מדריך מקיף לטיפולים לקטנוע + תמונות

Somacher

New member
לפני תחילת פירוק המנוע יש לפרק את

לפני תחילת פירוק המנוע יש לפרק את האגזוז.. האגזוז יושב על 4 ברגים בסך הכל (שני ברגי אלן 6 מ"מ על בלוק המנוע + שני אומי 10 מ"מ בסעפת הפליטה). פרקו קודם את שני אומי ה 10 מ"מ שבסעפת הפליטה ולאחר מכן את שני ברגי האלן. ופרקו גם את צינור המים שיוצא מראש המנוע ותנו למים לצאת.
 

Somacher

New member
מתחילים לפרק את המנוע...

אוקי מתחילים עם המנוע. שימו לב לשמור את כל הברגים בצורה שתזכרו איך להחזיר אותם. דבר ראשון הסירו את כבל נעל הפלאג מעל הפלאג ומשכו בעדינות את הקונקטור שיושב על היוניט חום. עם מפתח פלאגים 17 מ"מ פרקו את הפלאג. על ראש המנוע ישנם 4 אומים 10 מ"מ שתופסים את הראש מנוע ואת הצילינדר. קצת מושגים : ראש מנוע - החלק שבו מוברג הפלאג צילינדר - החלק שבו הבוכנה עולה ויורדת. אחרי פירוק 4 אומי ראש המנוע השתמשו במברג דק שטוח ובעדינות על מנת לנתק את הראש מנוע ממקומו. לאחר מכן עשו את אותו דבר עם הצילינדר ומשכו אותו בעדינות לאורך 4 הברגים שמחזיקים את הצילינדר בכיוון החיצים שבתמונה. שימו לב לבוכנה שתתגלה לכם. נ.ב. אפשר לראות גם בתמונה את נעל כבל של הפלאג ואת קונקטור יוניט החום. שניהם מסומנים בעגולים אדומים.
 

Somacher

New member
פירוק הבוכנה....

פירוק הבוכנה נעשה ע"י פירוק שני השייבות בשני צידי הבוכנה, ממולץ בעזרת שפיץ פלייר. ולאחר מכן דחיפת ציר הבוכנה פנימה כאשר יש לשים לב שלא לאבד את המיסב של ציר הבוכנה שיושב בתוך קצה הטלטל. מושגים : טלטל - המוט שמחבר בין הבוכנה לגל הארכובה. קצת תמונות...
 

Somacher

New member
צילינדר...

לאחר פירוק הצילינדר נראה שהוא במצב די טוב ללא שריטות כמעט... מדובר במנוע שעבר 22K מה שמצביע על שימוש בשמן איכותי. אם מתגלה אצלכם שריטות עמוקות בתוך הצילינדר יש לבצע חריטה לצילינדר במוסך.
 

Somacher

New member
וממשיכים...

בשלב זה יש לפרק את הסעפת שמגיעה מהקרבורטור למנוע. היא מחוזקת ע"י שני ברגי אום בגודל 8 מ"מ. אחרי הפירוק שלהם הקרבורטור יצא ותתגלה כוסית עם רשת עליה מתחת שחלקה נמצא בתוך המנוע ותפקידה למנוע מעבר של גופים זרים לתוך גל הארכובה. הוציאו אותה ע"י משיכה של השוליים שלה כלפי מעלה. בתמונה רואים גם הבורג השלישי של הכנף של הגלגל האחורי (הסתכלו כמה הודעות למעלה) פרקו אותו ומשכו את הכנף כלפי מעלה על מנת להוציאה.
 

Somacher

New member
פירוק תושבת מנוע...

פרקו את בורג תושבת המנוע (17 מ"מ) ומשכו את הבורג מעט מן הצד השני. אל תדאגו עם התושבת תרד לכם קצת לכיוון מטה.
 

Somacher

New member
פירוק ברגי המנוע....

על מנת לפתוח את המנוע לשתיים יש לפרק את שמונת ברגי 8 מ"מ שמסומנים. ולאחר מכן בעזרת מכות קטנות למשוך לכיוונכם את הבלוק מנוע.
 

Somacher

New member
מה שיתגלה יהיה מראה שובה לב..../images/Emo9.gif

ובאמצע .... משאבת המים הסוררת....... את המשאבה ניתן לפרק ע"י תפיסה עם ג'פקה בצד השני של ציר המשאבה ופתיחה עם בוקסה 8 מ"מ של פרפר המשאבה. שימו לב !!!!! ההברגה היא בכיוון הפוך מהנורמל ! על מנת לפתוח את הפרפר יש לסובב את בורג הפרפר עם כיון השעון !. באותה הזדמנות לבדוק מיסב גל ארכובה וגירוז שלו.
 

Somacher

New member
המשך פירוק משאבה...

ואז יש לדפוק עם פטיש על הפין עד שהמשאבה עם המיסבים שלה והציר יצאו מהצד השני.
 

Somacher

New member
ממשיכים....

לאחר פירוק המשאבה יש לנקות טוב טוב את כל השולים של בלוק המנוע מחומרי אטימה ישנים ניתן להעזר בנייר שיוף 600 !!! ובעדינות לנקות את כל שאריות הסילקון משני חלקי המנוע על מנת לא לאבד קומפרסיהוגם לגרום לנזילות מים. המקומות העיקרים שצריך לנקות מסומנים בתמונה בחיצים אדומים. לאחר הניקיון השתמשו בספרי קרבורטורים על מנת לנקות את כל הליכלוכים מתוך פניםהמנוע. התמונה לאחר הניקיון הנ"ל. יש לנקות היטב גם את מסילות האטם ראש והצלינדר על מנת להכין את השטח לאטמים החדשים שוב ניקוי ואטימה טובים יתנו קומפרסיה טובה ותבטיח שלא תהיה דליפה בין צילינדר למעברי המים.
 

Somacher

New member
טוב הולכים לקניות.....

טוב לאחר הפירוק הנ"ל הלכתי לקנות אטמים חדשים ושאר דברים כל המחירים כוללים מע"מ : סט משאבת מים חדש+גומיות.... 120 ש"ח.
 

Somacher

New member
הרחבה....

ניתן לקנות עודכמה דברים שרוצים להחליף כמו בוכנה, רינגים, טלטל, מיסבים ועוד.. כי כבר הכל פתוח אז מה הבעיה, מחליפים על הדרך. אם כי אחרי החלפת הבוכנה ורינגים יש צורך בהרצה. סה"כ אחרי הנחה עלה לי הכל כ- 250 שקל.
 
למעלה