בירושלים לפחות).
 

Somacher

New member
אוקיי סגירות אחרונות....

מאחר וההרכבה מכאן היא דיי קלה ופשוט בסדר הפוך למה שפירקנו אני יגיד פשוט את הסדר עם דגשים על נקודות חשובות שצריך לשים אליהם לב. אז ככה : מחזירים את הסלילים ואת חישן הפיקאפ למקומם, מחזירים את צינור המשאבה למקומו אני החלפתי לו גומיה מאחר והישנה הייתה בלוייה. ומבריגים עם חמשת הברגים.
 

Somacher

New member
המשך...

מרימים עם ג'ק מתחת לתושבת מנוע עד שהחור מקביל לחור בבלוק ואז דוחפים את הבורג עד הסוף ומבריגים את האום. מחזירים את הכוסית עם הרשת שמתחברת לסעפת ולפני כן מנקים אותה עם ספרי קרבוראטורים. מחזירים את הקרבוראטור למקום וסוגרים את שני ברגי 8מ"מ שלהם. מחזירים את המגנטור על גל הארכובה לפי הפין ומחזקים את האום 15מ"מ עם המברגה. מחזירים מכסה מגנטור ומחזירים ארבעה ברגים. מחזירים צינור מים ראשי לראש מנוע ומחזקים את השייבה. ישנה צינורית קטנה שיוצאתמהראש מנוע לקרבוראטור וחוזרת לצינור הראשי, ראיתי פה כמה שרשורים בקשר לתפקידה אבל אף אחד לא היה נכון, תפקידה הוא: להפעיל את הצוק האוטומטי, כאשר המים קרים הצוק במצב פתוח וכאשר המים מתחממים הצוק נסגר (זה מכאני ע"י קפיץ שמתרחב ע"י חום וקור). מרכיבים אותה עם השיבות הקפיציות שלה. מרכיבים את האגזוז עם שני הברגי אלן שצמודים לבלוק אבל לא לחזק אותם עד הסוף אלה לאחר מכן לחבר לסעפת פליטה את האגזוז ולאחר מכן לחזק אותם עד הסוף. להחזיר את הכנף של הגלגל האחורי ולהחזיר את הבורג. אני טיפטפתי 5 CC דלק בתוך החור של הפלאג לפני שהרכבתי את הפלאג. להחזיר את כובע הפלאג וקונקטור היוניט חום. להרכיב את הקלאץ+ווריאטור אחורי (לאחר גירוז הקפיצים) בחזרה + פעמון+ חגורה ולסגור את האום (15 מ"מ) בעזרת המברגה. להרכיב גלגל שינים על ציר הארכובה ועל ציר המשאבת שמן ולהרכיב רצועת משאבת שמן/מים. להרכיב משאבת שמן בחזרה ע"י השחלת הגומי של הצינורות בתוך המסילה. לחזק בעזרת שני הברגים. ולא לשכוח להחזיר את הכבל למשאבת שמן ע"י פתיחה של השסתום ביד והשחלת הכבל עם הנעל. להחזיר לפי הסדר על הגל ארכובה : שיבה, בית רולים (לאחר ניקוי וגירוז בית הרולים והרכבת משולשים)+ציר בית הרולים,חגורת הינע,דופן הווריאטור(זה עם השיניים), מניפה,שיבה פלסטיק של הקיק,שיבה מתכת,אום. ולחזק עם המברגה (אום 14 מ"מ). להרכיב קפיץ סטרטר בחזרה ולסגור את המכסה יחד עם כל 15 הברגים שלו.
 

Somacher

New member
הרכבת בית פילטר אוויר...

החזירו את שתי הצינורות למקומם בבית הפילטר אוויר מאחור. הלבישו אותו על שני הפינים וחזקו עם שני הברגים תוך כדי שאתם דואגים לחזק אותם לכנף של הגלגל האחורי.
 

Somacher

New member
הרכבת פילטר אוויר

ניקוי הספוג של הפילטר ע"י מים וסבון ולאחר מכן יבוש. ניקוי בית הפילטר עם ספרי קרבורטורים. החזרת הפילטר למקומו.
 

Somacher

New member
מילוי שמן גיר

ע"י פתיחת הבורג של הגיר הוא יצא עם מדיד שעליו שני קווים...למלאות בשמן גיר 40 עד לקו העליון ולסגור....
 

Somacher

New member
לסיום...

מילוי מים ירוקים במיכל עיבוי עד ל MAX פתיחת סוויטש ווקיק (הרילי של הסטרטר שלי נדפק) ..................
הניע בקיק ראשון...לא יאומן !!!! נתתי למנוע לעבוד דקה בדקתי שאין נזילות...כיבתי פתחתי שסתום לניקוז אוויר מהמערכת עד שיצאו מים...סגרתי,מילאתי מים לMAX שוב, הנעתי שוב... עשיתי סיבוב....
סוחב כמו גדול האופנוע פשוט טס !!! וגם הפתיחות יותר טובות...אני מאמין שאם הייתי מחליף גם בוכנה הוא היה הרבה יותר טוב. לא משנה עשיתי נסיעה של 20 דקות המחוג של החום לא עבר את הרבע אפילו... שוב אחרי הנסיעה בדיקה שאין נזילות...הרכבת פלסטיקים בחזרה... ושלום על ישראל................ מקווה שהבנתם ואם יש שאלות אתם מוזמנים לשאול.... לגבי הפחחות אני יעלה אותם מחר כי התרד הזה נהיה יותר מדי ענק !!!
 

NatanU

New member
כל הכבוד!!! ../images/Emo45.gif

מעניין מאוד ... ככל שיהיה יותר סיקורים כאלה ככה יהיה קשה יותר למוסכניקים לסבן אותי.... תודה
 

guardmen

New member
../images/Emo45.gif עבודה יפה.

יש לי כמה הערות והארות בונות בשבילך, והם לא באו כדי לגרוע מהעבודה הנהדרת שעשית. 1. לא ציינת כיצד הוצאת את המגנטו של הסלילים, כידוע לך צריך כלי יעודי (חולץ) כדי לשלוף אותו ממקומו. 2. אם פרקת כבר את המנוע, עדיף היה להחליף מיסבי קרנק(גל ארכובה), וגם מחזירי שמן משני הצדדים. 3. החלפת מיסב פין בוכנה, לדעתי חובה. 4. בתמונה שרואים את הבוכנה, רואים סימני שיפשוף וחריטה על הבוכנה, מה שמצריך את החלפתה והחלפת רינגים, אחרת יש סיכוי שהמנוע...... בגדול- עבודה יפה, מוסברת ומפורטת יפה, כל הכבוד.
 

Somacher

New member
תשובות...

אני תמיד שמח לקבל הערות כי כך לומדים. 1. הוצאתי את המגנטו ביד ללא שום בעיה פשוט משכתי והוא יצא. 2. עשיתי מנוע תחתון לפני כ 8 חדשים כך שהגל ארכובה + מיסבים די חדשים, וציינתי שמי שרוצה אחרי הפתיחה יוכל להחליף לבד. 3. המיסב היה תקין בדקתי אותו בדקדוק. 4. אתה צודק אבל הבוכנה רק נראית דיי גרוע אבל בתכלס היא עדיין דיי טובה, השיקול לאי החלפה היא שאני מוכר את הקטנוע ולא רוצה להשקיע סתם כסף מיותר ועוד בסך הכל שהבוכנה עדיין טובה. שומאכר.
 
למעלה