מדריך מקיף לטיפולים לקטנוע + תמונות

Somacher

New member
מדריך מקיף לטיפולים לקטנוע + תמונות

אוקיי חברים כמו שהבטחתי לכם אני מעלה כאן מדריך מפורט ומצולם של טיפולים לקטנוע + פחחות לקטנוע. הטיפולים נעשו על קטנוע מסוג גילרה ראנר 50 אך הטיפולים כמעט זהים לכל הקטנועי 50 סמ"ק האיטלקיים למינהם והחלק של הפחחות יהיה טוב לכל הקטנועים למינהם. הטיפולים המפורטים במדריך הם : א. טיפול קטן. ב. טיפול גדול. ג. החלפת משאבת מים. ד. החלפת בוכנה + רינגים. ה. החלפת אטם ראש ואטם צילנדר. ו. פתיחת מנוע לשניים על מנת להחליף קראנק + מיסבי מנוע. ז. טיפול לווריאטור + רצועה + קלאץ ופעמון. ח. החלפת סלילים. ט. טיפול בגיר והחלפת שמן גיר. י. פחחות כללית לקטנוע. יש לי רק בקשה אחת : יקח לי בערך כשעתיים שלוש להעלות את כל התמונות ולסיים את המדריך במלואו, אני רוצה לתת לכם תמונות איכותיות ולכן אני מעלה תמונות ברזולוציה המקסימלית שניתן להעלות במסגרת ה 500K לתמונה, ולכן משך זמן העלאת התמונות ארוך מה שגם יש המון תמונות והמון הסברים. אני יחלק את זה לפי השירשורים לטיפולים מחולקים כך שתדעו מה כולל כל טיפול אז בבקשה ממכם נא לא להגיב להודעה עד שאני יסיים להעלות את כל המדריך וגם לאחר מכן נא לא להרוס את סדר השרשורים ואם אתם רוצים להגיב יש להגיב בסוף בלבד תודה רבה ותהנו חברייה..... אם יש שאלות אחרי זה אני יענה מקווה שמדריך זה יתן לכם אומץ להתחיל לטפל בקטנוע לבד ולחסוך וגם להנות...
 

Somacher

New member
טיפול קטן...

הקטנוע לפני הפירוק....מכסה הוריאטור.... ישנם כ-15 ברגים בגודל 8 מ"מ המקבעים את המכסה למקומו יש לפתוח אותם בזהירות עם מפתח T ואז בזהירות לפתוח את המכסה תוך כדי שאתם משחררים את צינורית האוויר מצד שמאל. לכל אלה שמפחדים וחושבים שיש איזשהו חומר נוזלי בפנים אז הכל יבש שם...
 

Somacher

New member
הסרת מכסה פילטר אוויר...

ע"י פירוק 6 הברגים שעל הפילטר אוויר יצא לכם מכסה הפילטר ושם יתגלה לכם הפילטר (ספוג בדר"כ). הוציאו גם אותו. לפניכם תמונה המתארת את החלקים השונים בתוך מכלול התמסורת..
 

Somacher

New member
שכחתי משהו...

בתמונה ישנם שני חצים קטנים מתחת לפילטר אוויר. הם מסמנים את שני הברגים שתופסים את בית הפילטר אוויר למקומו. הוציאו אותם ע"י מברג פיליפס בינוני ונתקו את שני הצינורות שמחוברים אליו מאחור והרימו כלפי מעלה את בית הפילטר אוויר על מנת שיצא. נ.ב שני הברגים הללו גם תופסים את הכנף של הגלגל האחורי אולם הוא לא יצא לכם עדיין (הכנף) כי יש בורג שלישי בצד השני.
 

Somacher

New member
פירוק וריאטור קדמי...

בווריאטור הקדמי ישנו אום בגודל 14 מ"מ שתופס אותו. על מנת לפתוח אותו ישנם שני דרכים : א. ע"י מפתח יעודי לפתיחת וריאטור שמסופק ע"י הייצרן. ב. ע"י אקדח אוויר כמו שיש במוסכים. ניתן במקום האקדח אוויר לקנות מברגה חשמלית לפתיחת גלגלי המכונית שעובד מצויין דרך אגב כמו האורגינל. ניתן לקנות באוטו דיפו או רשתות עשה זאת בעצמך. ישנם כמה סוגים שההבדל בינהם הוא בעיקר בכוח ומחירם בין 250 ל 400 ש"ח. הגודל הבינוני סביר בהחלט. ולענינו... לאחר פירוק האום של הווריאטור תצא לכם המניפה + גלגל השינים של הסטאטר והקיק + הדופן של הווריאטור (בשלב זה תוכלו להזיז את הרצועה) + בית הרולים. מה שיתגלה לכם הוא המשאבת שמן ורצועת משאבת שמן+ מים (בקטנוע זה הרצועה מניעה את שניהם).
 

Somacher

New member
קפיץ סטרטר.

לאחר פירוק הווריאטור תוכלו לפרק את קפיץ הסטרטר (ניתן לפרקו גם בלי לפרק את הוריאטור).
 

Somacher

New member
סטרטר מכלול..

בהרכבה של קפיץ הסטרטר הצד של הגלגל השיניים הגדול נכנס בחור המסומן.
 

Somacher

New member
פירוק משאבת שמן...

ע"י הוזזה עם היד של ברז משאבת השמן לפתיחה יהיה ניתן לנתק את הכבל של המשאבת שמן. לאחר פירוק שני ברגים שתופסים את המשאבה המשאבה תצא ביחד עם הגומיה שמולבשת על הצחנורות שמן. לאחר מכן הסר את רצועת המשאבת שמן ואת גלגל השינים שמתלבש על הציר של המשאבת שמן + מים ואז תתגלה הציר של המשאבת מים. יש לפרק את השייבת קפיץ שמחזקת את המשאבה ולהוציאה יחד עם השיבה. ואז תתגלה לנו מיסביי משאבת המים.
 

Somacher

New member
נ.ב...................

כל המדריך כאן הוא רק לידע כללי ובגדר המלצה ויש לקחתו בערבון מוגבל. אין לכותב שום אחריות לכל שימוש שיעשה במידע זה. טיפולים יש לעשות רק ע"י מכונאי מורשה.
 

Somacher

New member
פירוק פעמון + וריאטור אחורי.

את הפעמון והוריאטור האחורי מחזיק אום אחד בגודל 15 מ"מ. שוב על מנת לפתוחו יש להשתמש באחת מהדרכים שציינתי מקודם. לאחר פרוק האום ישתחרר לכם הפעמון וגם הקלאץ כאשר הוא מחובר לוריאטור האחורי כשבניהם נמצא הקפיץ של הוריאטור האחורי.
 

Somacher

New member
פעמון אחורי....

זהו החלק הפנימי של הפעמון האחורי, ניתן לראות את כל החומר חיכוך של סנדלי הסחיבה שהצטברו עליו במשך הזמן, מה שגורם כאילו ל"החלקת הגיר" בתחילת נסיעה ולפתיחה "כבדה" של הקטנוע. הפתרון : שיוף בעזרת ניר זכוכית מים 400 בלבד ! השיוף יעשה בשוליים בלבד כלפי פנים וחוץ ולא בתנועות מעגליות.
 

Somacher

New member
וריאטור אחורי.

קפיצי הקלאץ + סנדלי הסחיבה נראים במצב סביר כך שאיני רואה צורך להחליף אותם אלה רק לגרז טוב טוב את האיזור. אולם אם אצלכם הם העלו חלודה יש לפרק את האום שנמצא בצד של הקלאץ. ואז יתפרק לכם כל המכלול של הקלאץ. בהזדמנות זו החליפו גם את קפיץ הווריאטור.
 

Somacher

New member
../images/Emo6.gif בעיה קטנה

אני לא מוצא את התמונות שצילמתי את פירוק הגיר והחלפת שמן גיר (כנראה נמחקו בדרך כלשהו). אז אני יתן הסבר מילולי... לאחר פירוק הווריאטור האחורי יתגלה לפניכם מכסה הגיר. ע"י פירוק עם בוקסה 8 מ"מ את ששת הברגים תוכלו לפתוח את מכסה את המכסה עם שתי מכות קלות בפטיש בצד. (אם הוא יהיה תפוס קצת, אם הוא יצא בקלות אז יופי). ואז ישפך לכם בערך 100 CC של נוזל שמן גיר אני חושב שהוא נקרא שמן גיר 40...תקנו אותי אם אני טועה. תבדקו את המצב של המכלול גלגלי שינים והצירים אם הם לא שחוקים יתר על המידה. ואם בנסיעה הגלגל האחורי היה משמיע רעשים של חריקות או שהקטנוע היה רועד קצת יש חובה לבדוק מיסבי גלגל אחורי. לאחר מכן תנקו טוב טוב את האיזור (גם את הפיח בעזרת ספריי קרבואטורים) והחזירו את המכסה למקומו והדקו את הברגים בהצלבה לא עד הסוף אלה קצת קצת עד שתהדקו אותם טוב טוב. ניתן להחליף שמן גיר ללא פירוק מכסה הגיר ע"י פקק שנמצא מתחת לגיר. הפירוק נעשה על מנת לבדוק את מצב גלגלי השיניים והמיסבים ובדרך ניקיון של הגיר מכל הלכללוך והחתיכות ברזל קטנות שהצטברות מהישחקות הגלגלי שיניים. בשעת נסיעה יש לבדוק את המיסבים
 

Somacher

New member
אוקיי חברה עוברים לצד השני....

לאחר פירוק מכסה האלטרנטור (סלילים + מגנטור) ע"י פירוק של ארבע ברגי פיליפס יתגלה המגנטור כאשר הוא תפוס ע"י אום 15 מ"מ. שוב הפתיחה רק באמצעות הדרכים שצינתי מקודם.
 

Somacher

New member
לאחר הוצאת המגנטור..

לאחר הוצאת המגנטור.. יתגלו לכם הסלילים והרכיב ששולח לפיקאפ את האותות מתי לתת ניצוץ לCDI. על מנת לפרק את הסלילים יש צורך לפרק את חמשת הברגים המסומנים. זהירות !!!! בשעת פירוק הברגים שעם הזמן החלידו קצת ונהיה קשה מאוד לשחררם וניתן בקלות להרוס את ראש הבורג. שימו לב לא לחרוש את ראשי הברגים ! אחרי זה תצטרכו לקדוח את ראש הבורג ואולי גם את ההברגה אז שימו לב. אצלי הם היו חרושים קצת מלפני (החזירו אותם חרושים...נו מוסכניקים חאפרים אמרתי ?) ובקושי הצלחתי להוציא אותם.
 

Somacher

New member
החלפת הברגים החרושים..

באותה הזדמנות אפשר לגשת לחנות ברגים ולהביא משם ברגים חדשים מפלדה. שיחזיקו מעמד זמן רב.
 

Somacher

New member
סלילים המשך...

לאחר פירוק הברגים משכו את צינורית המים מצד ימין למטה.
 

Somacher

New member
סלילים המשך

ואז יתגלה לכם החור שבפנים פרפר המשאבת מים.... ע"י חור זה ניתן להחליף משאבת מים ללא פירוק המנוע לשתיים, אם כי זה קצת קשה ולפעמים בלתי אפשרי מאחר ולפעמים מיסבי המשאבת מים תקועים חזק במקומם ואי אפשר למשוך אותם אלה רק לדחוף אותם עם פטיש מהצד השני כך שחייבים לפתוח מנוע לשתיים....מדריך להחלפת משאבת המים ללא פתיחת המנוע אני יעלה אח"כ.
 

Somacher

New member
סלילים המשך...

לאחר הוצאת ברגי הסלילים משכו את הסלילים לכיוון שלכם על מנת לשחרר אותם מן התושבת שם יושבים עליה. שימו לב שהסלילים לא יקבלו מכה או יופעל עליהם לחץ חזק. נ.ב חיווט חישן הניצוץ מאוגד יחד עם צמת הסלילים כך ששניהם מחוברים יחד. המצב אמור להראות כך....
 
למעלה